Zdravím,
z hlediska namáhání / opotřebení je jedno, zda necháte D a při tom třeba budete stát na brzdě (aspoň mírně),
nebo dáte N a jakýmkoliv způsobem budete brzdit (mimo úplnou rovinu),
nebo necháte motor běžet v poloze P (mimo rovinu s aktivní ruční brzdou, ať se nenamáhá zámek v převodovce).
Ve všech těchto případech se spojky úplně rozepnou, nebudou se namáhat (opotřebovávat) a auto se nebude snažit o "plazení".
Jde jen o to, co je pohodlnější: chvilku na semaforech stačí D a brzda, ale N určitě ničemu nevadí (jen je zbytečné),
sám tam mívám N jedině pokud na N dojíždím ke křižovatce, aby auto nebrzdilo motorem.
Při delším stání se zapnutým motorem kvůli klimatizaci je určitě pohodlnější P (a jistější, aby auto člověk omylem "nepustil").