Jump to content
voltys

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)

Recommended Posts

Nazdar chlapi, tak sa chystám menit olej, ale neviete mi poradit aky je rozdiel v olejovych filtroch? Pre 1,2 TSI uvadzaju dva typy: 03C115561B a 03C115561D. Je v tom nejaky rozdiel? B-ckovy je trocha drahsi a ten mam aj v aute od vyroby. Diky.

post-55743-0-34187900-1307474962_thumb.j

post-55743-0-86130200-1307474971_thumb.j

Edited by akubus

Share this post


Link to post
Share on other sites

hodil som do uja GOOGLA ten našiel toto-03C115561B do 9.3.2010

03C115561D od 9.3.2010

ten D-čkový vyzerá byť inovovaný :kuk:

Edited by libero1071
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měnil jsem olej a dali mi tam 5W-30. Když jsem se díval, tak podle rozsahu vnějších teplot je to shodné s 5W-40 - i když nějaký rozdíl tam určitě bude. Pro mně je podstatný, že olej splňuje normu VW.

Co se týče zátěže motoru, tak mezi HTP a TSI je v tomto dost podstatný rozdíl - před TSi jsem měl HTP 47 kW a když to porovnám ve 130 km tacho, tak HTP točilo přes 4000 ot, zatímco Yeti TSI točí 2900 ot (myslím, že podobné otáčky točí TSI i ve Fabii)

Sice se tam dava docela kvalitni olej (VW 504.00 - Castrol 5W30 SLX),

ale v 1.2TSI ten olej dostava desne na prdel, protoze musi mazat horke turbo a olej se pouziva i k chlazeni pistu, pod kazdym pistem je v bloku nasroubovana tryska pro ostrik-chlazeni pistu.

To ze ma motor tepelny vymenik voda-olej nezahrani to ze olej prichazi byt kratkodobe-zonove do styku s temito teplotami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sice se tam dava docela kvalitni olej (VW 504.00 - Castrol 5W30 SLX),

ale v 1.2TSI ten olej dostava desne na prdel, protoze musi mazat horke turbo a olej se pouziva i k chlazeni pistu, pod kazdym pistem je v bloku nasroubovana tryska pro ostrik-chlazeni pistu.

To ze ma motor tepelny vymenik voda-olej nezahrani to ze olej prichazi byt kratkodobe-zonove do styku s temito teplotami.

ale notak :) TSi motor je k oleji daleko šetrnější než třeba HTP. Olej se nezahřívá ani lokálně nad 110°C i při nejdrsnějším namáhání. V běžných podmínkách do 100°C.

Teploty se prakticky neodlišují od atmosférických motorů. To, že jsou zahřáté lopatky turba, neznamená, že je zahřátá i jeho hřídel na tu samou teplotu!!

  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar chlapi, tak sa chystám menit olej, ale neviete mi poradit aky je rozdiel v olejovych filtroch? Pre 1,2 TSI uvadzaju dva typy: 03C115561B a 03C115561D. Je v tom nejaky rozdiel? B-ckovy je trocha drahsi a ten mam aj v aute od vyroby. Diky.

Určitě dej ten s B. Ja jsem taky zjišťoval kde co dokonce jsem volal do par firem aby mi objasnili rozdil ale nic jsem se prakticky nedozvěděl. Pokud se ale pozorně podivaš na obrazky tak uvidiš že horni čast ktera se našroubovavava k motoru je u Bčkoveho filtru odlišna takže Dčkovy nebude pasovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale notak :) TSi motor je k oleji daleko šetrnější než třeba HTP. Olej se nezahřívá ani lokálně nad 110°C i při nejdrsnějším namáhání. V běžných podmínkách do 100°C.

Teploty se prakticky neodlišují od atmosférických motorů. To, že jsou zahřáté lopatky turba, neznamená, že je zahřátá i jeho hřídel na tu samou teplotu!!

Súhlas. Ešte som doteraz ani raz nepresiahol 100°C pri oleji a to už bolo vonku aj skoro 30°C a nešetril som auto ani do kopca...

Edited by galeo
  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak som bol v servise on to nahodil do PC a podla VIN mu ukazalo ze mam mat D-ckovy filter, pricom v aute mam B-ckovy. Kupil som ten B-ckovy, ale aj tak to nie je original, ale MANN FILTER W712/90. Cena 10,4 Eur.

Doplnené 14.6.2011

Namiesto originálneho VAG filtra 03C115561B sa dá použiť aj iný výrobca:

HENGST: H312W

KNECHT (MAHLE): OC593/3

FRAM: PH 10757

UFI: 23.494.00

MANN-FILTER: W712/90

post-55743-0-99301000-1307540400_thumb.j

Edited by akubus

Share this post


Link to post
Share on other sites

to,že máš v aute B-čkový a podla VIN-ka ti to ukazuje D-čkový je v poriadku..vela náhr.dielov výrobca postupne nahradzuje za inovované a pracovníkovi v servise to v PC (ETKE) vždy ukazuje aktuálny stav... :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je to so servisnymi intervalmi po vymene oleja skor ako 15.000 km?

Napr. 'Voltys' menil olej ked mal najazdene 5700 km.

