Přejít na obsah

e1.

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    4738
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    18

3 Sledující

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://e1.sk

Návštěvy profilu

12234 zobrazení profilu

Oznámení e1.

  1. Kupovať silný turbobenzín a následne do neho dávať LPG nie je moja šálka kávy. Čo sa týka tvojej ceny, tá je dobrá, ale to zároveň znemená, že buď tam je vysoký kilometrový nájazd, alebo iný problém, lebo za túto cenu sa bežne predávajú autá pred faceliftom zvyčajne s nájazdom cez 200 tisíc km. Samozrejme kilometre nie sú všetko, ale ak auto nie je z rodiny, tak 16 tisíc za facelift je u mňa už podozrivo nízka cena. Ale to už odbáčame od témy. Čo sa týka nepriameho vstrekovania, z pohľadu LPG nevýhoda, z pohľadu nezanášania sacích ventilov karbónom zase výrazná výhoda.
  2. Síce mám Android, ale mám dobrú skúsenosť s káblami od Alzy. Tým myslím ich vlastný brand AlzaPower. Neviem, či má Apple nejaký vlastný nabíjací protokol, ale do auta sa mi najviac pozdáva tento kábel: https://www.alza.sk/alzapower-core-usb-c-32-gen1-05-m-cierny-d5472808.htm
  3. Síce GPF slúži na to isté čo DPF, ich spôsob fungovania je našťastie trochu iný, vďaka čomu GPF nie je tak problémové, ako tomu je u naftových áut. A pravdu povediac, ešte som nepočul o žiadnom modernom benzínovom aute, že by s tým bol problém a bolo by v ňom treba meniť GPF. Skôr nastáva otázka, že prečo chceš robiť ten upgrade? Síce dostaneš modernejšiu prevodovku s nižšou spotrebou a k tomu aj Matrix LED, ale zároveň prídeš v motore o nepriame vstrekovanie paliva a nakoľko kupuješ jazdené auto, tak je tam aj možnosť, že vozidlo má nejakú skrytú vadu o ktorej nevieš. Ak už upgrade, ja osobne by som išiel rovno do 206 kW verzie (po facelifte), tam máš už aj vyšší krútiaci moment.
  4. DSG by som upravil aby nepodtáčalo, ale motor skôr nie, a hlavne nie u noname úpravcu. Bola tu o tom diskusia vo vlákne @nonaima, 5-6. stránka diskusie.
  5. Ak nemrzne, môžeš dať vodu, ale lepšie bude ak bude aj destilovaná.
  6. Ahoj, síce by som rád išiel, ale v tomto momente to vyzerá skôr na moju neúčasť. Ak by náhodou došlo k zmene, bezodkladne dám vedieť.
  7. Ja by som začal tým, že by som všetko resetol do továrenských nastavení. Ak to má O4 podobne ako S3, tak by si mal mať potom možnosť nastaviť všetko ako pri novom aute. Samozrejme musíš mať k autu dva kľúče, aby si sa vedel nastaviť ako hlavný užívateľ.
  8. Je to o tom, kto sa k tomu ako chová (čistenie, údržba), ako to auto prevádzkuje (parkovanie vždy vonku, alebo v garáži, prípadne jedným kolesom na chodníku) a asi aj o šťastí. Často praskajú čierne plasty okolo skla, ak sa to opravilo v záruke, tak super, mimo záruky pálka. Zatekanie je primárne vec čistých kanálov na odvod dažďovej vody, k vŕzaniu ti neviem nič povedať. Ja osobne sa vyššie spomenutým možným problémom vyhol najelegantnejším možným spôsobom: panoramu som jednoducho neobjednal.
  9. e1.

    Jaký motor do SIII?

    Superb a Passat majú o dosť menší aerodynamický odpor. Nižšia a dlhšia karoséria sa ľahšie "prereže" vzduchom, oproti tomu je Tiguan vyšší a kratší, presný opak toho, čo je ideálne.
  10. e1.

    Jaký motor do SIII?

