Jump to content

gabrielroman

Uživatel
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0 Neutral

About gabrielroman

  • Rank
    Junior

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. gabrielroman

    Zvýšení výkonu / chiptuning motoru 2.0 TDI 110kW

    Zdravím. Aké máte skúsenosti s chipom vzhľadom na emisie. Keďže na SK je teraz ohľadom emisinej kontroly totálne šialenstvo. Je nutná zmena emisií po chip tuningu poprípade či emisie ostanú také aké boli? Ďakujem.
  2. gabrielroman

    Optimálne spektrum otáčok

    misocko tak donedavna som aj ja soferoval viac druhov sluzobnych áut počnuc BVP cez T 815 az po Land Rover a tiez som im daval co potrebovali😉. no co sa tyka jazdy na nízkych otačkach pri motore s turbom s variabilným natáčaním lopatiek poznam iba jednu teóriu a neviem ci na 100% platí aj pri týchto 2.0L. Či to nemaju poriesené inak ako starsie verzie. Tak kedže jazda v nízkych otáčkach pod 2000 v podstate využíva variabilitu lopatok zhruba iba do 1/3 a 2/3 sa priebezne využíva pri akcelerácii. Tak ta 3/3 a z casti aj 2/3 sa zanáša splodinami z výfukového portubia vracaními cez EGR ventil spat do sacieho potrubia. Pokial je nános vačší tak sa no neho pri následnej väčšej akcelerácii zachytávaju lopatky, kedy odpája turbo a motor padá do núdzového rezimu nasledkom či už axiálneho alebo radiálneho vychýlenia v lepšom prípade. V horšom prípade može dost k ulomeniu časti lopatky ktorá je sacím portubím ,,vrhnutá" do valca motora kde dochádza k poškodeniu či už piestu, valca, ventilu .... ciže motor na kašu. Tak práve preto som bol zvyknutý jazdit starím autom na vyšších otáčkach a kde tu mu vyhnat pavúka z výfuku akceleráciou takmer az k červenému. Mne ide o to ci tato teoria platí aj pri CR motoroch alebo to už majú poriešené trocha inak. A ano pokial je niečo moje a je to ,,nove" tak zo začiatku sledujem čo sa ako a za akých okolnosti správa a práve preto sledujem nielen rýchlost ale sem tam hodím očko aj na otáčkomer.
  3. gabrielroman

    Optimálne spektrum otáčok

    deto tak doteraz som jazdil s o1 81kw ako z benzínom (samozrejme po zahriati) a fungovalo to dokedy som neprešiel na jazdu do 2000 ot. a nedochladzovanie turba. Teraz si turbo žije svojim životom ako som písal vyššie. Bubaq mne práve jazda na 1400 - 1600 ot prisla ako podtačanie motora. Ked som mu skusil dat kick down tak reakcia z tychto otáčok bola dost plochá a akoby sa mu nechcelo4/5/6 ( mal som pocit ze staručká o1 81kw je v tých otáčkach živšia ). Už ku 2000 sa to zlepsilo. Ale asi je to len subjektívny pocit a mozno som od 110 Kw resp. 150k cakal trocha viac.
  4. gabrielroman

    Optimálne spektrum otáčok

    misocko tak ja cítim že tomu autu te dobre medzi 2000 a 2500 ot lenže keď som sa rozprával s viacerými majiteľmi či už passatov alebo octavii s týmto agregátov tak každý mi naložil že na okrskach pri rýchlosti 100kmh na 4ke a otáčkach cca 2400 sa motor trápi. Aj keď je to podľa mňa kravina tak sa radšej pre istotu pýtam ľudí ktorý majú s CR dlhšie skúsenosti. A keď mám niečo ,,nove" tak si radšej pozistujem čo a ako aby mi to vydržalo čo najdlhšie. Bohužiaľ nemám možnosti si každých 5 rokov kúpiť nové auto a nestarat sa. misor1994 tak ja sa nesťažujem ale aj keď subjektívne tak Konštatujem. A ide mi práve o to aby ma auto nezotrocovalo ale slúžilo. A to bude vtedy ak dostane to čo potrebuje počnúc otázkami pri jazde a ďalšími vecami. Starucka o1 r.v.2000 mi donedávna slúžila veľmi dobre. No keďže som sa nejako vykašľal ma taku drobnosť ako dochladzovanie nejaké 3-4 minútky po jazde Tak mi turbo ukázalo fuckera a teraz si žije svoj vlastný život. To znamená že si vypne kedy chce raz pri 2500 inokedy pri 3700otackach. A práve takýmto zbytočným investíciám napr.DPF, turbo.... chcem predísť.
  5. gabrielroman

    Optimálne spektrum otáčok

    Tak teplota vody je 90. Áno dochladzujem práve kvôli turbu. Nieje to môj prvý diesel mám o1 81kw tu tiež nechám pobezat na volnobeh a az tak vypínam. No poslednu dobu som nato kaslal a turbo už začína dávať papa. Je to môj prvý CR s debilnym DPF. No len bez toho sa už diesel zohnať nedá. Resp. Novší sa už zohnať nedá. Tie systémy sú odlišné ( čerpadlo vs CR ) tak práve preto sa snažím zozbierať nejaké info a skúsenosti dlhodobejsich majiteľov a podľa toho sa potom zariadim.
  6. gabrielroman

    Optimálne spektrum otáčok

    Ešte otázka Pri akej teplote oleja teraz v tých horučavach vypínate motor? Snazim sa schladit na 93 no ked pridem pod bytovku tak mam 96-97 a nechce klesnut musim sa ist este previezť a potom klesne na tych 93. ako regenerácia mi nepríde lebo volnobežné otačky motora su normálne 750 všetko povypínane.
  7. gabrielroman

    Optimálne spektrum otáčok

    Ďakujem za odkaz. No prioritne mi nešlo o regeneráciu filtra, ale o celkový štýl jazdy aký majú ľudia a ako to vplýva napr: na spotrebu, regeneráciu...
  8. gabrielroman

    Optimálne spektrum otáčok

    Zdravím. Mal by som dotaz ohľadom optimálnej jazdy na tomto type agregatu. Môj 2.0l 110kw naj 17x xxx km V akom spektre otáčok jazdíte vy? Štýl jazdy je +10 km/h oproti limitu. Ide hlavne o optimálny chod motora a oddialenie regenerácie dpf . Spotreba ma vôbec netrápi. Skúsim napísať svoju skúsenosť. Toto auto mám v celku krátko cca 1 mesiac. Zatiaľ som na ňom najazdil okolo 3tis. km. Prvých 1tis som jazdil tak do 2000 ot. Kvôli vymeneným rozvodom. Tam bola spotreba okolo 5.6l regenerácia filtra cca každých 300 - 350km. Ďalšie 2tis som dal na kolegu a jazdil okolo 1500 ot. Čo vychádza v meste 4ka na okresných cestách 6stka. Spotreba 5.1 regeneracia mam pocit ze kazdu chvilu.. Dnes som skúsil mesto 3ka mimo mesta 4ka co je pri 100 km/ h cca 2450ot, spotreba 4,9 regenerácia zatiaľ nebola mám takto najazdené iba okolo 60km. Spotrebu porovnávam na tej istej trase. Tak v akom spektre otáčok jazdíte vy?
×