Taky mám 1,4 16V (63kW) a to co tu píšou kolegové mohu jen potvrdit. Mám FII combi a jezdím poslední dobou převážně s plně obsazeným autem (4 dospělí a prcek v sedačce + v kufru cca 20 kg). Mimo město mám spotřebu podle aktuální situce mezi 6-6,5l, ve městě se točím okolo 7l. Dálnice okolo 8 při 130 km/h. Na nedostatek výkonu si nemohu ztěžovat, neříkám, že to trhá asfalt, ale když tomu člověk pořádně naloží, tak to má odezvu. Taky jsem zvažoval mezi HTP a 1,4, ale protože máme mezi služebními HTP, tak volba byla po zkušenostech jasná. Známí co maj fabky mají převážně 1,4 a co se tak spolu bavíme, tak zatím nikdo neřešil nějaké vážné problémy, s motorem už vůbec ne a to má právě jeden z nich najeto přes 80 tis. a říká, že ten motor zraje jako víno:))))Na druhé straně je motor citlivý na jizdní styl, pokud s ním pojedeš dravě, tak nemůžeš očekávat, že pojedeš za 6 l. Já jezdím normálně, žádná brzda provozu nebo kloboučnický styl a jak jsem psal spotřeba se mi drží do 6,5l. Můj rekord byl na trase Červenohorské sedlo - Ostrava 4,8 l, jízda mi trvala 2h, přesně dle výpočtu GPS (někde tady najdeš fotky z maxi dotu). Na druhé straně noční úprk Lednice - Ostrava pořád po dálnici 8,9l (ovšem doma jsem byl co by dup a taky nebylo moc aut, co mě předjelo).Určitě je to dobrá volba a motor je to spolehlivý. Měl jsem nedávno možnost jet delší trasu TSI 63kW a zase tak drastický rozdíl to nebyl a spotřeba byla téměř shodná na trase Brno - Ostrava jsem měl průměr 7,8 při dodržování rychlostních limitů.