ivan plyn Vloženo 31. Březen 2011 Sdílet Vloženo 31. Březen 2011 Ahoj lidi, U Octavie 1,8T Elegant 2001 AUM 110kW se mi přihodila následující věc: Za jízdy se mi najednou rozsvítil červenej STOP - nízký tlak oleje. Ihed jsem odstavil, oči jako bambule od bačkor. Oleje bylo na spodní části měrky, došel jsem k pumpě a pro jistotu dolil na max. Po nastartování zvuk motoru OK, mazání nesvítilo, Ujel jsem cca 1 km, a situace se opakovala. Pískalo, psalo že nemaže, ať vypnu motor a přečtu si manuál... , po opětovném nastartování bez jediného zaškobrtnutí kontrolka zhasla, mazalo. Po paterém opakování této legrácky jsem ošahával kontakt tlakového čidla (nic konkrétního nezjistil, ale pak jsem dojel na jeden zátah z České Sibiře až do Prahy (cca 80km), aniž se to byť jednou stalo (jel jsem opatrně, furt poslouchal motor a bál se...). Druhý den ale zase, nízký tlak oleje. Tak mi to tu stojí na dvoře, a přemejšlim co s tim. Buďto čidlo, a nebo ..... Poradíte někdo, ať nemusim rozebírat všechno? Díky, Ivan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R_CZf Vloženo 31. Březen 2011 Sdílet Vloženo 31. Březen 2011 Už se to tady řešilo. Měl jsem stejný problém asi před měsícem , tak jsem to tady taky hledal... Moudré hlavy radily ucpaný sací koš a opravdu nekecali - bylto on... TAK PRISTE Nejdřív hledat a pak až zakládat nove vlákno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zajíček Vloženo 31. Březen 2011 Sdílet Vloženo 31. Březen 2011 Dělal jsem to taky u RS. Sundat vanu, vyčistit sací koš a bude klid Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Millosh Vloženo 31. Březen 2011 Sdílet Vloženo 31. Březen 2011 kdyz uz je vlakno zalozene... tak dotaz: pokud se mi toto stane na ceste, da se s tim dojet? pripadne jak daleko? znamena to, ze motor skutecne nemaze?? a jak toto muze vzniknout? stary olej? necistoty z provozu? nekvalitni olejovy filtr? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zajíček Vloženo 31. Březen 2011 Sdílet Vloženo 31. Březen 2011 (editace) Já osobně bych s tim určitě nepokračoval. 1.8T jsou známy tím, že se sací koš ve vaně zanáší. Proto je hodně důležitý včas vyměnit olej. Já měním olej každých 10 000 km Editováno: 1. Duben 2011, autor: Wojnar Necituj poslední příspěvek!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
silarm Vloženo 1. Duben 2011 Sdílet Vloženo 1. Duben 2011 taky radim vycistit saci kos. jinak kdyz se to stane na ceste tak radeji hned zastavit a odtah. posledni pripad ktery znam majitel ujel 100km a motor zadrenej!!! Aby odeslo cidlo tlaku oleje, jsem se jeste nesetkal, ale mozne je vsechno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 1. Duben 2011 Sdílet Vloženo 1. Duben 2011 ...pokud se mi toto stane na ceste, da se s tim dojet? pripadne jak daleko?znamena to, ze motor skutecne nemaze?? Bože můj! to je dotaz Když je ucpaný sací koš, tak to nemá jak sát olej. Když nesaje olej tak nevytvoří tlak = kontrolka svítí a řve. Nesvítí a neřve zbytečně! Když není tlak tak nemaže. A analogicky k pořekadlu "Kdo maže ten jede" nastane "Kdo nemaže ten nejede" Ale je Tvoje auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Millosh Vloženo 1. Duben 2011 Sdílet Vloženo 1. Duben 2011 to Wojnar: diiiky za potupnou odpoved, me je to jasny, ale treba to nakopne nekoho, kdo po precteni par prispevku tady na foru dojde k zaveru, ze s tim dojede... viz temata ke "kontrolka mazani" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ivan plyn Vloženo 1. Duben 2011 Autor Sdílet Vloženo 1. Duben 2011 Děkuju za rady, názory a zkušenosti. Pro upřesnění: když začalo řvát a svítit, IHNED jsem odstavil a vypnul motor. Už jsem skutečně několikrát viděl i ojnici jak koukala z bloku - stačí chvilinka, nechci to vidět u svýho motoru. Ale truchu mě mate, že to po nastartování zase maže. V pondělí se mi to stalo v Táboře, ale nakonec to dojelo do Prahy bez rozsvícení, druhej den cestou do práve 3x... Tak to tu stojí a čeká, zejtra se na to asi podívám - zatim jezdim sockou... Ale... Napečenej karbon by byl vždycky - proto jsem se utěšoval, že by to mohlo bejt čidlo. Ale když řikáte, tak si asi vyhrnu rukávy. Pak dám