Přejít na obsah

Chiptuning 1.2TSI


Doporučené příspěvky

Ten posledný je môj graf, a divných vecí je tam viac. Meralo sa vraj na 5. prevod na DSG, ale maximálka je dosť vysoká. Tak isto maximálne otáčky sú dosť vysoké, a podľa grafu sa išlo v pohode cez 6 tisíc. Mám taký pocit, že obmedzovač je skôr. Žiaľ, toto sa dá skontrolovať na Slovensku dosť ťažko, hlavne v počasí aké je teraz...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry e1., trochu som si to poplietol, je to len priklad, ako je spravne odpocitany stratovy vykon u ostatnych, ale chcel som vediet nazor mx6, nakolko si myslim, ze sa vyzna trocha viac... Neviem ako je to s obmedzovacom, ale 6k by TSI mal dat. a s DSG mozno ide aj vyssie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten posledný je môj graf, a divných vecí je tam viac. Meralo sa vraj na 5. prevod na DSG, ale maximálka je dosť vysoká. Tak isto maximálne otáčky sú dosť vysoké, a podľa grafu sa išlo v pohode cez 6 tisíc. Mám taký pocit, že obmedzovač je skôr. Žiaľ, toto sa dá skontrolovať na Slovensku dosť ťažko, hlavne v počasí aké je teraz...

Zaujimave je, ze pri Korigovanom vykone ostatnym vykon zvysuju (+2%), ale ty ho mas znizeny, preco?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Korekčný faktor sa vypočítava podľa tlaku a teplotu vzduchu, atď. Buď ideálne podmienky, alebo skôr si myslím, že sa s tým technik nechcel hrať, prípadne ma chcel viac namotať na to, aby som si nechal auto upraviť. Ak by totiž nameral 115 koní, určite by som nad úpravou neuvažoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

1013 hPa nebylo, takže korekce by měla být do plusu - trochu.

20 st.C nasávaný vzduch neměl, takže korekce by měla být do minusu

Ale to by byly korekce podle DIN 70020.

Jenže ty máš uvedenou jinou normu a jak a podle čeho koriguje nevím.

Aha, koriguje na 990 hPa a 25 st.C.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som trocha skusal pruznost, iba tak nepresne so stopkami na mobile a tiez neviem aky sklon mala dialnica a pri tachometrovych 65-105 na 3st. to bolo asi 4,4s, 85-125 4st. 6,7s a na 5st. 9,4. Chcelo by to nieco rovne na jazdu a merat automaticky v programe. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak včera jsme po první garančce a až sleze v Jablonci sníh tak domluvím konečně nějakej pevnej termín s  motorpower(em) a  konečně se taky dočkám...samozřejmě kdyby byla nějaká akce jako v létě pro klubáky tak ani čekat nebudu....2 000 mít a nemít je 4 000 rozdíl :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozri sa, že pri akých otáčkach sa dosiahol ten výsledok u toho 1.4 TSI.
Inak z 1.4 TSI sa dá vydolovať ešte väčší výkon, a to dokonca bez vyradenia obmedzovača. Musí to ale byť verzia motora s dvojitým preplňovaním (tá má už sériovo 132 kW).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On by i z 1,2 TSI šel vyždímat daleko vyšší výkon než "pouhejch" 77 nebo u tý novější verze 81kW - stačí si uvědomit, že ta stará EA-111 77kW je pouze 8V, kdežto EA 211 81kW je 16V a má určitě kromě jiný regulace turba a jinýho tvaru sání i jiný časování vaček.

 

Ty dva motory prostě NEJDOU PŘÍMO srovnávat, jsou od sebe vývojově o víc než jednu generaci vzdálený - pro srovnání je mezi nima rozdíl asi jako mezi dvanáctistovkou OHV ve Spartaku a kompletně hnilíkovým "stejným motorem" z posledních "předfavoritovejch" sérií šáde...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, co si budem povídat o "šponování" - když za časů Nikiho Laudy, Nelsona Piqueta a Ayrtona Senny da Silva mohly monoposty Formule 1 jezdit s turbomotorem, byl to obvykle 4 válec (Porsche TAG) nebo 6válec (Renault, Honda, Ferrari) s obsahem 1500 kubíků - a s výkonama pro tréninkovou seznamovací a cvičnou jízdu kolem 850-900 koní, pro kvalifikační "vostrý kolo" klidně 1200 koní a pro závod pak někde kolem 1000 koní.

