Přejít na obsah

Dovoz nové Škodovky z Dánska aneb „UROB SI SÁM“


singlir01

Doporučené příspěvky

Vezmu to trochu rozsáhle a strukturovaně, abych předešel zbytečným nejasnostem. Píšu o svojí vlastní zkušenosti (= bez použití služeb zprostředkovatelů), ale tím neříkám, že to nelze udělat i jinak. Proto případné otázky a i odlišné názory vítám, jen prosím o důsledné držení se tématu (auto z Dánska), aby se to postupně nezvrhlo v obecnou diskusi o dovozu nových aut natož ojetin, vysokých cenách tady apod. ;) Bylo by to potom dost nepřehledný. Napíšu to celé v několika příspěvcích vždycky pár dní po sobě, aspoň to bude napínavější. lol Pokud jsem se netrefil do správné sekce, žádám adminy o příslušný přesun.

Takže krátký přehled, co se tu objeví

1. Proč zrovna Dánsko?

2. Kolik tam vlastně auto (pro cizince) stojí ?

3. Jedu si pro auto ( komunikace, papírování tam,…)

4. Registrace dovezeného auta zde

1. PROČ ZROVNA DÁNSKO ?

Na jaře jsem začal řešit nové (= neojeté) auto. Rozhodl jsem se pro Octavia Combi Ambiente 1.6FSI. O dovozu jsem nejdřív vůbec neuvažoval, neb jsem to považoval za složité, riskantní a navíc jsem o tom vůbec nic nevěděl. Jenže ceny v ČR mě ani náhodou nepotěšily... Jednoho dne jsem objevil článek ve SM (viz odkaz dole) a tak bylo rozhodnuto o dovozu. Musím přiznat, že začátky byly dost odrazující a trvalo mi dlouho, než jsem do toho trochu pronikl. Navíc jsem nikde nenašel žádnou osobní zkušenost s dovozem auta z Dánska, jen články typu "kupte si Škodovku v Dánsku, je tam nejlevnější!". Shodou okolností jsem se začal zabývat přímo tím Dánskem a přeskočil mnohem populárnější Německo. Když jsem to následně porovnával, tak jsem došel při stejné výbavě auta k tomuto(subjektivnímu) názoru.

SRN:

Výhody- rychlejší vyřízení formalit tam (vše za 1 den), malá vzdálenost, dostupnější info a ochota prodejců tam komunikovat,…

Nevýhody – u dobrých cen se jedná většinou reimport do Německa, častá koupě mimo ofic. síť dealerů Škoda, vyšší cena, ...

DÁNSKO:

Výhody - koupě za pevné ofic. ceny, které jsou navíc nižší než nejlepší nabídky z Německa ( u mýho auta to činilo cca mínus 50t.CZK), koupě přímo u ofic.dealera Škodovky (nikoliv reimport), jednoduchá koupě bez DPH, ...

Nevýhody: vyřízení papírů tam trvá 1-2 dny, vzdálenost, a hlavně totální neochota prodejců Škoda komunikovat mailem,…

Pro Dánsko jsem se nakonec rozhodl pro tu lepší cenu, jednání přímo s ofic. prodejcem Škody a musím přiznat že v tom bylo i trochu zvědavosti, jak to všechno dopadne. Zběžně jsem i porovnal ceny v jiných "lukrativních"zemích (Pobaltí, Skandinávie), ale nepřišlo mi to nijak výhodnější a navíc ještě větší vzdálenost, případně trajekt.

A na závěr první části ještě pár odkazů:

1. článek, který to vše začal:

http://www.i-svetmotoru.cz/article/68930.p...-evropske-unii/

2. porovnání cen nových aut v EU:

http://ec.europa.eu/comm/competition/secto...ces/report.html

3. oficiální stránky Škoda Auto v Dánsku:

http://www.skoda.dk

4. internetový překladač:

http://www.translate.google.com

Editováno: , autor: singlir01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi bral skladovku za oficialni cenu bez slevy? Jak je to se zalohou v pripade objednavky? Zkousel jsi smlouvat o cene? Jak sis vybral sveho prodejce?

