Přejít na obsah

MikeV

Uživatel
  • Počet příspěvků

    6
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

737 zobrazení profilu

Oznámení MikeV

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

5

Popularita

  1. MikeV

    Tesnenie dverí

    Ahoj všichni, inspirován příspěvky výše (tenkrát do roku 2018) jsem také zkusil zaexperimentovat. Cíl byl snížit znečištění prahů, ovšem bez použití dotykového těsnění. Představa (a osobní zkušenost u některých služebních vozů) odřené barvy a většího "mlácení" dveřmi při zavírání mě odrazovala od provedení @Pepyczech. Upřímně, i ta pracnost mě odradila, navíc neviděl jsem potřebu to tak komplexně utěsnit. Po delším přemýšlení jsem na zkoušku zvolil jednoduché provedení - utěsnil jsem jen spodní hranu předních dveří a spodní a zadní svislou hranu zadních dveří. Tu jen do výšky asi 50 cm. Protože jsem nesehnal vhodný "L" profil, vybral jsem k tomu "Z" profil vhodné tloušťky z Aliexpressu (https://www.aliexpress.com/item/4000682999492.html). Snad jediný a největší problém, který jsem dodnes nevyřešil, je odstranění části zetka na formát elka a to rovným (rozuměj hezkým) řezem. Kdo někdy řezal gumu, ví o tom svoje. Protože je krátká hrana elka potřeba hodně krátká (jen na tloušťku hrany dveří), velmi špatně se to řeže. Bohužel, při čistém autě je to zblízka vidět, ale v úmyslu jsem měl hlavně vyzkoušet funkčnost a potom to znovu a lépe předělat. Protože jsem řez nevymyslel, dodnes jsem to nepředělal... :-( Přikládám několik záběrů, které ukazují provedení i výsledek. Jako těsnění to funguje, nikde se to nedotýká (tím to na zavírání dveří nemá vliv a neodírá to barvu), nedrží to vodu. Na hraně prahu u otevřených dveří je to nejlépe vidět. Samozřejmě, vzhledem k bezkontaktnímu utěsnění je tam mezera, kterou se tam trochu práší (to pro puntíčkáře). Lze to ale korigovat tloušťkou gumy, pokud se sežene. Co se týká hlučnosti, neumím to posoudit. Subjektivně je "možná" menší hluk od ostřiku pneumatik na mokru. Ale je to neověřené, musel bych to projet několikrát a sundávat to pro test určitě nebudu.
  2. Ahoj všichni, přikládám svojí verzi opěrky pro nohu. Nešlo mi o estetiku, to je subjektivní věc, snažil jsem se po prvním roce používání vozu vymyslet něco účelného, aby se nešpinil koberec a v zimě nestékal tající sníh z boty pod kobereček. Stálo to jen nějaké to popřemýšlení a trochu námahy při odříznutí nerez plechu. Materiál je z bubnu staré vířivé pračky, kde jsem využil i ohyb a nemusel jsem to pracně formovat, nerez je poměrně tvrdý a při menším rádiusu rád praská. Původně jsem to chtěl udělat jako krytí celého podběhu k pedálům a případně i boku směrem vlevo, ale to se neosvědčilo. Byl problém s tvarováním (poškození povrchu) i uchycení nebylo tak stabilní. Nakonec zvítězila verze, viz foto. Dolní část je zahnutá a ústí nad gumový koberec (vynikající v zimě). Neúplně překrytí podběhu k pedálům se ukázalo v praxi jako nepodstatné, úplně stačí krátký překryv. Plech je přichycen dvěma pruhy suchého zipu, nalepením jen jedné části na plech. Původně jsem se obával, že to na originálním koberci nebude držet, nakonec jsem u toho již zůstal a nedoplnil další pruhy, není to potřeba. Povrch opěrky směrem do kabiny sice při výrobě vypadal hezky, ale ve voze to na můj vkus moc svítilo, tak jsem na to přilepil kus odřezku gumy, obuv se po tom také tak lehce nešoupe a je to pocitově příjemnější. Jak píši, je to subjektivně vyhovující, levná náhrada. I když jsem zvažoval Aliexpress (o origiálu ani nemluvě), nakonec náklady byly nulové, mimo práce. Používám to už 3 roky a zatím jsem to ani nemusel sundávat, koberec lze při čištění lehce vysunout a zase vrátit pod okraj plechu. Pedály jsem ani moc neuvažoval řešit, u F3 to není potřeba (pro mne z mého pohledu - zase subjektivně). Měl jsem jen u Š 1000MB a Š 120 upravený plynový pedál kvůli meziplynu při brzdění nebo při potřebě rozjezdu na křižovatce v hodně prudkém kopci, tam se mi to osvědčilo, bylo to pohodlné. Tady u F3 to již nepotřebuji. Poznámka: toto řešení nemá suplovat originál, jak tu někteří stále vytýkají. Komu se to nelíbí, ať si koupí origo a nepláče tu. Dávám to sem jako příklad a inspiraci levného praktického řešení a ne jako návod pro estéty.
