Jz73 Vloženo 3. Únor 2011 Vloženo 3. Únor 2011 (editace) Ahoj lidi, v několika článcích jsem narazil na konstatování, že turbo v motoru vydrží podle toho, jak se k němu řidič chová. Nemám s turbem v tomto ohledu vůbec žádnou zkušenost a proto bych zde rád diskutoval možnosti, které vedou k prodloužení životnosti turba. Dokonce jsem četl i pojmy typu "zachlazení turba po příjezdu" atd. - vůbec nemám tušení o čem je řeč. Čím se turbo nejvíce "ničí" a jak tomu předcházet? Lze životnost vůbec ovlivnit? Píši to do sekce motor, protože se domnívám, že to platí pro všechny motorizace TSI (i když mě nejvíce zajímá 1.8). Díky za vaše příspěvky. Editováno: 3. Únor 2011, autor: Jz73 Citovat
raca01 Vloženo 3. Únor 2011 Vloženo 3. Únor 2011 Jde o to zchladit turbo před tím než vypneš motor, takže podle mě stačí posledních pár kilometrů před zastavením zvolnit, snížit otáčky a je to. Citovat
Sranki Vloženo 3. Únor 2011 Vloženo 3. Únor 2011 Myslim, ze zrovna 1.8TSI ma vodou chladene turbo takze problemy s prehrievanim ako napr. u 2.0TDI by nemali nastat. Ak to valis dlhsiu dobu po dialnici 180, pre istotu bude dobre par km pred zastavenim trochu zvolnit tempo. Citovat
Jz73 Vloženo 3. Únor 2011 Autor Vloženo 3. Únor 2011 Můj případ je spíše častá jízda po městě a tedy především rozjezdy. Pokaždé slyším, jak se tubo spíná, resp. zastavuje. Ono známé hvízdnutí. Je toto příklad náročnějšího používání turba nebo to vůbec nic co se životnosti týká neznamená? Citovat
raca01 Vloženo 4. Únor 2011 Vloženo 4. Únor 2011 Častá jízda po městě v zácpách je určitě náročnější pro celý motor, spojku převodovku a ne jen pro turbo, ale co naděláš když tam musíš, pak jedině jezdit MHD.Btw. vy to turbo fakt slyšíte? Já vůbec, snad mi ho tam nezapoměli dát 1 Citovat
Jz73 Vloženo 4. Únor 2011 Autor Vloženo 4. Únor 2011 Když jedu po dobrém povrchu (tedy minimum okolního hluku) a pustím nohu z plynu po předchozím záběru, tak to hvízdnutí slyšet je. Jo a nesmí být při tom rádio ve stavu "volume doprava" Hezký víkend. Citovat
akubus Vloženo 7. Únor 2011 Vloženo 7. Únor 2011 Článek ohledne turba... http://www.cars-service.sk/index.php/vsetky-clanky/57-prevadzka-auta/128-motor-s-rozpalenym-turbom-nikdy-hned-nevypinajte Citovat
Matt12 Vloženo 7. Únor 2011 Vloženo 7. Únor 2011 Pri TSI (1,8) je počuť skôr blow off ventil ("pískanie") pri zavretej škrtiacej klapke (noha dole z plynu). Zastavovanie a rozbiehanie turba som si ešte nevšimol. Citovat
PaS Vloženo 27. Únor 2011 Vloženo 27. Únor 2011 TURBO JE SLYSET KDYZ MAS DERAVE NEBO SPATNE ZAPASKOVANE HADICE Citovat
Jz73 Vloženo 27. Únor 2011 Autor Vloženo 27. Únor 2011 Myslel jsem si, že to pískání je zvuk vypnutí turba, ale jak Matt12 píše je to zmíněný blow off ventil. Tedy již jsem poučen Citovat
JosefP Vloženo 28. Únor 2011 Vloženo 28. Únor 2011 Nejhorší je se uhlídat zejména na dálnici, kdy chceš vzít bénoš. Valíš ho, odbočíš, zhasneš motor a tankuješ. Na turbu vzniká vzhledem k jeho vysoké provozní teplotě a po zhasnutí motoru k velkým teplotním šokům ( měl jsem Dci Lagunu 88 kW, a tam to bylo vše tak poddimenzovaný, že k přidření turba standartně docházelo mezi 50 a 100 tisíci km ) . Vodou chlazené však neznamená , že bychom měli pravida používání měnit. Je potřeba mu nechat opravdu čas na "vydejchání". 1 Citovat
