Přejít na obsah

Jirka_CZE

Uživatel
  • Počet příspěvků

    133
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli Jirka_CZE

  • Narozeniny 04/05/1987

Návštěvy profilu

1694 zobrazení profilu

Oznámení Jirka_CZE

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

10

Popularita

  1. Na svém Rapidu MR2016 jsem to měl aktivované více než rok. Minulý měsíc jsem to přepnul zpátky na gradual a nepozoruji rozdíl. (ani tehdy ,ani teď) Tím že mám 1,2TSI s turbo dírou už od výroby, tak ta změna nastavení citlivosti plynového pedálu asi zanikne :)
  2. Díky moc na nasměrování. Kouknu na to. Zkusím si to přes svátky pořádně nastudovat a když tak se do toho pustím :). Pokud budu úspěšný, tak návod je samozřejmostí.
  3. Díky za celkem vyčerpávající odpověď. MR mám 2016 viz popis. Ty elektrické schémata jsou pro mě tak trochu španělská vesnice, to si budu muset opravdu nechat vysvětlit někým, kdo to má v malíku.
  4. @tom01 O stahování oken DO mi vůbec nejde. Chci docílit toho, že po odemknutí auta budu moci ovládat okna (nahoru a dolů) pomocí čudlíků ve dveřích. Chtěl jsem se zeptat místních guru elektrikářů, že mi snad poradí z jakého pinu/konektoru kam dovést napájení, které je spínané "odemknutím auta" a zase se rozpojí jeho zamknutím. Zkrátka, když bude auto otevřené a bude v něm někdo sedět, děti, babička, přítelkyně apod., tak ať si můžou ovládat okna i když nebude auto nastartované nebo zasunutý klíček v zapalování. Takto lze ovládat např. rádio.
  5. Hledal jsem,ale nenašel. Otázka spíše na místní elektrikáře. Dá se nějako upravit /předrátovat/ elektrické ovládání oken tak, aby šly okna stahovat hned po odemknutí auta? To znamená bez zasunutí klíče do zapalování a otočení do I. polohy. Prostě aby byly napájené hned po odemknutí auta, tak jak je osvětlení interiéru, rádio a pod. Prostě dotáhnout napájení do ŘJ oken, které je spínané hned po odemknutí auta. Jde to vůbec? Štve mě, že když někoho vezu a chci ho nechat chvíli čekat v autě, tak buď musím nechat zapnuté zapalování (jedou světla, ventilátor, ....) což je naprd, kór když to jsou děti a "mohly by ujet" nebo by s nimi mohl někdo cizí ujet. Nebo mají smůlu a musí si otevřít dveře. Rovněž je to naprd, když auto zaparkuji, vypnu motor a pak zjistím, že je nějaké okno otevřené, tak zase musím vložit klíč a zapnout zapalování.
  6. V pohodě. Já to do dneška taky netušil že to tam mám :) . Byl jsem na prvním STK po 4 letech od koupě vozu a technik mě pustil do servisní jámy pod auto, tak jsem si toho všiml. Ještě jsem tady na fóru našel nějaké info k těmto motorům a z toho jsem už úplně jelen. Protože tam píšou, že ten první katalyzátor funguje jako filtr pevných částic + 3-cestný katalyzátor a ten druhý jako další 3-cestný katalyzátor. Použito u motorů 1,2 (66 a 81kW) a 1,4 TSI 110kW. Nasvědčují tomu i výsledky z měření emisí, kde jsou téměř nulové hodnoty CO a že koncovku výfuku mám vevnitř úplně čistou bez sazí. Vím, že se tady na fóru píše že některé starší 1.2 TSI (63 a 77kW) mají výfuky černé od sazí. Každopádně aspoň pro mě zajímavé zjištění. Protože otec má Rapida 1.0 TSI 81kW MR2018 a tam ten "druhý" katalyzátor není. Ten tam dali až v posledním modelovém roku.
  7. @ski1961 Radši posílám foto. Jestli se pletu, tak mě opravte. Nejsem mechanik a DP pro rapida s novými motory nemám. První katalyzátor je podle mě hned za turbem (foto č.1 a 2). Druhý katalyzátor (nebo co to tedy je) je kousek za vlnovcem (foto č.3)
  8. dotaz. tento motor má na výfukovém potrubí dva katalyzátory? nebo ten druhý je GPF ? Díky za info, MR2016.
  9. Já mám taky špatné zkušenosti s origo stěračema. Mám je od února, takže 9 měsíců a je po nich. Jsou tvrdé a skáčou. Je to již třetí sada co vydržela cca 6-9 měsíců. Zkusil jsem 1x Bosche a musel jsem je po pár dnech vyhodit. Stěrač před řidičem nechával kousek nesetřeného místa, když se vracel dolů a navíc ještě vynechával tenké linky. Zkoušel jsem i nějaké ty čínské za stokorunu (COMPAS, no name), ale bez úspěchu. Vždycky jsem měl problém s řidičovým stěračem. Tím jak je tak moc dlouhý, tak nemá rovnoměrný přítlak a vždycky se mi na nich zdeformovala gumička uprostřed stěrače, kde je největší přítlak. Pak celý střed stěrače nestíral. Jako poslední pokus zkusím ty Valeo. Na ty si už dlouho brousím zuby.
