Přejít na obsah

Převodovka - výměna oleje


MIKO

Doporučené příspěvky

2 Sudetak, cos tam nalil ?

Tam nic jinýho než převodový 75W90 v syntetice dát nemůžeš. na výrobci celkem nezáleží. ale nutně to musí být syntetika

Jo jo, jen jsem byl zvědavý co za značku oleje tam dal konkrétně.

Je důležitá ta norma G50, API GL4+? Mám nachystaný olej 75W90 API GL4/5 full syntetika - může být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Sudetak, cos tam nalil ?

Tam nic jinýho než převodový 75W90 v syntetice dát nemůžeš. na výrobci celkem nezáleží. ale nutně to musí být syntetika

Jo jo, jen jsem byl zvědavý co za značku oleje tam dal konkrétně.

Je důležitá ta norma G50, API GL4+? Mám nachystaný olej 75W90 API GL4/5 full syntetika - může být?

Může

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Olej vymenen - staci sundat spodni stredni a levy kryt (ze strany ridice), pak vypustit olej spodnim imbusem (vel.17), zasroubovat, zvednout heverem a odmontovat predni kolo u ridice - vykoukne na vas prevodovka a napustny sroub (imbus 17) - dolit 1,6 l oleje (+- 0,1l) (pro benzin AKL 1,6 1997). Olej jak se psalo - 75W-90 (OMW).

U me problem s razenim u stupne 2 - nicmene zlepseni nic moc, takze uz zbyva jen zkusit nechat seridit nebo nova prevodovka..... :disgust:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej vymenen - staci sundat spodni stredni a levy kryt (ze strany ridice), pak vypustit olej spodnim imbusem (vel.17), zasroubovat, zvednout heverem a odmontovat predni kolo u ridice - vykoukne na vas prevodovka a napustny sroub (imbus 17) - dolit 1,6 l oleje (+- 0,1l) (pro benzin AKL 1,6 1997). Olej jak se psalo - 75W-90 (OMW).

U me problem s razenim u stupne 2 - nicmene zlepseni nic moc, takze uz zbyva jen zkusit nechat seridit nebo nova prevodovka..... :disgust:

Ten olej co jsi tam dal je syntetika?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Před časem sem též měnil olej v převodovce Dal jse Castrol TAF-X 490,- Kč litr :blbec: a musím uznat že to co sem vypustil z převodovky se mi rozhodně nezdálo jako čiré....

Máš stejný motor jako já, co jsi demontoval aby jsi mohl vyměnit ten olej?

A co nářadí...

Jak jsi to tam nalil - čím?

Díky za info předem :D

Olej mám koupený už delší dobu, ale nějak se mi nechce :o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sundal sem jen spodní dekl pod motorem nic víc. Pak sem si koupil jen asi metrovou průhlednou hadičku, kterou sem strčil do nalévacího otvoru, protože by ses tam s lahvej nevytočil. Pak sem jen 17ctkou imbusem povolil vypoušťák, vypustil olej, pak tím samým imbusem povolil napoušťák strčil dovnitř tu hadičku, přidrátoval ji tam aby nevypadla a pak pohodlně ze stoje vklidu nad motorem se do té hadičky lil převodovej olej. Tím že sem měl celé auto na nájezdu a tím pádem mírně v záklonu, nacpal sem tam celé dva litry a dva litry taky vypustil, tedy vypustil sem jen 1,5 litru, zbytek tam v té celoživotní náplni chyběl. A díky tomu že Castrol TAF-X má úzké nalévací hrdlo, dalo se přímo vsunout do té tenké hadičky, nevím jak na tom sou ostatní oleje.Jinak zvrchu sem nesundával vůbec nic, jako třeba baterku apod. jen zespodu dekl. Nejdřív sem si to chtěl nechat udělat v servisu, ale řekli mi že se tam toho musí hrozně moc odmontovat aby se k tomu člověk dostal, a že ted maj plno, tak sem se rozhodl že si t udělám sám a mnohem chytřeji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejdřív sem si to chtěl nechat udělat v servisu, ale řekli mi že se tam toho musí hrozně moc odmontovat aby se k tomu člověk dostal, a že ted maj plno, tak sem se rozhodl že si t udělám sám a mnohem chytřeji.

