Přejít na obsah

Spotřeba - volnoběh


Doporučené příspěvky

  • o 4 měsíce později...

když to nastartuješ studený, tak je to normál. musí dobíjet baterku apod. pokud ti to ukazuje u ohřátého motoru a není tam čip, tak je to víc. to, že se nedostaneš pod 6litrů je zvláštní - tenhle motor umí jezdit normálka 4,5-5. ale je možné, že ti diesel ještě nesedl, když píšeš, že je to první. jezdí se s tím trochu jinak, než s benzínem a zvlášť pd-čko.

nicméně, pokud máš vag, najdi si zde jak se dělá log váhy a turba. udělej ho, hoď to sem a podíváme se. taky zkoukni v motorovce, v měřených hodnotách kanál 4, pole 4 synchronizaci vačka-klika, jestli je v nule (ideálně).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc díky za vyčerpávající odpověď. Auto má jako "záruku" auto plus, tak to musím řešit v servise. Nemá s tím někdo zkušenost? Taky nejde klima, tlačítko svítí, ale vůbec nic se neděje. Při zahřátém motoru to ukazuje opravdu pořád 0,9 l/h a dnes jsem jel po dálnici cca 130km/h a spotřeba 6,4. Mohla by souviset ta nefunkční klima s tou spotřebou? Když to zapnu/vypnu tak se otáčky ani nehnou. Podle mého laického odhadu tam jde moc nafty, prostě jako kdybych měl pořád trošku zmáčknutý plyn.

Potřeboval bych radu, co nechat po 75 tis udělat??? Mohla by to dělat ta váha vzduchu? Díky za info pro začátečníka s naftou:)).

Ta

když to nastartuješ studený, tak je to normál. musí dobíjet baterku apod. pokud ti to ukazuje u ohřátého motoru a není tam čip, tak je to víc. to, že se nedostaneš pod 6litrů je zvláštní - tenhle motor umí jezdit normálka 4,5-5. ale je možné, že ti diesel ještě nesedl, když píšeš, že je to první. jezdí se s tím trochu jinak, než s benzínem a zvlášť pd-čko.

nicméně, pokud máš vag, najdi si zde jak se dělá log váhy a turba. udělej ho, hoď to sem a podíváme se. taky zkoukni v motorovce, v měřených hodnotách kanál 4, pole 4 synchronizaci vačka-klika, jestli je v nule (ideálně).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc díky za vyčerpávající odpověď. Auto má jako "záruku" auto plus, tak to musím řešit v servise. Nemá s tím někdo zkušenost? Taky nejde klima, tlačítko svítí, ale vůbec nic se neděje. Při zahřátém motoru to ukazuje opravdu pořád 0,9 l/h a dnes jsem jel po dálnici cca 130km/h a spotřeba 6,4. Mohla by souviset ta nefunkční klima s tou spotřebou? Když to zapnu/vypnu tak se otáčky ani nehnou. Podle mého laického odhadu tam jde moc nafty, prostě jako kdybych měl pořád trošku zmáčknutý plyn.

Potřeboval bych radu, co nechat po 75 tis udělat??? Mohla by to dělat ta váha vzduchu? Díky za info pro začátečníka s naftou:)).

Ta

Zrovna řeším podobný problém. Spotřeba mi začala haprovat mezi 0.4-0.5l/h s vypnutýma spotřebičema. Předním byla v pohodě na 0.4 a tak zjistil jsem že mi začal zlobit jeden "válec" (buď válec nebo PD-element).

Bohužel mi víc lidí potvrdilo, že tam už nějaký problém je a měl by se začít řešit.

Co se týká klimy, tak bych řekl že bude prázdná.

Editováno: , autor: zerox
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

equipe: to, že má auto nějakou záruku nevylučuje, že si ho nemůžeš připojit k vagu a vyčíst informace. tím se nic nezkazí.

bez toho logu, jak jsem psal nahoře, toho moc nezjistíš a budeš měnit /nebo ti budou měněny/ věci, které by nemusely.

tyhle problémy ti může dělat 100 a 1 věc - váha, turbo, vstřiky (když třeba dobrák před tebou jezdí např. naftu s převoďákem)

pokud máš noťas, tak si kup čínskej kabel (na fábku klidně kkl v řádu stokorun) a můžeš se to naučit sám. navíc ještě ušetříš, pokud za to platíš. jinak na vagu zjistíš i tu klimu. pokud nejede, bude tam nějaký zápis. jde tím zkontrolovat i jestli není prázdná.

zerox: problém tam být nemusí - může to být i unavený. měl jsi tam přidán 1mg, ale hranice je 2,6mg. to je jak kdyby jsi měřil u auta tlaky a jeden válec měl o 1bar méně, když tolerance mezi válci je většinou kolem 3bar. někteří dokonce nepoznají ani když jim 1 válec nejede vůbec. jinak spotřeba při volnoběhu normálně kolísá plus/minus desetina.