- skladovka za ofiko cenu, měl přesně to co jsem chtěl vč. barvy

- slevu jsem zkoušel ale neuspěl, dealer si byl moc dobře vědomý svojí vyjednávací pozice - tahal jsem hold za kratší stranu provazu <_<, vysvětlím ve 3. části

- o "výběru" :D dealera později (3. část)

- auto na objednávku (záloha apod.) budu řešit zanedlouho v rámci udržování komunikace s prodejcem ;)

Vlastně, sleva nakonec taky byla. Maj tam pořád nějaké akce a jednu (FRESH) jsem využil, tak třeba proto už nechtěl dál slevit...

Editováno: , autor: singlir01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2. Kolik tam vlastně auto (pro cizince) stojí ?

Takže ceny…katalogové ceny jsou všeobecně dostupné na netu (www.skoda.dk, …). Jsou příšerně vysoké a navíc se platí poplatek za vozidlo ve výši několika tisíc DKK ročně. Příčinou tak vysokých cen je speciální ekologická daň z motorových vozidel „Registreringsafgift“ ve výši 105 resp. 180% z ceny včetně dánské 25%DPH („Moms“). A tady to teprve začíná být zajímavé. Cizozemci ( přesněji, platí to obecně u aut, které dále nebudou registrované v Dánsku) tuto ekologickou daň, roční poplatek ani dánské DPHčko NEPLATÍ !!!

A navíc splnění podmínek pro osvobození od obou daní je velmi jednoduché, ani jsem tomu nechtěl věřit… ale o tom až příště.

A kolik tedy stojí auto v Dánsku (pro cizince)? Jsou dvě možnosti, jak to zjistit:

1. Pomocí vzorce (vlastní výroba B) ) – jednoduchý, rychlý a přitom dostatečně přesný, lze s úspěchem používat u katalogových cen aut nad cca 200.000 DKK

CZK=[(DKK/3)+31.000]*KURZ

- kde DKK jsou katalogové ceny v Dánsku (vč. všech daní)

- KURZ je aktuální směnný kurz CZK/DKK

- CZK výsledná cena v Kč včetně naší 19% DPH

2. Pomocí kalkulátoru na stránkách dánského daňového úřadu SKAT – přesný ale zdlouhavější

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1755101

Na úvodní stránce postupně zadat údaje o autě:

(1) - vybrat typ auta

(2) - cena nového auta vč. všech daní

(3) - tržní cena ojetiny (u nového auta zadat stejnou cifru jako (1)

(4) - vybrat palivo

(5) - zadat spotřebu v ujetých km / litr !!!

(6) - počet bezp. pásů (max. 3) a airbagů (max.6)

(7) - zda má auto filtr pevných částic (u dieselu), ABS, radio, 5* v crashtestu EuroNCAP, ESP/ESC

Pak odklepnout a úplně dole na další stránce je vyčíslena cena auta ("Afgiftspligtig vaerdi" ) BEZ té ekologické daně, ale VČETNĚ (!!!) dánské 25% DPH, kterou ale při vývozu neplatíte. U ojetiny se vyčíslí nějaká část daně, co by se měla vracet nebo tak, ale dál jsem to nezkoumal, protože ojetinou jsem se nezabýval.

Samozřejmě i Dánové mají „skryté“ náklady, takže je nutno u Škodovek dále připočíst „dopravu auta k dealerovi“, orientačně 12.000Kč, eventuelně metalízu za 8000Kč ( u Superba trochu víc).

