Přejít na obsah

Převodovka - výměna oleje


MIKO

Doporučené příspěvky

Jesli se rozmýšlíš pouze mezi těmito dvěma oleji, tak vem ten Castrol. Né že by Paramo bylo špatné, ale v tom odkazu píšou klasifikaci GL-3/GL-4/GL-5, a to je nějaká blbost, olej namůže mít tolik klasifikací najednou.

A predevsim nema koncernovou G50... I ja jsem si nabehl s GL-5 olejem, vydrzel tam dva mesice a pak jsem menil znova, tentokrat jiz za GL-4+. Vsechno fungovalo, ale za studena se nedala zaradit dvojka (GL-5 snizi funkci synchronu). Takze dobra rada - pouze olej, co ma GL-4+ a G50 (jo, jsou drazsi nez GL-5).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Ahoj,

ja mám Octaviu 1.6 benzin, 75KW a tyčkové radenie, a mám taký problém, že keď sú v lete horúčavy ako keby kulisa radenia, alebo niečo iné napuchlo a 2. prev. stup. sa dá zaradiť len enormne ťažko. V kulise to drie, pri páke. Stretol sa už niekto s podobným problémom? Po vychladnutí prevodovky, alebo motora radenie ide normálne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové, tak koukám že o víkendu měním olej v převodovce, ale mám trochu jiný problém, když řadím zpátečku, je to jakoby bez synchronu, taková inventura zubů,docela drsný křupnutí, skoro vždycky, jinak řazení v poho.... setkal jste se s tím někdo,pomůže i s tímhle výměna?, popř. návrhy řešení, díky,hezký den

Editováno: , autor: los octávios
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové, tak koukám že o víkendu měním olej v převodovce, ale mám trochu jiný problém, když řadím zpátečku, je to jakoby bez synchronu, taková inventura zubů,docela drsný křupnutí, skoro vždycky, jinak řazení v poho.... setkal jste se s tím někdo,pomůže i s tímhle výměna?, popř. návrhy řešení, díky,hezký den

Nekde jsem slysel, ze zpatecka synchron nema, proto by se mela radit az po uplnem zastaveni....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem hledal množství oleje do převodovky tak jsem našel 1,7 +-0,1 litru. A když tady radíte nejdřív vyzkoušet povolit nalejvací otvor, tak proč to třeba nenalejt přes čidlo vrchem? je to mnohem snažší, jenom se tam vrazí trychtýř a už se leje, když se dodrží množství těch 1,7 tak to musí být OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podepisuji. Mě pomohla výměna móóóc. Stačil menší trychtýř s nasazenou hadičkou. Olej je celkem řídký a je tam co by dup.

Mě se tam vešlo asi 1,6l.

Zvláštní je, že v té mé "chytré knize" píšou, že obsah je 2 l ?????

Také se mi tam vešlo jen 1,7 l. Tak jezdím 1/2 roku a vše OK.

Doporučuje se olej dolít, zavřít zátku a motor nechat několik minut běhat (odhadem na jedno cigáro). Potom znovu kontrolovat stav naplnění a případně dolít. To možná budou ty vaše chybějící decilitříky ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Berry:

Bohužel nebudou, alespoň ne u mě. Olej jsem vypustil a nechal vykapat min. půl hoďky,

předtím bylo auto pro jistotu prohřáté delší cestou, pak olej doplněn a druhý den opět

zkontrolován, následně ještě asi po půl roce. Nic jsem nemusel dolévat, mírně vytékal

přes okraj plnícího otvoru. Takže tudy cesta nevede ohledně množství.

Myslím, že olej prostě zůstává někde v převodovce a poloose takže se komplet u stojícího

auta prostě nevypustí, pro výměnu však tento způsob nejspíš dostačuje. U mě zlepšení

velmi citelné, skoro nová převodovka (musím zaklepat) :punk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Diky panove za tip, vcera jsem vymenil olej v prevodce, a nemuzu si to vynachvalit. :palec2:

Dal jsem tam olej BP ENERGEAR SGX ktery ma API GL 4+ a koncernovou 50 odkaz : http://www.bp.com/sectiongenericarticle.do...ntentId=7007919

Razeni se zlepsilo tak o 25% a je krasne z lehka. Taky jsem si promazal tahla a ty voditka na prevodovce a je to parada. Oleje mi tam veslo 1.8L a zatky sli povolit uplne v pohode. Jo podle vyrobce dozivotni napln by to sice byla ale za snizeni fukcnich a uzitkovych vlastnosti-spatne razeni.... :p;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro lepší vyhledávání v tématu, soubor připojím ještě sem...

