Přejít na obsah

Spotřeba 1.6 16V


Doporučené příspěvky

Zdravím mám takový dotaz, když vynuluji spotřebu když stojím na místě s nastartovaným  motorem tak se spotřeba pohybuje potom na trase cca. město 3km kolem 11l (studený motor). Když to samé udělám hned po rozjetí a zařazení 2 stupně tak se spotřeba  nedostane nad 9L čím to je ?? děkuji za odpověď.

Editováno: , autor: Jirka187
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože při rozjíždění na první rychlostní stupeň je spotřeba nejvyšší (okamžitá klidně i 50 litrů), takže když to vynuluješ až když jsi rozjetý a máš zařazenou dvojku, tak se to na této velmi krátké trase projeví tímto rozdílem. Kdybys jel delší trasu (třeba 50 km), tak se tyto rozdíly srovnají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

První 2 nádrže byla průměrná spotřeba 9,9l/100 km.

Koupená ojetina FII limuzína, mechanická převodovka I.2009

Pak jsem pochopil, že nemá smysl ten motor točit, protože stejně nepojede, jen žere.

A tak jsem teď po ujetí 2000 km na průměru 8,7l/100 km.

Zkusím ten motor maličko přestavět, snad začne jet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naopak. Ten motor jede už nesmyslně nízko.

Má zvláštní průběh výkonu - na trojku můžeš prošlápnout plyn už v 1000 otáčkách a motor si to vezme a v pohodě se sebere.

Mezi 3 a 4 tisíci otáček ho to vysloveně baví a i do těch 5 tisíc jakž takž jede.

Ovšem od 5000 výš už tam výkon není - to se točí jen tak jako větrník a tak nemá smysl ho točit 6 tisíc.

Rychlejší akceleraci máš, když přeřadíš ve 4,5 tisících.

Otřesná je i převodovka. To máš pravdu. A na dálnici se to asi pozná nejlíp.

Já mám JHL a ta funguje asi takhle:

Na jedničku autem popojedeš tak o jednu jeho délku a hned musíš jedničku vyrvat a řadit dvě.

Takže když stojím na světlech a silnice je z kopce, rozjíždím se rovnou na dvojku. Je to rychlejší.

Mezi dvojkou a trojkou je zbytečně velká díra a celkově je ta převodovka krátká - 5000 otáček na pětku mám 175 km/h.

U mojí Fabie I 1,4 8V bylo 5000 otáček na pětku 180.

Takže mi nedává dobrý smysl, aby u 1,6-ky byla skříň kratší.

Ale je.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jo, já beru vytáčení vše nad 3000 ot. [emoji3] Točím taky max 5000, pak už to vážně nemá smysl. Navíc mě štve, že při řazení z vyšších otáček, padají otáčky hrozně pomalu dolů, někdy i ještě trošku vyletí nahoru. To pak odnáší spojka, když je člověk netrpělivej.

Jinak sbíra se odspodu hezky (ve městě je to příjemný), ale když jedeš okresku nebo dálnici, tak potřebuješ aspoň 3500 ot., aby to vyrazilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se bude muset podívat do dat jak je to tam s bohatostí nahoře.

Nedělá na mne totiž dobrý dojem, že jsou ve výfuku 2 katalyzátory - jeden hned za kraťoučkým svodem ještě před motorem a jeden až pod autem zhruba v jeho půlce.

Když jsem se díval u sestry, která má 1,2 TSI 63kW, tak do 4000 otáček a do 2/3 sešlápnutí plynu byla v datech lambda 0,998, ale po překonání otáček i otevření klapky byla lambda 0,765.

Když se seřizuje závodní motor aby měl maximální možný výkon bez ohledu na spotřebu, tak u atmosférického motoru je lambda tak 0,88 a u turbomotoru tak 0,85.

Proč je tedy ten sériový motor mojí sestry tak zalitý benzínem? Výkon to zhorší, nespálený benzín se smyje s olejem do vany, kde znehodnocuje olejovou náplň.

Jediné vysvětlení mám, že se odparným teplem toho přebytečného benzínu chladí katalyzátor, aby neshořel. Je totiž taky hodně blízko motoru - až u turba.

Tak jestli je tohle použité i u mojeho motoru, chtěl bych vyměnit svod za svod z Fabie R2, který je bez katalyzátoru a navíc má rozumné délky trubek.

No a když se tak zbavím toho prvního katalyzátoru, mohl bych ubrat benzín nahoře. Ten druhý katalyzátor je dost daleko a tak by nemusel shořet a taky by se ten motor mohl probudit z letargie a začít nahoře trochu jet.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sám si si odpovedal, pri vysokých otáčkach je preto bohatá zmes, lebo sa katalyzátor chladí palivom. Ale aj keby si katalyzátor vybral z auta (čo nedoporučujem, lebo neprejdeš cez EK a TK), tak riadiaca jednotka o tom stále nebude vedieť. Je totiž nastavená, aby tam tú bohatú zmes od púšťala. Jediné riešenie je zároveň aj úprava RJ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nevím, protože data jsem si ještě neprohlížel, ale je to pravděpodobné, když je ten 1. katalyzátor tak blízko motoru.