  3. Ahoj všem, přikládám jedno řešení. Úkol byl: ad 1) zkusit chránit dveře před bezohlednými kolegy na parkovišti, ad 2) pokusit se snížit hranu ostřiku a ochránit např. kliky před nečistotami. Ad 1) se povedlo jen částečně, nedá se pokrýt celá výška dveří, "protivníci" mají často výrazně profilovanou svislou hranu, tak záleží, kam se trefí. To tu již bylo ventilováno. Ad 2) to se celkem povedlo. Na přiložených obrázcích (z února 2019) je vidět znečištění po cca 230 km jízdy, skoro celé po mokré silnici a malá část po dálnici. Pokud se jede v břečce nebo pomaleji, je hrana ostřiku mnohem výraznější, bohužel, nemám to nafocené. Obrázky špinavého vozu a popis budou v sekci o těsnění dveří: https://forum.skodahome.cz/topic/138317-tesnenie-dver%C3%AD/page/2/#comments Upozorňuji, že jsem příliš neřešil estetiku, což je silně osobní věc, ale max. praktičnost. Musím jezdit i v zimě, skoro za každého počasí a použitá lišta je kompromisem mezi líbivostí a účelností. Lišta je koupená v Čechách v autopotřebách. Stříbrná lištička na lemu předního blatníku je tam z důvodu ochrany hrany při šikmém parkování u chodníku, zachycuje hranu předních dveří vedle stojícího vozu. Měl jsem ji už na Felicii od doby, kdy mě přestalo bavit každou chvíli opravovat barvu, o promáčknutích nemluvě. Občas je úder tak silný, že poškodí i tuto lištu, na Fabii se to zatím nepodařilo, už tak často neparkuji šikmo. Možná popis někomu pomůže jako inspirace. První obrázek je nová lišta, ostatní dofoceny nyní pro fórum, po 3 letech provozu. @6T6: dobrý nápad se starým typem lišt, ale chtělo to trochu výše. Asi rok jsem sledoval, jak se vůz špiní a hledal místo, kde se boční proudnice dá nejsnáze odtrhnout. Nevím, jestli se mi to povedlo na 100%, ale určitě je to lepší než bez lišt. Je fakt, že to chce vyšší profil, i když to vypadá divně. Nenech se odradit (jak ti psal masoox), že se to někomu nelíbí. Také dám přednost subjektivně "ošklivému" nepoškozenému vozu před subjektivně "líbívým", ale otlučeným.... :-)
  4. @sk0d@: Díky, dobré info, i když mohlo přijít dříve (platnost od 1.2.2020). Není to myšleno osobně, spíše informovanost od výrobce z důvodu zamezení problémů na STK, jak bylo uvedeno již dříve. Absolvoval jsem první emise a STK před 10 dny (F3 1.2, 66kW), byl jsem připraven na diskuzi v případě nesplnění kvůli otáčkám, ale překvapil mě technik před předáním vozu s dotazem na vypnutí všech spotřebičů i topení. Předtím jsem vypozoroval jen některé důvody zvýšeného volnoběhu, hlavně nastavenou rychlost ventilátoru topení a klimu, ostatní se mi nějak nepodařilo průkazně ověřit. Tolik zkušenost.
  5. Zdravím všechny, mám před 4 letou prohlídkou a STK, F III 1.2 TSI 66kW, MR 2016. ŘJ načítám pro kontrolu Caristou, nepravidelně. Minule, asi před 6 měsíci, všechno OK. Naposledy v únoru, to se objevila hláška o chybě v emisním systému, v detailu NOT READY "Oxygen Sensor". Vynulovat to nejde, nepomůže ani reset OBD2, po kterém to do nastartování hlásí i chybu vyhřívání a EGR systému. Zde doporučené "vypálení" nepomohlo. Byl jsem v servisu na diagnostice, důvod jsem uvedl, ale nenašli vůbec nic. Prý mají zkušenost, že Carista není spolehlivá. Uvěřil bych, ale proč to do teď ukazovalo OK? Auto startuje a jezdí normálně, spotřeba beze změn. Jezdím trasy 30 a 100 km, žádné cukání po městě. Načtení jsem dělal od února několikrát po každé cestě, setrvalý stav. Zkusil jsem načíst ŘJ ve F III 1.0 TSI 70kW MR 2018 a tam je vše OK. Máte s tím, prosím, někdo nějakou zkušenost? Odkud Carista čte kódy? Dal jsem to do sekce Motor, protože mi jde prioritně o možnost, že je vadná lambda sonda. Díky za zprávu Doplněno 21.4.2020: Tak již si mohu po STK odpovědět sám, sondy jsou v pořádku, emise také, bez chybových kódů. Vypadá to, že se buď změnilo něco mimo emisní záběr nebo se "zbláznila" Carista. Časem vyzkouším na jiném tf a uvidíme. Zdravím M.
  6. Ahoj všem, ten čpavý zápach jsem měl také, vždy po delší cestě (určitě 100% souvislost s víc rozpáleným motorem), s pachem benzínu to určitě nemá nic společného, se spojkou také ne. Zápach se postupně zmenšoval. Zpočátku jsem se bál, co se děje, všechno jsem prohlédl a dospěl jsem k závěru, že se vypaluje buď kryt turba nebo pružná manžeta na připojení výfukového potrubí (možná ještě něco jiného na motoru). Blíže jsem to už nelokalizoval pro špatný přístup. Nejsilnější to bylo do asi 2 tis. km i v chladnější teplotě (jaro 2016), potom asi do 5 tis. km jen ve větším horku a rychle to zesláblo, tak jsem to dál neřešil. Je fakt, že jsem nejezdil delší cesty vcelku než kolem 100 km. Subjektivně mi to přestalo čpět úplně asi kolem 6-7 tis. km, kdy jsem to přestal zaznamenávat po cestě i ve velkém vedru (34°C). Dle stavu nyní po 2 letech to nemělo vliv na nějakou závadu, jen to bylo hodně nepříjemné, hlavně v garáži, venku se to moc nepoznalo.
×
×
  • Vytvořit nový...