Přejít na obsah

e1.

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    4688
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    18

3 Sledující

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://e1.sk

Návštěvy profilu

11940 zobrazení profilu

Oznámení e1.

  1. Ono mať nejakú rezervu nie je od veci, lebo môžeš to mať síce vypočítané, že dorazíš na čerpaciu stanicu, ale môže sa stať, že majú zatvorené, alebo po ceste niekde ostaneš trčať v zápche. Ak by to bolo ako píšeš, tak by to v globále veľmi zle dopadlo, lebo pravidelne by niekto ostal stáť bez PHM. V prípade naftových motorov by to znamenalo odťah a opravu, v prípade benzínových minimálne príjazd nejakej asistenčnej služby. Okrem toho ak je v nádrži naozaj málo paliva a auto je naklonené v tom nesprávnom uhle, môže sa stať, že čerpadlo už nebude vedieť nasať palivo. V minulosti mali podobný problém BMW ak sa dobre pamätám E39. Ak si mal málo paliva a to málo ostalo na druhej strane nádrže za kardanom, tak si ostal stáť, aj keď v nádrži ešte palivo reálne bolo. Ja osobne som skôr za to, aby v manuáloch bolo jasne komunikované, že keď auto ukazuje 0 km dojazd, vtedy ešte v nádrži ostáva X litrov paliva. Kto chce, môže s tým počítať a bežný motorista zase neostane nikde visieť kvôli tomu, že mu tá nula naskočila skôr. Okrem toho by bolo dobré, keby posledných 100 km dojazdu neubúdalo tempom cca. 10 km za 7 km jazdy, ale toto robia výrobcovia tiež zámerne ako ochranu blbého spotrebiteľa.
  2. Nezávislé kúrenie - jednoznačne super vec ak parkuješ vonku, zohriaty interiér je fajn a dobré aj pre motor aby dosiahol skôr prevádzkovú teplotu (platí to aj pre benzín). Okrem toho ak je námraza na aute, tiež nemusíš škrabať ľad. Okrem toho pridáva možnosť diaľkového spustenia ventilácie (nie klimatizácie) interiéru počas letných mesiacov. Vyhrievané čelné sklo - človek by povedal, že s bufíkom zbytočnosť, ale opak je pravdou. Ak jazdíš v zime a zahmlí sa ti kamera na čelnom skle a prestane ti fungovať polovica asistenčných systémov, tak je to perfektný pomocník. Okrem toho občas existujú také poveternostné situácie, kedy dážď/sneh rýchlo primŕza k čelnému sklu. Vtedy je vyhrievanie veľkým pomocníkom. Nevýhoda je cena a drahšia poistka resp. drahšia oprava v prípade, že to sklo trafí kameň. Sledovanie mŕtveho uhla - tiež vec, ktorú odporúčam mať. Nie je to o tom, že človek nevie jazdiť a nesleduje spätné zrkadlá, ale raz za čas nastane situácia, kedy v zrkadle nič nevidíš a napriek tomu tam niekde je auto, motorka, alebo cyklista. Ak ti to iba raz zachráni plechy, tak sa to už oplatilo. HUD - na S3 nemám, ale chcel by som mať ak ukazuje navigačné príkazy z Waze. Prever si, či to vie, obzvlášť v kombinácií s Apple CarPlay. Je možné, že tam to bude fungovať iba s Apple Maps. Ak by to nepodporovalo kombináciu, ktorú používam, tak by som za to nepriplácal.
  3. Treba si uvedomiť, že na jednej strane sa zvyšujú tlaky aj kvôli zníženiu spotreby, zároveň ale medzigeneračne rastie aj veľkosť a hmotnosť áut. Koľko vážila Octavia prvej generácie, a koľko O4 dnes? Ten nárast hmotnosti sa okrem vyššieho hmotnostného indexu kompenzuje práve aj tým vyšším tlakom.
  4. Akože tiež silno zvažujem zrušenie, len zase ten bufík, odomknutie/zamknutie auta, prípadne jeho lokalizácia nie sú úplne od veci funkcie. Bol by som radšej, keby to napravili, len mám taký pocit, že ak to s vývojom softvéru u VW a Škody funguje, dopadne to horšie ako s našim katastrom. Ono totiž na opravu je potrebné mať všetky dáta z každej jazdy, takže skôr ako opravy sa dočkáme úplného zrušenia týchto dát. No nič, napísal som im priamo z aplikácie na podporu, predpokladám, že niekedy behom budúceho mesiaca sa ozvú, aby som im poslal akú mám verziu aplikácie.
