Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

Nazdar chlapi, tak sa chystám menit olej, ale neviete mi poradit aky je rozdiel v olejovych filtroch? Pre 1,2 TSI uvadzaju dva typy: 03C115561B a 03C115561D. Je v tom nejaky rozdiel? B-ckovy je trocha drahsi a ten mam aj v aute od vyroby. Diky.

post-55743-0-34187900-1307474962_thumb.j

post-55743-0-86130200-1307474971_thumb.j

Editováno: , autor: akubus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měnil jsem olej a dali mi tam 5W-30. Když jsem se díval, tak podle rozsahu vnějších teplot je to shodné s 5W-40 - i když nějaký rozdíl tam určitě bude. Pro mně je podstatný, že olej splňuje normu VW.

Co se týče zátěže motoru, tak mezi HTP a TSI je v tomto dost podstatný rozdíl - před TSi jsem měl HTP 47 kW a když to porovnám ve 130 km tacho, tak HTP točilo přes 4000 ot, zatímco Yeti TSI točí 2900 ot (myslím, že podobné otáčky točí TSI i ve Fabii)

Sice se tam dava docela kvalitni olej (VW 504.00 - Castrol 5W30 SLX),

ale v 1.2TSI ten olej dostava desne na prdel, protoze musi mazat horke turbo a olej se pouziva i k chlazeni pistu, pod kazdym pistem je v bloku nasroubovana tryska pro ostrik-chlazeni pistu.

To ze ma motor tepelny vymenik voda-olej nezahrani to ze olej prichazi byt kratkodobe-zonove do styku s temito teplotami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice se tam dava docela kvalitni olej (VW 504.00 - Castrol 5W30 SLX),

ale v 1.2TSI ten olej dostava desne na prdel, protoze musi mazat horke turbo a olej se pouziva i k chlazeni pistu, pod kazdym pistem je v bloku nasroubovana tryska pro ostrik-chlazeni pistu.

To ze ma motor tepelny vymenik voda-olej nezahrani to ze olej prichazi byt kratkodobe-zonove do styku s temito teplotami.

ale notak :) TSi motor je k oleji daleko šetrnější než třeba HTP. Olej se nezahřívá ani lokálně nad 110°C i při nejdrsnějším namáhání. V běžných podmínkách do 100°C.

Teploty se prakticky neodlišují od atmosférických motorů. To, že jsou zahřáté lopatky turba, neznamená, že je zahřátá i jeho hřídel na tu samou teplotu!!

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar chlapi, tak sa chystám menit olej, ale neviete mi poradit aky je rozdiel v olejovych filtroch? Pre 1,2 TSI uvadzaju dva typy: 03C115561B a 03C115561D. Je v tom nejaky rozdiel? B-ckovy je trocha drahsi a ten mam aj v aute od vyroby. Diky.

Určitě dej ten s B. Ja jsem taky zjišťoval kde co dokonce jsem volal do par firem aby mi objasnili rozdil ale nic jsem se prakticky nedozvěděl. Pokud se ale pozorně podivaš na obrazky tak uvidiš že horni čast ktera se našroubovavava k motoru je u Bčkoveho filtru odlišna takže Dčkovy nebude pasovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale notak :) TSi motor je k oleji daleko šetrnější než třeba HTP. Olej se nezahřívá ani lokálně nad 110°C i při nejdrsnějším namáhání. V běžných podmínkách do 100°C.

Teploty se prakticky neodlišují od atmosférických motorů. To, že jsou zahřáté lopatky turba, neznamená, že je zahřátá i jeho hřídel na tu samou teplotu!!

Súhlas. Ešte som doteraz ani raz nepresiahol 100°C pri oleji a to už bolo vonku aj skoro 30°C a nešetril som auto ani do kopca...

Editováno: , autor: galeo
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak som bol v servise on to nahodil do PC a podla VIN mu ukazalo ze mam mat D-ckovy filter, pricom v aute mam B-ckovy. Kupil som ten B-ckovy, ale aj tak to nie je original, ale MANN FILTER W712/90. Cena 10,4 Eur.

