Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/18/11 ve všech sekcích

  1. Petrumre, každý má možnost vyjádřit svůj názor, beru to. Z toho všeho co tady čtu mi spíše příjde, jako by sis neustále musel dokazovat, že HTP, které sis koupil je to nejlepší a žádná jiná motorizace jej nemůže překonat. Každý motor má své výhody a nevýhody. Operovat tady s tím, že se utrhne rozvodovej řemen, při větším zatížení motoru nebo, že 1,4 není ekologický motor, případně že na povinném ručení si přihodíš nějakou 500 kč navíc mi připadá jako naprostá demagogie (s prominutím). Já už jsem například na služební HTP měnil během 70 tis. najetých km 3x cívku a jedna mě stála cca 800 kc = 2400 kc. Když jedu po dálnici 130 km, tak 1,4 toci cca 3.600 ot. a HTP je už přes 4000 ot. = větší spotřeba benzínu, kde je teď nějaká ekologie??. Na druhé straně ANO s HTP se slušně jezdí ve městě, kde má jisté přednosti, ale na druhou stranu ne výrazně nižší spotřebu oproti 1,4. Myslím si, že tohle vlákno nebylo založeno pro odvěký boj mezi HTP a ostatními motory. Zkus se někdy projet v tebou prokleté 1,4 a zjistiš o čem tady lidé píšou. Tady kolega v úvodu nastavil jasné požadavky na motor - delší jízdy, větší obsazenost auta a jistě plnej kufr, takže promiň, ale v tuto chvili je zřejmé, že opravdu HTP už je ze hry a opravdu sám vím z praxe o čem mluvím.
    1 bod
  2. jen sem dal svůj názor,pro mně je i 500 moc peněz a jakýpak strašení,když někdo kupuje auto a zajímá se o spotřebu a tudíž šetří každou korunu,tak by měl vzít na vědomí,že výměna rozvodů u 1,4 ho nemine.
    1 bod
  3. Taky mám 1,4 16V (63kW) a to co tu píšou kolegové mohu jen potvrdit. Mám FII combi a jezdím poslední dobou převážně s plně obsazeným autem (4 dospělí a prcek v sedačce + v kufru cca 20 kg). Mimo město mám spotřebu podle aktuální situce mezi 6-6,5l, ve městě se točím okolo 7l. Dálnice okolo 8 při 130 km/h. Na nedostatek výkonu si nemohu ztěžovat, neříkám, že to trhá asfalt, ale když tomu člověk pořádně naloží, tak to má odezvu. Taky jsem zvažoval mezi HTP a 1,4, ale protože máme mezi služebními HTP, tak volba byla po zkušenostech jasná. Známí co maj fabky mají převážně 1,4 a co se tak spolu bavíme, tak zatím nikdo neřešil nějaké vážné problémy, s motorem už vůbec ne a to má právě jeden z nich najeto přes 80 tis. a říká, že ten motor zraje jako víno:))))Na druhé straně je motor citlivý na jizdní styl, pokud s ním pojedeš dravě, tak nemůžeš očekávat, že pojedeš za 6 l. Já jezdím normálně, žádná brzda provozu nebo kloboučnický styl a jak jsem psal spotřeba se mi drží do 6,5l. Můj rekord byl na trase Červenohorské sedlo - Ostrava 4,8 l, jízda mi trvala 2h, přesně dle výpočtu GPS (někde tady najdeš fotky z maxi dotu). Na druhé straně noční úprk Lednice - Ostrava pořád po dálnici 8,9l (ovšem doma jsem byl co by dup a taky nebylo moc aut, co mě předjelo).Určitě je to dobrá volba a motor je to spolehlivý. Měl jsem nedávno možnost jet delší trasu TSI 63kW a zase tak drastický rozdíl to nebyl a spotřeba byla téměř shodná na trase Brno - Ostrava jsem měl průměr 7,8 při dodržování rychlostních limitů.
    1 bod
  4. Mám vlastní 1,4 16V už rok, s hádkou trojice pístů 40kW kombi jsem jezdil jako se služební. Potvrdím Bojlera - haťapka je do města, pro jednoho, nanejvýš dva člověky a malý nákup. Jak se obsadí třema a víc pasažérama nebo jak se hodí víc jak 3 tašky do kufru, mění se na vydlabanej ingot s akcelerací srovnatelnou s předlistopadovým kloubovým Ikarusem v ranní špičce. V kombíku to bylo přímo haňba blut - zaměstnavatel chtěl ušetřit na motoru při co největším možném nákladu. Samozřejmě, pokud se jí "prohrábnou rošty a přiloží se pořádně pod kotel", umí se i haťapka a v takovém zatížení rozhýbat docela svižně - jenže za cenu spotřeby šplhající až k 10 litrům ve městě a mnohdy přesahující 8 litrů mimo město. O jízdě po dálnici s naloženou haťapkou radši mluvit nebudu. Silnější verze trojlampovky na tom jsou o málo lépe - plné naložení ale nemají rády ani ony. "Jednačtyřka" je o poznání svižnější i s naložením, přece jen rozdíl minimálně 12kW proti haťapce 51kW (nebo dokonce 23kW ve srovnání s nejslabší verzí - litrové Juniory neberu v úvahu, ty snad už opravdu skončily v propasti zapomnění) je citelný. I když mám Rooma a ne fábuli, pokud jedu sám a vysloveně jedu na spotřebu při dodržování limitů a nezdržování ostatních, dokážu bez velkých problémů slézt s průměrnou spotřebou po běžných silnicích na úroveň kolem 6l/100km, bez klimy i nějakou tu decku-dvě pod 6l. Když jezdím po městě, daří se mi průměr držet kolem 7,3 až 7,5l bez ohledu na obsazení - časté rozjezdy, starty a popojíždění... Pokud vyletím na dálnici, při dodržování limitu 130km/h se vejdu se spotřebou do 8 litrů docela v pohodě, pokud se budu držet v rozmezí 110 až 120km/h (a budou mne předjíždět náklaďáky), budu i na méně než 7 litrech - podle obsazení, s prázdným jsem po dálnici vlastně ještě nejel, vždycky aspoň napůl naloženo. Všecky údaje jsou z provozu s klimou. Bez klimy o nějaké dvě-tři deci méně. P.S. A když mě "chytne rapl", položím plynový pedál na lopatky a vytočím motor až k červenému, jedu Praha - Hradec za necelou půlhodinu a na PP mám průměrnou spotřebu (s nákladem odpovídajícím 3 dospělým + jejich běžné bagáži) kolem 10-10,5litru...
    1 bod
  5. tak sem to zkusil kabely napajene na rele a v aute natvrdo nasunute v a svete div se FUNGUJE to!!!jen vyresit uchyceni kabelu a je to
    1 bod
  6. A proč uvažuješ o 1,4,kdo ti bude platit pojištění a ostatní výlohy.Benzínem to nekončí.1,4 jsem nekoupil kvůli spotřebe a pojistce Vždyt škodovka vyrábí už modernější motory.
    -1 bodů
  7. pánové on psal že koupí 1,4 a já sem mu napsal,že benzínem to nekončí. Martius-já ti to spolknu aji s navijákem,že ty na služební auto si kupuješ věci ze svého tak se to mělo zrovna zavřít a napsat všem co mají nebo chcou 1,4,že je to nejlepší motor.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...