  10. @McMatej Posilovač funguje. JJ přesně po našlapání a následném nastartování se pedál o kousek propadne. @Wittmann aha, tak to nevím. Co jsme měli doma jedničkovou fabku bez ABS, tak u ní se muselo silou šlapat na brzdový pedál od koupě nového vozu. Ale když se na ni šláplo pořádně tak šly všechny čtyři kola do smyku. No nevím čím to tím pádem může být. už mě napadají jen "špatné" destičky. Nevím co je tam za výrobce. Kupovali jsme ji ojetou. Jestli to není nějaké bahno (nebo naopak super tvrdé) a prostě se to "nezahryzne" do kotoučů. Ale mají ještě přes centimetr, tak se mi to měnit a zkoušet nechce.
  11. Zdarec. Sestra si u své F2 začala stěžovat, že musí na brzdový pedál hodně tlačit, aby ji auto rychleji zabrzdilo. Tak jsem to zkusil projekt a je pravda, že na pedál musím skočit celou váhou ať auto trochu rychleji zabrzdí. A i když na to skočím úplně na krev, tak se vůbec nepřidá ABS. Auto "jen zabrzdí", ale do smyku se nedostane (nezablokují se kola). Nevíte čím to může být? kotouče i destičky jsou v pořádku. Zkoušel jsem odvzdušnit a taky OK. Auto brzdí, ale musí se na to šlápnout (podobně jak to měly jedničkové fabie bez ABS). Jo a ABS funguje v pořádku, zkoušeno na štěrku a hrbolaté vozovce.
  12. @aamooner Jo to tím klidně může být. Opravdu rozdíl nepozoruji. Tu odezvu plynu vyzkouším jak píšeš, ale už s tím jezdím od úterý a rozdílu jsem si nevšiml. Asi to změním spátky jak to bylo. Vím, že v každé verzi Caristy je pokaždé jiné množství nastavení a některá jsou i pro dané motorizace a výbavy nesmyslné. Např. u mě položky okolo automatické převodovky. Mám manuální, ale ta nastavení tam jsou. Napsal jsem to spíše pro všechny majitele stejného vozu a MR, aby věděli co opravdu funguje a co asi ne.
  13. Tak jsem si taky koupil Adapter a pár věcí jsem si změnil. O adaptéru píšu v samostatném tématu: Vyzkoušel jsem nastavit: otevírání a zavírání okna řidiče dálkovým ovládáním FUNGUJE Dodatečné setření stěrače po ostříknutí okna (tear wipe) u předního i zadního okna FUNGUJE HHC FUNGUJE Vypnutí S/S nastavením na 12,1V FUNGUJE Omezovač kroutícího momentu (přepnuto z MEDIUM na DISABLE). NEVÍM, nepozoruji žádný rozdíl, případně je tak nepatrný, že to nepoznám. Nastavení plynového pedálu (přepnuto z GRADUAL na DIRECT). NEVÍM, nepozoruji žádný rozdíl, případně je tak nepatrný, že to nepoznám. Spíš si myslím, že GRADUAL, Controled by time je "učící se mód" dle stylu jízdy řidiče a ta druhá možnost DIRECT je vypnutí toho učícího se módu a nastavení dle polohy plynového pedálu. Takže když s tím autem člověk jezdí svižně, tak změna na chování plynu je u této položky minimální nebo nulová. Některé nastavení co jsou tady na screenech tam nemám, ale to je dáno verzí aplikace a typem auta. Např. nastavení protočení ručiček tam není. Pro zájemce nahrávám všechny položky co jsou dostupné pro RAPID 1,2 TSI MR 2016 v Carista 4.0.5b.
  14. Když diagnostika nic neukáže, tak je potřeba projít hlavní částí auta, které jsou zodpovědné za startování (palivo, vzduch, komprese, jiskra). Začal bych tím, že se ze zamyslím, kdy se naposled měnily svíčky a vzduchový filtr (výměna palivového filtru u benzínu je na delší diskuzi). Případně kouknout jak je na tom škrtící klapka vzduchu. Ta když je zanesena špínou, tak nedovírá a pak to blbě startuje v důsledku špatné směsi (poměr paliva a vzduchu). Tohle jsem zažil párkrát s Fábii MPI. U TSI to můžou být zakarbonované sací ventily ( https://www.auto.cz/skoda-rapid-po-100-000-km-rozebrali-jsme-ji-do-sroubku-129793 ) viz obrázek v galerii. Na druhou stranu: nízká komprese, vadný vstřik nebo nezapálení směsi (vadná svíčka), nízký tlak paliva, .... to by všechno měla ŘJ poznat a hodit auto do nouzáku a zároveň rozsvítit kontrolku motoru.
  15. Jirka_CZE

