Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

K tým krúžkom motora. Uvedený model Fábia combi 1,2 HTP 47 kW AZQ som kúpil hneď, ako sa v PO objavil v  predajni, takže či prvé série mali krúžky zo 74 kW 16 varianty, neviem. Auto jazdí doposiaľ veľmi dobre, až na tú zvýšenú spotrebu oleja. Pred rokom meraný kompresný tlak vo valcoch bol zhodný 1,1 MPa (nový 1,3 MPa a viac).  Preto už by bola potrebná oprava. Pri cca 200 tis som menil zapaľovacie moduly sviečok.

tak s olejem jsem na tom lépe, měním stále po 15t km, nikdy jinak, ale to už jsem koneckonců psal. Komprese měřená loni v létě, něco kolem 285t km a žádný válec nebyl pod 12 Atm. (12,1-12,2). Moduly mi postupně odcházely v rozmezí 180 - 220t km. Jinak jen několikrát měněný EGR ventil, teď ten poslední již zaslepen, bo už mě to nebavilo :kol-28: .

K tým krúžkom motora. Uvedený model Fábia combi 1,2 HTP 47 kW AZQ som kúpil hneď, ako sa v PO objavil v  predajni, takže či prvé série mali krúžky zo 74 kW 16 varianty, neviem. ...

To je pitomost - motory 1,2HTP a 1,4 16V mají úplně jiný vrtání, takže mají i jiný kroužky a písty.

 

Motor, ze kterýho skutečně je 1,2HTP odvozenej a se kterým skutečně má shodný písty a kroužky, je šestnáctiventilová atmosférická "jednašestka" = BTS, CFNA a jim podobný agregáty...

Z BTS nebo CFNA to asi nebude, ty vznikly až několik let po HTP. Takže ty písty a kroužky by mohly být ze staré dobré 1.6/55 kW.

Von to klidně mohl bejt i agregát 1,6 16V 55kW AEE ze starý felichčije nebo ještě starší... Prostě "jednašestka folksvágn" - geometrickej poměr vrtání x zdvih mají všecky tyhle motory stejnej... Proto jsem na konci napsal "jim podobný agregáty"...

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

1,2HTP a 1,4 16V obe maju rovnake vrtanie. Ale piesty su inak tvarovane u 6V,12V,16V.

Martine tak jsi mě dohonil a předhonil.....s fabkou se jezdí míň a míň....takže já to vidím na 300tis někdy koncem roku..a to kdo ví jestli:-)takže ať jezdí ta tvoje dál tak jak do ted....

  • 2 týdny později...

tadá :kol-31:  ... a pak že ten motor není držák :kol-47:

 

takže přesně po 10 letech, jednom měsíci a dvou dnech je to tady, další magická hranice

:skoda:

post-3505-0-84514800-1429296899_thumb.jp

  • Autor

Moc hezké, gratuluji. Jen by mě děsně štvala ta kontrolka motoru. Nechápu jak s tím můžeš jezdit. Já myslím že za pár let tu samou hranici překoná i má 1,6 TDI :) stará 1,4 MPI se toho semnou bohužel nedočkala :(

zvykneš si, než furt dokola dávat EGR za 3 litry, tak takhle jednou za čas mrknu VAGem, co tam je jiného, smáznu a frčím zase dál.

Wow, to je dost dobrý výsledek.

Gratulujem, krásne číslo

  • 3 měsíce později...

Znova som sa stretol s nazorom ktory siri Skodovka aj medzi mechanikmi: HTP je urcene do mesta a pri jazdach na dialnici sa podpalia ventily....

 

Ja to prave neviem moc popriet, mne sa to stalo pri 120t. Hranica "dobreho najazdu" je mozno tych 200tisic km. Ma teda niekto skusenost ze vysoke rychlosti tomu dlhodobo nevadili? 

Nesmysl, měl jsem podpálené ventily, a na dálnici jsem měl max 1% všech jízd a možná ani to ne.

též si to nemyslím, s Fábulí jsem absolvoval 6x jízdu do Bulharska (cca 3200-3500km) přičemž 80% (tehdy) byl podíl dálnice a momentálně jsem něco málo přes 306t km (ještě jsem neaktualizoval foto v podpisu :kol-28:

Alma - ano, myslim ze u "horsich kusov" (aky som mal aj ja sam) sa to stane za kazdych okolnosti

 

Malta - tak to mame skoro 20 tisic km po dialnici.... Bolo to aj v nejakom slusnom tempe?

 

Problem ma byt podla nich s dlhodobym vyuzivanim vysokeho vykonu. Tak dufam ze to tie "lepsie kusy" (co su i tie po oprave) vydrzia.

ne tak docela, na dálnici jsem držíval obvykle těch 120-125 tacho, aby to bylo těch 4000 ot., snad jednou dvakrát jsem celý maďarský úsek, asi 380km, jel svižněji, tedy 140-150km, ale tomu pak odpovídala i spotřeba :kol-28:

Osobne si myslim, ze bezne dialnicne tempo (tj. motor ide okolo tych 3500-4000 ot/min) je pre motor ovela menej narocnejsie, nez couracky v meste. Otacky su sice vyssie, ale aspon sa pekne rychlo hybu vsetky kvapaliny a vsetko sa pomocou naporoveho chladenia chladi tak, ako ma (plus do istej miery urcite sa chladi aj olejova vana vzduchom, ktory prudi pod autom). Kdezto mesto je sama spojka, plyn, beziaci ventilator, nizke otacky atd.

Malta: aka bola potom spotreba? :)

 

PaveloSK: Vcelku suhlas. Pri tych 3500/min po rovine sa to asi prilis nezahrieva. Typicky maju tieto auta menej zaplneny motorovy priestor a olejova vana nebyva zo spodu zakryta, takze chladenie bloku a vane naporom vzduchu bude slusne. Som ale zvedavy na zataz blizko plneho vykonu....

Však je také městský provoz braný jako náročný,s doporučením na zkrácení intervalů.Aspoň u některých výrobců.

Malta: aka bola potom spotreba? :)

 

PaveloSK: Vcelku suhlas. Pri tych 3500/min po rovine sa to asi prilis nezahrieva. Typicky maju tieto auta menej zaplneny motorovy priestor a olejova vana nebyva zo spodu zakryta, takze chladenie bloku a vane naporom vzduchu bude slusne. Som ale zvedavy na zataz blizko plneho vykonu....

někde kolem 11,8 l plynu na 100km, vím, že když jsem v Subotici dobral do plna, tak mi někde před Petržalkou pípla prázdná nádrž (45l) :kol-46:

ufff... Ale na benzin to mne bralo pri tom tempe tak 7-8l, takze vlastne drahsia jazda nez tych 11.8 LPG.

 

Ma teda niekto skusenost s HTP ktore vydrzalo dost km a jazdilo aj 140+ ?

no nevím, nechce se mi věřit, že když to točí 5t ot. a více, že ti to jelo za 7-8l :kol-32:

Tak trvalych 5000 ot. uz znamena urcite nad 10l (tacho cca 155)

Ale este pri nejakych 4300 stacilo malo nad 7l.

Myslim ale dobre zabehnuty motor s pravidelnou udrzbou.

 

Tym ze su len 3 valce a maly motor tak su aj nizke odpory a motor sa toci lahko.

Pokud jezdim dalnice tak dlouhodobe jen do 4000ot. Vic jen pri predjizdeni. Ono ted je mesic venku 37°C a s klimatizaci a nohou na 4000ot. mam uz trochu strach ze to upecu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.