Malý doplněk. Výbava zahrnutá v ceně u dánských verzí Škodovek bývá znatelně vyšší (běžně 6x airbag, el.klima, ESP, centrál s DO, tempomat, …). Čím „základnější“ verze daného auta, tím jsou rozdíly proti ČR větší. Např. u Octavia II Ambiente to dělalo kolem 50.000Kč ve prospěch dánské verze. Přehled výbavy v ceně („standardudstyr“) a výbavy za příplatek („ekstraudstyr“) je na škodováckém netu. Pro převod ceníku extravýbavy na Kč vč. 19%DPH lze použít orientační vzorec:

CZK=(DKK/3)*KURZ

A pořád tam běží nějaká akce (extravýbava v ceně, pakety,...), škoda jich nevyužít. Přehled letošních:

1.REWARD - (jaro) - zdarma elektrony, kožený paket a ještě něco ( v hodnotě 17.000DKK) - je ukončena

2. FRESH - (léto) - zdarma dvouzónová klima a loketní opěrka s chlazeným boxem ( 12.000DKK), akce ještě platí- doprodej zásob

3. 2.0 TDI za cenu 1.9 (viz ceník) - stále platí, v celém Dánsku prý teď není jediná 1.9, pouze dvoulitr

4. různé pakety za zvýhodněnou cenu (viz net)

Ještě poznámka. Variantní nabídka Škodovek v Dánsku je znatelně užší než tady (viz ceník), třeba Classic u OII už vyřadili úplně z nabídky (donedávna ještě byl v ceníku, ale v reálu stejně nešlo auto sehnat)

Tak, a to je prozatím vše. Pokud není něco jasné, klidně se ptejte. Dosud to byla jen šedivá teorie, příště začne zelený strom života…

Editováno: , autor: singlir01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze pocitam li dobre tak

jj, počítáš ... dle toho kalkulátoru dokonce "jen" 657.000 Kč lol (3,35 CZK/DKK) + těch pár tisíc na další nutné výdaje (metalíza, ...)

A tebou zmíněných 3240 Kr. je půlroční poplatek za auto tam, 3.6FSI je hold trochu žravější a za to se v Dánsku tvrdě platí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si myslím, že jsou mezi námi tací, co by si rádi koupili Škodovku v Dánsku, ale nechtějí to celé absolvovat sami nebo neumějí anglicky jako já. Pokud by měl někdo zájem vyrazit společně za společné náklady napište mi na email, nikoliv sem do konference. Osobně si také myslím, že pokud přijede k prodejci skupina 4 zájemců o koupi škodovky bude snadnější pozice o vyjednání slevy.

http://www.dsoft.cz/skodadk/default.aspx

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj nějak sem si nevšiml kolik jsi nakonec ušetřil a jaká byla konečná cena. Děkuji

Cena konkrétního auta navíc s odlišnou výbavou proti ČR asi nikomu moc neřekne... Dle konfigurátoru (stav v září, Edition 08, shodná výbava) byla úspora po započítání všech nákladů (cesta a pobyt tam, přihlášení v ČR, ...) min. 150.000 CZK. Proti faceliftu po včerejší slevě by to bylo nějakých 120.000 . Ale to je jen moje úspora, protože neuvažuju případnou změnu deviz.kurzu.

Editováno: , autor: singlir01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Som prave porovnal cenu Roomstera...

ještě je třeba porovnat výbavu... dánský Roomster má v ceně (moc se v R. neorientuju, tak bez záruky ;) ) u řady STYLE 6 x airbag, ESP, palubní PC, klima, tempomat,centrál s DO, neorig.radio, el.ovl. a vyhř. zp. zrcátka, el. vyhř. sedadla, výšk nast. sedadla vpředu, ... u COMFORT navíc př.mlhovky, el.klima, el.okna vzadu, 15" Al kola, ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3a. Jedu si pro auto – dělostřelecká příprava

Dovolil jsem si bod 3. rozdělit na dvě části neboť je toho moc a navíc to tak bude ještě napínavější ;)

Dnes budu referovat o tom, co přímo předcházelo mému vejletu do Dánska – tedy zjišťování konkrétních informací jak na to = zkrátka jsem prováděl DATA MINING

Jaká měna?

