Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den, koupil jsem pro manželku FABII I. a zjistil jsem, že auto táhne trošku do prava.

Byl jsem na STK na vybrátoru co ukáže vůle, ale nic v servisu mi změřili geometrii a ta byla taky v pořádku a pneu jsem samozřejmě taky koupil nové.

Auto stále táhne není to nic hrozného, ale vadí nám to.

Měl někdo podobný problém nebo poradil by mi někdo co by to mohlo ještě dělat děkuji.

Jo a na havarované auto to taky nevypadá prohlížel to technik v servisu a říkal, že by to nemělo být nijak oravované, že je vše původní a nerovnané či montované.

Není podhuštěná pneumatika a nebo trochu přibržděný kolo(zatuhlej brzdič) ? Jinak pokud to bude dobrý zajel bych na lépe vybavenou dílnu a nechal udělat geometrii znovu protože to na tý první buď neuměj nebo na to nemaj dobrý vybavení.

Upraveno od acek

Může to být i pneumatikou,npř vyrobená v jiné zemi.

pokud máš směrové pneu tak přehoď předek na zadek,

pokud jsou asymetrické nebo symetrické tak přehoď

levou za pravou.

Doporučil by som zmerat aj zadnú geometriu a zistit či sú v poriadku gumové silentbloky uchytenia zadnej nápravy.

  • Autor

Pneumatikama to nebude protože to dělá i na letních a geometrii mi meřil včetně zadní nápravy i když se na fábce nedá na ní nastavovat nic.

Tak na druhé straně asi upustím pneu a bude po pr....

Jinak děkuji za rady. :palec2: :palec2:

Upraveno od gygyno

Mám ten samej problém. Dělají mi to letní i zimní pneumatiky. Dával sem to na geometrii do Škoda sevisu, auto pořád táhlo doprava. Tak sem se tam vrátil, technik jel se mnou, nejdřív se to snažil svést na křivý silnice:D, pak se teda podíval do těch papírů po geometrii a jeden ten údaj byl zvýšenej,ale eště v normě. Prej se to nedá nijak spravit ani seštelovat. Takže smůla. Jak ale říká kamoš, aspoň si to auto vždycky poznám a neodjedu omylem v jiným:D

  • 4 týdny později...

Nazdar, ja mam dva problemy s prednou napravou. Mam Fabiu I 1,9 SDI. Prvy je ze ked zosliapnem plyn a zacnem prudko zrychlovat (takze robi to hlavne na jednotke dvojke trojke a aj stvorke pri vyssich otackach) tak samo mi pootoci volant trochu doprava. Alebo ked pevne drzim volant tak auto zacne tahat do lavej strany. Plus s autom mi v kuse trasie akoby chcelo koleso odletiet. halvne na dialnici pri vysokych rychlsotiach, to posobi tak ako ked mate osmicku na kolese na bicykli.

tiahla riadenia a capy by mali byt ok, teraz mi to jeden mechanik kontroloval a bol len jeden cap zly a vymenil ho.

Dalsia vec co sa mi zda na aute je to ze ze predne kolesa su vyhnute , tak ako ked mate plne nalozenu tatrovku, ale to si niesom 100% isty musim na to este pozriet.

O aute viem ze bolo burane ale neviem ako velmi a kde. Na jesen ked som robil geometriu tak mi povedal ze lave koleso je o 2 stupne vyhnute dovnutra, ze to nevie nastavit, ze je asi pokryvena karoseria. ale neviem ci ma pravdu lebo na tu geometriu som siel so zlymi tlmicami, zozratymi gumami a zlym ulozenim tlmicov a stabilizator bol len provizorne opraveny.

Teraz idem menit na aute tieto veci: idem dat nove horne olozenie predneho tlmica aj s loziskom, nove tlmice, novy stabilizator a tycky stabilizatora. Myslite ze by trebalo este nieco menit? napriklad bude treba menit aj pruziny ked mam kolesa tak vyhnute ?

To že maš kolo 2stupně dovnitř tak tím myslíš jako že maš 2stupne na odklonu?Pokud ano tak to určitě muže byt zpusobeno nehodou,ale pokud mas stesti tak nemusi byt hnuta karoserie,ale muzes mit bud ohnutý tlumič nebo hlavu kola či spodní rameno....

Auto tahne...zkoukni kola popripade prohod a vyvaz,dostan geometrii do hodnot toleranci.

a vedeli by v sevise zistit ci je kriva hlava alebo spodne rameno ? ci treba na to nejake specialne pristroje? inak este jedna vec sa mi s autom stala, s pravym kolesom som sa na tlacil na obrubnik az tak ze som ohol disk, mohol som ohnut aj nieco ine ?

no tak k výše uvedenému ještě přidej spojovačku řízení a bude to vše....

rameno ci hlavu kola v tak drobných odchylkách nepoznáš,nejjednodussi je vym.pokus omyl...

fuha asi odpadnem:(, co mam teraz robit? natrepat do toho peniaze alebo zosrotovat? nechcete to niekto kupit ako zabavku na soboty ?

Este treba spravit G.O. celej prednej napravy.

este som si vsimol taku vec, ze ked idem po vlnitej ceste, v momente ked je auto akoby vo vyskoku tak vtedy auto prudko zmeni smer doprava, uz to zacina byt aj nebezpecne

  • 1 měsíc později...

potřebuji poradit čím to může být. geoška v pořádku, gumy nový, auto jemně táhne doprava. při brzdění se drží stále rovně

Ložiska přední nápravy, visící brzdy? Když brzdíš záměrně, přitlačuješ destičky ke kotoučům stejnou silou - ale odlehnou na obou kolech stejně, když odbrzdíš = povolíš pedál? Zvedni auto na předku a při zařazeném neutrálu zkus točit kolama, jestli "neštrejchají" destičky o kotouč na pravém kole.

