Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

A aká bola nakoniec príčina toho cukania, či to sa ešte nezistilo?

jeste nevim cekam az bude mit znamej cas ale hadam ze to bude egr ventilem

Ale tak potom pochybujem, že ten náraz mohol niečo tomu EGRu spraviť.

To, že tam bol zaradený kvalt s tým podla mňa nič nemá a EGR je relatívne dosť dnuka pri motore, čiže to by ti musel prejst cez chladič/čelo, aby ho reálne mohol poškodiť.

no to jo...na rozvody to taky podle mechanika co to dal na vag nevypada....spis ten naraz a to cukani bude schoda nahod....jen mi nejde do hlavy proc mi to po tom narazu na poprvy nechytlo jen bylo slyset jako by se pohly valce a nic a napodruhy v poho

  • 2 týdny později...

Tak je to tady! Olej to žere čím dál víc, tím se zanesl katalyzátor. Pravděpodobně prasklý stírací kroužek na jednom z válců. Známý z autorizovaného škodováckého servisu nedporučuje vyměnit kroužky, protože vzhledem k najetým kilometrům (155tis.) mají válce zdeformovaný tvar a motor po překroužkování prý bere olej ještě víc. Výbrus motoru se u 1,2 HTP nedělá, bo na něm není dost materiálu. Jediná "rozumná" alternativa je prý sehnat něco z čerstvé bouračky na výměnu. Nevíte někdo o něčem? Přitom tlaky dobrý, motor táhne jak ďas a jeden podělanej prasklej stírací kroužek ho pošle do šrotu. Jo a to jsem nedávno repasoval hlavu, takže teď vyhodím 13tis Kč z okna. Všichni motoráři co znám se shodují v tom, že tenhle motor je prostě šit. Poslední dobrý benziňák byl prý 1,4MPI. Na nových motorech se prý šetří materiálem a výdrž podle toho vypadá. Já se s nima donedávna hádal, bo jízdní vlastnosti i spotřeba mi naprosto vyhovovaly. Teď už jim dávám za pravdu. Tohle je motor na jedno použití. K čemu sakra zinkujou kastle, když do toho vrazí takovejhle sr... To by mně byla milejší Felicie, kde člověk zaplácal díry a jelo se dál. Nejhorší je, že Škodovka ví, jak moc se jim tenhle motor nepovedl, ale nepovolí záměnu. Asi si myslí, že si od nich ten zmetek koupím nový.

Delta508: a jak jsi se choval celý život k motoru? Pravidelné servisy ve Škodovce, výměna oleje po max 10 000 km apod. nebo servis za co nejméně peněz apod.? :) Jak jsi s ním jezdil po dálnici a tak? Bohužel tenhle motor je opravdu náchylný na všechno, na olej, na rychlost na dálnicích .. je to prostě mětský motor, není určený na převážné ježdění dálnice a tak no :) ale je to takové mi přijde 50:50, někomu odejde ve 100 tkm, někdo má najeto 240 000 km a naprosto bez problémů :) my máme 148 000 km a zatím se zdá, že motor šlape jak hodinky, ale máme na něm najeto 3000 km, tak se nedají dělat moc závěry a je pravda, že motor šlape jak hodinky a pak v jednu chvíli umře :)

No ja se nebudu rozepisovat kolik mam najet,stejne by jste nikdo neveril,ale Kubo tys videl jak tahne ,celou dobu jsem se onej poradne staral a odvdecuje se krasnou jizdou

Takze zame,ten motor nema chybu.....i Cimbu pise ,ze neni spatny,jen do nej lit spravny olej proti velkym teplotam a je postarostech.

Jedinym výtkem je to zahrivani oleje,ale natom uz pracuji a vyvedu externi chlazeni.....

Co se nepovedlo,je rozv,retez ,ale na to je uz opravarenska sada s dlouhymi a tuhymi napinaky.......obcas zlobi civka a pokud stim nejezdis na 2 valce,tak musi byt v dokonale kondici.....

Za me ....jsem spokojen :kol-47:

olej bud 5w40 shell nebo Mogul 10w40 popr 5w30...

mc2uba: Já ho koupil dvouletý a měl už nalítáno 80tis. km. Ale uznávám, že nejsem zrovna puntičkář, co leští auto každý den hadříčkem. Taky jezdím asi od 100tis. km na lpg. Štve mě akorát to, že tenhle motor nejde prakticky opravit a když vám v autosalonu Škodovky řeknou bez skrupulí: "No jó, tenhle motor jsme tam neměli nikdy dávat", tak vás to nadzvedne, protože při prodeji určitě o ničem podobném nemluví. Chápu, že ten můj motor už má něco za sebou, ale mrzí mě, že kvůli jednomu prasklému kroužku půjde do šrotu a já mudu shánět novýho zajíce v pytli, o kterém už dopředu vím, že toho zase moc nevydrží.

