Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

mám O1 (RV 2003, MR 2004) s elektrickým plynem. Diagnostika motoru v pořádku. Klapku jsem ve VAGu taky nastavil do základního nastavení.

Volnoběh jede v pořádku, ale když přidám plyn (samozřejmě na neutrál), tak se stále zvyšujou otáčky, řekněme někde ke 4000-4500. Prostě přidám plyn nad nějakých 2000 a pak i když mám pedál ve stejné poloze, tak se pomalu zvyšujou.

Je to závislé i od zátěže motoru, když zapnu všechnu elektroniku, tak je ten nástup pomalejší. Ale pokud sebemíň uberu, tak to hned spadne zase třeba na 1000 otáček.

Ničemu by to nevadilo, ale mám LPG a software na seřízení potřebuje mít konstantní otáčky v rozmezí 2500-3100, což zkrátka nelze dosáhnout.

Nevím, čím by to mohlo být. Elektrický plyn má dva protichůdné senzory a ani jeden nezačíná na nule (resp. maximu) druhého - měřeno přes VAG, mohlo by to být tím, ale je to divné, protože při jízdě se auto chová naprosto v pořádku. Problém je jenom na neutrál.

Ještě dodám, že auto má tempomat, jestli by to nemohlo nějak souviset.

Předem dík. Tomáš

- tak toto je naprosto normální a není to závada

- nevím proč to neudělali ale na volnoběh prostě neudržíš třeba 3000ot prostě samy rostou až někam k těm 4

pokud odlehčíš spadnou na volnoběh

- se zapnutýma spotřebičema je to tak, že zvyšují zátěž alternátoru - brzdí motor, a proto neletí ot tak rychle a tak vysoko

  • Autor

Tak to je teda pekne na pytel:( Jak teda mam pak to LPG seridit?:( Neexistuje nejaky soft na zvyseni otacek treba nebo tak neco?

Upraveno od Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!

Tak to já nesouhlasím. Udržím otáčky kdekoliv.

Vše záleží na software jednotky a každé auto se chová trochu jinak. Ale s výše uvedeným samovolným zvyšováním otáček na zvýšený volnoběh se setkávám poměrně často. Za vadu bych to také nepovažoval.

Upraveno od Wojnar
Necituj poslední příspěvky!!

  • Autor

Jako ja to bohuzel povazuju za krucialni problem, protoze nemuzu seridit LPG. A normalni mi to urcite neprijde. Kdyz je studeny motor, tak to funguje naprosto v poradku (ale to pochopitelne meuzu seridit LPG), ale jak se zahreje, tak to zacne blbnout. Jako nekde chyba byt musi.

Nebo nevite o nejakem softwaru, ktery by dokazal udrzovat otacky? Vzdyt na technicke jim to prece pridava samo, kdyz meri emise ne?

Upraveno od Wojnar
Necituj poslední příspěvky!!

- na STK taky brblají ale usí se s tím poprat, je to normální jev u el. škrtících klapek

- pokud je to ale pro tebe opravdu zásadní problém klidně můžeš začít měnit součástky:

škrtící klapka, všechny čidla, lambdy, ŘJ ...

pak pisni cena vs. uspěchy a sem přesvědčenej že výsledek bude 0 :(

  • Autor

No mi nejde o to nekde neco spravovat ..... pokud to nebude treba jen zanesena skrtici klapka nebo tak neco ....

spis mi jde o to, jestli neexistuje nejaky soft co maji treba nekde na te technicke, co by umel otacky nastavit ...... vim, ze je spousta softu na normalni vag kabl.

Upraveno od Wojnar
Necituj poslední příspěvky!!

Předpokládám, že se jedná o 1,6 75kw.

Skus se podívat na stránky Cimbu. Řeší přehrátím sw pomalou reakci plynového pedálu a snad odstraňuje i tento problém. Nejlépe hodit dotaz přímo tam.

Tom

- Cimbu mám ale přesně dávkovat plyn na volnoběh neumím ...

- lehce přidám, opravdu lehounce a ot vylezou na cca 3000 a tam drží, pak opět lehounce přidám a otáčky samy lezou až na 4500

když malilinko odlehčím spadnou na volnoběh :)

- dle mě je to u 75kW normál

- při jízdě je vše ok, normálně zrychluje i deceleruje, jen prostě na volnoběh není pedál tak citlivý

Přesně jak píšeš.

Známý to má taky tak, ale AVU a tam je ještě problém při rozjezdu, nejvíc při couvání. Buďto chcípne, nebo otáčky jak v autoškole :aggressive:

ja mam taky isty problem pri emisnej kontrole mi nemohol udržat zvýšene otáčky, ked je to normalny jav ako teda urobit emisnu kontrolu kde potrebuje udržet 20sekuns zvýšene otačky?

- tuším že v předpisu pro emisní kontrolu je poznámka že se musí zapnout všechyn spotřebiče, aby se zatížil alternátor a tím i motor

plyn pak není tolik citlivý a jde udržet otáčky

Pro měření emisí platí uvredené podmínky - viz. DP. Pro AVU jsou to otáčky přes 4000.

post-4075-0-77673500-1297974906_thumb.jp

no lenže ako to vysvetlíš na emisnej že pre tento motor treba vyššie otačky

Toto je návod přímo od Škodovky (z DP). Měli by to tak udělat. Vím, mají s tím problém ......

Možná by bylo nejlepší nechat udělat emise přímo v autorizovaným servise, tam by měli vědět, nebo si nechat poradit ;)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.