Přejít na obsah

Vydrz motoru 1,2HTP


Petrkiller

Doporučené příspěvky

Má to smysl u motoru, kterej má vložku výměnnou i s obalem - právě jako to měly šáde nebo jako to má 1,4 16V. Tam po vypuštění oleje z motoru a našroubování prázdný vložky po prvním natočení motoru trvá zhruba 15 vteřin, než čerpadlo motoru běžícího na volnoběh nasaje olej z vany a naplní jím celej objem filtru plus mazacích kanálů, aby se olej natlačil až na konec všech mazacích cest. Právě nedostatečnej tlak a objem oleje v prvních sekundách chodu po výměně je příčina, proč se hned po natočení po výměně nemá přidávat plyn a motor vytáčet - důvodem je právě nutnost odvzdušnit nejdřív mazací systém. Nalitím olejovýho filtru se ta doba zkrátí na cca třetinu - čerpadlo nemusí plnit celej objem, musí jen doplnit to, co "chybí" k doplnění celýho objemu mazacího systému. Ten tlak oleje a jeho dotlačení "až nakonec" jsou důležitý právě u motorů s hydraulickým vymezováním ventilových vůlí - proto se u nich předepisujou filtrační vložky se zpětným ventilem, aby u zastavenýho motoru nedocházelo ke stečení obsahu mazacího systému do vany při dlouhodobějším odstavení. Po dalším startu stačí na doplnění oleje jen sekunda-dvě chodu - krásně se to pozná podle doby, po kterou "cvakají hydroštely" po startu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ekkare, díky za objasnenie.

Cvakanie hydroštelov po každej výmene môže mať nejaké výraznejšie negatívne dopady na motor?

HTP je už známe tým že sa občas podpaľujú ventily. Nesprávna funkcia hydroštelov by to pokiaľ viem mohla spôsobiť. Iné, bezproblémové

motory ale majú dosť spoločných dielov a nikto zatiaľ nevedel o nejakej podstatnej odlišnosti v konštrukcii.

Môže sa sa teoreticky stať že hydroštely nebudú fungovať dokonale vinou nesprávneho oleja alebo pri nejakých drsnejších podmienkach?

Myslím že v mojom prípade nič z toho nenastalo :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podpalování ventilů u 6V hatátitly je způsobený málo vhodným tvarem spalovacího prostoru a jejich umístění v něm - špatně se chladí a proto "kvetou".

U 12V varianty HTP nebo u 1,4 16V ani 1,6 16V k ničemu takovýmu běžně nedochází, pročpak asi? A hydroštely mají všecky motory stejný, jak HTP, tak 1,4 i 1,6 "šestnáctiventily". 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podpaluju sa aj u 12V verzie - to je aj moj pripad. Zeby aj tam bol nejak horsi odvod tepla z ventilov...? Asi to moze mat viacero pricin.  Je dost ludi ktori aj s tou 6V versiou najazdili moc a bez problemu, pritom nijak specialne auto nesetrili, asi su nejake lepsie a horsie kusy....

 

@hubo44: Tie 2,5TDI audi boli tak ojazdene alebo nejaka porucha?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To podpalování hodně podporuje "důchodcovskej" způsob jízdy, kdy se řidič snaží za každou cenu motor "dojit" na malý točky a hlavně na IV. a V. rychlost akcelerovat už třeba z pouhý padesátky jen přidáváním plynu bez podřazování. Spalovací proces se otevřením klapky dostane na hranici detonačního spalování, ŘJ aby tomu zabránila zmenší předstih = směs se zapaluje později, obsah válce tak hoří ještě když se otevírá výfukovej ventil i když má motor relativně malý otáčky. Pak samozřejmě teplota talířku ventilu letí kamsi do oblak - a nepomůže ani sodíkový jádro nebo návar okraje talířku Stelitem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bude asi jedna z pricin. Par mechanikov mi uz hovorilo ze podtacanie tymto motorom moc skodi.

Zhave plyny prudia okolo ventilu pomerne pomaly a dlho a on sa zacne chladit az ked za zavrie.

 

Moje auto obcas takto jazdilo s podtacanim ked som to dal do ruk niekomu inemu, ale hned som za to prudil.

