Tak to vypadá, že "vyměňte staré za nové" už opravdu skončilo. Na webu sice ještě je, ale už je aktuální asi jenom "prázdninová akce", tzn. Classic Plus a Ambiente Plus alias balíčky Plus v ceně vozu (v případě volby balíčku u HTP motoru totožná cena, u ostatních o 5k vyšší).
Sleva skoro 16%, 45 400Kc na auto do vyroby je exkluzivni, asi neplni plan, tak se to snazi dohnat. Pokud ti vybava vyhovuje a auto chces koupit, asi bych nevahal.
Tak rodicove se konecne rozhoupali, nakonec zvolili misto Golfu Roomster 1.4 Style Plus. Cenova vyhoda 7,3%, dodatecna montaz tempomatu oproti tovarni cene dalsich 3450Kc. Kdyz k tomu prictu slevu 30 000Kc od Skodovky spolu s balickem Plus zadarmo (sunset, zadni radar, radio Dance, site v kufru a kola Line alias sleva 12000Kc na Atrie), myslim, ze je to slusnej nakup, ne?
Kdyz jsem kupoval auto pro rodice, dostal jsem se u R na 7,3% v hotovosti. Loni s bonusem pro cilovou skupinu priblizne 9,5%. Vztah s prodejcem je ale na urovni "vime, ze kdyz nedostanete takovou cenu, jdete jinam" a "vite, ze kdyz nabidnete takovou cenu, podepisu na miste objednavku, budu sem chodit na servis a nakoupime casem i dalsi auta".
Díky, všechno to vysvětluje.
Radost ti kazit nechcu, ale ceníková cena má tři háčky:
1. "sleva" 30 000Kč na leasing bude přeplacena v rámci splátek, tu bych jako slevu nepočítal
2. uvedených 20 000Kč je dlouhodobě platné snížení ceny verze Elegance, nejde o slevu v pravém slova smyslu
3. z příslušenství je mnohem větší marže, takže prodejce poskytl ve finále určitě dobrou, ale ničím ne neobvyklou cenu
Do avizovaného kompletu toho chybí opravdu o hodně víc (prodloužený interval, vyhřívané trysky ostřikovačů, střešní okno, ostřikovače stěračů, MDI, Bluetooth handsfree, alarm, střešní nosič). Určitě ale souhlasím se strategií vybavit auto pořádně a neškudlit, v tom se shodnem.
Ono je rozdíl, JAKÉ testy se jezdí - jestli únavové na "likvidačním" polygonu, nebo dlouhodobé životnostní v běžném provozu - ty se dělají jízdou téměř non-stop stylem, po předem vytyčené trase, řidiči se střídají po několika hodinách jako ve vytrvalostních závodech, auto stojí jen minimální nutnou dobu pro "stažení dat" a provozní kontrolu + doplnění. Nemusíš mlžit, že se to tak nedělá - DĚLÁ TO TAK KAŽDÝ VÝROBCE. To jen některý výrobce si pro takové testy najme externí firmu a nedělá je "doma za bukem". Bohužel, ty nejdůležitější životnostní testy pro zjištění chování pohonu ve skutečném provozu neboli provoz stylem: "každodenní ranní studený start, popojet v městském provozu ne víc jak 5km, auto odstavit do schladnutí pohonu na okolní teplotu a znovu popojet ne více jak 5km" se na agregátu 1,2TSI kvůli obrovské časové náročnosti konaly ZATÍM pouze virtuálně - v simulaci. V reálu jak už tady několikrát padlo, je toto testování uskutečňováno na dosavadních uživatelích = TESTOVÁNO NA LIDECH...