DKK – asi nejvýhodnější kvůli kurzu, ale je to přeci jen exotika – i největší směnárny (Praha) mě buď poslali do …. nebo to odhadovali na několik týdnů (a ještě bez záruky), než dají takovou částku dohromady. A to vrcholila letní turistická sezóna! Nemluvě o tom, kam by se za tu dobu mohl pohnout kurz, protože se vždycky stanoví až k datu směny, žádná fixace předem. Jedinou rychlou možností je (snad) založení devizového spořícího účtu v DKK a převést tam bezhotovostně prachy v CZK dle kurzu banky, výhodnost nechť si každý posoudí sám

EUR – placení v Dánsku OK, hotovost OK, mám jen info, že někde to řeší složením hotovosti na účet přímo v dánské bance dealera

Ale je to dvojí konverze: CZK/EUR/DKK - ztráta několik tisíc Kč, kurz DKK/EUR je fixovaný s malým oscilačním pásmem, střed je kolem 7,46

Já se rozhodl pro EURO v „arabských“ směnárnách v Praze – vždy nejlepší ceny (ale pozor, mění je online dle vývoje trhu), lze dohodnout individuální kurz, konverze většího objemu bez problémů – jeden telefonát a následně jedna návštěva

Jaké dokumenty sebou?

Je to až překvapivě jednoduchý a správně by to mělo platit obdobně v celé EU. U FO stačí pro osvobození od dánského DPHčka a jejich ekolog.daně PAS a POTVRZENÍ O TRV. POBYTU (mimo Dánsko) vystavené na radnici. Já osobně jsem si zažádal o „Výpis údajů z informačního systému“, info třeba zde:

http://www.mvcr.cz/docDetail.aspx?docid=21...amp;doctype=ART

a pak to nechal úředně (=soudním překladatelem) přeložit do AJ. Rychlé, jednoduché, víc nebylo třeba, žádná kauce na DPH.

Jakého dealera ?

Tak tady bych se trochu rozepsal, neboť zde je zakopán pes. Už dopředu jsem měl informace, že to nebude jednoduché. Postupně jsem se snažil emailem kontaktovat snad všechny dealery v Dánsku ( kolem 50 mailů) a výsledek byl KATASTROFÁLNÍ ! Totální ignorování mých dotazů, žádná odpověď,prostě nic… až… až na jednoho lol . Říkejme mu Dán. Napsal mi odpověď jednou větou ve stylu: cena je tolik a tolik, přijeďte, vyřešíme detaily. Možná své ukvapenosti později litoval, protože na mé doplňující otázky už nereagoval a několik týdnů dělal mrtvého brouka.

V této fázi jsem to už chtěl celé vzdát. Asi jako většina lidí přede mnou, co se dostala až sem. Zkusil jsem tedy v zoufalství změnit taktiku… a vyšlo to! Sice následná „komunikace“ byla jen pro opravdu trpělivé povahy - odpovědi jednou větou, navíc jen na některé otázky, občas jsem musel daný dotaz položit několikrát a ještě urgovat odpověď, párkrát se na delší dobu odmlčel … Ale postupem času jsem Dána dokázal přesvědčit, že to myslím vážně a nejsem mailový prudič, co jen doluje informace a žádný kšeft z něho nebude.

Samozřejmě jsem nechtěl všechno nechat na jedný kartě a občas jsem obeslal i další dealery. Ale ani můj mail ve formě: všechno znám, všechno vím, prachy a dokumenty mám připravený, příští týden jedu do Dánska, co máte na skladě? neuspěl… naprosto ŽÁDNÁ odpověď.