lol, tak to je drsny :) Mne menili prevodovej olej kluci u kamarada v praci, auto na zvedak, povolit kryt, vypustit, napustit, prace na deset minut...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej vymenen - staci sundat spodni stredni a levy kryt (ze strany ridice), pak vypustit olej spodnim imbusem (vel.17), zasroubovat, zvednout heverem a odmontovat predni kolo u ridice - vykoukne na vas prevodovka a napustny sroub (imbus 17) - dolit 1,6 l oleje (+- 0,1l) (pro benzin AKL 1,6 1997). Olej jak se psalo - 75W-90 (OMW).

U me problem s razenim u stupne 2 - nicmene zlepseni nic moc, takze uz zbyva jen zkusit nechat seridit nebo nova prevodovka..... :disgust:

Cauky Shaarky. Muzes mi prosimte popsat presne co to dela tobe u toho druheho rychlostniho stupne???? Ja mam 1,6 ale 55 Kw pro me maximalne super a dostacujici, slape jak ma, jen ta prevodovka. Me to dela problem, ze kdyz se na jednicku rozjedu rychleji to znamena vice akceleruju a pak chci preradit na dvojku tak to jde z tezka.A kdyz vic potahnu aby tam ta 2 rychlost zapadla tak to skrtne o zuby :ph34r: Musim proste pomalu na tu dvojku.Nesmim na ni moc tlacit. KDyz se ale rozjizdim uplne pomalu treba z krizovatky a dvojku zarazuju uz tesne po rozjezdu tak je to ok.hlavne pomalu.Menil jsem taky kvuli tomu olej jestli to nepomuze, ale bohuzel je to to same.A myslim ze to nebude v serizeni tahel.Vsechny ostatni rychlosti jedou jako po masle.Spis to typuju na synchron dvojky. Co myslis ty?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej vymenen - staci sundat spodni stredni a levy kryt (ze strany ridice), pak vypustit olej spodnim imbusem (vel.17), zasroubovat, zvednout heverem a odmontovat predni kolo u  ridice - vykoukne na vas prevodovka a napustny sroub (imbus 17) - dolit 1,6 l oleje (+- 0,1l) (pro benzin AKL 1,6 1997). Olej jak se psalo - 75W-90 (OMW).

U me problem s razenim u stupne 2 - nicmene zlepseni nic moc, takze uz zbyva jen zkusit nechat seridit nebo nova prevodovka.....  :disgust:

Cauky Shaarky. Muzes mi prosimte popsat presne co to dela tobe u toho druheho rychlostniho stupne???? Ja mam 1,6 ale 55 Kw pro me maximalne super a dostacujici, slape jak ma, jen ta prevodovka. Me to dela problem, ze kdyz se na jednicku rozjedu rychleji to znamena vice akceleruju a pak chci preradit na dvojku tak to jde z tezka.A kdyz vic potahnu aby tam ta 2 rychlost zapadla tak to skrtne o zuby :ph34r: Musim proste pomalu na tu dvojku.Nesmim na ni moc tlacit. KDyz se ale rozjizdim uplne pomalu treba z krizovatky a dvojku zarazuju uz tesne po rozjezdu tak je to ok.hlavne pomalu.Menil jsem taky kvuli tomu olej jestli to nepomuze, ale bohuzel je to to same.A myslim ze to nebude v serizeni tahel.Vsechny ostatni rychlosti jedou jako po masle.Spis to typuju na synchron dvojky. Co myslis ty?

Me se to chova podobne, s tim rozdilem, ze dvojku lze zaradit hure zvlaste kdyz je prevodovka studena a se zvysujici rychlosti se samozrejme problem zhorsuje.

