Hlavní panel
Oblíbený obsah
Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 07/26/25 v Příspěvky
-
Vrzání loketní opěrky - návod Ahoj, pokud něho štve vrzajci loketka na sup 3, níže nechám jednoduchý návod a použitý materiál na odstranění této "nemoci supů" Použitý materiál: Těsnicí páska Comfortmat Grillon Anticreak (5 m x 15 mm) Materiál pohlcující zvuk Comfortmat Ultrasoft 5 Postup: 1. Zvedneme loketketni opěrku. Pomocí plastových pacidel sundáme spodní plast loketky. Začínáme od předu 2. Nyní sundáme vrchní díl loketky, ten jde o něco hůř. Zdá začínáme od zadu. Po sundání spodního krytu vidíme vzadu dva plastové "háčky" a mezi těmito úchyty je plastový čtvereček (foto detailu). Rukou zatlacime na oba úchyty zároveň a snažíme se je držet zamacknute (odjištěne) a druhou ruku a plastovým páčidlem musíme odjistit po stranách západky (foto detailu). Až se vám to podaří začne se uvolňovat vrchní část opěrky. Postupujte pak od zadu opěrky do předu kdy jsou na konci dva háky a celý vrchní díl pak jen vysunute směrem do předu. Nyní máme odstrojenou komplet loketní opěrku viz foto. 3. Nyní si vystřihneme z tlumící pěny Comfortmat Ultrasoft 5 obdélník a vložíme ho na spodní díl viz foto. Já osobně sem ho nelepil aby se a tím nechalo manipulovat. Pokud ho nalepite, už to nikdy nesundate. Za mě lepší nechat bez lepení. 4. Teď vystřihneme z tlumící pěny Comfortmat Ultrasoft 5 obdélník a vložíme ho do vrchního dílu loketky viz foto. Pomocí těsnicí pásky Comfortmat Grillon Anticreak (5 m x 15 mm) vytlumime kraje vrchního dílu. Tlumící pásku lepime v místech jak je sponkami přichycena kožený potah, tak aby nám nelezla ven. Lepime po celém obvodu (proužky) 5. Pokud máme oba díly připravené, přesuneme se zpět do auta. Pomocí těsnicí pásky Comfortmat Grillon Anticreak (5 m x 15 mm) vytlumime kraje kostry loketní opěrky. Lepime kraje a přední hranu pouze. Na krajích doporucim vynechat kousek u západem aby vám šel pak lépe zacvaknout vrchní díl zpět na kostru (detail foto) 6. Od předu zahakneme vrchní díl loketky na kostru a postupně zamackavame. Až bude usazeno je dobré znovu promackat v místech zapadek oběma rukama jako když louskate ořechy, aby jste měli jistotou že všechny západky zapadly. Tím že se tlumil kraj to půjde hůře trochu, ale zacvaknout půjdou všechny. 7. Nyní nasadíme spodní plast na kostru. Opět začínáme od předu do zadu. Zacvakavame opatrně, zde jsou západky dlouhé tak ať si to nepolamete. Podle spary mezi vrchním a spodním dílem si zkontrolujte jestli jsou všechny západky dobře zacvakle. Hotovo Vím že se to zdá komplikované ale není. Člověk musí mít trochu trpělivosti aby si nedolamal úchyty při sundávání vrchního dílu. Nic víc Už jsem takhle dělal dva supy a loketka si už nevrzne 😉3 body
-
Někdo doporučuje do rychlostky i Febi, někdo zase Fuchs, jiný Castrol.... Já bych neriskoval a dal bych tam origo VW olej. Máš na dalších min. 60000km pokoj a snad tě těch cca 3600Kč nepoloží.🙂2 body
-
