Aj ja som si plynovú vzperu kúpil kvôli pohodliu. Ale cez peniaze to neriešim. Ak by som to mal riešiť cez cenu, tak si nekúpim Fabiu RS, ale len Classic-a a možno ani Fabiu nie, len nejaký Logan.
Bol som si vyskúšať kapotu na OII aj FII. Je nespochybniteľné, že kapota OII je väčšia a hlavne dlhšia. To znamená väčšiu váhu a aj väčšiu páku. Prekvapivo ale vzpera u OII dvíha kapotu silnejšie a pomoc vzpery začína pomerne skoro. Kapota sa však zastaví nižšie, než s pôvodnou mechanickou vzperou. Naopak u Fabie sa kapota začne sama dvíhať až zhruba od polovice dráhy a zodvihne sa vyššie. Povedal by som, že sa zastaví až na doraze pántov.
Povedal by som, že vzhľadom na počty vyrobených kusov si Milotec nemôže (na rozdiel od napr. VW) dovoliť vyrábať pre každý typ auta inú vzperu, ale sa používa jedna vzpera pre viac typov a značiek áut. A samozrejme sa musí úchyt prispôsobiť aj úchytom a skrutkám na kapote a na blatníku.
A ešte k tej výške otvárania kapoty u FII. Zameral som sa vyslovene na to zatváranie a úplne bez problémov na kapotu dosiahnem, nárazníka sa vôbec nedotýkam a som presvedčený, že by na otvorenú kapotu dosiahol aj podstatne nižší človek.