 

O nebožtíkovi Sennovi se povídávalo, že si na "kvaldu" nechával od mechaniků "natáhnout" svůj motor Renault až na 1500 nebo dokonce 1600 koní. Tudíž technicky nemožná věc to není. Otázka je v životnosti takovýho agregátu - ten na kvalifikaci do závodu měl životnost jen asi 20-30 kol = kolem 100-120km ostrým tempem, přitom po 10-15 odjetejch kolech se musel rozebrat a repasovat. Vycházelo to tak akorát na to, aby s ním jezdec v sobotu při kvaldě vyjel na trať, objel zahřívací kolo plus ostrý měřený kolo a dojel piánko do boxu, kde čekal, jestli nebude muset na trať znovu, kdyby ho "přeskočil" nějakej soupeř. V tu sobotu to mohl zopáknout 5x nebo 6x, na víc mu nezbejvala "zásoba životnosti". A během noci na neděli mi mechoši do monopostu vmontovali motor "na závod" - takovej, kterej obvykle vydržel (pokud mu nedošlo palivo nebo to jezdec nenakřápnul) odjet těch něco málo přes 300km, který má povinně 1 závod F1... A to už bylo někdy ve 2/3, jindy ve 3/4 závodu vidět, jak některým jezdcům motor "vadne" a "odchází"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja viem, že to nie je biturbo, lebo 1.4 biturbo neexistuje, dokonca viem aj to, že to nie je upravený twincharger (kompresor + turbo). Preto som písal, aby si si pozrel tie maximálne otáčky. Neviem, či to je iba čistý chiptuning, alebo sa upravovalo aj niečo iné, ale každopádne je výrazne posunutý obmedzovač do vyšších otáčok, a ten vysoký výkon je tam hlavne kvôli tým vysokým otáčkam. Pozri sa, že ako by to vyzeralo, ak by obmedzovač zasiahol pri 6 tisícoch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

E1, prave ze to nie je na biturbe, ale normalnejsia 110kW-140k 250Nm, a KubinoPv na tie stare to urcite nie, ale mozno ten novy 1,4ATC by to dal. Akurat kolko by daval na tie dva valce?? :kol-28:

Špatně jsem to napsal, myšlena byla verze 132 kW. Mluvili o tom kucí na skladě, že se to "taky" objevilo, když ten motor někdo vyloženě pořád drtil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e1, máš pravdu, ja som ta rozumel preto som to neriešil, lebo tam išlo o ten výkon a máš pravdu, tiez som si vsimol, ako mu to jedno turbo tlaci v tak vysokých otáckach, vysvetluje to len to, ze mal vymenené turbo za vacsie, ale to by bol nábeh tociveho momentu az po 2500 ot., ale toto nabehne uz pri 1900ot. ako male turbo. To porovnávam s tým mojim priebehom. Na to, ze má vrchol tocaku pri 5125ot., tak tam musi byt dalsie turbo, preto je taky dobry!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podľa grafu to je pravdepodobne malé sériové turbo, ktoré začne tlačiť od 1500. Rozdiel je v tom, že medzi 4000 až 6000 nie je tak priškrtené + v celom rozsahu pridali aj tlak. Tým pádom krivka výkonu stúpa naozaj pekne.
Myslím si, že v tom je ešte poriadna rezerva, lebo pri 5200 je stále vidieť, ako točivý moment začne klesať, kvôli čomu sa "zlomila" aj krivka výkonu, a od týchto otáčok nestúpa už tak prudko.

Každopádne úprava to je naozaj pekná a ak by sa upravilo 1.2 TSI podobným spôsobom, tak sme hravo niekde okolo 150-170 koníkov.
Problémom pri takejto úprave je ale katalyzátor, ten by u 1.2 TSI (EA111) kvôli blízkosti k motoru nevydržal tie teploty a určite by sa zničil. Takže takáto úprava u 1.2 TSI jedine aj s odstránením katalyzátora. :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No neviem, ale male seriove turbo nedokaze tlacit v nizkych aj vysokych otackach, to su protichodne poziadavky, preto sa pouziva twinchanger, alebo biturbo. Male turbo tlaci zo spodu a velke zase vo vysokych otackach, keby to bolo take jednoduche naco by sa pouzivali dve? Samozrejme mozu existovat specialne turba, ale to nebude prípad serie 1,4TSI 103kW. Chcelo by to pozriet nejake chip-forum tychto motorov, ci to tak ma aj niekto iny. Lebo verzia 122k, co som nasiel, ma celkom obycajne parametre, asi tak 145k-240Nm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To čo píšeš je pravda, ale to neznamená že malé turbo nezvládne toho viac. Otázkou potom ale ostáva jeho životnosť, resp. dlhodobá spoľahlivosť. a preto sa dobré úpravy nerobia až na doraz.
Inak čo som videl, nové 1.2 TSI (EA211) sa bez problémov upravujú na nejakých 145 koníkov. Je evidentné, že katalyzátor tam nespôsobuje toľko komplikácii, a 16V asi podáva aj lepšie výsledky pri vysokých otáčkach. Tak trochu závidím majiteľom novej F3. Ak si tie motory dajú nechajú upraviť, pôjdu ako z praku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lenže ja porovnávam možnosti úpravy EA111 o ktorom je toto vlákno s EA211 (čo je jeho nástupca) v sekcii o EA111, oproti tomu ty riešiš v sekcii o EA111 vo vlákne o úprave úplne iné značky a kúpu F3, čo je tu úplne OT. Pawouk má úplnú pravdu, toto tu nemá čo hľadať, tu sa bavíme o chiptuningu motora, nie ot tom, že aké sú čakacie doby.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...