@suri., ďakujeme za tvoj príspevok o tom, ako si absolvoval normálne 4:20 až 5:40 hodinovú cestu (podľa Google Maps od okraja Prahy) za 3,5 hodiny s autom so spaľovacím motorom pri priemernej rýchlosti 150 km/h. Tu vo vlákne o Elroqu to je naozaj užitočná informácia pre všetkých, ďakujeme. P.s.: Z centra Prahy do centra Zvolena sa to dá dať podľa ABRP na Elroqu za 4:04 h aj s dvoma zastávkami na nabitie. Koniec sveta.2 body
-
1 bod
-
asi problém u konkrétního vozidla nebo modelu, my domy máme Kamiq FL MR 2024 a Superb 4 a vše funguje jak má...1 bod
-
Tak ano za me je paleta metalickych laku tristni. Same odstiny jen od bile az po cernou. modra jen jedna. A blue race, i kdyz vypada slusne, tak za me ne prijde mi fadni. Proto po blue denim na F3 jsem zpatky sel ve zvlastnim do Sede satin co jsem mel na F2. ale je pravda, za za beznou cenu 34K bych do toho nesel a premyslel co zvolit. Asi bych musel tu cervenou velvet? Bo uz i oranzovou phoenix zrusili. nebo pretrpet tu blue race @Jaroslava Hűbnerová asi mas pravdu, Ted se podruhe divam do toho noveho ceniku a tam je jak to automaticke parkovani, tak i hned pod nim to parkovani na dalku. Napoprve jsem toho nevsiml na tvem obrazku to cervene svedlo pozornost jen na ten radek1 bod
-
Mám teď nově ani ne rok starou Octavii 4 FL s tímto motorem a manuálem. Má najeto 18t. Pocity mám úplně stejné. Reakci na plyn jsem si teda představoval podstatně lepší. Z těch nízkých otáček se sbírá hrozně pomalu. Jediné řešení je podřadit. Měnit jízdní režimy jsem zatím nezkoušel, popravdě jsem ani něvěděl, že tam jsou (pokud je tam teda mám). Docela by mě zajímalo, jestli u EVO1 je ta reakce stejná nebo podobná. Recenze opravdu nic nezmiňují. Všichni tu 1.5 chválí. Já teda nemůžu :-(1 bod
-
1 bod
-
Přesně tak, na tomto bych opravdu nešetřil a koupil jedině originální olej a ve specifikaci, která tam patří.1 bod
-
Můj kamarád mechanik omotává "těsnícím hadrem" hadičku od špricky, kterou pak vsune do rychlostky nalévacím otvorem a po dolití 2L nového oleje rychle vyndá hadičku i s "těsnícím hadrem" a našroubuje rychle zpět napouštěcí zátku, aby nevytekl skoro žádný olej z rychlostky. Říkal, že to tak dělají i v servisu.1 bod
-
1 bod
-
Ahoj, píšu ti to nerad, ale to jak to popisuješ, tak to vypadá na stejný problém, jako jsem měl já a jako má spousty lidí vlastnících iV v Superbu. Já už jsem to sem nepsal potom, ale po výše uvedené výměně převodovky mi ji měnili na záruku ještě jednou a k tomu dvakrát mechatroniku a to vše v průběhu roku 2024. Mělo to přesně stejné příznaky pokaždé a stejné jako píšeš ty. Někdy to přešlo až do opravdu skřípavého zvuku. Auto jsem vlastnil celkem dva roky a za ty dva roky bylo auto v součtu skoro pět měsíců v servise a celkem se vyměnily 3 převodovky a 2x mechatronika. Vše naštěstí na záruku, ale byl jsem furt bez auta. Jakkoliv to byl můj mazlík, tak jsem to nakonec vzdal a auto loni v září s velkou ztrátou prodal. Myslím, že problém byl jinde než v převodovce nebo mechatronice jejichž porucha byla dle mého až následkem něčeho jiného. Nicméně pro Škodu to zjevně byl marginální problém a než by řešili, co je špatně, tak pokaždé jen vyměnili převodovku a nebo mechatroniku. Mrzí mě, že jsem ti nemohl dát lepší odpověď a držím palce, at se ti to podaří co nejlépe vyřešit. Já osobně mám teď Kodiaqa 2 v dieselu, ale moje další auto už bude elektro a pokud by to byl hybrid, tak pouze a jenom na operativní leasing, abych se o to nemusel starat a nemusel řešit co s tím bude. Aleš. Pro zajímavost a pobavení ti přikládám certifikát. digitalcertificate_TMBJW9NP1M7013432_20240925.pdf1 bod
