Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/01/11 ve všech sekcích

  1. Tak jen hodne strucne: ve snimaci jsou vyzarovaci (infracervene zareni) a snimaci diody. Pokud je sklo mokre, dojde oproti standardnimu stavu (suche sklo) ke zmene odrazu infrazareni od vrchni vrstvy celniho skla a snimac tak pozna, ze slo je mokre.
    1 bod
  2. Vím, že fábule se s roomem nedá srovnávat - už třeba proto, že room má zadní nápravu z OI (o pořádný kus širší než FI/II), takže je mnohem stabilnější i při své skoro o 15cm větší výšce. Přední náprava a tím i řízení jsou ale shodné s FII, mají tedy oba hodně společného co se jízdních vlastností a řidičského komfortu týče. Doposud u všech předchozích aut, která jsem jako řidič "potkal", jsem používal celoročně stejný rozměr ráfků i profil gum. Můj dojem ze změny rozměru tedy není ničím ovlivněn nebo zdeformován. Kupoval jsem Rooma na 14" zimákách 185/65 Barum Polaris a až do půlky dubna na nich jezdil - pak jsem kupoval kompletní sadu kol i gum 15" 195/55. Gumy jsem koupil Hankook Optimum, i když uvažuju o přechodu na Barum Brillantis. Dojmy po o něco víc než čtvrt roce ježdění na nižším profilu: auto je o poznání tvrdší, i drobné nerovnosti jsou více cítit než na 14", hluk je zase o poznání nižší - ale to je hlavně vzorkem. Stabilita už na 14" v zimě výborná, jak podélná, tak příčná - utrhnout Rooma do smyku znamená buď opravdu udělat chybu, nebo vzít silou za ručku - a i v takovém případě se skoro nenaklání, točí se naprosto korektně - i když neochotně. Favorit/forman se v takovém momentě motají jak kolovrátek. Na letních 15" Alu se o nějakém cvičení ve smyku nedá mluvit, když pominu hrabání při rozjezdech - a i v takovém případě auto poslouchá volant. Při jízdě se chová naprosto neutrálně, servořízení má správnou odezvu - a i reflexní "zpětná vazba" je cítit, na nerovnostech volant předává informaci o směru sil působících na kola do rukou bez přehnaného útlumu. Při vyšších rychlostech řízení tvrdne, servo ztrácí účinek, možná by se dalo diskutovat o zmírnění poklesu posilovacího účinku - to je ale věc individuálního názoru. Po 8 měsících ježdění s Roomem bych upravil strmost převodu řízení - zdá se mi málo strmý, už v 90°zatáčce (třeba kolem rohu ve městě) je potřeba přehmatávat z "ideální polohy 3/4 na 3". Na 15" auto drží směr i na suchu i na mokru (to je ale asi hlavně zásluha pneumatik) doslova jako po kolejích bez ohledu na rychlost jízdy, v zatáčkách není cítit, že by kola prováděla nějaký přílišný boční pohyb ani při rychlostech nad 150km/h - citelná ztráta směrové stability nastává jen v situaci, kdy se v rychlosti vyšší jak asi 50km/h vjede pouze jednou stranou vozu do hlubší vrstvy vody na silnici (kolej, hluboká louže) - to "namočená" strana citelně brzdí a auto uhýbá, není ale problém tento pohyb "podchytit" volantem a směr korigovat. Forman ve stejné situaci a rychlosti vybočoval daleko citelněji. Na zimních 14" kolech jsem průjezd hlubší vodou nezkoušel, ale stabilita při vyšších rychlostech je zhruba stejná, je samozřejmě více cítit větší boční poddajnost pneumatik s vyšším profilem. ABS a brzdový asistent zabírá tvrdě a ostře jak na suchu, tak mokru/sněhu, možná by stálo za úvahu upravit rychlostní vazbu, aby náběh účinku těchto zařízení při nižších dopředných rychlostech nebyl tak ostrý - ale zase, pohled je individuální, já bych dal přednost pozdějšímu náběhu ABS, někdo jiný naopak je rád za okamžitou funkci i při jízdě krokem. Tolik asi mé dojmy a srovnání "čtrnáctek" a "patnáctek" - je to silně ovlivněno jak osobními dojmy a délkou řidičské praxe, tak použitými značkami a vzorky pneumatik, snad to ale někomu pomůže s volbou zda na léto jít do nižších profilových čísel nebo ne. Já říkám - rozhodně ano. Na české silnice a dálnice je na velmi pečlivém uvážení, zda jít jenom ze 14" na 15", nebo zda volit ráfek dokonce 16" a profil 50% nebo dokonce ještě nižší - zda je to oprávněné s ohledem na jízdní vlastnosti a (ne)kvalitu našich silnic. Některé moje výhrady k nastavení řízení a brzd také vycházejí z toho, jak jsem zvyklý jezdit a kolik zkušeností jsem zatím posbíral - včetně zkušeností s jinými značkami a typy. Někomu jinému může samozřejmě tovární nastavení vyhovovat bez výhrad, já bych uvítal určitou možnost individualizace i těchto nastavení. Je na zvážení, jestli je to jen můj názor, nebo jestli by podobné úpravy nevyhověly i více řidičům - a jak by se k tomu postavil výrobce, státní zkušebna jako homologační orgán atd...