Taky mi auto táhne trochu do prava. Může to být vadným ložiskem v náboji na straně spolujezdce? Něco mi tam vrčí při určité rychlosti, vypadá to na to ložisko, tak jestli to kvůli tomu může táhnout do prava.

Jednoduše, vyměň ložisko a uvidíš, pokud hučí neodkládall bych s výměnu může se ti pak zablokovat kdykoliv kolo

moja skusenost: mal som geometriu ok, daval som si ju robit 2 krat v tom istom servise - raz nastavit, potom po polroku kontrola, v servise ten isty clovek. ale riadenie stale tahalo do strany. jazdil som tak asi 2 roky, ziadne vyrazne ojazdenie pneumatik som nepozoroval. zo zaciatku mi to slo na nervy, ale potom som si zvykol. potom som jednej krasnej noci vyletel na obrubnik, riadenie zacalo tahat do opacnej strany.

siel som na geometriu, bol tam druhy mechanik, ten to vyrovnal. asi si dal viac zalezat. odvtedy v pohode.

odporucam zmenit servis

Tak to buď rád, že jen začalo "ťahať do druhej strany" - známého dcera s čerstvým řidičákem před lety "nakoupila" obrubák asi v 70km/h a přerazila mu u Feli 1,6 pravej homokineťák...

Pokud to táhne někam do strany, ale jinak je vše ok, tj i souosost P a Z nápravy jak píšete, tak je na vině rozdílný záklon. Ten se v podstatě seřizovat nedá, ale celá nápravnice má vůli v šroubech,takže se to dá korigovat několik mm tam a zpět, tj podle mě se dá seřizovat. Je to ale o tom to změřit, podívat se kam to chce, zvednout auto,povolit nápravu,hnout s tím a znovu seřídit geometrii. Dneska jsem dělal komplet repasi přední nápravy na O1, nápravnice má dva silentbloky, ty byli uplně vyžvejkaný. Dal jsem ůplně vše nové, tlumiče,uložení,pružiny, těhlice, uložení ramen a po tom všem to ted taky táhnedo strany. Zítra to musím zvednout a hnout s náparavnicí někam do strany a zkusit, pak udělám geo.

Pokud to nedělá stále, tak mně na některých úsecích táhne auto doprava a pak jedu jinde a je to zcela ok. Způsobuje to sklon silnice směrem ke krajnici a někdy i vítr.

Pokud to táhne někam do strany, ale jinak je vše ok, tj i souosost P a Z nápravy jak píšete, tak je na vině rozdílný záklon. Ten se v podstatě seřizovat nedá, ale celá nápravnice má vůli v šroubech,takže se to dá korigovat několik mm tam a zpět, tj podle mě se dá seřizovat. Je to ale o tom to změřit, podívat se kam to chce, zvednout auto,povolit nápravu,hnout s tím a znovu seřídit geometrii. Dneska jsem dělal komplet repasi přední nápravy na O1, nápravnice má dva silentbloky, ty byli uplně vyžvejkaný. Dal jsem ůplně vše nové, tlumiče,uložení,pružiny, těhlice, uložení ramen a po tom všem to ted taky táhnedo strany. Zítra to musím zvednout a hnout s náparavnicí někam do strany a zkusit, pak udělám geo.

pak dej vědět, jestli to pomohlo

Takže se to má tak, hodil jsem to na geometrii a byl špatnej jeden záklon + teda i sbíhavost po té komplet repasi nápravy, takže jsem hnul s nápravnicí aby se to srovnalo a je to naprosto v pořádku, nikam to netáhne. Dávám sem pro zajímavost pár fotek,třeba to někoho inspiruje. Udělal jsem si radost a nahodil jsem na auto brzdy z RSa a komplet ustrojený nový tlumiče, přitom jsem teda vyměnil komplet všechno nový uložení,takže mám v podstatě ůplně novou přední nápravu, na komfortu jízdy je to hodně poznat. Kdyby to někdo potřeboval udělat, ať na fábii,nebo Oct, není problém a hlavně za pěkný peníze. Většina servisů není schopná něco přelisovávat,radši dají nový ramena za 2500Kč/ks než aby dali pouzdra za 300kč. O těch pouzdrech na nápravnici ani nemluvě.

post-18590-0-81079500-1304116712_thumb.j

post-18590-0-29371500-1304116721_thumb.j

post-18590-0-54015800-1304116729_thumb.j

post-18590-0-17739000-1304116738_thumb.j

post-18590-0-73332300-1304116779_thumb.j

post-18590-0-30677100-1304116808_thumb.j

post-18590-0-25167500-1304116828_thumb.j

post-18590-0-71659400-1304116838_thumb.j

post-18590-0-09564300-1304116850_thumb.j

post-18590-0-58690600-1304116880_thumb.j

post-18590-0-81704500-1304116892_thumb.j

Upraveno od juke.box

  • 7 let později...

Dobrý deň. Mám problém s fábiou. Dostala náraz na predné pravé koleso. Od vtedy ťahá do prava. Zatial sa vymenili komplet tlmiče, zadné uloženia nápravy, ramená, čapy, všetky silentbloky aj s originál nápravnicou. Investícia za cca 800e. Fábia stále ťahá aj keď geometria je ok. Máte niekto nejaký nápad načo sa pozrieť ? Napadlo ma ešte skontrolovať cez VCDS stred riadenia, či je v súlade s volantom ledže pri pustení volantu sa vráti na stred ( predtým sa zatáčal do prava) len sa k tomu cez VCDS neviem dopracovať. Nejake nápady?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.