Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Ahoj, koupil jsem ojetou Fabii II TSI 63 kW a bylo mi sděleno, že je v ní olej 5W30 (mám pevné servisní intervaly - norma oleje VW 502 00). Je velký problém, kdybych při výměně oleje přešel na olej 5W40 bez proplachu motoru nebo ten je nutný? Proč chci přejít na 40? Přijde mi, že letní teplota 30 je už v našich podmínkách málo....případně mne opravte. Díky za rady  :kol-47:

Vloženo

Ak chceš, tak prejdi na 5W-40. Žiaden preplach nemusíš robiť, len vypustíš starý olej a hotovo. Hlavne meň olej a filter včas.

Vloženo

Ahoj, koupil jsem ojetou Fabii II TSI 63 kW a bylo mi sděleno, že je v ní olej 5W30 (mám pevné servisní intervaly - norma oleje VW 502 00). Je velký problém, kdybych při výměně oleje přešel na olej 5W40 bez proplachu motoru nebo ten je nutný? Proč chci přejít na 40? Přijde mi, že letní teplota 30 je už v našich podmínkách málo....případně mne opravte. Díky za rady  :kol-47:

 

nevím, jestli jsi to nenapsal špatně...

 

5W30 má normu VW 504 00/ 507 00   né VW 502 00...

 

přechod na 5w40 je v pohodě, naopak už to není tak dobré...

 

A osobně bych tam nechal 5w30, rozdíl na 4l kanystru je asi 160kč...

 

http://www.cc-autodily.cz/olej-motorovy-castrol-5

 

http://www.cc-autodily.cz/olej-motorovy-castrol-14

 

až ti začne žrát olej, dáš tam 5w40 a ono se to trochu zlepší :)

Vloženo

Aj pri nastavenom pevnom intervale môže mať olej s viskozitou 5W-30. Existujú s touto viskozitou aj 502-ky, a tak isto je povolené použiť aj 504-ky. Opačne to nemá byť, tj. premenlivý interval a olej so schválením VW 502.00.

Vloženo

Použi takú viskozitu akú uznáš za vhodnú. S pevným intervalom a schválením VW 502.00 môžeš vyberať z týchto viskozít: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-40, 10W-50.

Vloženo

Použi takú viskozitu akú uznáš za vhodnú. S pevným intervalom a schválením VW 502.00 môžeš vyberať z týchto viskozít: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-40, 10W-50.

OK, přejdu na 5W-40. Děkuju za pomoc.

  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

Porsche Inter Auto spustilo webový formulár, cez ktorý môžete požiadať o cenovú ponuku na výmenu oleja. Tak som to vyplnil, bol som zvedavý čo napíšu. Asi o hodinu mi volal späť ich zamestnanec, že či sa jedná o veľkú servisnú prehliadku pri 60 tisíc km. Hovorím nie, iba výmena oleja a filtra. Vraj to môžem mať za 180 €. Skoro som im vynadal, či im jebe, že za necelé 4 litre oleja, jeden filter a 20 minút "práce" chcú toľko peňazí. Zmohol som sa iba na otázku, že aký dávajú olej (čakal som že mi povie nejakú špecifikáciu, viskozitu, alebo niečo). Odpoveď: Castrol. Potom som im vysvetlil, že za podobnú cenu som mal veľkú servisnú prehliadku pri 60 tisíc aj s výmenou sviečok a neviem čoho všetkého a 180 € za výmenu oleja nedám ani náhodou. A to som auto kupoval u nich!

Editováno: , autor: e1.
Vloženo

servisni prohlidka v cr, tj vymena oleje, filtru, prace, zapsani do servisky stala u oleje 5w40 castrol cca 2300korun. Servisni prohlidka s vlastnim olejem, tj filtr, prace, razitko atd .. stala 420 korun.. asi jste na tom na slovensku lip, ze po vas chteji tolik penez jen za vymenu oleje..

Vloženo

Je to firma ktorá má v Bratislave hneď 3 pobočky a zameriavajú sa hlavne na firemnú klientelu a leasingové firmy. Okrem toho som sa dopočul, že od budúceho roka by sa mali stať priamo importérom Škodovky (berte to ako JPP). Takže Jožka Mrkvičku s vlastným olejom asi majú na háku. Vidieť to už aj na ich cenníku NH. Za Fabiu chcú viac, ako inde za Superba.

Vloženo

tak nevim.. ja daval menit olej do porsche brno, prohlidka 30t km-coz je celkova prohlidka auta, olej 5w30, olej. filtr, pylovy filtr, prodlouzeni mobility, atd atd. proste celkova prohlidka.. cena 4400kc, coz pri tehdejsimk kurzu bylo cca 178 euro?

  • o 4 týdny později...
Vloženo (editace)

Ahojte,

je nejaký rozdiel medzi týmito olejovými filtrami (pre 1.2 TSI, 77 kW)?

03C115561H
03C115561D

 

Samozrejme okrem posledného písmenka ... :kol-28:

Editováno: , autor: peterv
Vloženo

A ještě jsi měl doplnit, že (jestli si to pamatuju dobře, někde to tu na fóru už padlo) H má upravenou konstrukci těsnění, aby neklesal tak rychle tlak oleje po vypnutí motoru a neodtýkal do vany z důvodu zajištění polohy napínáku řetězu. Barva na funkci nemá absoulutně vliv...... 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Pokud můžeš,použij olej bez C,třeba http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/69-1-Motorove-oleje/181-2-5W-40/5/633-Valvoline-SYNPOWER-5W-40-4l

Jestli s C tak normu C3-10,to je poslední aditivační balíček se srovnatelnou ochranou proti otěru jako oleje bez C a to je tento http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/69-1-Motorove-oleje/181-2-5W-40/5/1707-Yacco-VX-1000-FAP-5W-40-5l

Editováno: , autor: standavfr
Vloženo

Vždyť to píšu,C3 má horší ochranu proti otěru,je to olej hlavně do motorů s FAPem,ten nemáš,tak je zbytečné ho tam dávat.Už jen přístup Castrolu v tom,že se nikde nedočteš,jestli je to poslední specifikace mě odrazuje a Castrol zásadně nepoužívám,mimo jiné je to nejčastěji pančovaný olej.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...