Tak je to tady! Olej to žere čím dál víc, tím se zanesl katalyzátor. Pravděpodobně prasklý stírací kroužek na jednom z válců. Známý z autorizovaného škodováckého servisu nedporučuje vyměnit kroužky, protože vzhledem k najetým kilometrům (155tis.) mají válce zdeformovaný tvar a motor po překroužkování prý bere olej ještě víc. Výbrus motoru se u 1,2 HTP nedělá, bo na něm není dost materiálu. Jediná "rozumná" alternativa je prý sehnat něco z čerstvé bouračky na výměnu. Nevíte někdo o něčem? Přitom tlaky dobrý, motor táhne jak ďas a jeden podělanej prasklej stírací kroužek ho pošle do šrotu. Jo a to jsem nedávno repasoval hlavu, takže teď vyhodím 13tis Kč z okna. Všichni motoráři co znám se shodují v tom, že tenhle motor je prostě šit. Poslední dobrý benziňák byl prý 1,4MPI. Na nových motorech se prý šetří materiálem a výdrž podle toho vypadá. Já se s nima donedávna hádal, bo jízdní vlastnosti i spotřeba mi naprosto vyhovovaly. Teď už jim dávám za pravdu. Tohle je motor na jedno použití. K čemu sakra zinkujou kastle, když do toho vrazí takovejhle sr... To by mně byla milejší Felicie, kde člověk zaplácal díry a jelo se dál. Nejhorší je, že Škodovka ví, jak moc se jim tenhle motor nepovedl, ale nepovolí záměnu. Asi si myslí, že si od nich ten zmetek koupím nový.

žiadny kružok tam neni zlomeny a hodne som ich kružkoval. Proste u HTP to takto dopadne po repas hlavy nad 100tis. km ked sa neskoro zisti podpaleny ventil.

Najdi si ochotneho mechanika ktory ktory ti to prekružkuje a budeš ma svaty pokoj.

A toto su len keci kecalkov ,,servisu nedporučuje vyměnit kroužky, protože vzhledem k najetým kilometrům (155tis.) mají válce zdeformovaný tvar,,

Delta508: hele je tady někde téma (docela aktuální, kde někdo řeší cívky apod.), jsou tam nicky lidí, kteří jsou experti přes tyhle motory, tak jim napiš a třeba ti poradí, jak to auto zachránit. Na nějaký servis Škoda se vykašli, tam neopravují, tam vyměňují. Takže nevěš motor na hřebíček a zkus najít možnost, jak ten motor co nejjednodušeji oživit, aby mu srdíčko zase tlouklo jako za mlada a ty jsi byl spokojený majitel tohoto motoru. Já jsem tento motor kupoval jen proto, že jsem narazil na Fabii, která je 9 let stará, nebouraná a servisovaná pouze ve Škodovce za přijatelné peníze. Bude s tím jezdit přítelkyně po městě, občas mimo město a najede pár tisíc km za rok, takže se olej bude měnit třeba po 6000 km a nebude ho honit po dálnici. Kdyby najezdila ročně to, co já, tak určitě jdu do nafťáka nebo nějaké 1,4 benzína :) A jsem přesvědčen, že to auto vydrží aspoň 3 roky, než se zaplatí bez větších servisů a kdyby se něco stalo, tak se nebudu obracet na Škodovku, ale na experty na fóru, který ten motor znají do posledního šroubku a nic pro ně není problém :) Takže pohledej na fóru a šup do opravy toho motoru :)

Upraveno od mc2uba

Najdi si ochotneho mechanika ktory ktory ti to prekružkuje a budeš ma svaty pokoj.

hubo44 a Ty by jsi se mi na to nepodíval? Už mi Tě tady kdysi kdosi doporučoval. Že jsi prý někde z Komárna, tak bych to z Brna neměl daleko. Nebo neznáš někoho z Brna a okolí? Ono dneska je fakt těžké se rozhodnout. Servisů je spousta, ale svěř se naslepo, když každý říká něco jiného.

Aky maš motor 6V či 12V?

mam dva hotove jedno BMD a jedno AWY. Ak maš takyto kod možememe sa dohodnuť aj vymennym sposobom alebo radšej mi napiš SZ.

Mám BMD. Co je SZ? Soukromá zpráva?

hubo44 Sorry, dneska už končím. Ozvu se zítra. Tož dobrou noc a díky.

Mám BMD. Co je SZ? Soukromá zpráva?

Ano.

radiss33: mna to popravde zaujima, kolko mas najeto a kludne Ti aj uverim :)

PaveloSK: na tachometru má napsáno 97 000 km, ale reálně by měla být před tou devítkou ještě jednička :D

tak to ještě není bůhví jaký výkon 197 000km jso tady větší draci :kol-28:

PaveloSK: na tachometru má napsáno 97 000 km, ale reálně by měla být před tou devítkou ještě jednička :D

A dle čoho usudzujete?

Tak on sám to ví, že je to stočené a podle zadních tlumičů minimálně, páč ty jsou totálně v hajzlu :D což by při 97 000 km neměly být :)

Na mojej predchádzajúcej 1.2HTP boli zadné tlmiče menené cca pri 95tis km ale už minimálne 3tisíc km boli totálne KO. Vytečené, unavené, auto ležalo na zemi, nerovnosti búchali ako šlak a jazdné vlastnosti nula bodov.

tak to ještě není bůhví jaký výkon 197 000km jso tady větší draci :kol-28:

Zase vystrkuješ růžky se svým stavem km? :kol-29:

neviem po akych cestach s tym jazdite, ja som predaval HTP s viac nez 200tisic km a tlmice stale origo. subjektivny pocit OK, jazda bez pazvukov. keby som ho nepredaval, tak jedine do coho by som sa v ramci podovozku pustal, by bolo ulozenie predneho stabilizatora. je vsak pravda ze auto nebolo nikdy pretazene, 5 ludi v nom sedelo asi len raz. 80percent tych km som najazdil sam, 10percent v 2 osobach, 10 percent traja.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.