A ten svod chci nahradit R2-kovým i z toho důvodu, že ten co tam je má nesmyslně krátké větve.

To by ten motor musel točit 12000 otáček, aby mu to ve vyplachování pomohlo.

Mně nejde ani tak o odstranění katalyzátoru, hlavně chci, aby tam byl rozumný svod, který bude i fungovat jak má.

Ten 2. katalyzátor tam chci nechat a myslím si, že emise zvládne sám bez problémů.

Jo a samozřejmě tam tak nesmyslnou bohatost (jako měla v datech sestra u jiného motoru) nehodlám nechat.

ŘJ mám Bosch ME 7.50.20 a tak to nebude problém předělat.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

na zimu mám r14 185/65 a na trase 100km nebyl problem jet za 6,5, ted sem prezul na r16 205/45 a na stejne trase se musim snazit abych se dostal na 7,3, nafoukaný jsou spravne

 

Je tu někdo takovej, kdo prezouva mezi 14" a 16"? Ten rozdíl se mi zdá nějakej velkej.

Jinak prumerna byla za zimu 7,5 s automatem, s tema letnima to pujde tak 8-8,5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 1 rok později...
V 8. 4. 2015 na 21:04, notkiller napsal:

na zimu mám r14 185/65 a na trase 100km nebyl problem jet za 6,5, ted sem prezul na r16 205/45 a na stejne trase se musim snazit abych se dostal na 7,3, nafoukaný jsou spravne

 

Je tu někdo takovej, kdo prezouva mezi 14" a 16"? Ten rozdíl se mi zdá nějakej velkej.

Jinak prumerna byla za zimu 7,5 s automatem, s tema letnima to pujde tak 8-8,5

Mam to stejně. Po přezutí z R14 na R16 je spotřeba o 0.5-0.8 vyšší.

A je to pocitově dost znát i na akceleraci - na 14 jede celkem obstojně a po přezutí na 16 jak kdyby bylo v kufru půl tunový závaží :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No lenze schvalene gumy by nemali mat taky velky rozdiel priemeru. Hlavne nezabudnite ze to moze robit pri 120 rozdiel v rychlosti aj 5km.a je rozdiel v spotrebe pri 120 a pri 125km.tak ze si pozrite podla gps kolko je skutocna rychlost na 14 a kolko na 16kach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@atlan Kdo mluvil o průměru? Jestli se tehdy notkiller neupsal a šlo skutečně o 185/65 R14, tak včetně deformace je rozdíl průměru vůči 205/45 R16 zanedbatelný.

 

Zato rozdíl setrvačné hmoty a hlavně valivého odporu je značný a to v neprospěch širších pneu, které budou podstatně lépe držet v zatáčkách a auto s nimi bude mít kratší brzdnou dráhu, ale spotřeba bude pochopitelně znatelně vyšší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fakt. Pneu je širší téměř o 11 %, to není úplně málo. Navíc je celé kolo těžší, takže na jeho roztočení potřebuješ víc energie. U silného motoru s větším točivým momentem to moc nepoznáš, ale u lehkého auta se slabším motorem se to při akceleraci opravdu projevuje jako bys měl v autě několik pytlů cementu nebo pár lidí navíc. 1.6 16V sice není vyloženě slabý motor, ale když ho pořádně netočíš, je ten rozdíl opravdu znát. Když jezdíš pilu, tak to sice tolik nepoznáš, ale zase neřešíš, jestli jezdíš za 6,5 nebo za 7,3, protože pak ti to žere i trávu v pangejtu. ;)

 

Zúžením pneu sice snížíš spotřebu, potažmo emise, ale také prodloužíš brzdnou dráhu, takže zhoršíš bezpečnost. Takové opatření by se těžko zdůvodňovalo.

 

Ale to už jsme mimo téma. Toto patří do některého z vyvěšených témat v sekci podvozek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Těžko říct zda někoho bude ještě zajímat :) ale když jsem viděl "kvalitu" dnešních aut (viz např. služební FIII, OIII - neustále na reklamacích, FIII šílená kvalita plastů na dveřích, atd.) tak jsem usoudil, že by bylo dobré, kdyby mi auto ještě nějakou dobu vydrželo :D

Takže jsem se o něj začal víc starat a rozhodl se přidávat mimojiné do benzínu VIF. Zajímalo mě, jaký to bude mít vliv na spotřebu a začal jsem se používat aplikaci na měření spotřeby....

Několik týdnů se nic nedělo, pak jsem si uvědomil, že motor táhne mnohem líp odspodu. Spotřeba podle aplikace trošku klesla (ca 0,3l/100) ale spíš to bude tím, že motor obstojně táhne od spoda a není třeba tolik vytáčet.

 

Nicméně, ca 80-90% cest mám po Praze (do 20 km). Průměrná spotřeba za 3 roky (zima R14 185/64, léto R16 205/45 + automatická klima) je 7,49 l/100 s manuálem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...