kokoi Vloženo 24. Srpen 2012 Vloženo 24. Srpen 2012 Ak je pravdou čo píšeš, tak je potom zaujímavé ako funguje DSG. V meste to bez problémov zaradí 6., aj 7. prevodový stupeň. Otáčky sú samozrejme nízke, niekde medzi 1200-1500 rpm. Myslím si že keby to tak škodilo motoru, tak DSG nedovolilo tak nízke otáčky. Čo sa týka vibrácií, myslím si že toto je skôr problém nafťákov. Vycházím z toho, že rozvodový řetěz je u TSI problém, přitom vlastně není žádný důvod aby tahle součástka odcházela. Fakt je ten, že probíhá servisní akce, v rámci které se mění software ŘJ. Výsledkem pak je, že hranice dosažení max. krouťáku se posune z původních 1500 ot někam k 2000 ot a současně prý i palubní počítač doporučuje řadit až při vyšších ot. Jediným důvodem je podle mně to, že se prostě zjistilo že příliš nízké otáčky tomuhle motoru škodí. I když původně se samozřejmě počítalo s něčím jiným a tomu taky odpovídá nastavení DSG. Ať si každý jezdí jak chce, ale já si tím pod 1600 ot nejezdím. 1 Citovat
azriel Vloženo 24. Srpen 2012 Vloženo 24. Srpen 2012 nízké otáčky tomuhle motoru neškodí,škodí mu nástup kroutáku odspoda,kdy dochází k přetěžování řetězu díky nastavení turba,proto se dává podložka posouvá se nástup Citovat
kokoi Vloženo 24. Srpen 2012 Vloženo 24. Srpen 2012 Což je jinými slovy to samé. Při nízkých otáčkách s malým krouťákem to nepojede, takže musím podřadit dřív a jedu s vyššími otáčkami, motor se méně namáhá a řetěz drží... :-) Citovat
KubinoPv Vloženo 24. Srpen 2012 Vloženo 24. Srpen 2012 Škodí to všemu. Vše má z titulu termodynamiky a dalších věcí "optimální" pracovní proces. A i pocitově to musí i blb poznat jako to celé vrní. To krásně slyším když kousek od baráku vyjíždí kamiony za skladu a to slyším hmmm, cvak, hmm, cvak jak láduje rychlosti. A právě potom cvak než pomalu od volnoběhu roztočí motor slyším to ramplování kardanu a třepání všeho trošku volnějšího..... A co udělají saze a potažmo dehet na turbu, v katu i u benzínu nemusím rozepisovat. Š-A(VW) softem stejně potahli tah motoru do vyšších sfér amy vibrace nevyrábíme v takovém poměru. Citovat
e1. Vloženo 25. Srpen 2012 Vloženo 25. Srpen 2012 (editace) Což je jinými slovy to samé. Při nízkých otáčkách s malým krouťákem to nepojede, takže musím podřadit dřív a jedu s vyššími otáčkami, motor se méně namáhá a řetěz drží... :-) Neviem ako na tom je 63kW verzia, ale moje TSI naozaj nemá problém ísť takmer na voľnobehu. Samozrejme ak chcem rýchlo nabrať rýchlosť alebo predbiehať, tak aj ja "donútim" DSG podradiť, ale na posúvanie sa po meste, alebo cez obce konštantnou 50 až 60-kou nechápem o akom namáhaní je reč. Motor jednoducho ide na nižšie otáčky a hotovo. Namáhaním by možno bolo keby som sa chcel rozbehnúť z 0km/h na najrýchlejšom stupni, ale práve od toho je v aute tá vec ktorej sa nadáva prevodovka. Škodí to všemu. Vše má z titulu termodynamiky a dalších věcí "optimální" pracovní proces. A i pocitově to musí i blb poznat jako to celé vrní. To krásně slyším když kousek od baráku vyjíždí kamiony za skladu a to slyším hmmm, cvak, hmm, cvak jak láduje rychlosti. A právě potom cvak než pomalu od volnoběhu roztočí motor slyším to ramplování kardanu a třepání všeho trošku volnějšího..... A co udělají saze a potažmo dehet na turbu, v katu i u benzínu nemusím rozepisovat. Š-A(VW) softem stejně potahli tah motoru do vyšších sfér amy vibrace nevyrábíme v takovém poměru. Sorry ale toto je úplne mimo mísu. Miešať sem naftové motory a hlavne kamióny je naozaj od veci. Editováno: 25. Srpen 2012, autor: Ivan Horváth Citovat