vědět. Dík, Ivan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 1. Duben 2011 Sdílet Vloženo 1. Duben 2011 Ale truchu mě mate, že to po nastartování zase maže. To je jednoduché vysvětlení. Když jede motor, olejové čerpadlo saje olej zkrz sací koš a na sítku se postupně sbírá bordel až se sítko přicpe tak, že čerpadlo nevytvoří potřebný tlak a dál to znáš. Když vypneš motor, podtlak v sání oleje pomine a ten bordel, respektive část bordelu, ze sítka odpadne. Stačí málo, jen tolik aby zase po nastartování bylo natolik průchozí aby čerpadlo mohlo vytvořit dostatečný tlak. Ale zas toho neodpadne moc, páč za chvíli se to zase*e znova. A tak furt dokola. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ivan plyn Vloženo 4. Duben 2011 Autor Sdílet Vloženo 4. Duben 2011 Tak jsem sundal vanu, a bylo jasno. To NEMOHLO mazat! Je s podivem, že to i přes silné zanesení od karbonů něco nasálo a tlak drželo... Díky za typ. Větřil sjem to, ale vanu se mi moc sundavat nechtělo. Přesvědčili jste mě, a nebyla to zbytečná, ale nutná práce. Díky, Ivan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
silarm Vloženo 11. Duben 2011 Sdílet Vloženo 11. Duben 2011 (editace) tak jsem podlehl hromadnemu cisteni sacich kosu a rozhodl jsem se provest tento ukon vice mene preventivne na svem aute, ktere ma najeto neco pres 200 000km. auto najezdilo 150 000km na autorizovanym servisem predepsany Castrol - vymeny po 15 000km zbytek mobil1 - 0W-40 vymeny taky max po 15 000km posledni pul rok LPG a kos vypada jak novej: Editováno: 11. Duben 2011, autor: silarm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdeny1.8T Vloženo 11. Duben 2011 Sdílet Vloženo 11. Duben 2011 Já jsem auto kupoval s cca 160tis., jak se tam měnil olej nevím, ale teď přišel čas na výměnu oleje (167 tis.), tak jsem nechal rovnou sundat i vanu, měl jsem obavu, jestli to tam nebude zakydané, ale bylo to tam prý celkem čisté. Asi záleží, jak se mění olej, to zánášení sacího koše údajně způsobovalo používání long life olejů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kevvin Vloženo 18. Duben 2011 Sdílet Vloženo 18. Duben 2011 ja auto kupoval ve 143tis km a jezdilo na longlive 0w30 myslim ... ted už treti rok tam leju 5w40 a vymena po roce ..najeto kolem 12tis km .... tak nevím, jestli bych neměl preventivně mrknout Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LUCAS.89 Vloženo 1. Květen 2011 Sdílet Vloženo 1. Květen 2011 zdarec chlapi. koupil jsem RS, ma najeto 165.000 a jezdila skoro cely svuj zivot na SHELL HELIX ULTRA VX 5W30 LONGLIFE, vemeny dle servisky po cca 20.000 km, jezdilo zejmena po praze. Poslední dvě výměny byly jinde a je tam 5W40 s poznámkou QG0, značku nevím. Budu tam dávat zase ten SHELL HELIX ULTRA VX 5W30 LONGLIFE (QG1) protoze budu jezdit denne 90km (40% okreska, 60% dalnice) takze QG1 vyuziju. Chtěl jsem dát původně CASTROL EDGE 5W30 ale kdyz jsem se docetl ze zejména tyto oleje dělají problémy s ucpanými sacími koši tak jsem se rozhodl pro SHELL, ale teď se nabízí otázka jestli mám sundat vanu a zjistit jak je na tom sací koš nebo to mám nechat tak. Zatím jsem se nedíval na ty 2 problémové šrouby na vaně tak nevím jak to pujde. Co byste mi doporučili? Mám sundat vanu nebo ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Albert Vloženo 1. Květen 2011 Sdílet Vloženo 1. Květen 2011 A kde jsi zjistil, že Castrol Edge ucpává sací koše? Já ho tam leju pořád. 10W60 a žádný problém. Měním po 10 tis. Spíš bych řekl, že problémy dělají longlife oleje a OG1. Já osobně bych olej nikdy neměnil pozděj jak při 15 tis. km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LUCAS.89 Vloženo 1. Květen 2011 Sdílet Vloženo 1. Květen 2011 někde tady na fóru jsem četl že oleje castrol jsou náchylnější na vytváření usazenin. podložené to nemám. o prodlouzenych intervalech by se dalo dlouze debatovat, ale jsem zastánce toho ze to není jen "marketingový trik" s těmi longlife oleji takže těch 20.000 by to mělo vydržet. nakonec to odpovida udajum ze servisni knizky kde mam vymeny oleje po 18-22 tis.km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdeny1.8T Vloženo 1. Květen 2011 Sdílet Vloženo 1. Květen 2011 zdarec chlapi. koupil jsem RS, ma