Nicmene i kdyz zkousim davat meziplyn, tak se to moc nezlepsi. Kdyby to byly synchrony, mel by prece meziplyn pomoci. Na druhou stranu nevidim souvislost mezi tahly a teplotou, takze fakt nevim cim to... :) Jak jsem psal, vymena oleje trochu pomohla, ale az takova zmena to neni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej vymenen - staci sundat spodni stredni a levy kryt (ze strany ridice), pak vypustit olej spodnim imbusem (vel.17), zasroubovat, zvednout heverem a odmontovat predni kolo u  ridice - vykoukne na vas prevodovka a napustny sroub (imbus 17) - dolit 1,6 l oleje (+- 0,1l) (pro benzin AKL 1,6 1997). Olej jak se psalo - 75W-90 (OMW).

U me problem s razenim u stupne 2 - nicmene zlepseni nic moc, takze uz zbyva jen zkusit nechat seridit nebo nova prevodovka.....  :disgust:

Cauky Shaarky. Muzes mi prosimte popsat presne co to dela tobe u toho druheho rychlostniho stupne???? Ja mam 1,6 ale 55 Kw pro me maximalne super a dostacujici, slape jak ma, jen ta prevodovka. Me to dela problem, ze kdyz se na jednicku rozjedu rychleji to znamena vice akceleruju a pak chci preradit na dvojku tak to jde z tezka.A kdyz vic potahnu aby tam ta 2 rychlost zapadla tak to skrtne o zuby :ph34r: Musim proste pomalu na tu dvojku.Nesmim na ni moc tlacit. KDyz se ale rozjizdim uplne pomalu treba z krizovatky a dvojku zarazuju uz tesne po rozjezdu tak je to ok.hlavne pomalu.Menil jsem taky kvuli tomu olej jestli to nepomuze, ale bohuzel je to to same.A myslim ze to nebude v serizeni tahel.Vsechny ostatni rychlosti jedou jako po masle.Spis to typuju na synchron dvojky. Co myslis ty?

Me se to chova podobne, s tim rozdilem, ze dvojku lze zaradit hure zvlaste kdyz je prevodovka studena a se zvysujici rychlosti se samozrejme problem zhorsuje.

Nicmene i kdyz zkousim davat meziplyn, tak se to moc nezlepsi. Kdyby to byly synchrony, mel by prece meziplyn pomoci. Na druhou stranu nevidim souvislost mezi tahly a teplotou, takze fakt nevim cim to... :) Jak jsem psal, vymena oleje trochu pomohla, ale az takova zmena to neni.

Me taky meziplyn nepomaha je to divne ale proste nee. A mas pravdu ze jak je prevodovka rano studena tak mi tam ta dvojka nejde zkoro vubec.Ale pak uz jo.Jenze jak rikam nesmim moc akcelerovat jinak tam nechce zalezt.Tim taky myslim ze to v tahlech nebude.Protoze kdyby byly spatne serizene tahla razeni tak prece to nebude mit vliv na to ze pri akceleraci z jednicky tam dvojka jde spatne a jak se rozjizdim v klidu normalne tak jo.Kdyby to byly tahla tak to bude delat pokazde i kdyz pojedu pomalu ne? Tak nevim. Mam hruzu z toho ze budu muset asi do servisu s tim a kdo vi co si tam zas vymysli! Protoze mam znameho na VAG a je to borec, pak znameho po motorove strance, ale prevodovka je trochu vetsi orisek.Vymontovat ji zvladne sikovny automechanik, ale oprava a serizeni synchronu a razeni to uz musi byt si myslim borec. Nevim ceka me to a nechce se mi do toho.Zatim se na to snazim nemyslet. :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky mám to samý,na tdi,za studena nejhůř,za tepla líp,,,myslím na 98% že to je synchron

řešení: špatné,špatně,hodně peněz

tudíž:za studena ji pomaličku řadím,zatepla aj rychle

na nových nákladních to je taky tak

Editováno: , autor: toncek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...