Jak si vyměnit Převodový olej v domácích podmínkách.

Formát souboru: PDF

Velikost souboru: 66 kB

Formát: 1x A4

Abych trochu přispěl do mlýna, "učesal" jsem trochu návod na výměnu Převodového oleje

v Octávii, v domácích podmínkách...

Snad to někomu k něčemu bude.

jak_menit_PO.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky panove za tip, vcera jsem vymenil olej v prevodce, a nemuzu si to vynachvalit. :palec2:

Dal jsem tam olej BP ENERGEAR SGX ktery ma API GL 4+ a koncernovou 50 odkaz : http://www.bp.com/sectiongenericarticle.do...ntentId=7007919

Razeni se zlepsilo tak o 25% a je krasne z lehka. Taky jsem si promazal tahla a ty voditka na prevodovce a je to parada. Oleje mi tam veslo 1.8L a zatky sli povolit uplne v pohode. Jo podle vyrobce dozivotni napln by to sice byla ale za snizeni fukcnich a uzitkovych vlastnosti-spatne razeni.... :p;)

kolik máš najeto? To zlepšení asi nebude výměnou oleje ale spíš promazáním těch táhel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky panove za tip, vcera jsem vymenil olej v prevodce, a nemuzu si to vynachvalit. :palec2:

Dal jsem tam olej BP ENERGEAR SGX ktery ma API GL 4+ a koncernovou 50 odkaz : http://www.bp.com/sectiongenericarticle.do...ntentId=7007919

Razeni se zlepsilo tak o 25% a je krasne z lehka. Taky jsem si promazal tahla a ty voditka na prevodovce a je to parada. Oleje mi tam veslo 1.8L a zatky sli povolit uplne v pohode. Jo podle vyrobce dozivotni napln by to sice byla ale za snizeni fukcnich a uzitkovych vlastnosti-spatne razeni.... :p;)

kolik máš najeto? To zlepšení asi nebude výměnou oleje ale spíš promazáním těch táhel.

Ja jsem ty tahla mazal pravidelne asi po 25 000 km, takze vim ze je to lepsi ;) Najeto mam 165000,- Olej co z toho vytekl byl uz pekne hnusny..... :palec2: Opravdu muzu doporucit vsem co maji najeto pres 160000km. Tech 500-600 Kc se vyplati a prace trvala hodinku. Jen ten 17 inbus sehnat..... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej jsem vyměnil, ale problém s řadičkou nezmizel. Za studena bez problému, ale po zahřátí jízdou mi zůstává viset řadící páka a nevrací se na neutrál. Když jdu např. z 5st. na 4st. tak ho musím hledat, protože to samo neskočí doprostřed, ale zůstane vyhnuté doprava. Co, kde a hlavně čím ještě promazat? Kdyby byly fotky, bylo by to ještě lepší. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej jsem vyměnil, ale problém s řadičkou nezmizel. Za studena bez problému, ale po zahřátí jízdou mi zůstává viset řadící páka a nevrací se na neutrál. Když jdu např. z 5st. na 4st. tak ho musím hledat, protože to samo neskočí doprostřed, ale zůstane vyhnuté doprava. Co, kde a hlavně čím ještě promazat? Kdyby byly fotky, bylo by to ještě lepší. :palec2:

A nemenil jsi nekdy v posledni dobe koncovku radici paky?? Ja jsem si kdysi koupil novou a jak jsem sundaval dole tu starou tak jsem nevedomky pootocil radici paku v tom kloubu a po vymene jsem chtel zaradit jednicku ale byla tam porad zpatecka. a paka se nevracela Nastesti jsem na top hned dosel a pootocil paku zpet a bylo vse OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim , nedávno jsem se tu dočetl něco o leloživotní náplni v převodovkách. TAk se chci optat ,jestli jste někdo měnil olej v převodovce, nebo ne. Mám najeto 158000km , podezřele tuhé řazení, ještě horší za studena na jedničku ,dvojku. OLEJ??? jaký olej nalít? Díky :palec2:

Řešilo se to tu už mnohokrát . Hledej ve starších příspěvcích. Patří tam převodový olej plná syntetika 75W90. možní by ti taky pomohlo promazat táhla.