Mám k tomu 2 teorie, vyberte si:

1. Škodovka / její dánský importér „zakázal“ dealerům komunikovat se zahraničím, aby tak ztížil reexport ze země

2. dánští prodejci obecně jsou tak zavalení a znechucení takovými dotazy z ciziny, že je prostě ignorují a vůbec neřeší

Tak asi takhle jsem si „vybral“ :smich: svého dánského prodejce Škodovky...

Slibuju, že v další části si pro to auto už opravdu pojedu…

Editováno: , autor: singlir01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3b. Jedu si pro auto – Dánsko

Tak jsem se tam konečně vydal… :)

Doprava

Nejlevnější doprava do Dánska (no, spíš jen Kodaně) je busem, při troše štěstí dokonce i letadlem. Já volil auto, protože jsem zůstával na pevninské části Dánska a potřeboval být mobilní, kdyby to nakonec nevyšlo a musel hledat jiného prodejce. Kromě krátkého úseku u Ústí n.L. pořád po dálnici, nikde žádné dálniční poplatky. Ale pokud pojedete směr Kodaň, tak mostné (cca 30Eur) nebo trajekt (do 100 Eur).

Jaký jazyk v Dánsku?

Angličtina… angličtina…angličtina. Nenarazil jsem na žádného Dána bez znalosti AJ. U němčiny už to bylo horší, snad by to šlo (u německých hranic snad bez problémů, ale v celém jižním Jutsku není jedinný ofic. dealer Škoda), ale jednoznačně všude preferují AJ. Ale dánštinu určitě taky neodmítnou :)

U dealera

Předchozí mailová komunikace s Dánem byla (jak jsem psal minule) mizerná. Ale výrazně se to začalo měnit k lepšímu, když jsem stanovil konkrétní termín mé návštěvy. A po mém příjezdu tam už bylo vše úplně bezproblémové. Proměnil jsem se prostě z imaginární osoby v reálného ZÁKAZNÍKA. Předal jsem dokumenty, on mi vše vysvětlil a řekl, že auto bude připravený druhý den odpoledne včetně převozek. Za hodinku vše vyřízený. Druhý den mi dle dohody zavolal, že vše je připravený. Předal mi fakturu, potvrzení o registraci auta, o pojištění a teprve až potom jsem zaplatil za auto. Dotankoval mi plnou nádrž a Adieu.

Podle mého se vše točí kolem té jejich vysoké ekolog. daně na auta a zamezení eventuelním podvodům s tím. Proto složitější papírování, delší lhůty ( správně 2 pracovní dny, resp. 1.den přijedeš a 3. máš všechny potřebné papíry)… Bylo vidět, že je to (export auta) pro něj rutina a nebo si to dobře nastudoval, takže jsem nic neřešil a vše nechal na něm.

PŘEVOZKY – platí jen 2dny, do té doby musíš opustit Dánsko (kvůli té dani) a nejspíš pak přestanou platit i v zahraničí – na to se ještě zeptám. Poplatek za jejich vydání je kolem 1400DKK včetně all risk pojištění ( povinné ručení + havárka/krádež)

COC list – ačkoliv auto bylo na převozkách (= už registrovaný), slíbil mi poslat COC list hned jak ho dostane. Po týdnu skutečně přišel… ale jen kopie… v následné komunikaci jsem mu sdělil, že to není originál a že mi auto na něj tady nepřihlásí. Odpověděl, že nikdy nic jiného od Škodovky nedostal a že s tím v Německu zatím nikdo neměl sebemenší problém

TECHNIČÁK ( "REGISTRERINGSATTEST") – měl jsem slíbený ten COC list, tak jsem ho neřešil, navíc když jsem dostal to potvrzení o registraci ( „KVITTERING FOR ANMELDELSE“). No, naštěstí mi po pár dnech přišel poštou přímo z jejich reg. úřadu SKAT. Ale příště si na něj raději počkám...

