Přejít na obsah

tomik496

Uživatel
  • Počet příspěvků

    22
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli tomik496

  • Narozeniny 16.1.1980

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://
  • ICQ
    0

Návštěvy profilu

832 zobrazení profilu

Oznámení tomik496

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

1

Popularita

  1. Tiež sa mi to stalo. Dával som horné uloženia (silentbloky + ax ložiska monroe). Boli vadné ložiská. V ruke sa krásne točili, no po dotiahnutí hornej matice sa prestali. Zistil som to až keď to bolo celé poskládané, tak znova obe strany dolu a iné ax.ložiska. Problém vyriešený.
  2. Myslíte, že hydroštely má na svedomí olej? Svoje auto poznám, od nova sa dávala polo synt. Mám cez 203 000 km. Vždy len polosyntetika. Keď to vezmeme zo širšieho hľadiska, koľko modernejších vozov ma hydrá? Od čias favorita a felície asi dosť . Potom každý, kto dáva alebo raz dal plosyntetiku by mal mať s hydrami problém. Prečo brat, ktorý ma octaviu tdi a nagúľané habakúk km a hydrštely nemenil? A dáva tiež od nova polo-syntetiku. A dáva ju dodnes. A takých prípadov ohľadne aj benzínových fábii možem uviesť mnoho. Osobne si myslím, že skôr ako o olej ide o konštrukciu a celkovo životnosť hydorštelov. Väčšina ľudí tu stále píše plnú alebo bolo syntetiku. Ako už bolo x krát písané, pre auto je dôležitá výkonnostná trieda oleja. Nie to, či je plne alebo polo synteticky olej. A to, že polo synt. je dajme tomu horšia, tomu nezodpovedá stav mojho motora . Ako som písal. Od nova olej predpísanej výkonnostnej triedy, viskozita 10W40. Vložky valcov bez rýh, tlaky valcov 1,4, vačka bez poškodení. Rozvod - dával som nový, bodaj by po 203 tis. km . Hydá menené teraz s rozvodami pri 203 tis. Asi prišiel ich čas....
  3. To cudi: pravdepodobne máš jednu stranu vymedzenú viac ako druhú. Treba to spraviť ručne, ak kliniky nejdu samé. Ak máš nové bubny (nemáš tam falc) tak: Zapáčiť rozperku a bakňu napr. rovným šrubovákom aby klin zišiel nižšie,o pár zúbkov. Nasadiť bubon a pár krát šlapnuť brzdu nech sa to usadí. Vyskúšať dať bubon dolu a zasa nasadiť. Mal by isť natesno. Pokiaľ nejde, opakovať kým tam nie je minimálna vôľa. Ak máš na bubnoch falc, na starých bubnoch, tak buť falc zbrúsiť (sústruh v kraj.prípade flexa s lamelovym šmrig.gotúčom) a postupovať ako som už hore písal. Alebo ak sa falcu nevieš zbaviť tak nasaď bubon a tenkým špicatým šrubovákom ťahaj samostav.kolík dole. Pritom ti musí niekto šlapať na brzdu a ty to ťaháš dole. Ak budú oba bubny vymedzené pekne na tesno, pôjde ručna brzda na obe kolá rovnako.
  4. Originál zdvihátka myslím ani niesu. Volal som aj do škoda autor. servisu, mali ich nedostupné. Vedeli mi ponúknuť náhradu. Cena bola okolo 27€ za kus. Nakoniec som si zohnal ajusa, po kamarátskej zľave ma vyšli na 8€ kus. Tak to nekúp
  5. Mal som problém s hydroštelom. Najprv cvakal len chvílu za studena, potom už aj za tepla a stále viac a viac. Podla dielenskej príručky som sa nedopátral, ktorý konkrétne bol zlý, skúšal som to niekoľko krát, no všetky sa chovali rovnako. Hlava dole, hydroštely von. Boli zakarbonované. Nechal som ich odstáť v petroleji, potom som dal dolu segerky a vytlacil ich stlaceným vzduchom. Vyčistil čističom na brzdy, vyutieral, premazal olejom a zložil. Krásne chodili. Každý som dal na pôvodné miesto, kde predtým v bloku bol. Zalial som ich olejm. Nové testnenie hlavy, hlava zrovnaná a hotovo. Prišiel štart. Chvľlu si to klepalo ako traktor, olej sa dostal dnu, vôľa sa vymedzila a - cvakalo to horšie ako predtým Základné nastavenie som robil niekoľko krát a to s iba s minim.zlepšením. Prišiel na rad plán B a to výmena za nové. A bohov pokoj. Ticho, nič necvaká. Dával som ajusa (cenu som mal vybavenú). Z vlastnej skúsenosti odporúčam MENIŤ nie opravovať Motor 1,4 44kw roč.2001 203 000 km
  6. Buď je to valčekom (za predpokladu že je všetko zložené správne, žu sú dobré lanka a že bakne pekne chodia) alebo keď je valček ok, treba pozrieť hadičku, ktorá ide okolo zad. nápravy. Spája brzdové rúrky. Občas sa stane, že sa upchá. Tlak dokáže kvapalinu pretlačiť no nazad už sa nedokáže vrátiť. Tým pádom ostane valček roztiahnutý a vyzerá ako zapečný. Ale skôr to bude valčekom.