Doplnené 14.6.2011

Namiesto originálneho VAG filtra 03C115561B sa dá použiť aj iný výrobca:

HENGST: H312W

KNECHT (MAHLE): OC593/3

FRAM: PH 10757

UFI: 23.494.00

MANN-FILTER: W712/90

post-55743-0-99301000-1307540400_thumb.j

Editováno: , autor: akubus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ako je to so servisnymi intervalmi po vymene oleja skor ako 15.000 km?

Napr. 'Voltys' menil olej ked mal najazdene 5700 km.

1. Posuva sa dalsia vymena/garancka na 5700+15.000 km?

2. Prva garancka 15.000km je len o vymene oleja a filtrov? (otazka teda znie aj ci 'voltys' absolvoval 1. garancku uz pri 5700 km?)

3. Ked mam MaxiDot, bude mi tento naprogramovany na novy (druhy?) servisny interval napr. 5700+15.000 km?

voltys by sa mohol k tomu vyjadrit,pripadne niekto kto vymenu oleja v cca 5.000 km absolvoval.

Vdaka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi najrozumnejsie by bolo vymenit len olej+filter a nemazat servisne intervaly vobec s tym,ze po 15.000 km bude 1. riadna garancka...

Zaujimalo by ma, na kolko by prisla vymena oleja do Roomstra 1.2 TSI + filter + praca. Vie niekto tuto cenu,ktoru platil v servise (SR alebo CR) ?

Mozem auto kupovane v SR servisovat aj v Cechach bez straty zaruky ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je super,lebo zda sa mi,ze v CR su ceny servisnych ukonov rozumnejsie.

Ked vsak pride nejaka vada v ramci zaruky,treba to riesit tam kde som auto kupoval.Je tak?

Není, já jsem kupoval auto u nejmenovaného prodejce a hned po třech dnech jsem se vracel s malou závadou, jejich přístup mě dosti naštval. tak jsem jel reklamovat jinam a bez problémů. Můžeš reklamovat ve kterém salonu chceš.

Jinak teď jsem byl na garančce 15tis. Byl jsem v Auto Podbabská a naprostá spokojenost, cena cca 3.600. Olej dali Castrol 5W40 podle normy. Myslím, že značka je jedno která, pokud tedy nepoužiješ např. Starline od Kelly....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak to je tak,je to fajn pre zakaznika.

Len mi nejak nebere ta logika,ze kupim tovar u predajcu "A" a idem sa stazovat/reklamovat k predajcovi "B", ktory s tym ma len starost a nic nezarobi lebo to robi zadarmo.

Verim vam,ze to tak funguje,len auto co som nedavno kupil je moje prve fungel nove. Doteraz som mal jazdenky ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dnes mi při garančce měnili olej. Je divný že v service mám k motoru 1,2 TSI napsanou specifikaci VW 504 00 a na listu seznamu údržby, co mám ze servisu, je napsáno že použili VW 502 00. NAvíc si za výměnu oleje + práci řekli 2380,- :feve:

Specifikace 504 00 je na proměnný servisní interval a 502 00 na pevný servisní interval. Já jsem měl z výroby nastavený proměnný a při první výměně oleje jsem si ho nechal změnit na pevný (t.j. 15.000 km nebo jeden rok) a mám olej se specifikací 502 00.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak to je tak,je to fajn pre zakaznika.

Len mi nejak nebere ta logika,ze kupim tovar u predajcu "A" a idem sa stazovat/reklamovat k predajcovi "B", ktory s tym ma len starost a nic nezarobi lebo to robi zadarmo.

Verim vam,ze to tak funguje,len auto co som nedavno kupil je moje prve fungel nove. Doteraz som mal jazdenky ;)

Nemáš pravdu, uznanou reklamaci servis fakturuje ŠA, takže to pro ně je kšeft !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale notak :) TSi motor je k oleji daleko šetrnější než třeba HTP. Olej se nezahřívá ani lokálně nad 110°C i při nejdrsnějším namáhání. V běžných podmínkách do 100°C.

Teploty se prakticky neodlišují od atmosférických motorů. To, že jsou zahřáté lopatky turba, neznamená, že je zahřátá i jeho hřídel na tu samou teplotu!!

Dotaz: s jakou teplotou přijde olej do styku, když tryska stříkne pod dno pístu (na druhé straně pístu je spalovací komora) ?

Teplotu oleje na Maxidotu snímá WIV senzor namontovaný na dně olejové vany, tam stéká olej, tam je oněch 100-110°C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...