Přejít na obsah

KLIMATIZACE A VÝKON MOTORU TSI 63kW


Doporučené příspěvky

Když už jsme u té klimy, je to sic trošku OT, ale nepřemýšlel někdo nad tím, že předfaceliftová auta měla ochranu, že se nespouštěl kompresor při vnější teplotě menší než asi 5st C z důvodu toho aby nezamrzl výparník..... a ejhle přišel FL a klima se pouští automaticky při přepnutí na ofuk okna a pokud to má fungovat tak, že na výparníku ulpívá vlhkost ze vzduchu a tím se dociluje účinnějšího odmlžení čelního okna sušším vzduchem, tak musí běžet kompresor, aby ochladil výparník natolik, že vysuší vzduch který má třeba -12 st C..... tak proč to nezamrzne ????

Jirka

Editováno: , autor: Jikra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle manuálu je jedna z podmínek aby klima běžela, vnější teplota nad +2 st. Se dívám, že u těch prvních dvou fotek mi ukazoval MaxiDot +1.5 st. a je pravda že při tom neběžel větrák u chladiče, jak tomu bylo u té další serie fotografiií kde už je na MaxiDotu +4.5 st. Tak nevím, zamrznutí asi nehrozí. Otázka je jestli ten kompresor skutečně poběží i v mraze, když např. nastavíš ten ofuk na přední sklo, kontrolka sice u tlačítka AC může svítit, ale chladit to nemusí. Taky by mě to zajímalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim jestli to bylo nad 5st , ale každopádně muselo být nad nulou.... No a jak by se pak ten vzduch vysoušel ? Když se má něco vorosit tak to musí mít dycky o dost menší teplotu než vzduch, kterej se na tom má vysrážet(vzpomeň na pivo lol ), to je fyzika a ani ŠA to nijak neošálí :palec2: větrák chladiče se pouští až když se zvedne tlak media nad určitou mez, což je známka toho , že je medium příliš ohřáté a je potřeba ho chladit, ikdyž u starších modelů se pouštěl jen tak trošiku, spíš se jen unášel, jakmile se pustila klima......

J.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je tu dost lidí co ji maj tak se stačí napojit a okouknout co to dělá.Momentálně nemám kabel půjčil jsem ho kámošovi na servis protože mu nějakej šmejd ten jeho lohnul.Ale není problém si ho kdykoliv na chvíly vzít.Pokud má někdo zájem přijet do Liberce tak dejte vědět klidně to můžem napíchnout.je to chvilka a hned bude jasno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Včera jsme jeli na výlet a protože bylo hezky, tak jsem zapnul klimatizaci. Z čistě subjektivního hlediska to auto jelo fakt podstatně živěji, obzvláště na dvojku, nez bez ní. Takže já bych pomalu začal věřit těm fámám, že to přepíná výkon. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tak jsem si zkusil srovnání výkonů TSI 63 se zapnutým klimatikem a bez něj. Teplota 34,5 stupňů, klima nadoraz doleva, větráky puštěný naplno, motor optimálně zahřátý. BA95 , motor vyrobený 43 KT .Místo: kopec od Štěchovic ke Slapům. S klimatikem: poněkud horší a línější rozjezd, chce to po mně víc plynu. Nicméně jakmile si kontrolu nad výkonem přebírá turbo- t.j. přesně 1800 ot/min, motor ožívá víc, než bez klimy. Ovšem při zařazení vyššího stupně se prodloužila prodleva do nástupu turba. O to citelněji však turbo zabere. Ačkoliv roomster plně naložený věcmi na chalupu + 4 lidé, tak tento kopec hravě na pětku vyjíždí a ještě má tendenci zrychlovat. Ovšem při točkách do 1800 vykazuje motor mírnou ztrátu výkonu, což byl v tom kopci problém, když bylo nutné přibrzdit za pomalu jedoucím autem. Následovalo podřazení o dvě rychlosti a nutnost vytočit aby se vyšší rychlost chytila minimálně na 1800 otáčkách. Zkoušel zde někdo něco podobného?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při jízdě po dálnici do Chorvatska když jsem to krosil 150-180km/hod tak při přidání plynu v této rychlosti se zapnutou klimou bylo auti línější oproti vyplé klimě. Jak popisuje kolega když je auto v zápřahu tak je to cejtit.