    1 bod
  3. Tak ono už to sežralo olej ještě před výměnou při servisní prohlídce. Za stavu tacho 12 000 km tam servis doléval olej, ale i chladící kapalinu (psal jsem o tom ZDE ), ale to prý je normální při záběhu motoru a městském provozu. Ovšem teď už to tedy žere víc oleje než moje FI 1.4 16V, které jsou známé svou žravostí oleje. Žeby to měl na svědomí ten městský provoz z množstvím studených startů a popojížděček pár kilometrů, nebo turbo? Hm, čas možná ukáže. Budu to sledovat a informovat.
    0 bodů
  4. Dnes padlo na služebáčku 20 000 km. Postřehy z firemní F II TSI 63 kW Ambiente + pakety Sport II a Ambiente Plus ... Spotřeba : za poslední měsíc najeto skoro 2000 km, dle PP 6,9 l, podle tankování 7.2 l (vůz provozován jenom po Praze) Poruchy : kromě výměny turba v 16 000 km, žere motor olej, po 5000 km od výměny oleje byl ve středu doplněn litr oleje...Při pohledu na motor jsou vidět drobné netěsnosti - mastné fleky, ale tam určitě nezmizel litr oleje. Závady : občasné zavrzání plastů v interiéru, ventilátor topení přestal s oteplením hučet.
    0 bodů
  5. Já to bohužel viděl jenom letmo při podpisu faktury, je to firemní auto, akorát ta cena oleje mně zarazila,... Takže zhruba materiál: -motorový olej Castrol 5W-40 SLX 1700 Kč -olejový filtr cca 250 Kč Práce (přesně si ty částky nepamatuji): -výměna oleje cca 250 Kč -zkoušení brzd (tak nějak to tam bylo napsáno) cca 250 Kč -načtení paměti diagnostiky cca 250 Kč Včechny ceny bez DPH, součet pak byl něco málo přes 3200 Kč (to už včetně DPH).
    0 bodů
  6. Zde několik postřehů z Fabie 1.2 TSI 63 kW: Klimatizace Climatic - při nastavení ofuku na přední sklo se automaticky zapne klimatizace, po přenastavení na jakoukoli jinou polohu se zase sama vypne, hledal jsem v návodu k obsluze a o tomto jevu se tam nic nepíše. Centrální zamykání - při odemykání klíčem se odemknou pouze dveře řidiče a nefunguje otevírání, nebo zavírání předních okýnek, to lze jenom podržením tlačítka na dálkovém ovladači.V návodu je uvedeno, že by to mělo fungovat. Maxi Dot - na displeji jde zobrazit buď údaj PP nebo rádia, oba současně nelze, jako tomu je u předface modelu FII. Ovšem při nastavení zobrazení údajů z rádia, jdou přepínat stanice tlačítkem na páčce od stěračů. Ukazatel řazení - funkci tohoto se snažím pochopit. Přijde mi, že to funguje jenom při jízdě kterou bych nazval "lážo plážo". Stačí trošku víc šlapat na plyn a šipky se už neukážou. No jinak jsem velice zvědavý co tento motor vydrží. Předchozí firemní vůz byla Felicia 1.3 40 kW r.v. 1996 na které bylo najeto přes 281 000 km a to pouze ve městě (okrajové části Prahy). Za tu dobu byla provedena výměna nějakého zkorodovaného blatníku, měnil se alternátor, startér, chladič, snímač otáček, nastavování sklonu předních světel (samozřejmě nepočítám olej, svíčky, brzdové kotouče atd.) a v poslední době začal motor dost žrát olej.To je veškerý výčet závad. Proto jsem velice zvědavý, jak TSI obstojí.
