Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj jen se chci zeptat kolik máte dle palubního PC spotřebu l/h u 1.4 TDI s plně zahřátým motorem na volnoběh? Vypnutá světla, klima atd. Díky

Upraveno od R.I.D.E.R

  • Autor

To jsem mel driv porad 0,4 l/h jen kdyz jsem rozsvitil svetla a byl alternator v zaberu stouplo to na 0,5. Ted mam 0,5 porad a na 0,4 uz sem se nikdy nedostal, tak nevim.

  • 4 měsíce později...

Zdravím, jsem čerstvý majitel F1 1,9 tdi 2007, je normální hodnota 0,9 L/H na volnoběh?? Je to moje první auto na naftu, nemá být tak 0,5 L/H. Mám i vyšší spotřebu, pod 6 litrů se skoro nejde dostat. Díky.

když to nastartuješ studený, tak je to normál. musí dobíjet baterku apod. pokud ti to ukazuje u ohřátého motoru a není tam čip, tak je to víc. to, že se nedostaneš pod 6litrů je zvláštní - tenhle motor umí jezdit normálka 4,5-5. ale je možné, že ti diesel ještě nesedl, když píšeš, že je to první. jezdí se s tím trochu jinak, než s benzínem a zvlášť pd-čko.

nicméně, pokud máš vag, najdi si zde jak se dělá log váhy a turba. udělej ho, hoď to sem a podíváme se. taky zkoukni v motorovce, v měřených hodnotách kanál 4, pole 4 synchronizaci vačka-klika, jestli je v nule (ideálně).

Moc díky za vyčerpávající odpověď. Auto má jako "záruku" auto plus, tak to musím řešit v servise. Nemá s tím někdo zkušenost? Taky nejde klima, tlačítko svítí, ale vůbec nic se neděje. Při zahřátém motoru to ukazuje opravdu pořád 0,9 l/h a dnes jsem jel po dálnici cca 130km/h a spotřeba 6,4. Mohla by souviset ta nefunkční klima s tou spotřebou? Když to zapnu/vypnu tak se otáčky ani nehnou. Podle mého laického odhadu tam jde moc nafty, prostě jako kdybych měl pořád trošku zmáčknutý plyn.

Potřeboval bych radu, co nechat po 75 tis udělat??? Mohla by to dělat ta váha vzduchu? Díky za info pro začátečníka s naftou:)).

Ta

když to nastartuješ studený, tak je to normál. musí dobíjet baterku apod. pokud ti to ukazuje u ohřátého motoru a není tam čip, tak je to víc. to, že se nedostaneš pod 6litrů je zvláštní - tenhle motor umí jezdit normálka 4,5-5. ale je možné, že ti diesel ještě nesedl, když píšeš, že je to první. jezdí se s tím trochu jinak, než s benzínem a zvlášť pd-čko.

nicméně, pokud máš vag, najdi si zde jak se dělá log váhy a turba. udělej ho, hoď to sem a podíváme se. taky zkoukni v motorovce, v měřených hodnotách kanál 4, pole 4 synchronizaci vačka-klika, jestli je v nule (ideálně).

Moc díky za vyčerpávající odpověď. Auto má jako "záruku" auto plus, tak to musím řešit v servise. Nemá s tím někdo zkušenost? Taky nejde klima, tlačítko svítí, ale vůbec nic se neděje. Při zahřátém motoru to ukazuje opravdu pořád 0,9 l/h a dnes jsem jel po dálnici cca 130km/h a spotřeba 6,4. Mohla by souviset ta nefunkční klima s tou spotřebou? Když to zapnu/vypnu tak se otáčky ani nehnou. Podle mého laického odhadu tam jde moc nafty, prostě jako kdybych měl pořád trošku zmáčknutý plyn.

Potřeboval bych radu, co nechat po 75 tis udělat??? Mohla by to dělat ta váha vzduchu? Díky za info pro začátečníka s naftou:)).

Ta

Zrovna řeším podobný problém. Spotřeba mi začala haprovat mezi 0.4-0.5l/h s vypnutýma spotřebičema. Předním byla v pohodě na 0.4 a tak zjistil jsem že mi začal zlobit jeden "válec" (buď válec nebo PD-element).

Bohužel mi víc lidí potvrdilo, že tam už nějaký problém je a měl by se začít řešit.

Co se týká klimy, tak bych řekl že bude prázdná.

Upraveno od zerox

equipe: to, že má auto nějakou záruku nevylučuje, že si ho nemůžeš připojit k vagu a vyčíst informace. tím se nic nezkazí.

bez toho logu, jak jsem psal nahoře, toho moc nezjistíš a budeš měnit /nebo ti budou měněny/ věci, které by nemusely.

tyhle problémy ti může dělat 100 a 1 věc - váha, turbo, vstřiky (když třeba dobrák před tebou jezdí např. naftu s převoďákem)

pokud máš noťas, tak si kup čínskej kabel (na fábku klidně kkl v řádu stokorun) a můžeš se to naučit sám. navíc ještě ušetříš, pokud za to platíš. jinak na vagu zjistíš i tu klimu. pokud nejede, bude tam nějaký zápis. jde tím zkontrolovat i jestli není prázdná.

zerox: problém tam být nemusí - může to být i unavený. měl jsi tam přidán 1mg, ale hranice je 2,6mg. to je jak kdyby jsi měřil u auta tlaky a jeden válec měl o 1bar méně, když tolerance mezi válci je většinou kolem 3bar. někteří dokonce nepoznají ani když jim 1 válec nejede vůbec. jinak spotřeba při volnoběhu normálně kolísá plus/minus desetina.