počkej, ty chceš říct, že jsi jel s TSI 63 kW 180 km/h a po přidání plynu ( lhostejno zda s klimou, nebo bez ní) jsi po tomto autě chtěl, aby zrychlovalo?????? Můžu ti s klidným svědomím říct, že jsem jel 180 s 1.4 TSI 90 kW a po přidání plynu auto zrychlovalo téměř neznatelně. Já jsem s mým 63 kW TSI jet 180 nikdy nezkoušel, ale pokud to tak je, jak píšeš, může to znamenat, že v testu tohoto motoru v SM nelhali, když mu naměřili na brzdě 78 kW a krouťák 175 N.m. Navíc podle zdejší teorie šmejdského, nevychytaného, konstrukčně labilního motoru, plnýho závad ( někdo ho zde nazval motůrkem do šicího stroje) , by tě měla po deklarované jízdě z Chorvatska přivážet asistenčka na podválu. ( potkaný motor, kleklý turbo, sání, vylitý olej skrz netěsnosti......)

Editováno: , autor: majbo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslem jsem tím že třeba ze 160 jsem to sešláp na 180. Jinak 180 jede ta moje bez problému od 180 se tomu už moc nechce ale vytáh jsem z ní 195 podle navigace 187 po rovině.

tak o 195 podle tacha jsem ještě neslyšel. Ale budiž. Radši to zkoušet nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku, jsem naprosto v klidu. Správně říkáš NĚKTEŘÍ co se jim tsi dost sype. Jenomže tady se to prezentuje tak, že VŠECHNY tyhle motory jsou absolutně v prdeli. Tedy je otázka času, kdy odstavenejch téesíček budou plný pankejty, utržený turba se budou válet po asfaltu, ventil tě potká až budeš telefonovat pro asistenčku atd atd. Tak ať mi tedy někdo vysvětlí, proč u někoho se turbo mění 2x do roka, někomu přeskočí řetěz a nekdo jezdí v pohodě???? Co je tím určujícím faktorem ?? vada materiálů, nebo jeho únava ? Pokud jsou plošně špatný všechny rozvodový sady a všechna turba, tak by to přeci muselo postihnout fakt všechny - a nezáleží na tom, jakým stylem kdo jezdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to by mě taky zajímalo, co za tím vězí, že někomu se to sype a jiný nemá problémy. To turbo by se dalo ještě pochopit, že ho někdo dokáže odkráglovat, ale chrastění rozvodového řetězu při startu, tak nějak nevím, jak jde ovlivnit. Třeba je to jenom otázka času, než to potká více majitelů. To snad ale raději ne. Nicméně to není problém jenom škodovky, stačí si projít VW fora, tam je toho taky relativně dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen přidávám foto že si nevymíšlím, fotila to manželka proto je to tak blbě vyfocené :D ještě že sem nechodí. Dle GPS 187km/hod, jsou tam vydět i kousek otáčky cca 4450ot/min. 2 osoby + náše pískle a pár zavazadel. Jinak teplota oleje byla 103°C.

post-58936-0-02709900-1314728238_thumb.j

Editováno: , autor: voltys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen přidávám foto že si nevymíšlím, fotila to manželka proto je to tak blbě vyfocené :D ještě že sem nechodí. Dle GPS 187km/hod, jsou tam vydět i kousek otáčky cca 4450ot/min. 2 osoby + náše pískle a pár zavazadel. Jinak teplota oleje byla 103°C.

Voltysi, ty jsi živý důkaz toho, že tyhle motory úplnej propadák nejsou. Pokud jsi tenhle motor nechal takhle hrábnout až na samý dno a najeto máš už 12.000km a dosud jsi neměnil turbo, rozvody a necáká ti olej ven a jezdíš v podstatě bez závad a v pohodě, tak jsi mi udělal hezký den.

Jinak prosímtě s tím pískletem a rychlostí 195 mi to nějak nejde dohromady. Pár mrtvejch lidí po bouračkách jsem viděl a taky ty dlouhý čáry po gumovačkách na asfaltu. No nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...