Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/31/12 ve všech sekcích

  1. Po 170 tis. km začaly hučet ložiska na předku, nastal čas výměny. Pustil jsem se do toho sám, mé rozhodnutí udělat si na autě maximum sám, nezklamalo a přesvědčení nesvěřit auto do cizích ruk zvítězilo, ikdyž jsem se dočetl tady na fóru, že servis je nejlepší cesta. U zdejšího člena - Sebo - jsem objednal ložiska, upozorňuju, že vše další tady publikované je na autě MR05, brzdy FSII, posilovač a abs, jde především o rozměry přípravků, u kterých jsem neověřoval shodu s brzdy FSII, ale předpokládám, že by to mohlo být stejné. Přidán návod v pdf-ku kouknul jsem do DP, abych zjistil jaké pomůcky budu potřebovat, tady jsou náčrty: výkresek přípravku pro vylisování
    1 bod
  2. retro se vrací,budem jezdit v 6m autech a kufr na 10 mrtvol
    1 bod
  3. 1 bod
  4. tuto krasne vidno zadne svetla a tie 2 LED pruzky
    1 bod
  5. Klidně to řeknu. Ono když to někdo rozebere a vyčistí,tak ten malý prostor se zanese rychle sazemi znovu,zvlášť když je nachipováno. Nejvíc se to zanáší když někdo jezdí krátké trasy a s lehoučkou nohou. Turbo se tolik neohřeje,není v něm takovej průvan a tím je větší příležitost se zanášet pohybový ůstrojí naklápění,protože se při takový jízdě ani moc nehýbe,není potřeba regulovat tlak. Všichni asi víte,jak funguje filtr pevných částic. Plní se sazemi a když je potřeba ho vypálit,jednotka spustí regeneraci,jde o dodatečné vstřikování nafty do výfukového zdvihu,což má za následek ohřátí filtru na min 700°c a ty saze při téhle teplotě shoří. Ta teplota o něco menší je i na turbu a to ho čistí taky,přičemž to turbo na tu teplotu je stavěno. Pokud je regulace ůplně na kámen,tak tam pomůže ůplně rozebrat,ale to už je případ,kdy to někdo nechal zajít prasácky daleko. Většinou jde hýbat rukou,ale padá to nouzovýho režimu a to je ten případ,kdy to čistím následovně: Sundat hadici sání před vstupem do Egr ventilu. Pořídit nějaký vhodný rozprašovač s tlakovou pumpičkou,který ale opravdu jemně rozprašuje.Nastartovat auto,min teplota 80°C Do rozprašovače dáme bud destilovanou vodu,nebo můžeme přidat i líh v poměru 3:1 Do auta posadíme člověka který nám bude držet otáčky střídavě mezi 2000-3000 Začneme stříkat do sání rozprášenou emulzi,dělám to z dálky a je potřeba to dělat opatrně a v menším množství,jak se začnou snižovat hodně otáčky,je to špatný. Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru,kapalina je nestalačitelná-proto je nutné to hodně rozprášit-pak se nemá co stát. Jak to tam začnete stříkat,z výfuku se začnne valit smrad + šedej kouř jak z Tatry 148-to se vypalují saze v celým motoru,od pístů až po katalizátor. Takhle stačí prostříkat asi 0,5-1 litr a je to všechno vyčištěné,poznáte to tak,že z výfuku už jde jen tak max pára a žádný kouř. V podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků. Takhle jsem udělal už pár aut a všechny jezdí,včetně svýho. Že to funguje je bezpředmětný,jednou jsme to udělali před rozebráním motoru a uvnitř všechno čistý,bez karbonu.....jak nový a ne po 200 000km. Jestli to bude někdo zkoušet,tak na vlastní triko,nebo mu to můžu udělat,mám spešl rozprašovač a hlavně zkušenosti. Proti čištění turba rozebráním nic nemám,jen by to určitě neměl dělat jen tak někdo,kdo s tím nemá žádný zkušenosti,stačí jeden nešikovnej pohyb při odělování skříně a můžete ohnout byť jen nepatrně hřídel,nebo lopatku,pak konec turba nenechá na sebe dlouho čekat. To co jsem popsal zvládne asi každý a navíc tím vyčistí komplet spalovací prostory,včetně sběrnýho potrubí atd.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...