Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ten posledný je môj graf, a divných vecí je tam viac. Meralo sa vraj na 5. prevod na DSG, ale maximálka je dosť vysoká. Tak isto maximálne otáčky sú dosť vysoké, a podľa grafu sa išlo v pohode cez 6 tisíc. Mám taký pocit, že obmedzovač je skôr. Žiaľ, toto sa dá skontrolovať na Slovensku dosť ťažko, hlavne v počasí aké je teraz...

Sorry e1., trochu som si to poplietol, je to len priklad, ako je spravne odpocitany stratovy vykon u ostatnych, ale chcel som vediet nazor mx6, nakolko si myslim, ze sa vyzna trocha viac... Neviem ako je to s obmedzovacom, ale 6k by TSI mal dat. a s DSG mozno ide aj vyssie.

Ten posledný je môj graf, a divných vecí je tam viac. Meralo sa vraj na 5. prevod na DSG, ale maximálka je dosť vysoká. Tak isto maximálne otáčky sú dosť vysoké, a podľa grafu sa išlo v pohode cez 6 tisíc. Mám taký pocit, že obmedzovač je skôr. Žiaľ, toto sa dá skontrolovať na Slovensku dosť ťažko, hlavne v počasí aké je teraz...

Zaujimave je, ze pri Korigovanom vykone ostatnym vykon zvysuju (+2%), ale ty ho mas znizeny, preco?

Korekčný faktor sa vypočítava podľa tlaku a teplotu vzduchu, atď. Buď ideálne podmienky, alebo skôr si myslím, že sa s tým technik nechcel hrať, prípadne ma chcel viac namotať na to, aby som si nechal auto upraviť. Ak by totiž nameral 115 koní, určite by som nad úpravou neuvažoval.

  • 2 týdny později...

1013 hPa nebylo, takže korekce by měla být do plusu - trochu.

20 st.C nasávaný vzduch neměl, takže korekce by měla být do minusu

Ale to by byly korekce podle DIN 70020.

Jenže ty máš uvedenou jinou normu a jak a podle čeho koriguje nevím.

Aha, koriguje na 990 hPa a 25 st.C.

Upraveno od Tonda-B

Dnes som trocha skusal pruznost, iba tak nepresne so stopkami na mobile a tiez neviem aky sklon mala dialnica a pri tachometrovych 65-105 na 3st. to bolo asi 4,4s, 85-125 4st. 6,7s a na 5st. 9,4. Chcelo by to nieco rovne na jazdu a merat automaticky v programe. 

  • 2 týdny později...

tak včera jsme po první garančce a až sleze v Jablonci sníh tak domluvím konečně nějakej pevnej termín s  motorpower(em) a  konečně se taky dočkám...samozřejmě kdyby byla nějaká akce jako v létě pro klubáky tak ani čekat nebudu....2 000 mít a nemít je 4 000 rozdíl :-)

Aj tak su tieto 1.2TSI slabe, take 1.4TSI, co je rozdiel len 0.2L tak da 283Nm a 227k, to je mazec!!vw golf 14tsi 230k.pdf

Pozri sa, že pri akých otáčkach sa dosiahol ten výsledok u toho 1.4 TSI.
Inak z 1.4 TSI sa dá vydolovať ešte väčší výkon, a to dokonca bez vyradenia obmedzovača. Musí to ale byť verzia motora s dvojitým preplňovaním (tá má už sériovo 132 kW).

On by i z 1,2 TSI šel vyždímat daleko vyšší výkon než "pouhejch" 77 nebo u tý novější verze 81kW - stačí si uvědomit, že ta stará EA-111 77kW je pouze 8V, kdežto EA 211 81kW je 16V a má určitě kromě jiný regulace turba a jinýho tvaru sání i jiný časování vaček.

 

Ty dva motory prostě NEJDOU PŘÍMO srovnávat, jsou od sebe vývojově o víc než jednu generaci vzdálený - pro srovnání je mezi nima rozdíl asi jako mezi dvanáctistovkou OHV ve Spartaku a kompletně hnilíkovým "stejným motorem" z posledních "předfavoritovejch" sérií šáde...

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

Jo, 1,4 TSI lze šponovat, ale i seriovka měla problém díky "optimalizovaným" rozměrům kliky v jejím úhlovém pootáčení, rozuměj ramena kliky mezi 1. a 4. válcem se pomalu rozevírala v bokorysu a časem se celý motor podělal.

Hele, co si budem povídat o "šponování" - když za časů Nikiho Laudy, Nelsona Piqueta a Ayrtona Senny da Silva mohly monoposty Formule 1 jezdit s turbomotorem, byl to obvykle 4 válec (Porsche TAG) nebo 6válec (Renault, Honda, Ferrari) s obsahem 1500 kubíků - a s výkonama pro tréninkovou seznamovací a cvičnou jízdu kolem 850-900 koní, pro kvalifikační "vostrý kolo" klidně 1200 koní a pro závod pak někde kolem 1000 koní.

 

O nebožtíkovi Sennovi se povídávalo, že si na "kvaldu" nechával od mechaniků "natáhnout" svůj motor Renault až na 1500 nebo dokonce 1600 koní. Tudíž technicky nemožná věc to není. Otázka je v životnosti takovýho agregátu - ten na kvalifikaci do závodu měl životnost jen asi 20-30 kol = kolem 100-120km ostrým tempem, přitom po 10-15 odjetejch kolech se musel rozebrat a repasovat. Vycházelo to tak akorát na to, aby s ním jezdec v sobotu při kvaldě vyjel na trať, objel zahřívací kolo plus ostrý měřený kolo a dojel piánko do boxu, kde čekal, jestli nebude muset na trať znovu, kdyby ho "přeskočil" nějakej soupeř. V tu sobotu to mohl zopáknout 5x nebo 6x, na víc mu nezbejvala "zásoba životnosti". A během noci na neděli mi mechoši do monopostu vmontovali motor "na závod" - takovej, kterej obvykle vydržel (pokud mu nedošlo palivo nebo to jezdec nenakřápnul) odjet těch něco málo přes 300km, který má povinně 1 závod F1... A to už bylo někdy ve 2/3, jindy ve 3/4 závodu vidět, jak některým jezdcům motor "vadne" a "odchází"...