-
tak zapojenie ci nakodovanie? akosi z toho moc mudry nie som... kodovanie ma svoju temu: https://forum.skodahome.cz/topic/136040-možnosti-kódování-u-oiii/ na schemy a komplet dielensku prirucku tu mame tiez temu: https://forum.skodahome.cz/topic/125750-učební-pomůcky-servisní-a-dílenské-příručky-oiii/page/2/#findComment-2646370 dokonca pozeram, ze jedna tema ohladom O3 FL RS tu uz je: https://forum.skodahome.cz/topic/168642-oiii-fl-zapojení-předních-mlhových-světel-po-výměně-nárazníku-za-rs/1 bod
-
Za ten nazev tematu te admini sezerou za ziva, jak to maj ve zvyku, doporucil bych upravu.1 bod
-
› Škoda Elroq RS 130 přichází do české obchodní sítě, doporučená prodejní cena této exkluzivní limitované edice činí 1 369 000 Kč včetně DPH› Kompletní výbava bez kompromisů, první vozy se k zákazníkům dostanou v září Škoda Elroq RS 130 Škoda Auto uvádí na český trh limitovanou edici 130 kusů modelu Elroq RS k výročí 130 let existence mladoboleslavské automobilky. Na jednoho autorizovaného obchodníka připadne pouze jeden exemplář bez ohledu na počet jeho provozoven. Škoda Elroq RS 130 zahrnuje maximální výbavu a vyznačuje se exkluzivní barvou karoserie v matném šedém provedení. Doporučená prodejní cena činí 1 369 000 Kč včetně DPH. „Škoda Elroq RS 130 slaví 130. narozeniny automobilky Škoda Auto stylově. Vznikne pouhých 130 kusů, které jsou […] Článek Škoda Elroq RS 130 se nejdříve objevil na SKODAHOME.cz. Zobrazit celý článek1 bod
-
Též jsem nenašel u sebe únik oleje, ale chybělo mi v převodovce 0,4L oleje, ale byla potichu.1 bod
-
Skúsim to zajtra teda pozrieť ako ta jednotka vyzerá netuším ale budem hľadať tak ako vravite1 bod
-
@Jiří Dostál Ahoj, duplicitní dotaz jsem smazal. Podle mě je 1 otevřená (nasávání vzduchu) a 2 zavřená (vnitřní cirkulace).1 bod
-
1 bod
-
Po 7-mi letech provozu jsem si uvědomil, že je nejvyšší čas vyměnit "dle výrobce doživotní" chladicí kapalinu. Již dříve jsem si cosi ne zrovna pochvalného četl o kapalině G13. Poté, co jsem na expanzní nádržce zjistil, že mám v autě právě G13, mírně jsem znejistěl. Zkusil jsem zapátrat v archivu Světa motorů a našel ono článek v čísle 11/2022, co jsem měl v mlhavé paměti a přikládám jej. V kostce - problém s kapalinou G13 trápil diesely s letovanými spoji vodních mezichladičů (vznik kalů a úsad, paralizující topení - náročná a drahá oprava v řádech desetitisíců). Motory TSI EA 211 mají tyto mezichladiče plastové a jsou i s G13 bezproblémové. V článku se uvádí, že od 25KT roku 2019 přešel výrobce postupně komplet na náplň G12 EVO. Takže já jsem si oddychl. Nově mám z AS naplněno novější kapalinou G12 EVO a dle info servisu byla stará G13 bez zásadních kalů a to provádějí i proplach destilovanou vodou před novou náplní. Servisní technik mi potvrdil, že diesely s G13 jsou docela peklo a jde o opravu za 30-40 tis. Kč. Proti tomu je mých 2.200Kč pakatel. Svět motorů_téma o chladicí kap G13 a G12 EVO.pdf1 bod
