Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/19/13 ve všech sekcích
-
2 body
-
2 body
-
1 bod
-
Kluci jsem moc rad že jsem vas dneska viděl , stare tvaře i nove tvaře krapanek jsem se přismahnul , vypadam jak sova Marku diky za budiky je to prostě pecka a tady mate odemně par foteček1 bod
-
Protože jsem tu zadní lampičku na Roomu typovaným jako N1 postrádal, tak jsem si ji cca 2 měsíce zpátky doinstalovával taky - a to rozdvojení kabelů jsem musel dělat na tom prodlužováku k zadní lucerně, protože roomy/fábule vybavené z výroby jen předním stropním světlem to rozdvojení hned u konektoru na kostru a +12V pro zadní svítilnu jednoduše nemají. No a když už jsem byl v tom bastlení, tak jsem samozřejmě odbočil nejenom ty dva základní káble, ale i ten třetí (v originále hnědožlutej), takže mi i vzadu lampička "fachá" od prvního zapnutí jak samostatně rozsvítitelná, tak i dveřní - a samozřejmě i čtečková, protože jsem schválně kupoval tu 3dílnou, identickou s přední... Pro podobně zaměřené kutily - kabel se naměří jako vzdálenost mezi lucerničkama a přidá se 20-25cm na ohyby a montáž konektorů, konektory jsou Fast-On šířka 2,5mm, samozřejmě krimpovací. Já je koupil v prodejně ELKOV, cena je 0,79 Kč za samečka a 0,95 Kč za samičku - bez DPH, s daní to dělá 1Kč za kousek (zaokrouhluje se)... Nevím, kolik si řeknou v "mototechně", ale předpokládám že víc. Protože jsem vyráběl celou spojovací kabeláž, dával jsem nad stropnici přímo koupenou 3 žílu CySy 3x 0,75mm2. Na oba konce jsou nacvaknutý "samičky" fastonů, aby se daly nastrčit do obou svítilen, přes každej konektor je předem přetažená smršťovací bužírka, aby se náhodou mezi sebou nešlusly (náhrada původního plastu konektoru na kabelovým svazku pro světlo). Asi 10cm od konce kabelu příslušnýho k přednímu světlu jsem z každý žíly stáhnul asi 10mm izolace, žílu dodatečně zkroutil na menší průměr, přehnul v místě oholení "do protiměru" a na takto vzniklej (o trochu silnější než původní) konec nakrimpoval SAMEČKY fastonů 2,4mm - ty zase po zaizolování smršťovací bužírkou slouží jako protikus původnímu konektoru, kterej jsem vycvaknul z přední lucerny. Samostatný fastony v konektoru moc dobře nedrží, pro jistotu jsem je zajistil přelepením samovulkanizační páskou - naproti tomu samičky fastonů na konektorech lampiček drží parádně a nebylo potřeba s nima kromě nasazení nic dalšího dělat. JE POTŘEBA DODRŽET ZAPOJENÍ JEDNOTLIVÝCH POZIC NA OBOU LAMPIČKÁCH STEJNÉ JAKO BYLO PŮVODNĚ - jinak se přívod zkratuje na kostru a minimálně z toho radostí vystřelí pojistka...1 bod
-
JirkaBrno, keď sa pozrieš do manuálu, tak tam práve že je písané, že keď motor viac zaťažuješ, alebo jazdíš krátke trasy, tak by si mal výmenný interval skrátiť. Takže toľko k intervalu výmeny. Ďalšia vec je to, že ja som si auto nekupoval na obdobie kým bude v záruke, ale chcem ho ešte používať aj niekoľko rokov po jej skončení, takže vôbec nebudem riskovať že sa mi kvalita oleja v motore degraduje a dva dni po skončení sa mi zadrie motor. Samozrejme ukazuješ mi tu protipríklady a ja ich aj akceptujem, ale nezabudni dodať, že auto v autoškole je práve blbý príklad. Lebo ono síce stále jazdí v meste, ale dá sa povedať že v taxikárskom režime, tj. stále zohriaty motor. Oproti tomu ja ráno sadnem do auta spravím 5 kilometrov, potom poobede zase 7 a tak. Vždy štartujem už úplne vychladnutý motor, čo v zime znamená, že vlastne celý čas som jazdil so studeným motorom, lebo za tých pár kilometrov sa 1.2 TSi nestihne ani zaohriať, a