-
Počet příspěvků
4700 -
Registrace
-
Poslední návštěva
-
Dny vítězství
18
e1. naposledy zvítězil 24. Listopad 2023
e1. nejvíce like obsah!
Kontaktní metody
-
Web URL
http://e1.sk
Návštěvy profilu
12039 zobrazení profilu
Oznámení e1.
-
Ak myslíš optický nesúlad v zmysle, že pri pohľadoch z vtáčej perspektívy nesúhlasí dĺžka vozidla, súhlasím s tebou, je to zle. Ak tým myslíš optické skreslenie, tak nie, lebo to optické skreslenie tam je pri určitých pohľadoch zámerne. Ad rozlíšenie: kým sa nedajú jednotlivé body obrazu spočítať voľným okom (ako to bolo pri Mazde 6), dovtedy v tom nevidím problém ani ja. Na druhej strane je vysoké rozlíšenie kamier z jedným "wow" efektov u zákazníkov pri predaji áut, preto je nepochopiteľné, že to koncern ignoruje. Stačí sa pozrieť na recenzie čínskych áut, každý "novinár" v nich chvíli kvalitu vyobrazenia.
-
Priame meranie je u Škodovky už nejaký čas voliteľná výbava. Ak si za to nepriplatíš, tak máš klasicky meranie cez ABS. U Superb III bol v konfigurátore príplatok za priame meranie 140 € (v roku 2022). Vzhľadom na to, že tie senzory sú zbytočná starosť a výdaje navyše, málokto si zvolil auto s týmto príplatkom.
-
Ja som veľa rokov dozadu menil na Fabii II pri 100 tisíc km nájazde dvojhmotu aj spolu s tým spojkovú sadu a celá sranda ma vtedy v autorizovanom servise vyšla na nejakých 1.000 €. Ceny od vtedy určite išli hore, nehovoriac o tom, že hodinová sadzba na Octaviu je iná, ale tebou uvedené ceny mi pripadajú prestrelené. Každopádne, kým auto jazdí, nič nerieš, pravdepodobne dáš ďalších 150 tisíc km bez poruchy a aj potom to bude najskôr porucha mechatroniky. Podstatné je nepodtáčať motor (kvôli dvojhmote) a samozrejme netrápiť prevodovku na rozjazdoch kde zase preklzuje spojka. Podtáčanie sa dá efektívne eliminovať úpravou bodov radenia DSG prevodovky.
-
Moravskoslezský kraj - Co takhle uspořádat nějaký sraz?
e1. odpověděl na Kjuba téma v Lokální srazy a akce
Ďakujeme za zraz, a prosím organizátora o preplatenie všetkých dodatočných nákladov spojených s mojou účasťou. 😁 Štatistiky... Cesta na zraz aj s policajnou kontrolou a cesta späť s pár minútovou zastávkou v McDrive pri Žiline: Za celý deň (tam aj späť): @Pawouk, ako sme sa rozprávali, Area View nie len o "pohľade zhora", ale napr. o tomto, kedy ak zaparkuje na centimeter presne.... ...tak následne viem otvoriť dvere aspoň takto (2. poloha) aby som mohol vybrať vajíčko a zároveň vďaka parkovaniu takto blízko k stĺpu mi ostáva dostatok miesta aj za autom na zloženie detského kočíka. Nehovorím, že sa to nedá zvládnuť bez toho, ale určite nie na vždy na prvý pokus a bez vystupovania z auta a kontroly, či som +/- na centimeter tam kde chcem byť a ak nie som, tak skôr či neskôr si to určite odnesie hrana dverí, nárazník, alebo jednoducho oškriem detský kočík o auto. Samozrejme Area View má ešte veľa priestoru na zlepšenie, to je bez debaty, ale napriek tomu to je v úzkych priestoroch dobrý pomocník. -
Sirotci ze Sedliště - Putovní srazy po celém Česku
e1. odpověděl na VeteranChild téma v Lokální srazy a akce
Moju maličkosť prosím zapísať tiež s otáznikom. -
Ak bolo auto kúpené s rozšírenou zárukou na 5 rokov / 100 tisíc km (na Slovensku štandard), alebo 5 rokov / 150 tisíc km, tak ešte môžeš nájsť auto v záruke. Čo sa týka servisného intervalu, nečakaj žiaden zázrak, bude to rovnako ako pri bežných spaľovacích motoroch, premenlivý interval max. 2 roky alebo 30 tisíc km. Čo sa týka tvojej obecnej otázky, odpoveď bude obecná tiež: pokaziť sa môže všetko, aj vec jednoduchá ako kladivo. Všeobecne tieto iV-čka nemajú zásadné problémy motoricky alebo s batériou, ale prvé roky výroby sa veľa bojovalo so softvérom. Za tie roky by to už malo byť odladené, ale možno s tým budeš musieť do servisu aby natlačili všetky aktualizácie, ak to predchádzajúci majiteľ neriešil.
-
Ak máš možnosť doma nabíjať a zvládneš tie kratšie jazdy výhradne na elektriku, tak iV je veľmi dobrá voľba. Ďalšia výhoda je, že v lete si s iV môžeš predchladiť interiér, v zime ho môžeš dopredu zohriať bez potreby mať bufíka.
-
6. Čo som postrehol na pár kusoch je zlé lícovanie chrómových ozdobných prvkov okolo dverí.