    Climatronic

    Tohle jsem řešil minulý rok. Měřením jsem zjistil, že Klima pracuje správně (z výdechů šel vzduch o teplotě cca 2-3°C). Problém tak může být spíše v množství proudícího vzduchu. Hlavní problém je spíše v místě, kde se zaparkuje auto. Jak ho necháte na přímém slunci v asfaltové džungli, tak je v autě kolem 50-60°C a to naakumulované teplo v černých plastech + potazích + i plechu karosérie, je natolik velké, že tak klima to stačí dochladit až cca po 10-15 min jízdy. Třeba včera jsem měl auto na přímem slunci celý den a v autě bylo příjemně až tak po 10 min. A prvních 5-7 min jsem měl všechny okna dole. Dneska jsem stal v polostínu a auto bylo vychlazené za cca 2-4 min. a to bylo oba dva dny přes 30°C a bez mráčku. Samozřejmě na to bude mít vliv i nižší výkon klimatizace jelikož se jedná o auta nižšší třídy. Ale ani v superbu za mega to v těchto vedrech není o moc lepší. To že na chladič + výparník dali jen jeden ventilátor místo dvou a tak ty rapidy hučí jak vrtulníky, tak svědčí o nižším výkonu. Všechno je napočítané nadoraz a už tam nejsou rezervy. Kdyby dali dva ventilátory (místa je tam dost), tak by to tak neřvalo a mohli by dát klimu s vyšším výkonem. Ale zase se jim na druhou stranu nedivím. Vždyť těch "tropických" dnů je do roka 10 - 15 a tak to nemá cenu dimenzovat jak pro jižanské státy.
×
×
  • Vytvořit nový...