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zerox: problém tam být nemusí - může to být i unavený. měl jsi tam přidán 1mg, ale hranice je 2,6mg. to je jak kdyby jsi měřil u auta tlaky a jeden válec měl o 1bar méně, když tolerance mezi válci je většinou kolem 3bar. někteří dokonce nepoznají ani když jim 1 válec nejede vůbec. jinak spotřeba při volnoběhu normálně kolísá plus/minus desetina.

Na tu hranici jsem se zeptal přímo ve Škodovce, kde mám známého a hranice by měla být okolo 1.5(ptal jsem se přímo na můj motor) a vzhledem k tomu že se mi to zhoršuje, pouze zatím podle diagnostiky, tak to neberu na lehkou váhu.

S kolísáním spotřeby souhlasím, ale pokud se to před tím nedělo a najednou to začalo, tak to musí mít nějakou příčinu, ale to dám určitě vědět až motor bude po servisní kontrole, a uvidí se jestli byl důvod k panice :)

Ještě jsi psal že podle VAGu poznáš jestli klima není prázdná, můžeš mi prozradit jak nebo kde to vyčtu? Teda jestli to není nějak tajný :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

boobika: už jsem objednaný do servisu, tak potom podám info. Nemám opravdu čas něco objednávat a sám napojovat. Díky za odpověď, je to moje první ojeté auto a asi mi to bude spočítáno:)) Nový je holt nový.

v řj klimy lze zobrazit hodnotu na čidle tlaku, plus v dílenské příručce je tabulka jaký je správný tlak při určité teplotě.

jinak ve škodovce toho občas napovídají... rozmlouvat ti to ale nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

predpokladam ze mas axr. 0,9 na volnobehu som mal aj ja. myslim, ze u tychto motorov to je normalne. cital som to aj na de strankach.a viaceri sa tam stazovali na 0,9 spotrebu. treba trosku doladit synchronizaciu kluky vacky a uvidis, ze to klesne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v řj klimy lze zobrazit hodnotu na čidle tlaku, plus v dílenské příručce je tabulka jaký je správný tlak při určité teplotě.

jinak ve škodovce toho občas napovídají... rozmlouvat ti to ale nebudu.

Mno neřikám že nenapovídají, ale v podstatě řekli to co mi řeklo víc lidí, takže zrovna mohli trefit :) Takže dokuď ten motor poběží normálně tak to řešit nebudu a co tisíc km ty hodnoty zkontroluju. A pokud se to budu zhoršovat tak s tím začnu něco dělat. Ale s tou kontrolou toho konektoru u PD to není špatný nápad :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, je to axr. Nevíš jaký je rozdíl proti předchozí verzi? Tu dávali do před faceliftu? Ten předchozí bral těch 0,5 l /h ? Uvidím jak si s tím poradí v servise. Počítal jsem s investicí 20 % z pořizovací ceny aby bylo všechno v pořádku. Dal jsem komplet nový brzdy, tak ještě dořešit ten zbytek. Jinak ale jezdí moc hezky, proti 1,4tdi, hlavně tomu slabšímu fakt rozdíl.

predpokladam ze mas axr. 0,9 na volnobehu som mal aj ja. myslim, ze u tychto motorov to je normalne. cital som to aj na de strankach.a viaceri sa tam stazovali na 0,9 spotrebu. treba trosku doladit synchronizaciu kluky vacky a uvidis, ze to klesne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozdíl mezi ATD a AXR je hlavně v emisní normě euro3 vs. euro4. AXR by tedy mělo mít kontrolku emisí a reagovat na stavy, které ATD "přešlo", má menší sací ventily, asi i písty, jiný softík, menší vstřiky, takže to nebude nikdy stejné jako ATD.

