Jen si dovolím pár spekulací k zatím logicky neověřené životnosti tohoto agregátu. Dost se tu ve vláknech řeší vytáčení či nevytáčení motoru a snaha jezdit v co nejnižších otáčkách. Dle mýho každýmu motoru z pohledu životnost motoru vadí daleko víc podtáčení, než jízda ve vyšších otáčkách. Už zvukem v podobě dunění a bručení dává najevo svoji nelibost s nízkými otáčkami. Jaký rázy dostává klika a mimo jiné třeba setrvák je asi jasný. U tří a méně válcových motorů to platí dvojnásob, zkuste si podtočit např. dvouválcovou litrovou mašinu a vyhodí vás ze sedla. Proto nechápu snahu našetpávače řazení či městského provozu s DSG v D módu, řadit i u tříválcovýho litru někde kolem 1300ot. Ani si nemyslím, že by životnosti nějak výrazně prospívalo nepřekračování 3000 (3500, 4000..?) hranice, už třeba vzhledem ke karbonaci dílů. Je to jen můj názor, jezdím tak, že nezřídka vytáčím motor až "k červenýmu" a naopak se snažím nelézt pod nějakých 1700ot. Jestli tahle moje teorie bude co platná i pro tohodle trhače asfaltu uvidíme v budoucnu..:)