Publikováno Únor 3, 201114 r Ahoj lidi, v několika článcích jsem narazil na konstatování, že turbo v motoru vydrží podle toho, jak se k němu řidič chová. Nemám s turbem v tomto ohledu vůbec žádnou zkušenost a proto bych zde rád diskutoval možnosti, které vedou k prodloužení životnosti turba. Dokonce jsem četl i pojmy typu "zachlazení turba po příjezdu" atd. - vůbec nemám tušení o čem je řeč. Čím se turbo nejvíce "ničí" a jak tomu předcházet? Lze životnost vůbec ovlivnit? Píši to do sekce motor, protože se domnívám, že to platí pro všechny motorizace TSI (i když mě nejvíce zajímá 1.8). Díky za vaše příspěvky. Upraveno Únor 3, 201114 r od Jz73
Únor 3, 201114 r Jde o to zchladit turbo před tím než vypneš motor, takže podle mě stačí posledních pár kilometrů před zastavením zvolnit, snížit otáčky a je to.
Únor 3, 201114 r Myslim, ze zrovna 1.8TSI ma vodou chladene turbo takze problemy s prehrievanim ako napr. u 2.0TDI by nemali nastat. Ak to valis dlhsiu dobu po dialnici 180, pre istotu bude dobre par km pred zastavenim trochu zvolnit tempo.
Únor 3, 201114 r Autor Můj případ je spíše častá jízda po městě a tedy především rozjezdy. Pokaždé slyším, jak se tubo spíná, resp. zastavuje. Ono známé hvízdnutí. Je toto příklad náročnějšího používání turba nebo to vůbec nic co se životnosti týká neznamená?
Únor 4, 201114 r Častá jízda po městě v zácpách je určitě náročnější pro celý motor, spojku převodovku a ne jen pro turbo, ale co naděláš když tam musíš, pak jedině jezdit MHD.Btw. vy to turbo fakt slyšíte? Já vůbec, snad mi ho tam nezapoměli dát
Únor 4, 201114 r Autor Když jedu po dobrém povrchu (tedy minimum okolního hluku) a pustím nohu z plynu po předchozím záběru, tak to hvízdnutí slyšet je. Jo a nesmí být při tom rádio ve stavu "volume doprava" Hezký víkend.
Únor 7, 201114 r Článek ohledne turba... http://www.cars-service.sk/index.php/vsetky-clanky/57-prevadzka-auta/128-motor-s-rozpalenym-turbom-nikdy-hned-nevypinajte
Únor 7, 201114 r Pri TSI (1,8) je počuť skôr blow off ventil ("pískanie") pri zavretej škrtiacej klapke (noha dole z plynu). Zastavovanie a rozbiehanie turba som si ešte nevšimol.
Únor 27, 201114 r Autor Myslel jsem si, že to pískání je zvuk vypnutí turba, ale jak Matt12 píše je to zmíněný blow off ventil. Tedy již jsem poučen
Únor 28, 201114 r Nejhorší je se uhlídat zejména na dálnici, kdy chceš vzít bénoš. Valíš ho, odbočíš, zhasneš motor a tankuješ. Na turbu vzniká vzhledem k jeho vysoké provozní teplotě a po zhasnutí motoru k velkým teplotním šokům ( měl jsem Dci Lagunu 88 kW, a tam to bylo vše tak poddimenzovaný, že k přidření turba standartně docházelo mezi 50 a 100 tisíci km ) . Vodou chlazené však neznamená , že bychom měli pravida používání měnit. Je potřeba mu nechat opravdu čas na "vydejchání".
Březen 5, 201213 r Zde v tomto článku se píše mj. o dochlazování turba : http://auto.idnes.cz...26_automoto_fdv
Červenec 10, 201411 r Pěkný článek stojí za to ho přečíst. Upraveno Červenec 10, 201411 r od Pawouk Necituj předchozí příspěvek.
Srpen 13, 201411 r Ještě jedna věc můj yeti má systém start stop,tento systém a dochlazování mi nejde moc dohromady.
Srpen 14, 201411 r No to nejde dohromady vůbec. S/S systém je tak šikovný, že motor bez milosti chcípne. Sice má hromadu podmínek za kterých ten motor chcípnout nemůže, ale zrovna na turbo nijak nedbá.
Srpen 14, 201411 r tak s/s nepoužívej. fakt je rozdíl jestli ti auto například 10x startuje za den, nebo 40x.... Upraveno Srpen 14, 201411 r od kokta7
Srpen 14, 201411 r U turba nejde o teploty ;-) samozřejmě že ho nesmíš vzit hned za studena ale především de o otáčky turba dosahujou až 300 000 za minutu a de oto že když auto budeš honit a pak ho hned zdechneš tak turbo se dotači a neni mazáno tudiš se vidira na hřidely a vznikne vůle a pak to turbo žere olej a st raci na významu jeli koš je mazáno mazacím systémem motoru tak je duležite vita čet turbo až je olej trochu rozehřáti a nechávat ho cca min 30 sek dotáčet prostě motor na volnoběch a kor u 1.8TSi je turbo chlazeno vodou tak na teploty netrpí vůbec je rychle zahřáto
Srpen 14, 201411 r Pleteš páté přes deváté - právě že jde o teploty. Když vypneš motor, tak ti přes rozpálenou hřídel turba přestane cirkulovat olej, který ji nejen maže, ale zároveň i chladí a může se začít připékat, dále rožhavené lopatky turbíny také nic nechladí při náhlém vypnutí motoru. A toto ti neschladí vodní chlazení. Proto je důležité po velké zátěži (tím nemyslím běžnou jízdu někde po městě, či okresce) to nechat doběhnout chvilku na volnoběh. No a turbo netočí 300 000 ot. za minutu.
Srpen 14, 201411 r tak si to přečtí ;-) http://auto.idnes.cz/turbo-prida-motoru-silu-dosahuje-az-300-000-otacek-za-minutu-pei-/automoto.aspx?c=A101222_172626_automoto_fdv
Srpen 14, 201411 r Jenže u motorů TSI to tolik není... Nesnaž se vysvětlovat něco, čemu příliš nerozumíš. Vím, že jsi cizinec, ale tvůj předchozí příspěvek je opravdu těžko srozumitelný.
Září 6, 201411 r Po shlédnutí téhle fotky http://www.autohit.cz/files/photo/15013/full_p18lrcraf2ufi1krbs7013g31pm94.jpg je jasný, že se k té věci nutno chovat fakt správně. Dneska jsem jel večer cca 10km svižně do kopce a na vrcholu jsem schválně mrknul pod kapotou a pěkně to turbo pod tím krytem svítilo :-) Upraveno Září 6, 201411 r od mkaba
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.