  5. To, že odkedy máme novú aplikáciu Škoda Connect, prišli sme o štatistiku jednotlivých jázd, sú tam len dáta len za rok/mesiac/týždeň/deň, už vieme. Zaujímavé je ale to, že keď som sa pozrel na jednotlivé mesiace a dni podrobnejšie, tak som zistil, že aj import starých dát spravili na "Renaulta". Napríklad ja som prevzal nové auto koncom mája 2022 a nakoľko mám evidenciu tankovaní, viem, že ku dňu 24. 6. 2022 som mal najazdených rovných 1000 km (1006 km podľa odometra). Aplikácia oproti tomu ukazuje k danému dátumu nájazd 4345 km, pričom len za 3 dni od 3-5. 6. 2022 aplikácia eviduje nájazd 2965 km. Netvrdím, že sa na aute nedá toľko spraviť, ale z tých troch dní auto auto jeden deň stálo v garáži a za zvyšné dva dni najazdilo okolo 150 km. Samozrejme keď nesedí pár dní, potom asi bude tých chýb viac. Zatiaľ som sa nepustil do podrobnejšieho analyzovania, ale pozrel som sa na súčet jednotlivých mesiacov/rokov a vychádza mi celkovo 35.902 km, pričom auto má najazdené viac ako 37.205 km. To znamená, že ak sú niekde navyše evidované tisíce kilometrov, inde musia chýbať, keď na konci je súčet kilometrov nižší, než celkový reálny nájazd. Prosím, pozrite sa do Vašej aplikácie a prekontrolujte si tie čísla. Ja som výkyv v nájazde zistil najrýchlejšie podľa ceny za PHM, za uvedený mesiac tam svietilo 565 €, za čo by som cestu do Madridu a späť.
  6. Ako písali vyššie. Skontroluj tlak v pneumatikách a nastav podľa štítku na viečku nádrže! Potom skontroluj, či nedrhne niektorá brzda. To zistíš ak pri dlhšej trase siahneš na niektoré koleso a je teplé, prípadne môžeš skúsiť šplechnúť trochu vody na kotúče a keď to na nejakom zasyčí, tak si našiel problém. Potom samozrejme kontrola geometrie, nie je od veci a samozrejme elektronická diagnostika, kontrola vstrekovačov, kontrola časovania, kontrola DPF filtra, či nie je zaplnený a RJ sa ho snaží stále vypaľovať.
  7. Pozor, tento motor má nepriame vstrekovania iba s kódom motora DKZA, alebo staršie Cxxx (neviem presne). Novšie DNNA má už iba priame vstrekovanie. Čo sa týka motorového oleja, pre každé auto so spaľovacím motorom platí, že by sa olej mal prehriať. Pri mojom DNNA v zime okolo 0°C potrebuje aj 20+ km na zohriatie, tak s týmto rátaj. Každopádne toto by sme už mali riešiť v inom vlákne, aby sme nedostali od moderátorov ovocný pohár. Ak myslíš na olej v prevodovke, ťažko povedať. Ten sa určite bude zohrievať dlhšie, v zime sa možno vôbec nezohreje, ale toto by som neriešil.
  8. Nevidím dôvod, aby to bolo pre DQ381 problém, ale tie krátke trasy všeobecne nie sú vhodné pre motor. Ak chceš spraviť niečo pre dvojhmotu a lepší jazdné vlastnosti auta, zvážil by som úpravu softvéru prevodovky, aby nedržala moc nízke otáčky. Ono totiž v režime D pri normálnej jazde a mimo diaľnice budeš takmer celý čas jazdiť pod 2000 otáčok, pri konštantnej rýchlosti prakticky do 1600. Ono totiž tento motor točí 1500 pri 90-ke, tak asi nemusím hovoriť ako je tá prevodovka odstupňovaná.
  9. Ak nejazdíš extra dlhé trate, prípadne to neriešiš napr. kvôli "uspokojeniu" požiadavky partnerky, tak sa na to vykašli! Tá "masáž" naozaj nestojí za to.
  10. Pointa je v tom, že ak "tankujem" doma v garáži celý rok zadarmo, alebo za smiešny peniaz oproti bežnému autu so spaľovacím motorom, tak 1-2x do roka na dovolenke nebude pre mňa problém zastaviť napr. na drahej Ionity a zaplatiť hoc aj viac, než ako keby som tankoval benzínové auto a nebudem ako debil stáť hodinu a viac v rade na bezplatné nabíjanie. A hlavne, ak idem na dovolenku v zimnom období, tak ja osobne by som sa snažil nájsť také ubytovanie, kde môžem nabíjať svoje auto aspoň z obyčajnej 230 V zásuvky. Čo sa týka videa, ono to vyzerá byť nejaká severná krajina (asi Nórsko?), kde to evidentne prehnali s dotáciami a elektrické auto si tam kupuje aj ten, kto ho vlastne nemá kde nabíjať. V našich končinách to je na diagnózu, u nich asi hraje ešte rolu to, že aký je cenový rozdiel medzi EV a ICE. Ak za ICE auto zaplatia o polovicu viac ako za EV, tak sa im možno oplatí občas aj čakať na nabíjanie, lebo sral to pes ak pri kúpe a prevádzke auta zase ušetrili desaťtisíce eur. "Preložené" do našich končín: bol by si ochotný občas čakať na nabíjanie ak by si namiesto 63+ tisícového Kodiaqa mohol kúpiť Eniaqa za 42+ tisíc € (takže ostalo by ti vo vrecku viac ako 21.000 € / 525.000 Kč len na kúpnej cene), nehovoriac o nižších prevádzkových nákladoch? Ja by som asi bol občas ochotný počkať alebo zaplatiť viac pri nabíjaní.
  11. Akú máš kameru a pri akom napätí sa má vypnúť? Ja som v minulosti spravil tú chybu, že som to mal nastavené na moc nízke napätie až potom som zistil, že 12 V nie je plná, ale už takmer vybitá baterka a ja som to mal nastavené na 11,8 V. 😁 Aktuálne to už mám naštudované a vo Fabii to mám nastavené na 12,3 V a keď opäť namontujem kameru do Superba, tak tam to bude nejakých 12,4-12,5 V, aby som mal šťavu na bufíka.
  12. e1.