Upraveno od boobika

zerox: problém tam být nemusí - může to být i unavený. měl jsi tam přidán 1mg, ale hranice je 2,6mg. to je jak kdyby jsi měřil u auta tlaky a jeden válec měl o 1bar méně, když tolerance mezi válci je většinou kolem 3bar. někteří dokonce nepoznají ani když jim 1 válec nejede vůbec. jinak spotřeba při volnoběhu normálně kolísá plus/minus desetina.

Na tu hranici jsem se zeptal přímo ve Škodovce, kde mám známého a hranice by měla být okolo 1.5(ptal jsem se přímo na můj motor) a vzhledem k tomu že se mi to zhoršuje, pouze zatím podle diagnostiky, tak to neberu na lehkou váhu.

S kolísáním spotřeby souhlasím, ale pokud se to před tím nedělo a najednou to začalo, tak to musí mít nějakou příčinu, ale to dám určitě vědět až motor bude po servisní kontrole, a uvidí se jestli byl důvod k panice :)

Ještě jsi psal že podle VAGu poznáš jestli klima není prázdná, můžeš mi prozradit jak nebo kde to vyčtu? Teda jestli to není nějak tajný :)

v řj klimy lze zobrazit hodnotu na čidle tlaku, plus v dílenské příručce je tabulka jaký je správný tlak při určité teplotě.

jinak ve škodovce toho občas napovídají... rozmlouvat ti to ale nebudu.

boobika: už jsem objednaný do servisu, tak potom podám info. Nemám opravdu čas něco objednávat a sám napojovat. Díky za odpověď, je to moje první ojeté auto a asi mi to bude spočítáno:)) Nový je holt nový.

v řj klimy lze zobrazit hodnotu na čidle tlaku, plus v dílenské příručce je tabulka jaký je správný tlak při určité teplotě.

jinak ve škodovce toho občas napovídají... rozmlouvat ti to ale nebudu.

nový je nový, ale v dnešní době si už nejsem moc jist, jestli lepší. max. tak na 2-3roky a pryč s ním dokud nic nepotřebuje.

jinak ještě bych ti doporučil odpojit na hlavě konektor ke vstřikům a proměřit odpor vedení včetně vstřiku.

predpokladam ze mas axr. 0,9 na volnobehu som mal aj ja. myslim, ze u tychto motorov to je normalne. cital som to aj na de strankach.a viaceri sa tam stazovali na 0,9 spotrebu. treba trosku doladit synchronizaciu kluky vacky a uvidis, ze to klesne.

v řj klimy lze zobrazit hodnotu na čidle tlaku, plus v dílenské příručce je tabulka jaký je správný tlak při určité teplotě.

jinak ve škodovce toho občas napovídají... rozmlouvat ti to ale nebudu.

Mno neřikám že nenapovídají, ale v podstatě řekli to co mi řeklo víc lidí, takže zrovna mohli trefit :) Takže dokuď ten motor poběží normálně tak to řešit nebudu a co tisíc km ty hodnoty zkontroluju. A pokud se to budu zhoršovat tak s tím začnu něco dělat. Ale s tou kontrolou toho konektoru u PD to není špatný nápad :)

jj, je to axr. Nevíš jaký je rozdíl proti předchozí verzi? Tu dávali do před faceliftu? Ten předchozí bral těch 0,5 l /h ? Uvidím jak si s tím poradí v servise. Počítal jsem s investicí 20 % z pořizovací ceny aby bylo všechno v pořádku. Dal jsem komplet nový brzdy, tak ještě dořešit ten zbytek. Jinak ale jezdí moc hezky, proti 1,4tdi, hlavně tomu slabšímu fakt rozdíl.

predpokladam ze mas axr. 0,9 na volnobehu som mal aj ja. myslim, ze u tychto motorov to je normalne. cital som to aj na de strankach.a viaceri sa tam stazovali na 0,9 spotrebu. treba trosku doladit synchronizaciu kluky vacky a uvidis, ze to klesne.

rozdíl mezi ATD a AXR je hlavně v emisní normě euro3 vs. euro4. AXR by tedy mělo mít kontrolku emisí a reagovat na stavy, které ATD "přešlo", má menší sací ventily, asi i písty, jiný softík, menší vstřiky, takže to nebude nikdy stejné jako ATD.