to v meste, kde motor dostáva viac zabrať. Ďalšia vec na ktorú si zabudol, je že napriek tomu že dnešné oleje sú lepšie, musia spĺňať aj viac eko parametrov, z ktorých niektoré dokonca znižujú ich kvalitu. Skús si zistiť aké majú hodnoty TBN dnešné low SAPS a mid SAPS oleje ktorých je už čoraz viac. Potom si tiež zabudol že kým si do Feldy dával 15W-40 (dosť hustý olej) tak do TSI najhustejší ktorý môžeš dať podľa VW 502.00 schválenia je 10W-40, čo stále nie je ideálny olej do tuhých mrazov alebo krátky jazdy pri dnešných moderných motoroch, hlavne keď napínak reťaze pri štarte potrebuje včasné natlakovanie olejom. A keď chceš mať v aute LL olej, tak skončíš minimálne na 5W-30-ke, čo je oproti 15W-40 ako voda a med. Ďalej si nezahľadnil výkony motora. Aký má litrový výkon Felda s 1.3-kou pod kapotou a 1.2 TSI CBZB? Nemôžeš porovnávať dva takto rozdielne motory. A teraz ešte sa pozrime na oleje za 140 a 400 korún, alebo ako to chodí v reále, olej za 5-12 € z internetu a 15-30 € za liter zo značkového servisu. V značkových servisoch majú oleje v sudoch, a dajú ti tam to čo práve majú a spĺňa to normu bez možnosti výberu konkrétneho oleja, viskozity a tak. Oproti tomu ja si z internetu objednám konkrétnu značku a konkrétny typ oleja aký chcem v aute mať, s tým že zvolím viskozitu oleja podľa toho, v akom režime s autom jazdím, a nakoniec za ušetrené peniaze si môžem dovoliť spraviť jednu výmenu navyše, takže kým ty budeš jazdiť v svojom aute už s pol starým olejom ktorý má za sebou 10 tisíc km a už má v sebe nejaký ten sajrajt, tak ja budem mať v aute úplne čerstvý olej bez toho aby som v motore ďalších 5000 kilometrov točil špinu, a to sme sa o LL olejoch vôbec nebavili. A ešte niečo k tým pančovaným olejom z internetu. Áno, existujú ale týka sa to iba tých značiek ktoré sú najviac rozšírené, tj. v našich končínách Castrol a Shell. A tiež neplatí že v každom internetovom obchode sú pančované. Kto má trochu rozumu vyhne sa im bez problémov, stačí sa neuloakomiť na najlacnejšiu ponuku na webe. P.s.: Auto je síce od toho aby sme s ním jazdili, ale mierka oleja ja v ňom od toho aby sa hladina oleja pravidelne kontrolovala a v prípade potreby olej dolial, podobne ako benzín. Ak niekto toto odmieta robiť, a nikomu túto úlohu ani nezverí (napr. obsluhe na čerpacej stanici), tak je to jeho vec, ale nech sa nečuduje ak bude mať problémy s motorom.1 bod
-
Jel jsem s OIII 1.2TSI, 1.4TSI, 2.0TDI DSG,a kratce s 1.6TDI....ani u jednoho vozu nebylo nutne korigovat smer, jen je treba si zvyknout na jiny ucinek posilovace. Motor, ze ktereho jsem doted nadseny je 1.4TSI, zkousel jsem co to da a absolutni spokojenost, zadni naprava je klasika, korekce rizeni zadne - kdyz nepocitam uhybne manevry na tom nasem tankodromu1 bod
-
Muj osobni nazor je, ze OIII v bile a modre race (obdoba OII RS) vypada absolutne nejlepe a prestoze nekteri na tomhle aute porad neco vidi, verim ze bude mit uspech vetsi nez OI, ktera svymi prodeji a delkou vyroby byla primo neskutecna1 bod
-