Jestli lze vše vyřídit během jednoho dne, když by byl prodejce a ten reg. úřad v jednom městě, netuším. Nejspíš by se to na něčem zadrhlo. Počítejte proto pro jistotu s tím, že všechny potřebné dokumenty získáte druhý, nejdéle však třetí pracovní den. Dokonce i když jsem uvažoval o převozu auta na plaťáku, mi odepsal, že lhůta 2 dnů se tím nezkrátí.

V rámci udržování komunikace s Dánem se budu postupně dotazovat, jak je to s autem na objednávku (záloha apod.), ojetinou (jaká část ekolog.daně se vrací), kdy se začne prodávat nový facelift, jestli lze získat převozky s delší platností a pod. Pokud někoho napadnou další věci, napište to sem.

Obešli jsme tam i prodejce jiných značek (VW, Opel, Ford,…), všude auto na export bez problémů, stačí jen pas a to potvrzení o trv. pobytu mimo Dánsko. Jen ty cenové rozdíly jako u Škodovky už nejsou tak propastný, u Fordu takřka žádný.

Příště podrobně vše kolem přihlášení nového auta zde...

P.S. Tak jsem si zvyknul na jízdu zadarmo po dálnicích v cizině, že jsem si pak zapomněl u nás na hranicích koupit dálniční známku ;)

Editováno: , autor: singlir01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

COC list...COC protokol... prostě Certificate of Conformity - "rodný list" auta, kde jsou uvedeny všechny tech. údaje o něm a zároveň slouží jako potvrzení o tom, že auto splňnuje všechny normy evropské homologace. Je chráněný proti padělání (vodoznak) a slouží jako doklad od vozidla před jeho první registrací, po ní je tím dokladem TP. Podle mého bys měl dostat buď TP (auto je registrované) nebo COC (bez registrace a tedy bez RZ/převozek). Ale nechám se poučit.

Mám takový nepodložený dojem, že Škodovka/importér záměrně zadržují originál COC, aby tak stížili nebo přímo zamezili reexportu nových ( =neregistrovaných) aut ze země - musíš si tak vyřídit převozky a TP a už je to u nás braný jako ojetina

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik za super informace. Uvazuji o nasledovani, ale asi auto na objednavku (O2 FL).

Ja mam zatim jen teoreticke info o obchodovani s auty v ramci EU. Kdo ma zajem studovat, doporucuji 6. smernici EU o DPH.

Ta smernice o DPH prave resi auta zcela samostatne v velke sve casti. Mj. nove auto neni to bez TP, ale kazde auto mladsi tusim 6 mesicu, a zaroven kazde auto ktere ma najeto mene nez 6000 km (i kdyby stalo 2 roky na salonu).

A mj. je v te smernici i to ze Ti to musi prodat bez DPH (takze zadne zalohy na DPH kvuli vyvozu nelze pozadovat v zadnem z 27 statu EU). Podle te smernice muzou pozadovat cestne prohlaseni o vyvozu mimo stat kde kupujes. Oni tou DPH moc neriskuji, zpet do Danska by Ti auto nezaregistrovali protoze by jsi nemel spravnou fakturu a tim maji zajisteno, ze se jejich danim nikdo nevyhne...

Editováno: , autor: bagrovic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, za NOVÉ auto dle Z. o DPH je považováno mladší 6.měsíců nebo do 6.000km, ale dle silničního zákona NOVÉ znamená ještě nikde (ani v zahraničí kvůli převozkám) neregistrované

Prodej nových aut bez DPH je (spíš by měl být) všude bez problémů, ale jak jsem tady četl, tak třeba Němci někdy požadují zálohu (asi mají špatné zkušenosti) a soudit se s nima proto asi nebudeš <_<

V Dánsku není problém DPH, ale ta vysoká ekolog daň. Stát si to hlídá a občas i pořádá ZÁTAHY na lidi co tam jezděj s cizíma SPZtkama (= nezaplatili tu daň) a pod. a proto je IMHO to složitý papírování při exportu

OT: Finové jsou proti Dánům jiný OBCHODNÍCI !!! Přímo nabízejí Škodovky na export :palec2:

Výhody proti Dánsku: snad lepší komunikace, širší nabídka modelů, už nabízejí OII Face-lift

Nevýhody: je to opravdu daleko + trajekt, o cca 8% vyšší ceny, Dánsko je Dánsko B)

Editováno: , autor: singlir01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne hadat se asi nebudes. Ekologicke dane si resi staty samy, tam neni jednotna smernice.