Nikde nepíšeš co mážš za motorizaci. Někde jsou táhla , u dražších modelů zpravidla bowdeny.

Editováno: , autor: Pepa007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim , nedávno jsem se tu dočetl něco o leloživotní náplni v převodovkách. TAk se chci optat ,jestli jste někdo měnil olej v převodovce, nebo ne. Mám najeto 158000km , podezřele tuhé řazení, ještě horší za studena na jedničku ,dvojku. OLEJ??? jaký olej nalít? Díky :palec2:

Řešilo se to tu už mnohokrát . Hledej ve starších příspěvcích. Patří tam převodový olej plná syntetika 75W90. možní by ti taky pomohlo promazat táhla.

Nikde nepíšeš co mážš za motorizaci. Někde jsou táhla , u dražších modelů zpravidla bowdeny.

75W90 .. ok.. motorizace? ...1,9Tdi 81kW ,díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim , nedávno jsem se tu dočetl něco o leloživotní náplni v převodovkách. TAk se chci optat ,jestli jste někdo měnil olej v převodovce, nebo ne. Mám najeto 158000km , podezřele tuhé řazení, ještě horší za studena na jedničku ,dvojku. OLEJ??? jaký olej nalít? Díky :palec2:

Řešilo se to tu už mnohokrát . Hledej ve starších příspěvcích. Patří tam převodový olej plná syntetika 75W90. možní by ti taky pomohlo promazat táhla.

Nikde nepíšeš co mážš za motorizaci. Někde jsou táhla , u dražších modelů zpravidla bowdeny.

75W90 .. ok.. motorizace? ...1,9Tdi 81kW ,díky

Třeba ten oil Sly. Řazení máš bowdeny tak promazat kloubly a mechanismus u převodovky

post-1028-1183271382_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim , nedávno jsem se tu dočetl něco o leloživotní náplni v převodovkách. TAk se chci optat ,jestli jste někdo měnil olej v převodovce, nebo ne. Mám najeto 158000km , podezřele tuhé řazení, ještě horší za studena na jedničku ,dvojku. OLEJ??? jaký olej nalít? Díky :palec2:

Řešilo se to tu už mnohokrát . Hledej ve starších příspěvcích. Patří tam převodový olej plná syntetika 75W90. možní by ti taky pomohlo promazat táhla.

Nikde nepíšeš co mážš za motorizaci. Někde jsou táhla , u dražších modelů zpravidla bowdeny.

75W90 .. ok.. motorizace? ...1,9Tdi 81kW ,díky

Třeba ten oil Sly. Řazení máš bowdeny tak promazat kloubly a mechanismus u převodovky

Ok, díky moc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim , nedávno jsem se tu dočetl něco o leloživotní náplni v převodovkách. TAk se chci optat ,jestli jste někdo měnil olej v převodovce, nebo ne. Mám najeto 158000km , podezřele tuhé řazení, ještě horší za studena na jedničku ,dvojku. OLEJ??? jaký olej nalít? Díky :palec2:

Řešilo se to tu už mnohokrát . Hledej ve starších příspěvcích. Patří tam převodový olej plná syntetika 75W90. možní by ti taky pomohlo promazat táhla.

Nikde nepíšeš co mážš za motorizaci. Někde jsou táhla , u dražších modelů zpravidla bowdeny.

75W90 .. ok.. motorizace? ...1,9Tdi 81kW ,díky

Třeba ten oil Sly. Řazení máš bowdeny tak promazat kloubly a mechanismus u převodovky

Ok, díky moc...

Hlavne je dulezite aby byl 75W90 a hlavne specifikace Api Gl-4+, v zadnem pripade nepouzij GL-5, jinak budes mit problemy vubec zaradit za tepla. Ja to delal pred mesicem zabralo mi to tak hodinku a tady mas v diskuzi navod-....Link Razeni se o hodne zlepsilo a taky jsem jeste promazal klouby a tahla u prevodovky. Mam stejnou motorizaci jako Ty... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...