KubinoPv Vloženo 25. Srpen 2012 Vloženo 25. Srpen 2012 Aby ses nepo to. Byla to jen prezentace a "ukázka" toto co se odehrává. V podstatě si třeba jezdi na startér. Napsal jsem to jako reakci na kolegu co psal že to podtáčení benzínu nevadí. Jen jsem mezitím odběhl od kompu, pak na to zapoměl a mazal na akci a dopsal posléze.Bohužel mezitím napsalo pár lidí reakci a jedinému to hnulo pajšlem tobě.Ty si nutíš dsg, já mám fofrklacek a být vemeno tak ho udrtím od volnoběhu.Ale vzhledem k profesnímu vzdělání i o motorech a optimálním využití něco vím tak taky vím jak se chovat k tomu skvostu v rámci jeho kvalit. Citovat
lubikSK Vloženo 26. Srpen 2012 Vloženo 26. Srpen 2012 Podtáčanie TSI je hlavne subjektíva a pocitová záležitosť, pri mojom 63 kW TSI ten pocit na rovine a zapnutom tempomate + 1200n/min 5 a 50km/h rozhodne nemám, stále si veselo pradie, ak by ho mala čírou náhodou RJ motora, tak si ten tempomat môže vždy vypnúť, či spomaliť, čo sa zatiaľ nestalo. Pripomínam, že nakoľko je každý motor iný, tak u niektorých kusov to môže naozaj prejsť do detonačného spaľovania , na čo následne RJ na základe snímača vibrácií zareaguje znížením otáčok a prejav motora nemusí byť práve lahodiaci. Citovat
KubinoPv Vloženo 27. Srpen 2012 Vloženo 27. Srpen 2012 Jde-li o spotřebu, tak toto už víceméně popojiždění na volnoběh moc spotřebu neudělá. Celé soustrojí se s tím přebíjí a u mnou slušné řádky aut vyzkoušené je zajímavé si to podle PP odzkoušet kolik při čem motor bere a pak tak jezdit. Proto raději pocitově volnější chod na čtyřku s např spotřebou 3,8 než to samé za pět. Citovat
azriel Vloženo 9. Říjen 2012 Vloženo 9. Říjen 2012 (editace) Tak BSR už má chip na 63 kw.sice polo, ale co za to chtěj, to je k pláči. Editováno: 9. Říjen 2012, autor: azriel Citovat
KubinoPv Vloženo 9. Říjen 2012 Vloženo 9. Říjen 2012 (editace) V ceně je asi i sada rozvodů navíc a pojistka oné firmy na odpovědnost za zk.rvení motorů.... Lidi neblbněte, když se podíváte na dílenskou příručku a popis co se kde zmenšilo, kde ušetřilo, kde to teoretici z vysokých škol od kompů vymysleli lepčéší je až děsem že to nějaký reálně uvažující tvor pustil do výroby. Bál bych se výdrže přes čísla fabriky a rozptyl sériovek v tomto stavu ne po hokuspokus zásahu. A nebo to jakože změří "slabé", pak se v tom povrtají dle rozptylu a zamachrují co s tím neudělali za zázrak. Zároveň s tím souvisí dimenzování brzd, které jsou např u 77kw větší a vzadu kotouče. Není problém to rozjet ale pak to zastavit..... Editováno: 9. Říjen 2012, autor: Jakub Nabel Citovat
azriel Vloženo 9. Říjen 2012 Vloženo 9. Říjen 2012 já do toho nejdu... max časem mapu ze 77kw a to je strop... jen mě překvapila ta pálka co za to chtěj Citovat
