Ahoj všichni, žádám Vás o konzultaci...
Pár měsíců se potýkám s tím, že mi u SII FL combi 103Kw (CFFB), najeto cca 200tis. km, začal motor tak divně pocukávat ve 4 až 6 kvaltu při otáčkách okolo 2tis. Při nižších kvaltech to nedělalo. V minulosti to také samozřejmě nedělalo. Začal jsem to řešit až teď protože se to víc a víc objevovalo a začala mi i rapidně stoupat spotřeba (průměr 6-7l), jindy cca 5l, i klidně mín na dálnici. Když jsem plyn při vyšších kvaltech více sešlápl, cukání okamžitě přestalo. Prostě cukání se objevovalo když jsem chtěl jet na dálnici na spotřebu, při mírně sešlápnutém plynovém pedálu. Je mi jasné, že nemůžu jet 100km/h na 6ku při 1200ot/m, že to motor dostává, taky jsem to nikdy nedělal...ALE
Diagnostika nehlásila žádnou závadu ! Kompletní diag bez závad. Po konzultaci s mechaniky se usoudilo, že by mohla být špatná váha vzduchu (ta že se nemusí v diag zobrazit), objednal jsem novou, vyměnil a po pár kilometrech se mi rozsvítilo a začalo blikat žhavení a vozidlo psalo závada "Start stop systému". Vozidlo jelo v režimu, že plyn reagoval až od určitého sešlápnutí a zase v určitém místě vypnul. Hrůza... (tu závadu mi vozidlo nikdy nezobrazilo a to jsem s ním ujel už cca 50tis. km)
Po připojení na diag byly poté v motoru tři chyby: 2x chyba váhy vzduchu (hodnoty sporadické) a 1x EGR (to samé hodnoty sporadické)
Vymazal jsem to, projel a zdá se že je vše OK, auto jede dobře, spotřeba se také jeví při ukazateli momentální spotřeby že se drží na nižších hodnotách a cukání jsem zatím nezaznamenal. Tak nevím...
Nesetkal jste se někdo s něčím podobným ? Nikde jsem nenašel ani nikdo neříkal, že by se po výměně váhy vzduchu muselo něco nastavovat, měnit. Ani nevím jestli to bude už v pořádku, chce to delší čas na projetí...
Za každé rady či poznatky děkuji.
Ještě jen doplním, že podobné téma jsem našel, ale hadičky jsem všechny kontroloval a žádnou poškozenou nemám (podtlaky, od turba, apod.)