Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny diskutující,

přišel jsem za Vámi s prosbou o radu. Chtěl bych pořídit FII Rs, ale nějak se nedokáži smířit s obráceným řazením na pádly. Myslíte že u nového auta jsou ochotní (pokud to vůbec lze), přehodit řazení, aby mělo aspoň trochu smysl. Nějak mi nejde do hlavy řadit nahoru od sebe a dolů k sobě :-(.

Díky za rady.

logiku treba hľadať v v točivom momente

- k sebe väčšia sila = viac nM na kolesách

- od seba menšia sila = menej nM na kolesách

možno to pomôže na zmierenie, všetko je relatívne, inak by malo stačiť "prepinovať" konektor, pravdepodobne len 2 piny: Up a Down......

  • Autor

logiku treba hľadať v v točivom momente

- k sebe väčšia sila = viac nM na kolesách

- od seba menšia sila = menej nM na kolesách

možno to pomôže na zmierenie, všetko je relatívne, inak by malo stačiť "prepinovať" konektor, pravdepodobne len 2 piny: Up a Down......

A o to mi právě jde. Logicky mi přijde nelogický, že když budu zrychlovat, tak mám řadit od sebe... :(. Spíš jestli už s tím nemá někdo nějaké zkušenosti, nebo jestli se tu o tom již nepsalo. Sjíždím fórum už pár dní a nic jsem bohužel nenašel. Pouze jsem to četl v několika recenzích, že je to dost na obtíž, než si na to člověk zvykne.

základným predpokladom úspechu je elektrická schéma ovládania DSG a tú som zatiaľ ešte nikde nevidel

  • Autor

základným predpokladom úspechu je elektrická schéma ovládania DSG a tú som zatiaľ ešte nikde nevidel

Né že bych nebyl aspoň trochu technický, ale přijde mi to jako špatným nápad, hrabat se v novým autě se zárukou. A sundávat volant s airbagem a pak tam přepínat konektory, či tak něco, už vůbec ne. Spíš mě překvapuje, že to vypadá, že se s tím všichni RSkáři na tomto fóru smířily a nikdo neřeší takový základní nedostatek, neb jsem na toto téma stále nic nenašel :(.

malo by stačiť zložiť airbag, to je otázka 10 min ak to už daný človek robil, odpojiť konektor airbagu, pravdepodobne my mal ísť na tú "špirálu" (tenký PCB v otočnom boxe) okrem bagu aj vývod prepínača rýchlostí, tam by malo stačiť prehodiť piny. Volant by sa skladať nemal, ak si dobre pamätám, že to "pádlo trčí" z volantu. Šikovný elektrikár by to mal zvládnuť aj vrátiť naspäť tak aby nikto nič nepoznal, "kdyby neco".

  • Autor

malo by stačiť zložiť airbag, to je otázka 10 min ak to už daný človek robil, odpojiť konektor airbagu, pravdepodobne my mal ísť na tú "špirálu" (tenký PCB v otočnom boxe) okrem bagu aj vývod prepínača rýchlostí, tam by malo stačiť prehodiť piny. Volant by sa skladať nemal, ak si dobre pamätám, že to "pádlo trčí" z volantu. Šikovný elektrikár by to mal zvládnuť aj vrátiť naspäť tak aby nikto nič nepoznal, "kdyby neco".

Ok, díky za reakce. Jednoho šikovného elektrikáře v Brně znám, takže hned jakmile malej ďábel na světě, tak to zkusím předělat a samozřejmě dám info jak to dopadlo. Ještě jednou díky.

nestačí to překódovat ? mělo by to jít jelikož si nedovedu u verze pro anglii představit řazení naopak :)))

Od kdy mají anglické verze řazení naopak. To je snad stejné.

nevím jak škoda ale co jsem měl možnost jet s více vozy tak řazení bylo opačně ale je fakt že v česku jsem taková auta neřídil

Upraveno od KoNG

Je to dost o zvyku - já sám když jsem začínal jezdit na motorce, tak všecky starší Jawy, čízy i fichtl měly "jedničku nahoru" - a dolů se řadily vyšší kvalty. Podřazovalo se tedy nahoru. Pak přišel Simson a novější Jawy 350 (myslím že to začalo typem 634), které měly řazení obráceně - jednička se "zašlapávala dolů" a zbytek se řadil nahoru - pro někoho logicky, pro jiného naprostá debilita. A ejhle, přešlo pár let a s výjimkou majitelů těch veteránských Jaw si nikdo už ani nevzpomene, že by se jednička někdy řadila směrem vzhůru...