KubinoPv Vloženo 9. Říjen 2012 Vloženo 9. Říjen 2012 Hodnoty výkonu OriginálBSR Výkon:110Hp122Hp+12Hp Točivý moment:174Nm191Nm+17Nm Průměrné zvýšení výkonu 2100-6000rpm: 8Hp 9.3% Akcelerace IntervalstupeňoriginálBSR 80-120km/h37.0s6.1s12% 80-140km/h415.4s14.4s7% 100-150km/h414.6s13.6s7% Omezovač maximální rychlosti posunut na 190km/h Tuningový kit je vhodný pro všechny pohonné varianty (např. 2WD, 4WD, man, aut, DSG….). Software je vždy přizpůsoben konkrétní konfiguraci. Úprava je vždy prováděna pomocí PPC3, pouze některé ECM jednotky musí být nejprve dešifrovány v BSR, Växjö, Švédsko. (již brzy u každého BSR Premium Dealera) Nic proti, ale to průměrné natuněné zvýšení parametrů je, no bylo i tak většinou standartní výbavou motoru bez příplatku. To svědčí o zbytečnosti jakékoli úpravy už tak výkonově našponovaných motorů. To heblo nemá konstrukční rezervy. Stejně tak kec- omezovač posunut na 190. Umí víc i tak.... Za těch 23000 si raději objednám hned 77kw než 63 a k tomu mám větší brzdy, jak jsem psal a mám to s autem hned a ne pitvoření jakoby takoby... Citovat
kokoi Vloženo 9. Říjen 2012 Vloženo 9. Říjen 2012 Nemůžu souhlasit, to "heblo" konstrukční rezervy určitě má, jestliže stejný motor prodávají ve verzích 63 kW a 77 kW a liší se to jen softwarem. Otázku brzd nechávám stranou, u Golfu takovýhle problém naštěstí řešit nemusím. Na druhou stranu předpoklad, že silnější motor pořebuje silnější brzdy je blbost. Záleží na hmotnosti vozidla a jeho rychlosti. Hmotnost mi zůstává a na určitou rychlost nakonec rozjedu oba stejně (otáčky x převodový poměr zůstávají). Takže jediné co se mění je to, jak rychle se na požadovanou rychlost dostanu. A tady 1 sec může někdy znamenat rozdíl mezi bytím a nebytím :-) Citovat
KubinoPv Vloženo 10. Říjen 2012 Vloženo 10. Říjen 2012 (editace) Nemůžu souhlasit, to "heblo" konstrukční rezervy určitě má, jestliže stejný motor prodávají ve verzích 63 kW a 77 kW a liší se to jen softwarem. Otázku brzd nechávám stranou, u Golfu takovýhle problém naštěstí řešit nemusím. Na druhou stranu předpoklad, že silnější motor pořebuje silnější brzdy je blbost. Záleží na hmotnosti vozidla a jeho rychlosti. Hmotnost mi zůstává a na určitou rychlost nakonec rozjedu oba stejně (otáčky x převodový poměr zůstávají). Takže jediné co se mění je to, jak rychle se na požadovanou rychlost dostanu. A tady 1 sec může někdy znamenat rozdíl mezi bytím a nebytím :-) Ten motor bohužel rezervy nemá. Proč by se asi neustále dělaly změny na mazání, turbech, dělaly se rychloúpravy rozvodů atd. A k tomu toto TSI-řetízkáč už jde do kopru. A i tak jsou ta natuněná čísla hodnoty většiny dodnes změřených sériových motorů v testech časopisů..... A k brzdám.Tak to jsou asi ve fabrice tupani a proč by se asi dávaly v minulosti na Gardečka a Rapidy čtyřpísty když by stačily podle Tebe jako odborníka obyč brzdy, proč by tedy byly na 77kách větší kotouče, výkonější(tím rychlejší) octy vzadu s kotouči? Je to z předpokladu většího využívání potencionálu motoru a potřeby ho brzdit z vyšších průměrných rychlostí. A vteřina je kolikrát brutálně moc. A k tomu Golfu, ten je mi u zádele,tady je to Š-A forum(bez urážky) a nám se brzdy liší. Editováno: 10. Říjen 2012, autor: Jakub Nabel Citovat
kokoi Vloženo 10. Říjen 2012 Vloženo 10. Říjen 2012 O.K., jenže 63 kW a 77 kW se sypou úplně stejně, takže nastavením výkonu to asi není. Že jsou silnější brzdy lepší, o tom asi žádná, jen jsem napsal že pokud si motor natuním, situaci si nezhorším, samozřejmě pokud s tím nezačnu jezdit jak magor. Není tuning jako tuning, já mám prokazatelně na brzdě změřeno 90 kW u motoru s 63 kW před úpravou. A že tady diskutuji, když mám Golf? Sorry, ale tohle téma je Chiptuning 1.2 TSI a ty motory máme nachlup stejný. Citovat
