Přejít na obsah

Turbo TSI (1.2; 1.4; 1.8) - životnost,dochlazování atd.


Jz73

Doporučené příspěvky

Ahoj lidi,

v několika článcích jsem narazil na konstatování, že turbo v motoru vydrží podle toho, jak se k němu řidič chová.

Nemám s turbem v tomto ohledu vůbec žádnou zkušenost a proto bych zde rád diskutoval možnosti, které vedou k prodloužení životnosti turba.

Dokonce jsem četl i pojmy typu "zachlazení turba po příjezdu" atd. - vůbec nemám tušení o čem je řeč.

Čím se turbo nejvíce "ničí" a jak tomu předcházet?

Lze životnost vůbec ovlivnit?

Píši to do sekce motor, protože se domnívám, že to platí pro všechny motorizace TSI (i když mě nejvíce zajímá 1.8).

Díky za vaše příspěvky.

Editováno: , autor: Jz73
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj případ je spíše častá jízda po městě a tedy především rozjezdy. Pokaždé slyším, jak se tubo spíná, resp. zastavuje.

Ono známé hvízdnutí.

Je toto příklad náročnějšího používání turba nebo to vůbec nic co se životnosti týká neznamená?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Častá jízda po městě v zácpách je určitě náročnější pro celý motor, spojku převodovku a ne jen pro turbo, ale co naděláš když tam musíš, pak jedině jezdit MHD.

Btw. vy to turbo fakt slyšíte? Já vůbec, snad mi ho tam nezapoměli dát smile.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Nejhorší je se uhlídat zejména na dálnici, kdy chceš vzít bénoš. Valíš ho, odbočíš, zhasneš motor a tankuješ. Na turbu vzniká vzhledem k jeho vysoké provozní teplotě a po zhasnutí motoru k velkým teplotním šokům ( měl jsem Dci Lagunu 88 kW, a tam to bylo vše tak poddimenzovaný, že k přidření turba standartně docházelo mezi 50 a 100 tisíci km ) .

Vodou chlazené však neznamená , že bychom měli pravida používání měnit. Je potřeba mu nechat opravdu čas na "vydejchání".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 roky později...
  • o 1 měsíc později...

U turba nejde o teploty  ;-) samozřejmě že ho nesmíš vzit hned  za studena ale především de o otáčky turba dosahujou až 300 000 za minutu  a de oto  že   když  auto budeš honit  a pak ho  hned zdechneš  tak turbo se  dotači a neni mazáno  tudiš se vidira na hřidely  a vznikne  vůle a  pak  to turbo  žere olej  a st raci na významu   jeli koš je mazáno mazacím systémem motoru  tak je duležite   vita čet turbo až je olej trochu  rozehřáti a nechávat ho  cca  min 30 sek dotáčet prostě  motor na volnoběch   a kor u 1.8TSi je turbo chlazeno vodou   tak na  teploty netrpí vůbec je rychle  zahřáto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pleteš páté přes deváté - právě že jde o teploty. Když vypneš motor, tak ti přes rozpálenou hřídel turba přestane cirkulovat olej, který ji nejen maže, ale zároveň i chladí a může se začít připékat, dále rožhavené lopatky turbíny také nic nechladí při náhlém vypnutí motoru. A toto ti neschladí vodní chlazení. Proto je důležité po velké zátěži (tím nemyslím běžnou jízdu někde po městě, či okresce) to nechat doběhnout chvilku na volnoběh. No a turbo netočí 300 000 ot. za minutu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Po shlédnutí téhle fotky http://www.autohit.cz/files/photo/15013/full_p18lrcraf2ufi1krbs7013g31pm94.jpg je jasný, že se k té věci nutno chovat fakt správně. Dneska jsem jel večer cca 10km svižně do kopce a na vrcholu jsem schválně mrknul pod kapotou a pěkně to turbo pod tím krytem svítilo :-)

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...