No i tak sa nakoniec 1 ventil podpalil. Neviem ci to zle znasalo rychle jazdy alebo je tam este nejaka ina pricina......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na druhú stranu je tým plynom vystavený len krátku dobu a potom sa znova chladí o sedlo. Ale neviem posúdiť či je to tým menej namáhané...

 

Ešte mi napadá či nemôže podobnú situáciu zaviniť vadné zapaľovanie - poškodená cievka alebo sviečka. Ak funguje tak zle že je znížený výkon

a zvýšená spotreba, nie je možné že zmes dohorí až vo fáze výfuku podobne ako pri podtáčaní?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, přesně - normálně má směs prohořet ještě před dosažením dolní úvrati pístu. Vadný zapalování znamená, že se směs nezapálí v potřebným okamžiku = dostatečně brzo na to, aby začala hořet a vyvinula tlakovou špičku v okamžiku průchodu pístu horní úvratí a dohořela ještě před otevřením vejfuckovýho ventilu. Případně se nezapálí vůbec a vznítí se až po vytlačení do svodu - to je nejhorší případ, kdy směs hoří a nevykonává žádnou práci, jen zbůhdarma ohřívá hlavu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no řekl bych u mně už klasika, prostě odporoučí se do věčných lovišť, párkrát to vyšlo ještě v dvouleté záruce, ten poslední měl docela výdrž, takže záruku přečkal a abych nemusel zase dávat skoro 3 tácy za nový, věnoval mi LPG servisák za symbolickou cenu 200 Kč, oktávácký ... rozteč na přírubu pasuje, nicméně nedoléhá jak origo na jednadvojku, ale to mě nestresuje, neb tam stejně mám záslepku a konektor napojený aby to neblblo elektricky. Jinak vím že tady, jeden uživatel si ho nechal odstranit softwarově od p. Jandy, ale za tři klacky by mě to mohlo taky škrábat na zádech... už jsem si na tu svítící mrchu zvyknul a před STK to máznu, aby je to nedráždilo a jinak no stress :kol-31:

K tomu EGR - pytal som sa na to a Mr. Cimbu riesi vsetky problemy s EGR proste tym ze tam nahra svoju RJ a ta novsia verzia od neho uz EGR vobec nepouziva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj pánové, mám Fabii 1,2 HTP 47kw, už se to tu řešilo, ale prosím stejně o odpověď:-) Mám udělaný rozvody, repasy hlavy (uložení zdvihátek ventilů), ale olej mi to stejně žere, tak litr na 600km:-( Najeto cca 190tkm. Dá se s tím ještě něco dělat nebo jak postupovat? Prodat někomu na díly? Případně jaké to bude mít následky na katalyzátor, lambdu atd? Je ted už jedno jaký olej do toho dávat? Díky za odpověďi!!!

Editováno: , autor: James7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj pánové, mám Fabii 1,2 HTP 47kw, už se to tu řešilo, ale prosím stejně o odpověď:-) Mám udělaný rozvody, repasy hlavy (uložení zdvihátek ventilů), ale olej mi to stejně žere, tak litr na 600km:-( Najeto cca 190tkm. Dá se s tím ještě něco dělat nebo jak postupovat? Prodat někomu na díly? Případně jaké to bude mít následky na katalyzátor, lambdu atd? Je ted už jedno jaký olej do toho dávat? Díky za odpověďi!!!

Musi sa prekružkovať ten motor a bude pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kudy ti ten olej uniká?? při tomto množství to musí být zřetelné... je špinavý zadní nárazník kolem výfuku??

Vizuálně nikde neuniká, narazník je čistý...

 

Jenže na kolik vyjde překroužkování, vyplatí se to? Znáte někoho kdo by to chtěl vůbec udělat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to poměrně drahá oprava, musí se kuchnout skoro celej motor, dolů jde vana, hlava, písty s ojnicema ven z válců... jediný co nejde ven je klika. Ale funguje to, nový kroužky jsou z jinýho materiálu než ty původní a mají lepší vlastnosti - vydrží pružný = těsnící i při horších podmínkách = vyšších teplotách než ty původní... Důsledek je, že motor přestane žrát olej jak ruskej tank a o maličko se "vrátí v čase" (překroužkováním se zvedne komprese skoro na úroveň novýho motoru)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...