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky za info. Zítra budu po servise chytřejší.

rozdíl mezi ATD a AXR je hlavně v emisní normě euro3 vs. euro4. AXR by tedy mělo mít kontrolku emisí a reagovat na stavy, které ATD "přešlo", má menší sací ventily, asi i písty, jiný softík, menší vstřiky, takže to nebude nikdy stejné jako ATD.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem byl v servisu. Spotřeba je prý na volnoběh v pořádku, prý motor AXR má větší, no, nevím, co si o tom myslet. Ale třeba ještě neumím jezdit s naftou. Klimatizace celá ušla, prý něco proražené, prý asi od kamínku a uteklo médium, řeší se na záruku. Jinak díky všem za podněty a rady.

díky za info. Zítra budu po servise chytřejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zrovna řeším podobný problém. Spotřeba mi začala haprovat mezi 0.4-0.5l/h s vypnutýma spotřebičema. Předním byla v pohodě na 0.4 a tak zjistil jsem že mi začal zlobit jeden "válec" (buď válec nebo PD-element). http://forum.skodaho...ontrola-trysek/

Bohužel mi víc lidí potvrdilo, že tam už nějaký problém je a měl by se začít řešit.

Co se týká klimy, tak bych řekl že bude prázdná.

myslím, že i prázdná klima by se po zapnutí projevila na otáčkách a chodu motoru. Mám stejný problém - nová náplň, tlačítko se rozsvítí a efekt 0 - diagnoza kompresor KO

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

tak se taky přidám fabia 1 RS motor 1.9 PD na 120kw / 385 Nm na volnoběch pře chipem za tepla 0.8 až 0.9 , po chipu to spadlo na 0.5 až 0.7

před fabkou jsme mněl oktu TDi 1.9 66kw chip 150 kw (jiný turbo jak kráva, jinak spojka atd ) tak jsem ji koupil najel jsem sní 80 Tkm bez problému celkem najeto 186 Tkm (na volnoběch 0.4 až 0.5 )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Jen takové oživení téma

Když sem koupil F1 r.v.02 SDi tak byla spotřeba na volnoběh a zahřátý motor na 87C dle VAG 0.6 - 0.5l. Po používání VIFu to kleslo na 0.4l i se světlama atd.. A teď co sem udělal trasu Praha-Dortmund a zpět pozoruju po vypnutí světel dokonce i 0.3l. Asi sem to nějak protáhnul ))) je pravda že jsem jel pořád (dálnice) cca 150-160 km dle GPS. Toď můj menší poznatek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdarec taky mám 1.9 SDI r.v.01 mám spotřebu na volnoběh u ohřátého motoru bez světel O,9 l/h viz obrázek spotřeba mi přijde taky vysoká podle toho, že jezdím hodně spořivě (na brždění motorem a moc to netočím) spotřeba cca 6 litrů.auto mám cca 1 rok a je to pořád stejný i po tom co jsem vyměnil filtry a termostat se spotřeba výrazně nezměnila. Na vagu jsem koukal na hodnotu egr ventilu a je 94,4% viz hodnoty na obrázku je možné,že to má vliv na spotřebu? ještě jsem se chtěl zeptat jestli někdo nevíte jak se dá(pokud se dá) změřit přes VAG com304 synchronizace vačky u tohoto motoru popřípadě na jaké hodnoty a u jaký skupiny by bylo vhodné se kouknout.(teprve s vagem začínám a moc jsem nikde návodů nenašel) Díky moc všem M.

post-71728-0-82818100-1330849740_thumb.j

post-71728-0-24212100-1330849884_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím

Tak jsem taky mrknul na spotřebu při volnoběhu a je tam 0,6l.Ukazuje to při vypnutých spotřebičích pořád stejně.Ať je motor studenej,nebo po 30ti kilometrové jízdě.Prostě pořád 0,6l a nehne se to.Ještě to nejdůležitější.F1 1,4TDI 55kW COMBI r.v.2003 .Motor po výměně.Měl by mít najeto něco přes 85tisíc.Mám to nechat,nebo se pídit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím

Tak jsem taky mrknul na spotřebu při volnoběhu a je tam 0,6l.Ukazuje to při vypnutých spotřebičích pořád stejně.Ať je motor studenej,nebo po 30ti kilometrové jízdě.Prostě pořád 0,6l a nehne se to.Ještě to nejdůležitější.F1 1,4TDI 55kW COMBI r.v.2003 .Motor po výměně.Měl by mít najeto něco přes 85tisíc.Mám to nechat,nebo se pídit?

Zdarec miki966:

Já bez topení a se světlama mám 0,4l/h. S topením 0,5l/h na volnoběh. 1,4 tdi 59kw 2006. 06l/h mi přijde už lehce víc. Já to ještě nedelal ale zkus si nechat změřit vagem nastavení vačkovýho kola. Když se s tím u rozvodů jen nepatrně hýbne je to znát na spotřebě. Je to tu někde řešený kde ve Vagu to je, zkusím to najít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...