-
Áno, je tam DQ381. Treba si ale uvedomiť, že Octavia s týmto motorom má pohon 4x4, Superb iba pohon predných kolies.
-
2.0 TSI bude má na kratších trasách vyššiu spotrebu. Ak máš na i30-ke spotrebu 8 litrov, tak u Karoqa (tažšie SUV s väčšou čelnou plochou) a pohonom 4x4 to bude pravdepodobne ešte viac. Budackov cyklus to určite nezachráni, maximálne tak dorovná. Skôr nie.
-
Moravskoslezský kraj - Co takhle uspořádat nějaký sraz?
e1. odpověděl na Kjuba téma v Lokální srazy a akce
Normálne by som napísal, že manželka mi dovolila ísť na zraz, ale realita je taká, že tentokrát mám nakázané v sobotu vypadnúť z domu. Takže týmto nahlasujem svoju účasť. -
Ono mať nejakú rezervu nie je od veci, lebo môžeš to mať síce vypočítané, že dorazíš na čerpaciu stanicu, ale môže sa stať, že majú zatvorené, alebo po ceste niekde ostaneš trčať v zápche. Ak by to bolo ako píšeš, tak by to v globále veľmi zle dopadlo, lebo pravidelne by niekto ostal stáť bez PHM. V prípade naftových motorov by to znamenalo odťah a opravu, v prípade benzínových minimálne príjazd nejakej asistenčnej služby. Okrem toho ak je v nádrži naozaj málo paliva a auto je naklonené v tom nesprávnom uhle, môže sa stať, že čerpadlo už nebude vedieť nasať palivo. V minulosti mali podobný problém BMW ak sa dobre pamätám E39. Ak si mal málo paliva a to málo ostalo na druhej strane nádrže za kardanom, tak si ostal stáť, aj keď v nádrži ešte palivo reálne bolo. Ja osobne som skôr za to, aby v manuáloch bolo jasne komunikované, že keď auto ukazuje 0 km dojazd, vtedy ešte v nádrži ostáva X litrov paliva. Kto chce, môže s tým počítať a bežný motorista zase neostane nikde visieť kvôli tomu, že mu tá nula naskočila skôr. Okrem toho by bolo dobré, keby posledných 100 km dojazdu neubúdalo tempom cca. 10 km za 7 km jazdy, ale toto robia výrobcovia tiež zámerne ako ochranu blbého spotrebiteľa.
-
Nezávislé kúrenie - jednoznačne super vec ak parkuješ vonku, zohriaty interiér je fajn a dobré aj pre motor aby dosiahol skôr prevádzkovú teplotu (platí to aj pre benzín). Okrem toho ak je námraza na aute, tiež nemusíš škrabať ľad. Okrem toho pridáva možnosť diaľkového spustenia ventilácie (nie klimatizácie) interiéru počas letných mesiacov. Vyhrievané čelné sklo - človek by povedal, že s bufíkom zbytočnosť, ale opak je pravdou. Ak jazdíš v zime a zahmlí sa ti kamera na čelnom skle a prestane ti fungovať polovica asistenčných systémov, tak je to perfektný pomocník. Okrem toho občas existujú také poveternostné situácie, kedy dážď/sneh rýchlo primŕza k čelnému sklu. Vtedy je vyhrievanie veľkým pomocníkom. Nevýhoda je cena a drahšia poistka resp. drahšia oprava v prípade, že to sklo trafí kameň. Sledovanie mŕtveho uhla - tiež vec, ktorú odporúčam mať. Nie je to o tom, že človek nevie jazdiť a nesleduje spätné zrkadlá, ale raz za čas nastane situácia, kedy v zrkadle nič nevidíš a napriek tomu tam niekde je auto, motorka, alebo cyklista. Ak ti to iba raz zachráni plechy, tak sa to už oplatilo. HUD - na S3 nemám, ale chcel by som mať ak ukazuje navigačné príkazy z Waze. Prever si, či to vie, obzvlášť v kombinácií s Apple CarPlay. Je možné, že tam to bude fungovať iba s Apple Maps. Ak by to nepodporovalo kombináciu, ktorú používam, tak by som za to nepriplácal.
-
Treba si uvedomiť, že na jednej strane sa zvyšujú tlaky aj kvôli zníženiu spotreby, zároveň ale medzigeneračne rastie aj veľkosť a hmotnosť áut. Koľko vážila Octavia prvej generácie, a koľko O4 dnes? Ten nárast hmotnosti sa okrem vyššieho hmotnostného indexu kompenzuje práve aj tým vyšším tlakom.
-
Akože tiež silno zvažujem zrušenie, len zase ten bufík, odomknutie/zamknutie auta, prípadne jeho lokalizácia nie sú úplne od veci funkcie. Bol by som radšej, keby to napravili, len mám taký pocit, že ak to s vývojom softvéru u VW a Škody funguje, dopadne to horšie ako s našim katastrom. Ono totiž na opravu je potrebné mať všetky dáta z každej jazdy, takže skôr ako opravy sa dočkáme úplného zrušenia týchto dát. No nič, napísal som im priamo z aplikácie na podporu, predpokladám, že niekedy behom budúceho mesiaca sa ozvú, aby som im poslal akú mám verziu aplikácie.