1. Posuva sa dalsia vymena/garancka na 5700+15.000 km?

2. Prva garancka 15.000km je len o vymene oleja a filtrov? (otazka teda znie aj ci 'voltys' absolvoval 1. garancku uz pri 5700 km?)

3. Ked mam MaxiDot, bude mi tento naprogramovany na novy (druhy?) servisny interval napr. 5700+15.000 km?

voltys by sa mohol k tomu vyjadrit,pripadne niekto kto vymenu oleja v cca 5.000 km absolvoval.

Vdaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej s filtrem jsem si měnil sám doma. Servisní interval jsem neresetoval nechal jsem to dál běžet a na 15000km pojedu normalně na 1. garančku. Jinak za 1700km jedu na první garančku.

Edited by voltys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne,sorry prehliadol som,ze si to menil sam mimo servis.

A je niekto taky,co to menil v servise ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

akubus: B a D jsou minimální rozdíly spíše technicky upraveny, tak jak se vyvíjela turba tak se vyvíjí (revize) i filtrů

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi najrozumnejsie by bolo vymenit len olej+filter a nemazat servisne intervaly vobec s tym,ze po 15.000 km bude 1. riadna garancka...

Zaujimalo by ma, na kolko by prisla vymena oleja do Roomstra 1.2 TSI + filter + praca. Vie niekto tuto cenu,ktoru platil v servise (SR alebo CR) ?

Mozem auto kupovane v SR servisovat aj v Cechach bez straty zaruky ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je super,lebo zda sa mi,ze v CR su ceny servisnych ukonov rozumnejsie.

Ked vsak pride nejaka vada v ramci zaruky,treba to riesit tam kde som auto kupoval.Je tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je super,lebo zda sa mi,ze v CR su ceny servisnych ukonov rozumnejsie.

Ked vsak pride nejaka vada v ramci zaruky,treba to riesit tam kde som auto kupoval.Je tak?

Není, já jsem kupoval auto u nejmenovaného prodejce a hned po třech dnech jsem se vracel s malou závadou, jejich přístup mě dosti naštval. tak jsem jel reklamovat jinam a bez problémů. Můžeš reklamovat ve kterém salonu chceš.

Jinak teď jsem byl na garančce 15tis. Byl jsem v Auto Podbabská a naprostá spokojenost, cena cca 3.600. Olej dali Castrol 5W40 podle normy. Myslím, že značka je jedno která, pokud tedy nepoužiješ např. Starline od Kelly....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak to je tak,je to fajn pre zakaznika.

Len mi nejak nebere ta logika,ze kupim tovar u predajcu "A" a idem sa stazovat/reklamovat k predajcovi "B", ktory s tym ma len starost a nic nezarobi lebo to robi zadarmo.

Verim vam,ze to tak funguje,len auto co som nedavno kupil je moje prve fungel nove. Doteraz som mal jazdenky ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

- zadarmo to nerobia

- je pravda,že niektoré servise s tým majú osobný problém,že kúpiš u A a reklamuješ u B a dávajú to niekedy (i ked nepriamo pocítiť)

- zobrať ťa však musia hocikde,ak nie,tak napíš jednoducho na ŠA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes mi při garančce měnili olej. Je divný že v service mám k motoru 1,2 TSI napsanou specifikaci VW 504 00 a na listu seznamu údržby, co mám ze servisu, je napsáno že použili VW 502 00. NAvíc si za výměnu oleje + práci řekli 2380,- :feve:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes mi při garančce měnili olej. Je divný že v service mám k motoru 1,2 TSI napsanou specifikaci VW 504 00 a na listu seznamu údržby, co mám ze servisu, je napsáno že použili VW 502 00. NAvíc si za výměnu oleje + práci řekli 2380,- :feve:

Specifikace 504 00 je na proměnný servisní interval a 502 00 na pevný servisní interval. Já jsem měl z výroby nastavený proměnný a při první výměně oleje jsem si ho nechal změnit na pevný (t.j. 15.000 km nebo jeden rok) a mám olej se specifikací 502 00.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak to je tak,je to fajn pre zakaznika.

Len mi nejak nebere ta logika,ze kupim tovar u predajcu "A" a idem sa stazovat/reklamovat k predajcovi "B", ktory s tym ma len starost a nic nezarobi lebo to robi zadarmo.

Verim vam,ze to tak funguje,len auto co som nedavno kupil je moje prve fungel nove. Doteraz som mal jazdenky ;)

Nemáš pravdu, uznanou reklamaci servis fakturuje ŠA, takže to pro ně je kšeft !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale notak :) TSi motor je k oleji daleko šetrnější než třeba HTP. Olej se nezahřívá ani lokálně nad 110°C i při nejdrsnějším namáhání. V běžných podmínkách do 100°C.

Teploty se prakticky neodlišují od atmosférických motorů. To, že jsou zahřáté lopatky turba, neznamená, že je zahřátá i jeho hřídel na tu samou teplotu!!

Dotaz: s jakou teplotou přijde olej do styku, když tryska stříkne pod dno pístu (na druhé straně pístu je spalovací komora) ?

Teplotu oleje na Maxidotu snímá WIV senzor namontovaný na dně olejové vany, tam stéká olej, tam je oněch 100-110°C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...