Ale tomu obchodnikovi nic nehrozi kdyz Ti to proda bez DPH a ty to nevyvezes. On tam musi mit jen v adrese treba Pepa Novak, Praha, Ceska republika a pro jistotu na druhem "ja nize podepsany prohlasuji, ze auto vyvezu mimo ...." a tim je z obliga a jediny podvodnik jsi Ty. Tak nevim cim by zalohu na dan zduvodil a co by jsi pak musel dolozit.

S tim nemeckem si nejsem jist, je to informace z nyni, nebo pred nasim vstupem do EU? Tam to bylo jinak, tam to byl vyvoz do 3-tiho statu, tj celnice a tim i povinnost prodavajici zajistit opusteni statu (razitko z hranic). Tehdy se to delalo, ale obchod mezi staty EU je zcela jiny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, za NOVÉ auto dle Z. o DPH je považováno mladší 6.měsíců nebo do 6.000km, ale dle silničního zákona NOVÉ znamená ještě nikde (ani v zahraničí kvůli převozkám) neregistrované

Prodej nových aut bez DPH je (spíš by měl být) všude bez problémů, ale jak jsem tady četl, tak třeba Němci někdy požadují zálohu (asi mají špatné zkušenosti) a soudit se s nima proto asi nebudeš <_<

V Dánsku není problém DPH, ale ta vysoká ekolog daň. Stát si to hlídá a občas i pořádá ZÁTAHY na lidi co tam jezděj s cizíma SPZtkama (= nezaplatili tu daň) a pod. a proto je IMHO to složitý papírování při exportu

OT: Finové jsou proti Dánům jiný OBCHODNÍCI !!! Přímo nabízejí Škodovky na export :palec2:

Výhody proti Dánsku: snad lepší komunikace, širší nabídka modelů, už nabízejí OII Face-lift

Nevýhody: je to opravdu daleko + trajekt, o cca 8% vyšší ceny, Dánsko je Dánsko B)

:palec2: Můžeš uvést jaká byla úspora v % ke dni dovozu ? Jen tak pro zajímavost.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:palec2: Můžeš uvést jaká byla úspora v % ke dni dovozu ? Jen tak pro zajímavost.....

OII Combi Ambiente 1.6FSI. Dle čs. konfiguratoru 575 (ED08,září), dovoz z D. vč. všech vedl. nákladů 418 (benzín, hotel,STK, registr,...), kurz 24.15 CZK/EUR. Facelift se shodnou výbavou a stejně drahým motorem (1.4TSI) vychází teď kolem 540-550.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale tomu obchodnikovi nic nehrozi kdyz Ti to proda bez DPH a ty to nevyvezes...

Možná nehrozí, ale může mít následně třeba popotahování s finančákem, nevím. Jasně, že nikde v EU nenakupuješ nové auto včetně DPH a pak složitě žádáš jejich FÚ o vrácení. Prodej je bez DPH, ale nejspíš si to každý stát/prodejce ještě nějak pojišťuje. V Německu (info zde na fóru z letoška), někdo prodává bez DPH bez problémů, jiný požaduje kauci, kterou vrátí po předložení potvrzení o zapl. DPH zde. V Dánsku to řeší tím papírem, protože to požadovali i prodejci jiných značek, kde jsem se ptal na podmínky expotru. Určitě to nedělají jen tak pro zábavu. Když nevyvezeš, stát to DPH bude chtít a prodejce je první na ráně.

Editováno: , autor: singlir01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...