E1, prave ze to nie je na biturbe, ale normalnejsia 110kW-140k 250Nm, a KubinoPv na tie stare to urcite nie, ale mozno ten novy 1,4ATC by to dal. Akurat kolko by daval na tie dva valce?? :kol-28:

Ja viem, že to nie je biturbo, lebo 1.4 biturbo neexistuje, dokonca viem aj to, že to nie je upravený twincharger (kompresor + turbo). Preto som písal, aby si si pozrel tie maximálne otáčky. Neviem, či to je iba čistý chiptuning, alebo sa upravovalo aj niečo iné, ale každopádne je výrazne posunutý obmedzovač do vyšších otáčok, a ten vysoký výkon je tam hlavne kvôli tým vysokým otáčkam. Pozri sa, že ako by to vyzeralo, ak by obmedzovač zasiahol pri 6 tisícoch.

E1, prave ze to nie je na biturbe, ale normalnejsia 110kW-140k 250Nm, a KubinoPv na tie stare to urcite nie, ale mozno ten novy 1,4ATC by to dal. Akurat kolko by daval na tie dva valce?? :kol-28:

Špatně jsem to napsal, myšlena byla verze 132 kW. Mluvili o tom kucí na skladě, že se to "taky" objevilo, když ten motor někdo vyloženě pořád drtil.

e1, máš pravdu, ja som ta rozumel preto som to neriešil, lebo tam išlo o ten výkon a máš pravdu, tiez som si vsimol, ako mu to jedno turbo tlaci v tak vysokých otáckach, vysvetluje to len to, ze mal vymenené turbo za vacsie, ale to by bol nábeh tociveho momentu az po 2500 ot., ale toto nabehne uz pri 1900ot. ako male turbo. To porovnávam s tým mojim priebehom. Na to, ze má vrchol tocaku pri 5125ot., tak tam musi byt dalsie turbo, preto je taky dobry!

Podľa grafu to je pravdepodobne malé sériové turbo, ktoré začne tlačiť od 1500. Rozdiel je v tom, že medzi 4000 až 6000 nie je tak priškrtené + v celom rozsahu pridali aj tlak. Tým pádom krivka výkonu stúpa naozaj pekne.
Myslím si, že v tom je ešte poriadna rezerva, lebo pri 5200 je stále vidieť, ako točivý moment začne klesať, kvôli čomu sa "zlomila" aj krivka výkonu, a od týchto otáčok nestúpa už tak prudko.

Každopádne úprava to je naozaj pekná a ak by sa upravilo 1.2 TSI podobným spôsobom, tak sme hravo niekde okolo 150-170 koníkov.
Problémom pri takejto úprave je ale katalyzátor, ten by u 1.2 TSI (EA111) kvôli blízkosti k motoru nevydržal tie teploty a určite by sa zničil. Takže takáto úprava u 1.2 TSI jedine aj s odstránením katalyzátora. :-(

No neviem, ale male seriove turbo nedokaze tlacit v nizkych aj vysokych otackach, to su protichodne poziadavky, preto sa pouziva twinchanger, alebo biturbo. Male turbo tlaci zo spodu a velke zase vo vysokych otackach, keby to bolo take jednoduche naco by sa pouzivali dve? Samozrejme mozu existovat specialne turba, ale to nebude prípad serie 1,4TSI 103kW. Chcelo by to pozriet nejake chip-forum tychto motorov, ci to tak ma aj niekto iny. Lebo verzia 122k, co som nasiel, ma celkom obycajne parametre, asi tak 145k-240Nm.

To čo píšeš je pravda, ale to neznamená že malé turbo nezvládne toho viac. Otázkou potom ale ostáva jeho životnosť, resp. dlhodobá spoľahlivosť. a preto sa dobré úpravy nerobia až na doraz.
Inak čo som videl, nové 1.2 TSI (EA211) sa bez problémov upravujú na nejakých 145 koníkov. Je evidentné, že katalyzátor tam nespôsobuje toľko komplikácii, a 16V asi podáva aj lepšie výsledky pri vysokých otáčkach. Tak trochu závidím majiteľom novej F3. Ak si tie motory dajú nechajú upraviť, pôjdu ako z praku.

Lenže ja porovnávam možnosti úpravy EA111 o ktorom je toto vlákno s EA211 (čo je jeho nástupca) v sekcii o EA111, oproti tomu ty riešiš v sekcii o EA111 vo vlákne o úprave úplne iné značky a kúpu F3, čo je tu úplne OT. Pawouk má úplnú pravdu, toto tu nemá čo hľadať, tu sa bavíme o chiptuningu motora, nie ot tom, že aké sú čakacie doby.

Upraveno od e1.

  • 3 týdny později...

Za tyhle peníze mi to jinde odbrzdí před i po.

Ááá nebo si za 3rojku nechám nahrát origo 77kW (třeba od Fredy25) a nebudu řešit další problémy...platí pro novější 63kW...straší mají zřejmě sw výkonější..viz XaX poznatků zde ...

  • 2 měsíce později...

JEN OTAYKA VŠICH11046175_1022326741110651_84489426489646NI TADY MLUVITE O ČASTKACH DOST VYSOKYCH A JA NAŠEL TOHLE 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.