    -1 bodů
  7. Spotřeba 6.3, tak o tom se nám v práci bude jenom zdát .Zatím najeto přes 500 km při průměrné spotřebě 8.3 a průměrné rychlosti 29 km/h. Jezdíme totiž jen a pouze po okrajových částech Prahy a to ještě někdy úseky po několika stovkách metrů... Jinak popojíždění pár kilometrů sem, pár kilometrů tam. Dnes jsem taky přišel na to, že ta Fabia má asistent rozjíždění do kopce. On nám jaksi šéfík přes dopravu při předání vozu neřekl co všechno v tom je.
    -1 bodů
  8. To cvaknutí slyším taky, ale dělá mi to i na mojí Fabii I. Je to, myslím, vždy po nastartování a rozjezdu. Taky by mě zajímalo co to dělá. A má někdo povědomost o tom, k čemu je ta anténa v čelním skle, když je další na střeše?
    -1 bodů
  9. Maverick, jak říkáš, teploměr chladící kapaliny naběhne hodně rychle na 90 st.(připadá mi to jenom jako "orientační ukazatel") a přitom motor podle teploty oleje ještě není pořádně zahřátý. To se pak nedivím, že se do hodně aut už ani nemontuje. Na mé soukromé FI to taky docela rychle naběhne na 90 st., ve Feliciích, bych řekl, že to trvalo o dost déle a asi ta teplota víc odpovídala realitě. Ta hodnota 85 st. mě právě zajímala, zatím jsem totiž nikde s teplotou oleje nesetkal. S TSI teď tři týdny nebudu jezdit (dovolená), tak jsem zvědavý, jak se za tu dobu pohne hladina motorového oleje. Počítám, že po návratu bude na tachometru cca 4000 km, podle toho jak se kolegové budou činit.
    -1 bodů
  10. Blbý je, že člověk zvyklý např. na Felicii (můj případ ) o tom neví. Mě už to překvapilo na Fabii I, ale tady bych řekl, že to je snad ještě rychlejší. V návodu k obsluze dokonce drze píšou, že když se ručička dostane do střední části stupnice, tak motor dosáhl své provozní teploty... Vzhledem k tomu,ž e na Maxi Dotu se ukazuje teplota oleje, bych o tom dost pochyboval. Tam je jasně vidět jak teplota oleje zaostává za teplotou chladící kapaliny.
    -1 bodů
  11. Tak s FII TSI 63 kW najeto přes 4500 km (v čistě městském provozu) a hladina oleje se drží jak jsem psal v prvním příspěvku. Jinak spotřeba benzínu za poslední měsíc podle PP 7.5 a podle tankování 7.6 l (najeto necelých 2000 km při průměrné rychlosti 34 km/h). Je to nejspíš tím, že se motor zajíždí (i když pocitově to nijak není znát), protože zpočátku byla spotřeba něco málo přes 8 litrů.
    -1 bodů
  12. Postřehy z firemní F II TSI 63 kW Ambiente + pakety Sport II a Ambiente Plus ... Najeto : 10 500 km Spotřeba : do příchodu mrazů se spotřeba ustálila na 7 l (vůz provozován jenom po Praze), jak se teploty začaly blížit nule nárůst na 7,5 l, no a teď jak mrzne tak je nárůst na 8 litrů... Poruchy : 0 Závady : občasně zavrzání z prostoru PP dveří a sloupku, po obsazení zadního sedadla alespoň jednou osobou se ozývá někde z prostoru PZ kola "bouchání" (že by tlumič?), někdy se podaří zařadit jedničku, nebo zpátečku až na druhý pokus, účinnost předních stěračů Aero v mraze a sněžení mi přijde dost slabá oproti obyčejným co mám na soukromém voze. Edit : Ještě jsem zapoměl uvést, že začal "hučet" ventilátor topení.