-
Náhraďák zdarma za auto v záruce mě přes linku ŠA poskytli, když bylo nepojízné a do AS cestovalo na odtahu.1 bod
-
1 bod
-
Musím se smát.Nedávno k nám na servis pán dovezl 5 manometrů,co měl doma a jen jeden ukazoval správně.My máme v servisu kalibrované.jinak rozdíly byly docela i velké.1 bod
-
On ty manometry na benzínkách, nebo ty, co mají lidé v autech, někdo kontroluje, ověřuje a kalibruje? Jsou to stanovená měřidla? Nebo jen orientační? Myslím, že tak nějak tohle myslel kolega @McMatej.1 bod
-
Asi napiš typ Infotainmentu, Amundsen či Columbus. Nicméně, pro Amundsen nové mapy nejsou, skončily někdy pro rok 2021, pro Columbus si nejsem úplně jistý. Kámoš pro Columbuse v Superb nějaké stahuje. Dále, pro Amundsen, pokus stáhneš ECE 3 či ECE 4, tak ty se na 16 GB kartu vlezou. Pouze rozbalíš stažený soubor a složku maps nahraješ na kartu. Pokud moci mermo potřebuješ celou Evropu, tak nezbývá nic než koupit novou kartu, anebo pokud víš jak, stačí smazat nepotřebné jazykové soubory. Ale karta musí být origo. Pokud je to pro Columbuse, tak stačí jakákokoliv potřebné velikosti karta.1 bod
-
1 bod
-
Prostě mívám klíček v kufru pro moje pohodlí. Odemykám/zamykám auto aplikací. Po odemčení jen sednu a jedu.. Kamarád mi říká, že je zvláštní, že aplikace dovolí zamknout auto s klíčkem uvnitř Edit: Asistence funguje na jedničku. Zámečník u auta do hodiny od prvního telefonátu s asistencí. Otevřeno měl sperhakem za 5 minut. Cena 4.000. Platí Škoda1 bod
-
@DoubleG Nejde jen o Exide, 100% nabití požadují všichni výrobci akumulátorů. Auto samozřejmě startuje, než baterie chcípne. Mně trvalo 2 roky, než jsem přišel na to, proč mi v zimě odmítá nastartovat přídavné topení. Je to typický příznak baterie nabíjené na pouhých 80%, sulfatace, ztráta kapacity, neschopnost dodat proud pro spotřebiče s velkým odběrem (mj. přídavné topení) aj. Při nízkém napětí baterie odmítalo přídavné topené nastartovat i když auto jinak fungovalo normálně. Po podrobném měření dvěma klešťovými ampérmetry, koupě nové baterie a vypnutí "inteligentního" nabíjení v řídící jednotce pomocí software mi konečně začalo přídavné topení fungovat na SMSku i v zimě 😉. "Úspornost" mě nezajímá, běžně jezdím 160-200 km/h, nikdy jsem neměl žádnou nehodu 😀.1 bod
-
1 bod
-
"tak kde tá škodovka a XY ďalších výrobcov robí chybu?" mají to v podstatě nařízené z EU, protože EMISE... tak jako slavný start stop Nízké napětí na autobaterii samozdřejmě spouští sulfataci a ta vede k degradaci baterie1 bod
-
Pokud si pamatuji, tak na OIII předface 1,6TDI 77kW jsem se dostal na dálnici v kopci max na 104C, normálně jsem se pohyboval kolem 90-95C, když se vypalovalo DPF tak 98 - 102C. Na OIII face 2.0TDI to bylo podobné, na každém autě jsem od novoty najel 125-140tkm.1 bod
-
Zdravím, ja mám vyrobené auto 19.08.2024 , a už sa dalo našťastie dokúpiť bezdrôtové pripojenie, takže android auto ide aj bez kábla čo je super. auto som objednával cc 3 mesiace pred jeho vyrobením, nakonfiguroval som si ho sám. len pre info1 bod
-