najeto 165.000 a jezdila skoro cely svuj zivot na SHELL HELIX ULTRA VX 5W30 LONGLIFE, vemeny dle servisky po cca 20.000 km, jezdilo zejmena po praze. Poslední dvě výměny byly jinde a je tam 5W40 s poznámkou QG0, značku nevím. Budu tam dávat zase ten SHELL HELIX ULTRA VX 5W30 LONGLIFE (QG1) protoze budu jezdit denne 90km (40% okreska, 60% dalnice) takze QG1 vyuziju. Chtěl jsem dát původně CASTROL EDGE 5W30 ale kdyz jsem se docetl ze zejména tyto oleje dělají problémy s ucpanými sacími koši tak jsem se rozhodl pro SHELL, ale teď se nabízí otázka jestli mám sundat vanu a zjistit jak je na tom sací koš nebo to mám nechat tak. Zatím jsem se nedíval na ty 2 problémové šrouby na vaně tak nevím jak to pujde. Co byste mi doporučili? Mám sundat vanu nebo ne? Myslím, že by to tam neškodilo omrknout. Já jsem to dělal teď při výměně oleje. Bylo to tam celkem čisté, ale jistota je jistota, hodně lidí psalo, že to tam měli zaneřáděné slušně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LUCAS.89 Vloženo 8. Květen 2011 Sdílet Vloženo 8. Květen 2011 Chlapi potřeboval bych vědět jaké těsnění použít na olejovou vanu. Jelikož je tam jen těsnící hmota tak bych potřeboval vědět jestli je nutné použít přímo toto: http://autokelly.cz/#PATH=3761801;7;1108;139210;846489;846508;846516;846519|CT=5|PCT=4|CUR=0|PGS=20|PT=0|PDID=2658060|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0|LNG=0| nebo můžu použít klasickej červenej motorovej silikon. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sejra Vloženo 9. Květen 2011 Sdílet Vloženo 9. Květen 2011 Já lepil červeným lepidlem na motory, který ale silikon neobsahuje.....silikon není do motoru to ideální....neshoří, zacpe lambdu a máš zas o starosti postaráno....... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LUCAS.89 Vloženo 9. Květen 2011 Sdílet Vloženo 9. Květen 2011 (editace) dík za tip, ale to je podle mě blbost. kam bych to tak mohl dat aby se to dostalo do spalovaciho prostoru a nasledne nespalilo a zacpalo lambdu? nevim teda moc jak to chodi u techto aut, ale co vím je to, že je "motorový silikon" a ten se normálně na motorech používá už mnoho let Editováno: 10. Květen 2011, autor: Wojnar Necituj poslední příspěvek! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sejra Vloženo 9. Květen 2011 Sdílet Vloženo 9. Květen 2011 Otázkou zůstává, jestli se tomu motorový silikon pouze neříká....starý dobrý lukoprén na těsnění motorů taky silikon neobsahuje a je to na něm výrazně napsáno...proč asi? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Palči SK Vloženo 10. Květen 2011 Sdílet Vloženo 10. Květen 2011 Ono ani nejde o to či obsahuje alebo neobsahuje silikon aj ked orig. tesniaca hmota určena VW-group ob.č. D 176 404 A2 silikon neobsahuje hlavna zložka ktoru tzv. silikon nesmie obsahovat je kyselina octová ta dokaže poškodit lambda sondu a to tak že sa dostane do oleja a ten ked sa vo válci spali , tak aj to nepatrne mikroskopicke množstvo može nasledne poskodit lamda sondu ale toto vsetko plati len ak sa tam toho tzv.silikonu da strasne vela a velka čast sa vytlači do vnutornej strany olej.vane a dostane sa to stiku s olejom ale pri dneš. prevedeniach stykovych plôch olej. vani ked su to presne a hladke povrch a človek to spravy s rozumom a da ho tam min. množstvo nič sa nemože stat za moju prax cca 12rok v autoservise som sa stretol s pripadom poskodenia LS s dovodu silikonu asi 2 krat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LUCAS.89 Vloženo 10. Květen 2011 Sdílet Vloženo 10. Květen 2011 ano tak jak to říká "Palči SK" tak s tím bych i souhlasil, ale jasně že nejsem debil abych tam dal pul centimetrovou vrstvu. je dáno 2-3 mm prouzek. ale dám tam origo těsnící hmotu at je klid a snad uz to hooooodně dlouho nebudu rozdelavat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 12. Květen 2014 Sdílet Vloženo 12. Květen 2014 Zdravím pánové. Koupil jsem Octavii 1.8 20V Turbo AGU z roku 1999, najeto 260tisic km. Vyměnil jsem olej s filtrem, nyní bych rád vyčistil olejovou vynu a sací koš. Prosím vás, máte nějaký návod jak sundat vanu a sací koš? A čím se to vlastně čistí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.