    Krátku dobu sa DQ381-ka párovala s 1.5 TSI aj u Karoqa, ale to bolo vždy s pohonom 4x4. Ak je pri Kodiaqu/Tiguane táto prevodovka aj pre predný pohon, tak je to asi kvôli väčšej záťaži, ktorú spôsobuje vyššia hmotnosť a väčší aerodynamický odpor. Ja osobne by som si už tieto veľké SUV s týmto malým benzínovým motorom nekúpil vôbec.
  11. e1.

    Jaký motor do SIII?

    Čo sa týka poklesu hodnoty, to by som v tomto vlákne neriešil, lebo sme v motorovej sekcii. Skôr napíšem niečo k 1.5 TSI. Oproti S3 už je v S4 ako mild hybrid, ale treba si uvedomiť, že 48V mild hybrid nedokáže jazdiť sám na baterku. Ten elektrický pohon je iba na to, že jemne pomáha pri rozbehoch, kedy pridáva nejaké Newtonmetre navyše v otáčkach, kedy ich ešte spaľovací motor sám nemá. Ku koncu dňa samozrejme znižuje spotrebu, ale nefunguje to ako klasický hybrid, ktorý napr. dokáže sám posúvať auto v mestskej kolóne.
  12. e1.

    Jaký motor do SIII?

    Doteraz som si myslel, že 92 kW verzia sa robila iba pre O3, ale pozerám, že aj Superb ju dostal. No, papierovo asi naozaj ideálna voľba, ale treba si uvedomiť, že s tým výkonom to bude naozaj iba premiestňovadlo z A do B.
  13. e1.

    Jaký motor do SIII?

