Je důležité rozlišit, kdy se ty rachotivé zvuky objevují. Nesmí u teplého motoru. Za studena si krátce zarachotí každý motor s řetězem. To mi potvrdil kámoš dělá mechanika ve škodovce ( FSi, TSi, všechny kubatůry) Už z principu, kdy z napínáků, což je vlastně hydraulický palec, který tlačí na samotné plastové vedení řetězu, odteče olej do vany a palec přestane tlačit. Aby se nevrátíl moc, je tam takové ozubení, které ho udrží v poloze bezpečné pro řetěz. Po startu studeného motoru, do doby než olejové čerpadlo vytvoří potřebný tlak je řetěz lehce povolený a je slyšet. Po chvíli ztichne. Dobu určuje i použitý olej, čím řídší, tím rychleji se motor promaže a řetěz ztichne. Jak jsem již psal, u studeného motoru mi to krátce cca 2 sec.zarachotí a pak je ticho. Dělá to od novotí (auto jsem koupil úplně nové 6 km), dělalo to i Mondeo s řetězovým rozvodem co jsem měl předtím, taky jen za studena.
Důležité je dodržovat tyto zásady:
- při parkování neopírat váhu auta o motor, vždy ruční brzda, opřít auto o brzdy, pak pro sichr rychlost
- nikdy neroztlačovat
- po startu dokud se motor neztiší nevypínat!
- zapomenout na prodloužený interval a měnit olej co 15tkm, lépe dříve
První zásada je nejdůležitější ze všech, protože váha auta je opřená o samotný palec, kdy může dojít k vylomení zoubku a řetěz skočí.
Málem bych zapoměl, pokud je už řetěz opravdu vytahaný o více jak jeden článek, vypíše se závada, nastavení vačkového hřídele mimo toleranci, podle toho se pozná, že je řetěz špatný.