Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj lidi,

v několika článcích jsem narazil na konstatování, že turbo v motoru vydrží podle toho, jak se k němu řidič chová.

Nemám s turbem v tomto ohledu vůbec žádnou zkušenost a proto bych zde rád diskutoval možnosti, které vedou k prodloužení životnosti turba.

Dokonce jsem četl i pojmy typu "zachlazení turba po příjezdu" atd. - vůbec nemám tušení o čem je řeč.

Čím se turbo nejvíce "ničí" a jak tomu předcházet?

Lze životnost vůbec ovlivnit?

Píši to do sekce motor, protože se domnívám, že to platí pro všechny motorizace TSI (i když mě nejvíce zajímá 1.8).

Díky za vaše příspěvky.

Upraveno od Jz73

Jde o to zchladit turbo před tím než vypneš motor, takže podle mě stačí posledních pár kilometrů před zastavením zvolnit, snížit otáčky a je to.

Myslim, ze zrovna 1.8TSI ma vodou chladene turbo takze problemy s prehrievanim ako napr. u 2.0TDI by nemali nastat. Ak to valis dlhsiu dobu po dialnici 180, pre istotu bude dobre par km pred zastavenim trochu zvolnit tempo.

  • Autor

Můj případ je spíše častá jízda po městě a tedy především rozjezdy. Pokaždé slyším, jak se tubo spíná, resp. zastavuje.

Ono známé hvízdnutí.

Je toto příklad náročnějšího používání turba nebo to vůbec nic co se životnosti týká neznamená?

Častá jízda po městě v zácpách je určitě náročnější pro celý motor, spojku převodovku a ne jen pro turbo, ale co naděláš když tam musíš, pak jedině jezdit MHD.

Btw. vy to turbo fakt slyšíte? Já vůbec, snad mi ho tam nezapoměli dát smile.gif

Ja ho teda tiez nepocujem ;)

  • Autor

Když jedu po dobrém povrchu (tedy minimum okolního hluku) a pustím nohu z plynu po předchozím záběru, tak to hvízdnutí slyšet je.

Jo a nesmí být při tom rádio ve stavu "volume doprava" :)

Hezký víkend.

Pri TSI (1,8) je počuť skôr blow off ventil ("pískanie") pri zavretej škrtiacej klapke (noha dole z plynu). Zastavovanie a rozbiehanie turba som si ešte nevšimol.

  • Autor

Páni, díky za odpovědi.

  • 3 týdny později...

TURBO JE SLYSET KDYZ MAS DERAVE NEBO SPATNE ZAPASKOVANE HADICE

  • Autor

Myslel jsem si, že to pískání je zvuk vypnutí turba, ale jak Matt12 píše je to zmíněný blow off ventil.

Tedy již jsem poučen :)

Nejhorší je se uhlídat zejména na dálnici, kdy chceš vzít bénoš. Valíš ho, odbočíš, zhasneš motor a tankuješ. Na turbu vzniká vzhledem k jeho vysoké provozní teplotě a po zhasnutí motoru k velkým teplotním šokům ( měl jsem Dci Lagunu 88 kW, a tam to bylo vše tak poddimenzovaný, že k přidření turba standartně docházelo mezi 50 a 100 tisíci km ) .

Vodou chlazené však neznamená , že bychom měli pravida používání měnit. Je potřeba mu nechat opravdu čas na "vydejchání".

  • 1 rok později...
  • 2 roky později...

Pěkný článek stojí za to ho přečíst.

Upraveno od Pawouk
Necituj předchozí příspěvek.

  • 1 měsíc později...

Ještě jedna věc můj yeti má systém start stop,tento systém a dochlazování mi nejde moc dohromady.

No to nejde dohromady vůbec. :) S/S systém je tak šikovný, že motor bez milosti chcípne. Sice má hromadu podmínek za kterých ten motor chcípnout nemůže, ale zrovna na turbo nijak nedbá.

tak s/s nepoužívej. fakt je rozdíl jestli ti auto například 10x startuje za den, nebo 40x....

Upraveno od kokta7

U turba nejde o teploty  ;-) samozřejmě že ho nesmíš vzit hned  za studena ale především de o otáčky turba dosahujou až 300 000 za minutu  a de oto  že   když  auto budeš honit  a pak ho  hned zdechneš  tak turbo se  dotači a neni mazáno  tudiš se vidira na hřidely  a vznikne  vůle a  pak  to turbo  žere olej  a st raci na významu   jeli koš je mazáno mazacím systémem motoru  tak je duležite   vita čet turbo až je olej trochu  rozehřáti a nechávat ho  cca  min 30 sek dotáčet prostě  motor na volnoběch   a kor u 1.8TSi je turbo chlazeno vodou   tak na  teploty netrpí vůbec je rychle  zahřáto

Pleteš páté přes deváté - právě že jde o teploty. Když vypneš motor, tak ti přes rozpálenou hřídel turba přestane cirkulovat olej, který ji nejen maže, ale zároveň i chladí a může se začít připékat, dále rožhavené lopatky turbíny také nic nechladí při náhlém vypnutí motoru. A toto ti neschladí vodní chlazení. Proto je důležité po velké zátěži (tím nemyslím běžnou jízdu někde po městě, či okresce) to nechat doběhnout chvilku na volnoběh. No a turbo netočí 300 000 ot. za minutu.

Jenže u motorů TSI to tolik není...  Nesnaž se vysvětlovat něco, čemu příliš nerozumíš. Vím, že jsi cizinec, ale tvůj předchozí příspěvek je opravdu těžko srozumitelný.

  • 4 týdny později...

Teda,hodně solidní.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.