Tak jsem právě úspěšně zvládnul dodatečnou instalaci originál BT HF a zkusím se podělit o pár zkušeností. Původně jsem chtěl hodně fotit, ale ono moc není co, tak to pouze popíšu... Materiál - interface jednotku 5P0862335 (jde o GSMII, zvládá přijímání/odmítání hovorů, neumí přenos audio ani SMS funkce). Věnujte pozornost výberu jednotky v závislosti na vašem autě - je hodně verzí jednotek a ne všechny jsou mezi sebou zaměnitelné! - kabeláž (dá se sehnat na webu nebo u zdejších profíků za dobré peníze), - mikrofon (3B0035711B) - BT anténa (8P0035503E) - držák interface, kryt a šrouby. Vše jsem pořidil za míň než 2000Kč. Dále budete potřebovat - na montáž torx bity, šroubovák, pájku, smršťovačku a pevné nervy, - a HEX-CAN kabel + noťas na nastavení. Než začnete - odpojte minus pól baterie (jestli máte dodatečně montované rádio/navigaci, budete potřebovat PIN!) - kolem airbagů pracujte velice opatrně a žádné vodiče neveďte tak, aby překážely případnému vystřelení bagu! Montáž - interface jednotku vložte do držáku, nasaďte BT anténu a konektor kabeláže, - odsuňte sedadlo spolujezdce úplně dozadu - pod středovou kolejnicí sedadla jsou naříznuté dva čtverce koberce a izolace (cca. 5x5cm). Tyto vyjměte - uvidíte plech vozu s dvěma čtvercovými otvory pro plastové matice - ty zasuňte a přišroubujte jednotku v držáku ke karoserii, Demontáž rádia - záleží na rádiu, které máte - já mám audience a tam se uvolní šroubovákem rámeček kolem rádia, vydloubnou se plastové krytky v rozích rádia a po uvolnění šroubů pod krytkami je rádio volné - pozor, konektor antény i elektriky má pojistku proti vypadnutí! Natažení kabeláže - uvolněte (vypáčit) plast, který kryje vnitřní část prahu a část sloupku A, za ním protáhněte všechny kabely - dbejte na to, aby jste je asi po 30cm uchytili (ať nekvrdlají). Na podlaze u A sloupku (přední sloupek u spolujezdcových nohou) je kostřící bod, na který upevněte minus pol napájení interface, - kabel k mikrofonu protáhněte do horní části sloupku A, ten je také nutné opatrně vypáčit (pokud máte hlavové airbagy, tak nejdříve vydloubněte znáček airbag a odšroubujte šroub co je pod ním), - uvolněte sklo stropní lampičky (je třeba vydloubnout směrem od skla - pak pomocí drátu protáhněte stropem kabel ke světlu - zasaďte do světla mikrofon, zapojte a vraťte - opět pozor na volné kabely, ve sloupku jsem kolem kabelu dal kousky molitanu, omotané kolem kabelu a zajištěné, - zbylé kabely natáhněte k rádiu nejdříve pod kaslíkem u spolujezdce a pak do prostoru rádia, Zapojení - v protoru rádia je třeba zasadit konektor do volné pozice v konektoru rádia a připojit CAN (kroucený dvoudrát) a napájení, - na konektoru rádia jsem oholil napájecí a oba CAN vodiče a napájel k nim volné tři vodiče z kabeláže HF, pořádně zaizoloval smršťovačkou a izolačkou. Pak už jen vrátit rádio na místo a zapojit autobaterii... Kódování - je třeba nakódovat CAN a registrovat nově instalovanou gateway 77, - dále v telefonu (77) je třeba nastavit zda máte MF volant a jazyk HF popř. povolit BT či změnit PIN. Pár poznámek - před zacvaknutím mikrofonu do stropního osvětlení jsem musel začistit otřepy, jinak nešlel nacvaknout, - kryty prahu a sloupku jsou jen nacvaknuté (mimo airbagového šroubku) - tedy použij sílu, Luku Skywolkře, - pokud máte na napájecím vodiči nacvaknutý PIN, tak ho ustřihněte a nenechte se znervóznit - do volných pozic svorkovnice fakt nepatří, - po nakódování jednotky je nutné vypnout zapalování, jinak se změna neprojeví, Disclaimer - vše je na vaši zodpovědnost a za nic neručím, - pokud něco není jasné, ptejte se, rád pomohu, pokud budu umět, - odborníci co vidí chybu v mém postupu, ať klidně píšou také - jsem autobastlící nováček Další info - http://forum.skodahome.cz/topic/73303-gsm-ii-gsm-iii-drzaky-tel-rad-poradim/ - http://www.briskoda.net/forums/topic/75083-retrofit-multifunctional-steering-and-original-bluetooth-on-vrs/ - http://forum.skodahome.cz/topic/91615-vag-com-definitivni-rozhreseni/ - funkce "Hledat" zde na fóru1 bod