Ale fakt je, že třeba soutěžáci nebo okruháři, kteří používají sekvenční převodovky a mají řazení "na klacek", vesměs používají pohyb pákou dopředu k řazení dolů a dozadu k řazení nahoru - obráceně jsem to snad u nikoho neviděl. Stejně tak "na pádýlka" - k sobě se řadí nahoru, od sebe dolů, méně často jedna strana řadí nahoru a druhá dolů - nebo jsou pádýlka dvě nad sebou (myšleno dva páry) - horními se řadí nahoru, dolními dolů a je jedno, jestli se zmáčkne pravé nebo levé - ale vždycky se mačká směrem K SOBĚ. Vychází to z jedné jediné logiky - LIDSKÁ RUKA DRŽÍCÍ VOLANT MÁ VĚTŠÍ SÍLU PŘI POHYBU, PŘI KTERÉM SE PRSTY SVÍRAJÍ - TEDY POLOŽENÁ NA VOLANT PŘI ZMAČKNUTÍ VŠECH OVLADAČŮ SMĚREM K SOBĚ - z toho důvodu nechápu opět takovou logiku, kterou prezentuje koncern tím ovládáním, které je zde popisováno = řazení nahoru směrem od sebe... Navíc "pracovní" plochou lidské dlaně i prstů je vnitřní plocha - tím tedy o5 vychází smysluplnější udělat ovladač tak, aby se mačkal bříškem prstu a nebylo potřeba do něj "cvrnkat" nehtem... Soudruzi designéři z VW asi nechodili do školy, nebo jim nic neříká slovo ERGONOMIE - měli by navštívit nějaké návrháře pracovních míst pilotů a podobných profesí, aby nevymejšleli hovadiny... Nebo zase (jako v případě ISO konektoru pro rádio) snaha o odlišnost a nekompatibilitu s konkurenčním systémem "ZA KAŽDOU CENU" ???

Nevim jestli řešíte řazení pákou voliče automatické převodovky nebo pádly pod volantem? Řazení pákou nemá smysl, když jsou tam pádla pod volantem (proč zbytečně poušťet volant). Jinak pravá nahoru a levá dolu.

V některých "limitních situacích", třeba do levé zatáčky se mi kolikrát lépe řadí na páce než na volantu.

  • 2 měsíce později...

nešlo by dodatečně namontovat pádla na DSG s motorem 1.2 tsi?

Já bych měl jiný dotaz - je potřeba pádla používat?

  • 1 rok později...

nešlo by dodatečně namontovat pádla na DSG s motorem 1.2 tsi?

ze vraj nie. pri volante s padlami je uplne ina riadiacia jednotka.

uz som sa na to pytal. objednal som fabiu RS s domnenim, ze su tam padla uz v zaklade (neviem preco som si to myslel, mozno lebo v cechach v zaklade su) a auto prislo bez padiel. chcel som ich dat dorobit a bohuzial neda sa to. dost ma to serie, padla som velmi chcel :(

dodělat se to dá a už jsem to dodělával!!! žádná RJ se měnit nemusí!!!!

Me prijde taky v pohode radit nizzsi stupen, kdyz letim do zatacky, tj. obvykle intenzivne bzrdim a potrebuju poradne drzet volant. Ale proti gustu. Myslim, ze prepinovat ty padla nemuze byt slozity. A se zarukou to nesouvisi.

  • 2 týdny později...

dodělat se to dá a už jsem to dodělával!!! žádná RJ se měnit nemusí!!!!

tak neviem, povedali to priamo v skode ... neviem, preco by klamali, ked mozu zarobit :)

protože to neumí

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.