Přejít na obsah

Beranek

Uživatel
  • Počet příspěvků

    9
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Beranek

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

4

Popularita

  1. Tak s tím koronavirem tak trochu utichla aktivita na fóru, že? Ani v hospodě u Karoqa nikdo rok a půl neseděl. Vlastně hospody jsou zavřené...? Já s Karoqem také moc nejezdím vzhledem ke zdravotní situaci a protože patřím do ohrožené skupiny. Ani autosalóny prý neprodávají... Tak mě napadlo, že ho nabídnu někomu kdo auto hodně pořebuje a nemá kde koupit? Jak vypadá a jak je vybaven se lze dočíst na jiném místě v příspěvcích. Je v 5 leté záruce, má po prvním servisu a najeto pouze 7500 km. Stojí ve zděné garáži a v zimě nejezdil. Má někdo zkušenost kde nejlépe inzerovat? Za reakce děkuji.
  2. Pokud máte plnohodnotnou rezervu, vyměňte kolo a ověřte při rychosti ve které se vibrace projevily. Určitě bych předmětné kolo ověřil kontrolou "nevyváženosti" v pneuservisu.
  3. Snad jsem zapoměl podotknout, že vyřazování za jízdy na neutrál se děje řádově v jednotkách nebo desítkách vteřin! Změna provozní teploty motoru je tudíš nulová, žádná se nekoná! Jde o využítí setrvačnosti 1,3 t auta k ujetí vzdálenosti dané situací v provozu a profilu vozovky (jízdou z kopce).
  4. Nevím jak souvisí zařazení neutrálu se vstřikováním, jde přeci o analogii stojícího auta se spuštěným motorem. Při zařazené rychlosti a deceleraci není vstřikováno palivo, auto zpomaluje kompresním odporem motoru, a logocky ujede kratší vzdálenost než při jízdě na neutrál! Provozní brzdy v tomto režimu nepoužívám! Dobíjení AKB probíhá i při volnoběhu, ověřeno měřením. DSG převodovka (DQ 200 pro Karoq používá suché spojky) má klasické (brodivé) mazání jako převodovka manuální. POZOR - má dvě odlišné olejové náplě! Pouze ovládání mechatronikou je tlakové! V závěru chci podotknout, že vyřazování za jízdy na neutrál je analogie režimu "ECO" na převodovce DSG. Prosím nestrašme se zde "ničením" auta a jeho komponetů!
  5. Přesto že mám možnost volit režim "Eco", nepoužívám ho. Hodně často využívám vyřazováním na neutrál pro jízdu setrvačností jako "plachtění"! Voličem DSG převodovky lze znovu řadit "D" nebo "S", pokud je auto v pohybu. Pokud se auto zastaví, musí se řadit jen přes pedál provozní brzdy. Netvrdím, že je to ideální, ale jsem tak zvyklý z minulých aut s manuálem.
  6. Po spuštění studeného benzinového motoru probíhá tzv. "lambda ohřev". Zvýší se vstřikovaná dávka paliva a opožďuje se její zážeh. Tím se rychleji ohřívá katalyzátor na potřebnou teplotu. Při venkovní teplotě 20 stupňů Celsia trvá tento proces asi 30 vteřin. Pracovní teplota katalyzátoru je ÷ 700 stupňů C. V této fázi je zřejmý jiný (změněný) zvuk motoru.
  7. Jsem zde nováček, ale se zájmen jsem přečetl všech 150 příspěvků tohoto vlákna. Nejen že mě to zajímá, ale se mne i týká. Mám Karoqa 6/2018 (bez GPF), a čeká ho servis po 2 letech. Můj názor na optimální specifikaci mot. oleje. Motorová verze 1,5 TSI bez filtru pev. částic (GPF) může používat olej SAE 0W-20, VW 508.00 i olej SAE 0W-30 nebo 5W-30, VW504.00. Bezin motory TSI s filtrem pev. částic výhradně olej SAE 0W-20, VW 508.00! Tento úsudek opírám i o článek v SM 47/2017 s. 6 „Zelené, řídké a těžko dostupné“ autora Martina Vaculíka. Vše je dáno emisními limity, které jsou rozdílné pro motory s GPF a bez něho.
  8. Podobný problém mám u svého Karoqu 1,5 TSI (6/2018)! Projevuje se ale pouze při couvání v malé rychlosti. Přisuzuju tuto nepříjemnost styčné ploše povrchu brzového kotouče a brzové destičky zadních brzd. Lelké přimazání vnější strany destičky a brzdového třmenu nepomohlo!!!
×
×
  • Vytvořit nový...