U tohoto motoru (pokud nebylo dosud provedeno) bych začal kotrolou i toho, co s tím zdánlivě nemusí souviset.
Jako první kontrola dotažení šroubů přestavovače vačkového hřídele. Když by byly nedej bože volné, jistě budou rachotit a bude do rozvodů prolínat olej - zde je řešením jedině neprodlená komplet výměna rozvodů a vyřešení toho přestavovače = autorizovaný servis.
U mého 1,0 TSI (cca 70 tis. km) se začalo docela ozývat rachocení táhla u turbodmychadla. Jde o banální věc, která motoru neškodí. Prostě jen rachotí táhlo v obou jeho kloubech. Zde možná ani nemusíš shánět tu plechovou sponu, stačí koupit v železářství malé tažné pružinky (stačí fakt malé s průměrem o málo větším jak do propisky). Na studeném motoru (jinak se popálíš!!) můžeš zkusit to táhlo zajistit správnými směry proti kloktání těmi pružinkami - ty ale chytej jen k motoru, nikoli k přepážce kabiny, protože motor se hlavně při startování hodně zatřese a to by ty pružinky utrhalo.
Když to nebude ani to, pak hledat dál. S tím už musí poradit někdo další.
Zdravím, rád bych udělal přesně opačnou věc - výměna climaticu v F2 předface (2008) na "hloupou" manuální. Že bude postup naopak chápu, ale potřebuji pomoc s tím, jaké díly potřebuji na manuální. Dokázal by to někdo rozepsat? Díky...