    -1 bodů
  13. Tak spony pásů to u mě určitě nejsou, projevuje se to při obsazení zadního sedadla (jedno kterého). To hrdlo nárže, jak to přesně myslíš?
    -1 bodů
  14. Tak dnes jsem po nějakých cca 2-3 měsících provedl kontrolu provozních náplní u naší služební FII TSI (najeto přes 12 000 km pouze ve městě) a moc jsem nebyl potěšen. V nádržce chladící kapaliny bylo 0.5 cm pod minimem a oleje v motoru na minimální rysce. Vzhledem k tomu, že při minulé kontrole byl stav stejný - jak popisuji v prvním příspěvku - přičítám přinejmenším tu spotřebu oleje nízkým venkovním teplotám. Kam mizí chladící kapalina, to zatím netuším. Auto je většinou parkované pod střechou a žádné loužičky, nebo kapky pod ním nebývají.
    -1 bodů
  15. Tak já se za prosinec a leden horko-těžko dostávám aspoň na 80 - 85 st. (některé dny sotva 75...), prostě v mrazu a v pouze městském provozu se to pořádně neohřeje.
    -1 bodů
  16. No ničeho takového jsem si zatím nevšiml. Mně se v létě podařilo maximum někde 92 - 95 st. a po vypnutí motoru mi nepřijde, že by běželo čerpadlo. To by asi muselo být slyšet? Takže majitelé TSI, dochlazuje někdo z vás turbo, po např. rychlé jízdě po dálnici tím, že než vypnete motor, necháte to chvilku běžet na volnoběh?
    -1 bodů
  17. To myslíš u autobusů MHD? Se zeptám bráchy, jezdí u DP Praha, jestli tam mají něco podobného.
    -1 bodů
  18. voltys, můžeš uvést, kolik ti ukazuje Maxi Dot teplotu oleje, když slyšíš běžet to čerpadlo a případně jak dlouho přibližně běží?
    -1 bodů
  19. voltys dík, tak někdy budu muset otevřít kapotu po skončení jízdy, na ulici to totiž asi neuslyším
    -1 bodů
  20. Dnes proběhl na služební FII TSI 63 kW první servis po najetí 15 000 km. Skládá se to z výměny motor. olej a filtru, zkoušky brzd a načtení paměti závad. Alespoň toto jsem zahlédl na faktuře. Cena ovšem kolem 3200 Kč... Olej tam je Castrol SLX Professional 5W40. Poruchy : 0 Závady : občasně zavrzání z prostoru PP dveří a sloupku, někde z prostoru PZ se někdy ozve bouchání, účinnost předních stěračů Aero v mraze a sněžení mi přijde dost slabá oproti obyčejným, občas zahučí ventilátor topení. Nic z toho se ovšem neřešilo, je to služebák. A navíc ty různé zvuky se ozývají nepravidelně.
    -1 bodů
  21. -1 bodů
  22. Majitelé TSI co máte Maxi Dot, jakou míváte teplotu oleje? Já se s TSI nedostanu mimo město, takže maximum, co jsem tam měl, bylo 95 stupňů. Jinak se to po ujetí několika km většinou pohybuje okolo 92-94 st. Taky vám tu teplotu začne ukazovat až od 50 stupňů? Dále by mě zajímalo od jaké teploty je už motor možno považovat za zahřátý. Po ujetí cca 2400 km jsem se podíval na olejovou měrku, no je tam nepatrně pod polovinou mezi ryskami. Kolegové, co mají najeto asi 3100 km, tam mají dokonce jenom asi 2 mm nad spodní rysku. Bohužel nikdo se na stav oleje nepodíval, když byla auta převzata s několika málo najetými km. Podotýkám, že je to všechno najeto pouze ve městě. Jak jste na tom vy se stavem motorového oleje?
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...