    Ako to tu odznelo, ideálna voľba je v tejto prevádzke iV, ale ak nie je možnosť doma alebo v práci nabíjať je z hry, tak pre to mestské jazdenie ostávajú v hre iba motory TSI. 1.4 TSI 110 kW - Papierovo najlepšia voľba pre teba, ale kvôli veku je z hry, DSG prevodovka je DQ200. 1.5 TSI 110 kW - Podľa môjho názoru z ponuky motorov Superba ideál, vekovo je dostupný, otázka je len výbava. DSG prevodovka je "suchá" DQ200-ka. Prvé ročníky tejto prevodovky sú problémové, napr. v mojej Fabii II vyrobenej 12/2011 pri 175 tisíc km došlo k poruche mechatroniky. Otázka je, či tento problém ešte stále pretrváva, alebo to počas tých rokov už inovovali. Takže áno, DQ200-ka je strašiak, ale myslím si, že pri Superbe by to už mohlo byť v pohode. Jednou z výhod prevodovky je to, že v nej nie je predpísaná výmena oleja, a to ani v mechatronike ani v mechanickej časti, zároveň má menšie vnútorné odpory, takže jej prevádzkové náklady sú výrazne nižšie. Ak kúpiť auto do 100 tisíc km, nebál by som sa toho. 1.8 TSI 132 kW - veľmi tichý a kultivovaný motor, vekovo ti nepasuje, ale ak nájdeš pekný kúsok, stojí za zváženie. Otázka pri tomto aute je prevodovka. Rôzne zdroje uvádzajú raz suchú, raz mokrú DSG prevodovku, sám neviem čo je pravda. Ak tam je tá suchá, tak tento motor musím mať priškrtení točivý moment, ak mokrá, tak je to ok. 2.0 TSI 140 kW - tento motor mám aj ja a som s ním veľmi spokojný. Má objem, dostatok výkonu a zároveň je aj dosť úsporný a zároveň je kombinovaný už s "mokrou" DSG DQ381. Mimo mesta a na diaľnici keď už je zohriaty má naozaj pekné spotreby, v meste ale papá viac, tam môžeš čakať spotreby od 6 (večerná jazda po obchvatoch) až do 17 litrov (2 hodinová zápcha v Berlíne v ktorej ideš iba krokom). Ja mám verziu už iba s priamym vstrekovaním a vyššími tlakmi (DNNA), ale ak by si bol ochotný kúpiť trochu starší ročník, tak existuje verzia ktorá má aj nepriame vstrekovanie paliva (DKZA) a tým pádom u toho motora je minimálne riziko karbonovania sacej strany. Je to taká zlatý grál, aj sa ťažšie zháňa. 2.0 TSI 162 kW - vekovo ešte staršie, prakticky najsilnejšia predokolka, motor dobrý, spotreby stále rozumné, ale je tam určite staršia "mokrá" DQ250-ka, ktorá má iba 6+1 prevodových stupňov. DQ250-ka má predpísaný interval na výmenu oleja 60 tisíc km. 2.0 TSI 200/206 kW - najvýkonnejšia motorizácia, pohon 4x4, najvýkonnejšie spaľovacie motory aké kedy sériová Škodovka mala. Sú to výkonné motory, skoršie 206 kW verzie pred faceliftom sú párované s DQ250-kou a majú aj nepriame vstrekovanie. Neskôr prišla GPF-kom priškrtená 200 kW verzia už s DQ381-kou iba s priamym vstrekovaním a ku koncu výroby sa vrátila zase 206 kW verzia, ale namiesto 350 už so 400 Nm, tiež iba s priamym vstrekovaním. A čo z tohto vybrať? Ekonomicky najlepšia voľba je kúpiť staršie 1.4 TSI s rozumným počtom kilometrov. Ušetríš aj na kúpnej cene, aj na prevádzkových nákladoch. Ak nechceš tak staré, ale stále si ochotný kúpiť napr. 5 ročný kus, tak 2.0 TSI DKZA je ideálna voľba, hlavne ak si plánuješ auto nechať na veľa rokov. Je predpoklad, že to budú dlhodobo veľmi spoľahlivé motory. Ak neriešiš spotrebu a máš nejaké peniaze navyše, určite by som zvážil 200/206 kW verzie. Majú vyššiu spotrebu aj prevádzkové náklady, ale takto výkonné spaľovacie motory už Škodovka asi nikdy nedostane. Pri Superbe IV išiel výkon dole na 195 kW, pravdepodobne za to môžeme ďakovať emisiám. Ak vek do troch rokov je podmienka, ostáva ti na výber hlavne 1.5 TSI a 2.0 TSI DNNA. Prvé je logická a viac ekonomická voľba pre teba, druhé je dobrá voľba ak ti nevadia trochu vyššie prevádzkové náklady oproti 1.5-ke ale chceš mať aj nejaký ten objem motora a výkonovú rezervu (+30 kW), prípadne sa chceš oblúkom vyhnúť DQ200-ke. Každopádne, prichystaj sa na to, že 2.0 TSI v 140 kW motorov sa predalo pomerne málo, viac išli na odbyt 1.5-ky aj silné dvojlitre, takže nájsť ten pravý kus bude trvať dlhšie. Nakoniec: nechcem ťa od Superba odhovárať, ale na tvojom mieste by som asi zvážil aj auto s hybridným motorom, niečo ako je Toyota Camry s 2.5-kou.
  14. Ako bolo vyššie spomenuté, kvalitnejšie mapové podklady pre pACC boli jedným z hlavných dôvodov, prečo som zvolil Columbus. Realita je taká, že pACC je na Slovensku aj v ČR skôr otrava ako užitočná vec, lebo v podkladoch je veľa chýb a tým pádom auto často zbytočne brzdí, niekedy akceleruje tam, kde by nemalo a podobné psie kusy. A toto je dôvod prečo ja mám pACC vypnuté, inak povedané, priplatiť si za Columbus boli peniaze. vyhodené von oknom. Na samotné navigovanie je zase lepší Waze, alebo Google Maps, prípadne iná online alebo offline navigácia z telefónu, podľa každého osobnej preferencie. Okrem toho pri novších modeloch je síce možnosť offline aktualizácie, ale mne to nefungovalo ani raz a online aktualizácie zase nie sú zadarmo. Takže moja rada znie, Columbus vôbec nerieš! Ak kupuješ jazdenku a bude ho mať, fajn, ale určite to nie je "must have" položka, kľudne by som zobral auto s Amundsenom.
  15. S bezdrôtovým Apple Carplay alebo Android Auto by si išiel akurát z mláky do kaluže. Ono totiž následne musíš riešiť nabíjanie telefónu, na čo slúži bezdrôtová nabíjacia polička. Lenže tá takmer vôbec nenabíja, telefón sa v nej doslova prehrieva a väčšie telefóny sa do nej ani nezmestia. Takže ja na konci dňa aj tak fungujem cez kábel. 😠
×
×
  • Vytvořit nový...