Na všechny otázky začínající slovem "PROČ" je jedna univerzální odpověď - PROTOŽE EKONOMIKA. Konstruktéři navrhli určitou koncepci a konstrukční řešení, prototypová dílna postavila ověřovací sérii agregátů, ty se vestavěly do několika testovacích aut a podrobily testům - jak už bylo dokázáno, zcela odfláknutým a nedostatečným, navíc provedeným externí firmou - ne továrním testovacím střediskem. Načež na materiálové požadavky pro výrobu zasedli cifršpióni a začali proces "optimalizace nákladů", vycházející z výsledků získaných nedostatečným testováním = tudíž z nesprávných předpokladů. Někdy se ti cifršpióni, kteří v životě neopravovali auto, konstruktérů zeptali, jestli jejich dimenzování lze ještě snížit, aniž by se zhoršila spolehlivost - a v mnoha dalších případech se jich zcela jasně vůbec neobtěžovali zeptat.
Výsledkem bylo urychlené zavedení sériové produkce něčeho, co sice v konstrukčním záměru je velmi moderní pohonná jednotka, bohužel po zásahu "strážců firemního rozpočtu" se ukázala jako málo spolehlivá z důvodu nadměrného šetření na výrobních nákladech. Po době o málo delší než rok se s obrovskými dodatečnými náklady musí rozesílat opravné sady, provádět záruční opravy a přemýšlet nad tím, co udělat kvůli ztracené důvěře lidí v nový typ pohonných jednotek. Velký podíl zákazníků, které koncern VW zamýšlel "uspokojit" novým motorem, se po objevení problémů s 1,2TSI obrátil buď k jiné motorizaci, nebo úplně k jiné značce - jasný projev toho, že fabrika uvedený odklon zákazníků od 1,2TSI zaznamenala je to, že se během loňského roku do nabídky "nenápadně vrátil" motor 1,4 16V 63kW - který byl po náběhu hromadné výroby 1,2TSI podle vyjádření PR oddělení škodovky vloni na jaře odsouzen k vyřazení z výroby a ze strany VW bylo jasně proklamováno, že se s touto pohonnou jednotkou už pro další produkci nepočítá.
Doufejme, že se vedení koncernu z tohoto VELKéHO PRŮKAKU poučilo a testování NOVĚ VYVíJENýCH pohonných jednotek bude věnováno více pozornosti a hlavně financí - tak, aby se zákazníci nestali dodatečnou testovací komunitou, která za to ještě výrobci dosti mastně zaplatí...