Přejít na obsah

informator

Uživatel
  • Počet příspěvků

    311
  • Registrace

  • Poslední návštěva

1 Sledující

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení informator

  1. Tak když už tu moderátoři umožní spamovat, tak proč ne. Než se začneš vyjadřovat k tématu kterému nerozumíš, zkus si projít internet: https://www.vwvortex.com/threads/seized-engine-for-no-apparent-reason.9502790/ https://www.reddit.com/r/Volkswagen/comments/10b855i/engine_seized_suddenly_advice_needed/?rdt=41408 https://www.briskoda.net/forums/topic/461939-12-tsi-how-reliable-is-this-engine/ To že to nikdo zásadně neřeší, neznamená že se motory nezadírají. Pokud se ti vaří voda a motor snižuje výkon, tak je to určitě proto že ECU snižuje výkon experte... Proč se máš vůbec potřebu vyjadřovat k tématu kterému nerozumíš? Evidentně máš potřebu jen prudit ale zkušenosti s tím nemáš žádné. Pokud ignoruješ teplotu vařícího se motoru tak zadřeš jakýkoli motor, to je totiž fyzika, ale chápu že je to na tebe příliš.
  2. Při přehřívání motoru, skutečně ke snížení výkonu motoru dochází několikrát jsem to zažil, ale nedělá to ECU, nýbrž fyzika. Při přehřívání a vyšší teplotě než na kterou je motor konstruován, se začnou pohyblivé díly vlivem roztažnosti natolik roztahovat, až to změní odpor uvnitř motoru, což sníží pocitově výkon. U malých motoru jako jsou 1.0, 1.2, 1.4 TSI v této počáteční fázi fatálního přehřátí, může být pokles opravdu výrazný, motory jsou tak dynamické i proto že mají z výroby nastavené opravdu nízké vnitřní odpory a s jejich nárůstem dochází k výrazné ztrátě dynamiky. Pak nastává situace kdy se motor začne nepatrně přidírat a výkon začne snižovat výrazněji, pokud to ani tak řidiče nekopne, tak dochází většinou k zakousnutí motoru na fleku tj. motor K.O Jen tím chci říct že pokud se vám přehřívá motor a snížil sem vám krátkodobě výkon, tak jste nenarazili na žádnou SW ochranu ale jednoduše už jste tomu motoru solidně naložili 🙂
  3. To nemusí být pravda. Pokud máš zapečené pístní kroužky, motor spotřebovává olej, protože kroužky nechávají olej na stěnách válců. Kvůli zapečení a špatné přilnavosti nedokážou olej ze stěn setřít. Olejové trysky pod válci neustále omývají stěny olejem, který následně vyhoří při zapálení směsi, a proto olej mizí, když jsou kroužky zapečené. Pokud naleješ BG přímo do válce, měl by nakonec protéct kolem kroužků (a narušit karbonovou vrstvu) do olejové vany. Přípravek je určený k použití do oleje před výměnou, takže to, že tam nateče i s karbonem z válců, vůbec nevadí. Přípravek, který zde zmiňuješ, vůbec neznám a nikdy jsem na něj neviděl žádné recenze, proto ho nebudu komentovat. Nicméně test, jak BG uvolňuje karbon, a dokonce test, co se stane, pokud necháme BG přes noc ve spalovací komoře, můžeš najít na YouTube na kanálu "Nasa garáž". Videa točí člověk, který se zabývá generálními opravami TSI a TDI motorů od VW Group, a názorně ukázal, že BG skutečně rozpouští karbonovou vrstvu ve válci. Je však důležité zdůraznit, že po aplikaci je třeba prostor odsát (nemusíš do sucha ale tak aby tam nebyla louže) a vizuálně zkontrolovat, zda tam něco nezůstalo. Ve videích jsou odkazy na lidi, kteří nalili BG do válců, vrátili svíčky a jeli to projet, což vedlo k prasklým pístům, zvlněným ojnicím a poškozeným hlavám. Tekutina se totiž nedá stlačit. Nicméně já to nikdy nezkoušel a jestli operaci provedeš, dej sem určitě výsledek, bude to dost lidí zajímat.
  4. BG 109 EPR přípravek do spalovací komory a nechat ho působit přes noc. Následující den přes demontované svíčky protočte motor naprázdno. Tento postup by měl odstranit veškerou tekutinu z pístů. Karbon by měl být rozpuštěný v oleji, takže ihned po této proceduře vyměňte olej. Pro jistotu doporučuji zkontrolovat reálný stav pomocí kamery. Na eBay lze zakoupit mini kameru za pár korun. Nicméně, i přes tento postup si myslím, že mohou být pístní kroužky fyzicky poškozené a tato metoda již motor nezachrání nicméně karbon by to mělo dostranit. Na druhou stranu je to levné řešení, takže stojí za vyzkoušení, protože tím nic nezkazíte.
