Zkusím napsat postřehy a můj pohled na věc:
obecně se nedá říct, že jsou vozy výhodné nebo nevýhodné
záleží na typu, kusu, jeho výbavě a ceně
čím nezvyklejší varianta, tím větší pravděpodobnost dobré ceny (FII a R s naftovými motory jsou normálně velmi drahé, u aut s velkým množstvím příplatkové nabídky, naopak nejběžnější provedení takový pokles ceny nemají)
při počítání "slevy" na ročním autě je potřeba brat v úvahu krom absolutního rozdílu váhy některých z následujících faktorů:
slevu, kterou by člověk dostal u nového auta od prodejce (např. u mě byla u R něco nad 9,5%)
možnost výběru vlastní konfigurace a barvy (někomu je to šumák, někomu na tom záleží, někdo má štěstí na kus, jiný musí dlouho čekat)
historie auta (s referenčními auty se často jezdí hodně, hodně prasácky; záleží ale případ od případu a člověk často nemá potřebné informace)
opotřebení (vypadá to divně, ale po 30 tis. km nějaké, byť z větší časti neviditelné je; docela dost už jsou načaté pneumatiky a nová sada kvalitních Bridgestone Turanza se i na internetu pohybuje k 10 000Kč)
"nové je nové" - pro někoho nedůležitý, pro někoho příjemný faktor odpadnutí nutnosti shánění a čekání na kus; člověk si vybere, objedná a hotovo
Já jsem se rozhodl po důkladné úvaze koupit zcela nové auto zadané do výroby. Dokážu si ale představit, že při objevení atraktivního kusu za atraktivní cenu koupím přístě zánovní. Bude ale záležet na vedle sebe položených nabídkách nového a jetého.