@lucky.jack i přes ten tón, Ti děkuji. Konečně konstruktivní odpověď 🙂 hele šel jsem sem pro pomoc, nepotřebuji číst halekání nadřazených nadsamců, co vedi úplně vše. Navíc jsem si na sebe upletl bič, že se ptám na auto někoho jinýho, a schytávám to tady jen proto, že si někdo pottrebuje za kazdou cenu neco dokazat. Tobě diky, ze i pres to vsechno, jsi me navedl. On mi totiž kolega rekl, ze manual samozřejmě má ale ze se tam nic nedocetl. Nikdy jsem tady problem s dotazy neměl, rad jsem take odpovidal i na dotazy , na které jsem ja znal a odpoved jsem vysypal z rukavu, a nemusel jsem polemizovat o tom, jak a co by ten co se pta, mohl udelat. Od toho je to tu forum a ne komentare pod clankem na novinkach. Jeste jednou dik.1 bod
-
Osvětlení dveří/interiéru Světýlka v interiéru vozu, včetně osvětlení hran dveří (často tzv. odrazky/varovné světýlko ve dveřích), většina vozů Škoda nehlídá systémem kontroly prasklých žárovek. Tyto méně významné žárovky nebývají propojeny s kontrolním systémem a jejich výměna je většinou na uživateli – vozidlo na jejich selhání neupozorňuje hláškou na přístrojovce... Jsem psal, že je to blbost.1 bod
-
No ja to udelal podle navodu na update portale, stahnul, rozbalil, nshral na 64GB usb, zapichl a nic, uz s tim jezdim dva mesice a furt nic. Skoda connect zaplacenej a taky prd... MIB3 amundsen1 bod
-
Zase ve vlákně co odkazuje e1. se píše, že Profituning.sk jsou jedni z nejlepších na to. A když se podívám na stránky AutoTužil, tak se odkazují na to, že spolupracují právě s Profituning.sk. I když nevím, co to přesně znamená "spolupracují". Budu citovat co mi přesně napsali: "jinak doporučím chip motoru, to auto neskutečně ožije, standart varianta 175kw/410nm a silnější varianta 190kw/430nm 6000,- a samozřejmě úpravu dsg proti podtáčení atd – 4000,-" Ale každopádně díky za zpětnou vazbu, půjdu jen do té úpravy DSG, nemám potřebu zvyšovat výkon. Dává smysl, že ty díly pak budou více zatěžovány a to neprodlouží životnost.1 bod
-
@PhoeniXes Tenhle "problém" řešíme i v rodině. Podle mě je na vině hůře průchozí GPF. Problém těchto filtrů je v tom, aspoň podle toho co mám načteno, že u nich nedochází k řízenému vypalování. Počítá se s tím, že benzín prostě "běží" při vyšších teplotách než diesel a automaticky se prostě bude GPF vypalovat standartní jízdou. Jenže pokud jsi klidný řidič, který auto nehoní ve vyšších otáčkách aspoň někdy, tak to může být problém, protože se GPFko nezahřeje aby se vypálilo. Napovídá tomu i trasa... nejdříve jedeš po městě 2 minty pomalu, pak vyjedeš mimo město, DSG tam dá 7°, otáčky spadnou na 1700 a jedeš tak až do práce s ,minimální zátěží pro motor, minimálními teplotami spalin. Něco podobného máme v rodině s O3 s tímto motorem, taky semtam bez zjevného důvodu vyskočí spotřeba o 2-3l. Pomáhá auto vzít na dálnici, tam mu dát pořádně napít třeba až do omezovače (samozřejmě se zahřátým olejem), ideálně několikrát, a vždy nechat auto zpomalovat setrvačností, bez plynu, se zařazenou rychlostí. Přes horký filtr bude procházet vzduch s nespáleným kyslíkem, který horký filtr ještě více rozpáli. Po takovémhle "cvičení" se spotřeba vždy vrátí do normálu. (Jak píšeš, taky se ti spotřeba vrátila do normálu po delší jízdě po dálnici... nejspíše proto, že se filtr pořádně prohřál a vypálil). Ono někdy bývá ta nejjednodušší odpověď správná. Není třeba řešit lambda sondy nebo složité diagnostiky... Neříkám, že je tohle na 100% i tvůj případ, ale hodně se tomu našemu podobá...1 bod