  5. Originál OK, Castrlon ani Shell, který postuješ tam nedávej bude to řadit špatně, 75W90 do těch to převodovek už nepatří. Febi komprosim ale dost lidí tvrdí že pak špatně fungují synchrony za studena. Někdo tu doporučoval top tec od Liqui a po osobní zkušenosti můžu potvrdit že pro MQ200 funguje perfektně, rozhodně lépe než Spirax, který řadil velmi špatně a lépe než Febi, který sice za tepla už řadí dobře ale za studena a v zimě se mu taky moc nechce. https://www.motora.cz/autokosmetika/neroztrideno/na-roztrideni/prevodovy-olej-top-tec-mtf-5300-70w-75w-1l-214367029.htm Problém totiž je že u převodovek MQ200 od roku 2016 jsou převodová kolečka z molybdenu a původní oleje které fungovali tj. 75W-90 nefungují dobře. U originálu není jasné o co přesně jde ale oleje 70/75W zdá se budou originálu velmi blízko. Teoreticky bych si tipnul na originál toto: https://www.motora.cz/oleje/castrol/prevodove-oleje/transmax-manual-v-75w-80-1l-147623941.htm
  6. Proč myslíš? Pokud jsou písty v pořádku, tak výměna ojničních ložisek a nové kroužky podle mě posune motor k velmi dobrému stavu, pokud nejsou poškozeny stěny válců tak si nemyslím že by mohl udělat něco víc. Co se týče chemie, tak teoreticky můžeš na noc nalít do válců BG na dekarbonizaci ale před zpětným namontování svíček musíš všechnu tekutinu z válců odstranit. Videa na youtube dokazují že to karbon tím to způsobem z kroužků odstraní, na druhou stranu je otázka jestli jsou kroužky v pořádku a třeba nejsou polámané nebo jich část nechybí.
  7. Narušuje to aerodynamiku vozu
  8. Kdyby sis přečetl diskuzi, tak bys se tu ani nemusel ptát na tyto věci protože jsou tu X krát popsané. SW bez DG méně využívá EGR ventil, méně zatěžuje vstřikovač ( menší vstřikovací tlak) méně regeneruje DPF a tudíž by měl mít i o něco nižší spotřebu.
  9. neměl bys tolik hltat ty reklamní kydy...
  10. Jak už jsem psal, oficiální repas u těch to vstřikovačů neexistuje, tím netvrdím že ho nikdo nedělá, ale je otázka jak bude kvalitní. Nicméně už to že jsi musel dělat profuk vedení paliva, smrdí problémem. Piliny vzduchem z vedení paliva nedostaneš a jestli se ti přidřelo čerpadlo a vstřiky odešli kvůli pilinkám v palivu, tak můžeš profukovat a měnit vstřiky pořád a nevyřešíš to. V takovém případě musíš vyměnit úplně vše od palivového filtru dál. To je hořká daň starých dieslových CR motorů. Proto je lepší při prvním takovém problému auto prodat nebo ho hodit ze skály.
  11. To je celkem nesmysl. Jezdím už řadu let stejnou trasu po dálničním úseku 200 km a co si pamatuji, s Felicií jsem to jezdíval při cca 110-120 km/h za asi 8-9 litrů na 100 km. Pak jsem to jezdil s Octavií II 1.4 MPI a ta mi to jezdila při 120-130 km/h taky kolem 8 litrů, nepatrně lépe, ale ne o moc. V roce 2010 jsem přešel na Octavii II 1.6 TDI, která si tuto trasu při 130-140 km/h dávala kolem 5,5-6 litrů. V roce 2017 jsem se vrátil k benzínu, konkrétně k 1.2 TSI 81 kW, a s tímto motorem na benzín jezdím při 130-140 km/h většinou za rovných 6 litrů. Kdybych se tehdy pokusil jet s Felicií 130-140 km/h, což moc nešlo, i kvůli špatné stabilitě vozu při té rychlosti, myslím si, že by si řekla alespoň o 10 litrů na 100 km, což mi přijde jako dost velký rozdíl. Dost lidí si neuvědomuje, že s moderními auty jezdí výrazně rychleji. Ano Felicie jezdila za 5 litrů, ale po okreskách s výrazně nižší průměrnou rychlostí než se jezdí dnes.
  12. Toho bych se nebál. Já jsem si například sám odhlučnil dveře. Vyměnil jsem všechny plastové zámky, které drží bočnici. Mechanicky tam není moc co udělat špatně, aby to začalo vrzat, pokud to už nevrzalo předtím. Naopak, pěna, která se vloží do bočnice, a páska, která omotá všechny pohyblivé části, vrzání spíše eliminují. Pokud si tuto službu zakoupíte od profesionálů, kteří to dělají každý den, určitě žádné vrzání nevznikne a i kdyby přece ano, určitě uznají RMA.
  13. 400K bych za 4 roky staré Leona se 100K KM nedal. To auto stálo nové půl mega. Seat je v koncernu nejvíc ošizenou značkou, kvalita všeho je nejhorší, ať už se bavíme o nastavení podvozku, odhlučnění vozu, nebo o naprosto děsných sedačkách. Navíc je výrazně kratší než O3 nebo G7. S vlečnou nápravou se to auto bohužel nechová dobře a je tuhé, je to hrozně uskákaná koza.
  14. Musíš koupit VDO. Oficiálně výrobcem nebyl repas nikdy podporován a nejsou tudíž ani náhradní díly pro repas, takže to bude dost loterie.
  15. Troufnul bych si říct že původní 1.0 TSI bez GPF jede výrazně lépe než 1.4 92kw. Já osobně znám 1.0 jen u mladých aut takže nevím jak se chová víc ojetá, ale za mě bych nepoznal že je to tříválec. Trošku letargický v nízkých otáčkách.
×
×
  • Vytvořit nový...