    Výběr motoru

    Tá DQ381 je výhoda aj nevýhoda zároveň. Výhoda, lebo tam tým pádom nie je "suchá" DQ200, ktorá v minulosti mala veľa porúch a nikto nevie ako sú na tom so spoľahlivosťou 10-15 rokov neskôr. Dúfajme, že aj keď označenie ostalo to isté, za poslednú dekádu prišlo k nejakým vylepšeniam. DQ381 je tiež lepšia v tom, že zvláda väčší točivý moment. Potom tu máme nevýhodu a to je vyšší jazdný odpor "mokrej" prevodovky, čo zvyšuje trochu spotrebu a samozrejme potreba pravidelne meniť olej v DSG.
  13. e1.

    Autobatéria

    Ak je cenový rozdiel rozumný u tvojho dodávateľa, tak papierovo je lepšia tá 72 Ah baterka. Samozrejme za predpokladu, že ju aj správne nakóduješ.
  14. Okrem tej regenerácie si treba uvedomiť pri PHEV aj ďalšiu vec: motor a motorový olej sa občas potrebujú úplne zohriať, čo sa u PHEV pri prevádzke v hybridnom režime nedeje ak je auto prevádzkované iba na kratšie trasy a spaľovací motor sa vypína vždy keď je na to možnosť. Pre nižšiu spotrebu paliva to je super, ale kvôli kondenzácií vody v motorovom oleji z dôvodu nezohriateho motora/oleja, pre motor tá najhoršia vec. Takže, ak niekto jazdí s iV iba viacmenej krátke trasy kedy spaľovací motor nebeží sústavne dlhší čas, tak aby sa okrem vody zohrial aj olej, treba z času na čas ísť dlhšiu trasu v režime kedy ide spaľovací motor stále (napr. dobíjanie batérie), inak si neskôr koledujete o problém s motorom (napr. motor začne papať olej).
×
×
  • Vytvořit nový...