HonzaNx Vloženo 10. Říjen 2012 Vloženo 10. Říjen 2012 No nějaká výkonová rezerva tam jistě bude o tom žádná, otazka ale je jak veliká.. to kokoi: Jak jsi na tom kolik máš s boxem najeto? Nějaké postřehy? Jinak určitě piš tady dál..motor je stejný Citovat
kokoi Vloženo 10. Říjen 2012 Vloženo 10. Říjen 2012 Najeto asi jen 3000, většinou s tím jezdí jen manželka krátké trasy po městě do práce, takže roční nájezd odhaduji do 6000 km. Zkušenosti doposud dobré, prostě to líp akceleruje. Nic negativního jsem zatím nepozoroval. Dlouhodobou spořebu to ukazuje 5,7 l. Po městě 50 km/h zásadně na 3.stupeň. Citovat
KubinoPv Vloženo 10. Říjen 2012 Vloženo 10. Říjen 2012 (editace) O.K., jenže 63 kW a 77 kW se sypou úplně stejně, takže nastavením výkonu to asi není. Že jsou silnější brzdy lepší, o tom asi žádná, jen jsem napsal že pokud si motor natuním, situaci si nezhorším, samozřejmě pokud s tím nezačnu jezdit jak magor. Není tuning jako tuning, já mám prokazatelně na brzdě změřeno 90 kW u motoru s 63 kW před úpravou. A že tady diskutuji, když mám Golf? Sorry, ale tohle téma je Chiptuning 1.2 TSI a ty motory máme nachlup stejný. Nerozlišoval jsem 63-77, ale problém těchto motorů je letáky a našeptávačí řazení vnucováno podtáčení a tvoření krděle vibrací co odesere řetěz díky malým plochám motoru kde se nemají kam odfiltrovat. a zároveň tlak oleje je nižší a trpí film jak na klice tak turbu. Proto ty úpravy zběsilého rázu.... Jo a vím,že to je téma 1,2 TSi, proto jsem psal bez urážky. A "Tvých" 90KW svědčí o zbytečnosti tunění, když máš na 63ce 90. A nebo tam někdo mrskl 77 a rozptylem je to na 90ti. . JEN NÁZOR !!!!! Editováno: 10. Říjen 2012, autor: Jakub Nabel Citovat
kokoi Vloženo 10. Říjen 2012 Vloženo 10. Říjen 2012 To jsme si nerozuměli. Mám papírově 63 kW a bez úprav mi to na brzdě ukazuje 77 kW a 175 Nm. S tuningboxem co jsem do toho koupil to má pak 90 kW a 208 Nm. Origo 77 kW má normálně ve skutečnosti taky 90 kW, jak naměřili při několika testech v motočasopisech. Citovat
KubinoPv Vloženo 11. Říjen 2012 Vloženo 11. Říjen 2012 V něčem jsme se potkali, že s Tvýma číslama raději než tunit 63ku tak rovnou připlatím cca 26tis za 77ku a mám 90kW rozptylem. Citovat
azriel Vloženo 11. Říjen 2012 Vloženo 11. Říjen 2012 Pěkně se kockujete.já třeba mel možnost pouze 63kw,protože jsem bral predvadecku.kdybych si bral novy určitě bych sáhl po 77 a možná i po dsg. Citovat
kokoi Vloženo 11. Říjen 2012 Vloženo 11. Říjen 2012 V něčem jsme se potkali, že s Tvýma číslama raději než tunit 63ku tak rovnou připlatím cca 26tis za 77ku a mám 90kW rozptylem. No proč ne, to je každého volba. Ale právě o tom tuning je, pořídit si vyšší výkon za nižší cenu. Já s tím programove počítal už při koupi 63 kw. Stalo mě to jen 12 tis, místo těch 26 navíc. Bylo by to sice i s 6 st. převodovkou, ale tu ke štěstí nepotřebuju. Citovat
HonzaNx Vloženo 11. Říjen 2012 Vloženo 11. Říjen 2012 Tak to ti přeju, že to máš dobrý..mě až skončí záruka, tak nad tím budu vážně uvažovat. Škoda, že se neví ten tlak na turbu..tam bych se nejvíce bál.. Citovat
kokoi Vloženo 11. Říjen 2012 Vloženo 11. Říjen 2012 Proč po záruce? Tohle má 3 konektory zapojený a odpojený do 5 minut. Když jim to s tím nepřivezeš až do servisu tak záruku řešit nemusíš. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.