stanmar Vloženo 5. Březen 2012 Vloženo 5. Březen 2012 Zde v tomto článku se píše mj. o dochlazování turba : http://auto.idnes.cz...26_automoto_fdv Citovat
sabris Vloženo 10. Červenec 2014 Vloženo 10. Červenec 2014 (editace) Pěkný článek stojí za to ho přečíst. Editováno: 10. Červenec 2014, autor: Pawouk Necituj předchozí příspěvek. Citovat
sabris Vloženo 13. Srpen 2014 Vloženo 13. Srpen 2014 Ještě jedna věc můj yeti má systém start stop,tento systém a dochlazování mi nejde moc dohromady. Citovat
Sighart Vloženo 14. Srpen 2014 Vloženo 14. Srpen 2014 No to nejde dohromady vůbec. S/S systém je tak šikovný, že motor bez milosti chcípne. Sice má hromadu podmínek za kterých ten motor chcípnout nemůže, ale zrovna na turbo nijak nedbá. Citovat
kokta7 Vloženo 14. Srpen 2014 Vloženo 14. Srpen 2014 (editace) tak s/s nepoužívej. fakt je rozdíl jestli ti auto například 10x startuje za den, nebo 40x.... Editováno: 14. Srpen 2014, autor: kokta7 Citovat
Panasonik13 Vloženo 14. Srpen 2014 Vloženo 14. Srpen 2014 U turba nejde o teploty ;-) samozřejmě že ho nesmíš vzit hned za studena ale především de o otáčky turba dosahujou až 300 000 za minutu a de oto že když auto budeš honit a pak ho hned zdechneš tak turbo se dotači a neni mazáno tudiš se vidira na hřidely a vznikne vůle a pak to turbo žere olej a st raci na významu jeli koš je mazáno mazacím systémem motoru tak je duležite vita čet turbo až je olej trochu rozehřáti a nechávat ho cca min 30 sek dotáčet prostě motor na volnoběch a kor u 1.8TSi je turbo chlazeno vodou tak na teploty netrpí vůbec je rychle zahřáto Citovat
Pawouk Vloženo 14. Srpen 2014 Vloženo 14. Srpen 2014 Pleteš páté přes deváté - právě že jde o teploty. Když vypneš motor, tak ti přes rozpálenou hřídel turba přestane cirkulovat olej, který ji nejen maže, ale zároveň i chladí a může se začít připékat, dále rožhavené lopatky turbíny také nic nechladí při náhlém vypnutí motoru. A toto ti neschladí vodní chlazení. Proto je důležité po velké zátěži (tím nemyslím běžnou jízdu někde po městě, či okresce) to nechat doběhnout chvilku na volnoběh. No a turbo netočí 300 000 ot. za minutu. Citovat
Panasonik13 Vloženo 14. Srpen 2014 Vloženo 14. Srpen 2014 tak si to přečtí ;-) http://auto.idnes.cz/turbo-prida-motoru-silu-dosahuje-az-300-000-otacek-za-minutu-pei-/automoto.aspx?c=A101222_172626_automoto_fdv Citovat
Pawouk Vloženo 14. Srpen 2014 Vloženo 14. Srpen 2014 Jenže u motorů TSI to tolik není... Nesnaž se vysvětlovat něco, čemu příliš nerozumíš. Vím, že jsi cizinec, ale tvůj předchozí příspěvek je opravdu těžko srozumitelný. Citovat
mkaba Vloženo 6. Září 2014 Vloženo 6. Září 2014 (editace) Po shlédnutí téhle fotky http://www.autohit.cz/files/photo/15013/full_p18lrcraf2ufi1krbs7013g31pm94.jpg je jasný, že se k té věci nutno chovat fakt správně. Dneska jsem jel večer cca 10km svižně do kopce a na vrcholu jsem schválně mrknul pod kapotou a pěkně to turbo pod tím krytem svítilo :-) Editováno: 6. Září 2014, autor: mkaba 3 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.