Přejít na obsah

Serva do koncernových vozů


Doporučené příspěvky

Obracím se na fórum s prosbou o pomoc při identifikaci serv, o kterých nevím, kam vlastně patří - jsou tutově "koncernová", ale potřeboval bych vědět, jestli jsou třeba od světel nebo kam jinam by mohla patřit.

První má typové označení 007 282 - 60 a v konektoru 3 ploché piny v jedné řadě, označené 31, G a 56b. Na pouzrdu je dál logo HELLA a nápis Made in Germany. K servu je 3cípým bajonetem (1 "cíp" je širší než zbylé 2 - asi kvůli jednomu směru montáže) nasazený "límec" z bílého silonu s vnějším tvarem 6-hran cca 5cm, na něm je číslo 148 486, o kousek dál písmena RE. Další upevňovací body nemá - ani packy, ani montážní díry. Výstupem je výsuvný bílý silonový trn silný asi 0,5cm s kuličkou nakonci.

Druhé je menší, má stejný 3-cípý bajonet kolem výstupní tyčky i stejnou kuličku na konci, jako to první - i když délka krčku je jiná. Žádnou další upevňovací součástku k němu nemám. Označení je HELLA, Made in Germany, kód 007 878- a vedle je "vytečkovámo" 02. Nemám k němu zadní víčko, takže nevím, jak vypadá jeho konektor - ale kontakty pro něj jsou taky 3. Ani tohle servo nemá žádné další montážní prvky.

Třetí a čtvrté servo mají konektor s 5 piny, respektive 6 pinový, ale s mezerou - vynechaným pinem č.4. Obě mají trojici upevňovacích pacek s dírami na šrouby (nýty?). Rozteč pacek - děr je u obou serv stejná, i když velikost samotného krytu se liší. Jedno je menší, popsané jako BOSCH, VMC 12V 240204 01 00 (26), další řádek je 0 132 801 357, další Made in Malaysia, v oválku vyražené 905 a pod tím B4845. Výstupem tohoto subtilnějšího serva je kolo s ozubením na necelé polovině vnějšího obvodu, s vyraženým kódem VW 6Q0 907511 a BGB5019RB , BGB5020MES.

Větší z dvojice má vylisované označení MES - SWISS MADE a typ hmoty, ze které je kryt vylisován, další označení je bílým ink-printem "BEHR", další řádek 30 .93683.00 CD, dál B2495 90.12967 a pod tím asi datum a čas výroby - 06/03/04 08:59. Výstupem z tohoto serva je bílé kolo s ozubením na víc jak polovině obvodu, kódy VW 6Q1907511A, BGB4956RB a BGB4961MES. Ozubení je rozdělené na dvě stejné části, oddělené mezerou širokou za 2 zuby. Podle signa BEHR bych tipooval, že může patřit ke klimě nebo chlazení - BEHR dělá tyhle jednotky pro koncern. Ani jedno z obou posledních serv se netočí kolem dokola - mají výrazné zarážky, podle kterých odhaduju, že se můžou otočit pouze o úhel menší jak 90°.

Na všech jsou dál už jen z formy popisy hmoty, ze které je kryt vylisovaný - vždycky je to nějaký polyamid s příměsí nějakých plniv, to ale myslím k určení určení není důležité.

Díky za případnou pomoc - nemám přístup do ETky ani žádnou jinou možnost, jak daná serva identifikovat. Jestli si vzpomenu až pojedu na chaloupku, vyfotím ta serva foťákem - takhle jsem jen při baterce opsal nápisy, foťák v mobilu to nepobral - byla tma.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle těch fotek na škoda-díly mám nějaké starší provedení - kód sice sedí, ale podle obrázku to není ono. Ta na obrázcích jsou "bachratější". U těch prvních dvou bych si tipnul na štelováky sklonu do světel - nemají výstupní člen rotační, ale výsuvný, zakončený kuličkou = kulovým kloubem. Tak dík za odkaz - to menší z nich jsem identifikoval podle fotky jako pravděpodobně sklonové servo halogenového světlometu pro jedničkovou fábuli. To větší se bohužel najít nepodařilo...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O víkendu se tam stavím - snad nezapomenu na foťák. Dostal jsem to od vdovy po známém, měl maličký elektro-autoservis a umřel před rokem - servis se rozprodal a z toho, co zbylo doma, to ta paní vybrala a strčila mi celou tašku blbin - žárovky, fastony, krimpovací špičky, relátka, mikrospínače, nějaké starší měřáky... Postupně to probírám a zjišťuju, co může být k užitku a co bude lepší pustit dál do oběhu nebo rovnou vyhodit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to trochu poeditoval, aby obrázky "klimových" serv někoho nemátly - ale v souvislosti s tím, co jsem tady nechal, musím uvést ještě jednu domněnku - byť se mi zdá málo pravděpodobná. Známý mi totiž tvrdí, že to servo může být do světla pro náklaďák - Hella totiž vyrábí i světlomety pro trucky (Renault, Leyland/DAF a další) - což se mi ale moc nezdá, protože servo má motorek na 12V - rozdělal jsem ho a na motorku je ink-printem nápis "726 802-00; 12V *; J38D3". Pozice serva je řízená integrovaným obvodem TDA3629, což je podle datasheetu je "Light position controller" neboli "řídicí obvod pro světla" . A jeho napájecí napětí je v rozmezí 8 až 18V - takže si myslím, že náklaďáková varianta je mimo hru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...