Upraveno od boobika

díky za info. Zítra budu po servise chytřejší.

rozdíl mezi ATD a AXR je hlavně v emisní normě euro3 vs. euro4. AXR by tedy mělo mít kontrolku emisí a reagovat na stavy, které ATD "přešlo", má menší sací ventily, asi i písty, jiný softík, menší vstřiky, takže to nebude nikdy stejné jako ATD.

tak jsem byl v servisu. Spotřeba je prý na volnoběh v pořádku, prý motor AXR má větší, no, nevím, co si o tom myslet. Ale třeba ještě neumím jezdit s naftou. Klimatizace celá ušla, prý něco proražené, prý asi od kamínku a uteklo médium, řeší se na záruku. Jinak díky všem za podněty a rady.

díky za info. Zítra budu po servise chytřejší.

  • 5 týdnů později...

Zrovna řeším podobný problém. Spotřeba mi začala haprovat mezi 0.4-0.5l/h s vypnutýma spotřebičema. Předním byla v pohodě na 0.4 a tak zjistil jsem že mi začal zlobit jeden "válec" (buď válec nebo PD-element). http://forum.skodaho...ontrola-trysek/

Bohužel mi víc lidí potvrdilo, že tam už nějaký problém je a měl by se začít řešit.

Co se týká klimy, tak bych řekl že bude prázdná.

myslím, že i prázdná klima by se po zapnutí projevila na otáčkách a chodu motoru. Mám stejný problém - nová náplň, tlačítko se rozsvítí a efekt 0 - diagnoza kompresor KO

mam 1.4tdi 51 kw, najeto 197 000, spotřeba na volnoběh s vypnutýma spotřebičema 0,3, se zapnutýma 0,4 (bez klima), někdy to i se světlama skočí na 0,3

Upraveno od miroslav123

  • 3 týdny později...

tak se taky přidám fabia 1 RS motor 1.9 PD na 120kw / 385 Nm na volnoběch pře chipem za tepla 0.8 až 0.9 , po chipu to spadlo na 0.5 až 0.7

před fabkou jsme mněl oktu TDi 1.9 66kw chip 150 kw (jiný turbo jak kráva, jinak spojka atd ) tak jsem ji koupil najel jsem sní 80 Tkm bez problému celkem najeto 186 Tkm (na volnoběch 0.4 až 0.5 )

  • 2 měsíce později...

Jen takové oživení téma

Když sem koupil F1 r.v.02 SDi tak byla spotřeba na volnoběh a zahřátý motor na 87C dle VAG 0.6 - 0.5l. Po používání VIFu to kleslo na 0.4l i se světlama atd.. A teď co sem udělal trasu Praha-Dortmund a zpět pozoruju po vypnutí světel dokonce i 0.3l. Asi sem to nějak protáhnul ))) je pravda že jsem jel pořád (dálnice) cca 150-160 km dle GPS. Toď můj menší poznatek.

  • 2 týdny později...

Zdarec taky mám 1.9 SDI r.v.01 mám spotřebu na volnoběh u ohřátého motoru bez světel O,9 l/h viz obrázek spotřeba mi přijde taky vysoká podle toho, že jezdím hodně spořivě (na brždění motorem a moc to netočím) spotřeba cca 6 litrů.auto mám cca 1 rok a je to pořád stejný i po tom co jsem vyměnil filtry a termostat se spotřeba výrazně nezměnila. Na vagu jsem koukal na hodnotu egr ventilu a je 94,4% viz hodnoty na obrázku je možné,že to má vliv na spotřebu? ještě jsem se chtěl zeptat jestli někdo nevíte jak se dá(pokud se dá) změřit přes VAG com304 synchronizace vačky u tohoto motoru popřípadě na jaké hodnoty a u jaký skupiny by bylo vhodné se kouknout.(teprve s vagem začínám a moc jsem nikde návodů nenašel) Díky moc všem M.

post-71728-0-82818100-1330849740_thumb.j

post-71728-0-24212100-1330849884_thumb.j

Zdravím

Tak jsem taky mrknul na spotřebu při volnoběhu a je tam 0,6l.Ukazuje to při vypnutých spotřebičích pořád stejně.Ať je motor studenej,nebo po 30ti kilometrové jízdě.Prostě pořád 0,6l a nehne se to.Ještě to nejdůležitější.F1 1,4TDI 55kW COMBI r.v.2003 .Motor po výměně.Měl by mít najeto něco přes 85tisíc.Mám to nechat,nebo se pídit?

Žádný názor?

Zdravím

Tak jsem taky mrknul na spotřebu při volnoběhu a je tam 0,6l.Ukazuje to při vypnutých spotřebičích pořád stejně.Ať je motor studenej,nebo po 30ti kilometrové jízdě.Prostě pořád 0,6l a nehne se to.Ještě to nejdůležitější.F1 1,4TDI 55kW COMBI r.v.2003 .Motor po výměně.Měl by mít najeto něco přes 85tisíc.Mám to nechat,nebo se pídit?

Zdarec miki966:

Já bez topení a se světlama mám 0,4l/h. S topením 0,5l/h na volnoběh. 1,4 tdi 59kw 2006. 06l/h mi přijde už lehce víc. Já to ještě nedelal ale zkus si nechat změřit vagem nastavení vačkovýho kola. Když se s tím u rozvodů jen nepatrně hýbne je to znát na spotřebě. Je to tu někde řešený kde ve Vagu to je, zkusím to najít.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.