  7. to delisimo: A mas to riadne vymedzene? Ze bubon ide na tesno?
  8. Rozperky a bakne sú zmotované správne. Dokonca rozperky sú kupované v autoriz.servise, bol probém s týmto obložením, tak skrz to som rozperky kúpil v orig.servise. Už po osadení obloženia s TRW malo tiahlo ručnej brzdy vôlu, kým sa oprelo o rozperku, tobôž kým začalo rozťahovať bakne a samoštel na doraz dole. S novým obložením to už bolo bez vôle a kolík tak 1/3. Pedál je tvrdý a zaberá zhora. Ručnú brzdu som nechal pár dní voľnú tak na 7 zubov, nech si to všetko sadne, nech sa brzdy zabehnú (predpísaný zábeh je 200km). Teraz ide ručná na tri zuby, brzdi krásne. Ale mám další problém Reklamácia obloženia. Priložil som fotky k reklamácii, v predajni na mňa pozerali ako na zjavenie. Že tých trw-čiek predali od zač. roka 460ks a vraj som prvý, kto s tým prišiel. Je dovolenkové obdobie, takže odpoveď mi bude jasná až o niečo vyše mesiaca :-) Dúfam v kladné vybavenie reklamácie a tiež, že pri montovaní zadného obloženia Vám pôjde všetko ako má
  9. Dobra rada nad zlato. Ked oblozenia na Fabcu, tak jedine feroda. Posledne som daval TRW a hla, ako to dopadlo. Samostel na doraz dole. A to je novy bubon, rozperka, pruzinky a valceky. Foto s TRW nasledne foto s FERODOM. Oba oblozenia su nastavene tak, aby siel bubon na tesno. Rucna brzda volna.
  10. X krát som robil brzdy na fábii a tiež sa často vyskytoval problém, že ručná brzda brzdila pri pôvodnom opotrebenom obložení lepšie ako pri novom. A hlavne problém nastáva, keď je ručná brzda dotiahnutá lankami skoro až na doraz a stále málo brzdí ba dokonca sa opiera o ložisko. Ako sa píše v príspevkoch hore, stále šlo o lacné obloženia (v niektorých prípadoch aj o drahé značkové ale to len výnimočne), pri ktorých nebol správny rozmer a tvar nosnej časti obloženia (myslím miesto kontaktu s rozperkou). Alebo obloženia boli tak nepresné, že pri nových bubnoch, nových obloženiach šiel samoštel až úplne dolu. Čo sa mi pri kvalitných obloženiach nestáva :-) A k tej nepresnosti ešte perlička na záver. Montoval obloženia, ktoré boli tak nepresné , že sa nedal nasadiť bubon ani pri povolenom samostave a odpojenej ručnej brzde. Obloženia boli dlhšie o pekných pár milimetrov v spodnej časti, kde sa opierajú o tanier. Lacným obloženiam zdar!
  11. Vymenený vzduchový filter, nové sviečky, nová lambda, novy termostat, zimné pneu 185/14, jazda do práce (5,5km) a z práce = mesto s ľahunkou nohou väčšinou sám v aute 8,4l/100km. Pred výmenou popísaných vecí 10l/100km tá istá trasa.
  12. Vodny karosarsky smirgel zrnitost 1000 (prebrusit samozrejme na mokro) + prelestit 3M lestiacou pastou. Hotove za chvilu, vysledok zaruceny.
  13. Ja som zacal pouzivat NERTU, ide o bezdotykove (bezkontaktne umyvanie) Afto sa prestrieka vapkou, do nadobky s rozprasovacom date cca 2deci Nerty, nastriekate na vozidlo a po 2-3 minutach oplachnete znova vapkou. . . . Ciste ako lusk, spina sama zlieza, nie je na to potrebna ani tepla ci vlazna voda, uplne bez drhnutia a po vyutierani dosucha neostavaju na afte ziadne smuhy ani spinave miesta. Ziadne kefy, spongie. Odporucam raz vyskusat, ako 100krat citat :-) Blizsie info na stranke nerta.sk
  14. Cavte, mne prestali pasy navyjat tesne po skonceni zaruky. Kupil som teda od ruky funkcne. Boli vo vybornom stave. Ked som jeden z nich vymenil, zarazila ma jedna vec. Tie "nove"sli neuveritlne lahko odvijat, aj navijat. Zatial co stare sli tazsie aj odvijat a navijat nechceli vobec. Tak som vzal vazelinu v spreji, nastriekal do mechanizmu pruziny (bez rozoberania pasu) a idu dodnes. Uplne bez problemu. Je tomu asi rok :-) a idu na 100% Ak mate to iste co ja, skuste, zato nic nedate . . . .
  15. Este jedna vec, ak by si si precital nazov mojej diskusie je OCHRANA KAPOTY cize, v prvom rade to ma byt ucelne a v neposlednom rade to ma aj dobre vyzerat. Takze nechapem, ako ste sa prepracovali k tuningu??!!
×
×
  • Vytvořit nový...