-
1 bod
-
Jj. Učí se pořád. A někdy na to se.e a neřadí vůbec. Nejvíc mě naštve, když chci vypálit z křižovatky a nechá mi tam dvojku. Proto raději dávám S a mám jistotu, že nebude myslet, ale makat.:-)1 bod
-
1 bod
-
A tímto to tady končím, buď se budete bavit o FIV, nebo to tady prostě nebude. Máte na fóru v odpovídající části dostatek prostoru k obecným diskusím. Tak to respektujte.0 bodů
-
-1 bodů
-
Měl jsi pravdu... Stačilo to vzít na okresky a 2 hoďky tomu dávat. Ale to musím vždycky třeba po týdnu? Jinak se to zas naučí ten eko styl?-1 bodů
-
Ahoj, mám cca 2 měsíce Passat B9 1.5 e-TSI, najeto 7000 km a musím říct, že je to prima motor. Jezdím město i dálnici. Spotřeba super, pokud člověk umí pracovat s plynovým pedálem, předvídá a do každé zatáčky zoufale nebrzdí, tak při dodržování rychlostních limitů to mimo město jezdí za +-4 l/100km. Na dálnici je to také dost o stylu jízdy. Když to provoz dovolí, jezdím tak 160-170 km/h a dálniční průměr mám 6.5 - 7.5 l/100km, ale snažím se koukat hodně dopředu, využívat plachtění a na brzdu šlapat co nejmíň. Poslední cesta Plzeň -> Nový Jičín za 3:45h a s průměrnou spotřebou 5.9 l/100km. Při 170 km/h točí motor na sedmičku 3000 ot./min, což je fajn. Hlučnost není úplně zanedbatelná, když jedete po dálnici stálou rychlostí, tak motor i při vyšších rychlostech skoro není slyšet, ale při podřazení nebo při vyšší zátěži o sobě dá vědět a to ne úplně málo, řekl bych srovnatelně s dieselem. Každopádně je to první auto, na kterém mi nevadí start-stop. V kombinaci s plachtěním je to skvělá věc a vše jde hladce, není důvod vypínat. Souvisí s tím ještě jedna důležitá věc týkající se komfortu, na tomto novém motoru Evo2 za mě není možné postřehnout přepnutí režimu na 2 válce. Na předešlém Touranu s 1.5 TSI Evo1 to bylo slyšet i cítit, tady ale vůbec nic, prostě jsem to za celou dobu nezaznamenal. Úžasný krok vpřed v této oblasti. Jinak nejsem úplně brzda provozu, ale výkon mi nechybí, na dálnici je to schopné zrychlovat i ve 150 km/h bez podřazení a pokud potřebujete akceleraci větší, podřazuje to rozumně o stupeň, na krev to jde až opravdu při kickdownu. Asi úplně nemám, co bych tomu autu vytknul, když pominu hysterický protikolizní systém, který nejde nastavit na mírnější režim, jako to šlo na Touranu. Těším se na další kilometry.-1 bodů
-
Testuji ruzne drzaky pro mobilni telefon, tak aby mohl byt umisteny vedle displeje. Nepostradatelne pro lidi co se ucastni Teams hovoru a potrebuji sledovat obsah, nebo velke spotrebitele obsahu. Pri testovani jsme zjistili, ze pokud je drzak nabijeci s qi nebo qi2 protokolem a vyzadujici Power Delivery vstup, tak skodovacke/vw USB-C neni kompatibilni a nedodava dostatecny vykon. Jj vsude se pise o 45w, ale bud je to sdileny vykon, nebo to nepodporuje PD .... Je nutne zapojit v loketce do zapalovace prislusnou nabijecku a pak uz to slape ... Uprime bych chtel potkat cloveka co tohle projektoval ....-1 bodů