Přejít na obsah

VAG-Kontrola trysek


zerox

Doporučené příspěvky

Ahoj.

Dneska jsem napíchnul Fabii(1.4TDI PD, najeto 60tis.) na VAG a v měřených hodnotách na skupině č.13 v motoru jsem zjistil, že třetí válec je "slabší"(ŘJ musí přidávat víc paliva, protože je tam něco špatně), konkrétní hodnoty jsou tady.

post-49842-0-16178100-1317480439_thumb.j

měřeno na zahřátém motoru

Tolerance by měla být od -2 až +2(čerpal jsem z dílenské příručky), ale příjde mi divný, že problém má pouze jeden válec a hodnoty nejsou víceméně stejné na všech válcích. Motor běží normálně, olej nežere a ani nepřibývá, naftu beru od prověřených pump plus aditivuju(VIF), tak se chci zeptat jestli s tímhle nemáte někdo zkušenost. Pokud to vypadá na začínající problém, tak bych to rád začal řešit dřív než bude pozdě.

Díky :)

Editováno: , autor: zerox
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

motor měl provozní teplotu? tohle "měření" počítá právě s tím, že se válce "neojedou" všechny stejně. to, co máš přidané v naftě na 3. válci, máš ubrané v součtu na prvních dvou.

hodnota už je trochu vyšší, ale jak píšeš, tolerance je myslím 2,6mg a i při tomhle rozdílu to většina lidí ani nepozná. může být špatná komprese, špatný vstřik, špatné o-kroužky na vstřiku. je toho víc. komprese se dá změřit a jinak by jsi musel prohodit vstřiky třeba mezi 1. a 3. válcem, aby jsi vyloučil vstřik.

osobně bych zkusil nějaký čistič vstřiků, případně lze nechat motor běžet jen na plechovku vifu a nebo celou plechovku do zbytku nafty v nádrži.

pak bych to omrknul znovu ve vagu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, motor byl zahřátej (podle VAGu - 87°C). S těma aditivama to můžu zkusit, ale nezdá se mi že by tryska byla "ucpaná". Co se týká toho měření, tak jsem to pochopil tak, že ŘJ musí dát víc paliva pro "špatný" válec, aby srovnalo otáčky podle ostatních válců, takže je opravdu možný že to bude v těch možnostech co jsi popsal. Mno snad to budou jenom o-kroužky, to je to nejmenší zlo :) Každopádně díky za reakci :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když bude tryska úplně ucpaná, tak daný válec nepojede vůbec. když bude třeba špatně rozprašovat, byly by hodnoty úplně mimo a poznal by jsi to na běhu motoru. zvlášť u tříválce.

jestli chceš zkoumat, nech si změřit tlaky a hned budeš vědět víc. gumky na vstřicích se projevují taky špatným - delším teplým startem. navíc při 60tkm by problém být ještě nemusel.

jinak s tou funkcí je to tak, jak píšeš. pokud je válce slabší, potřebuje více času na otočení kliky než válec, který má vlastnosti, aby byla referenční hodnota 0mg. takže na slabší se přidá nafta, u silnějšího se ubere.

co se týče aditiv nebo čističe, tak ten vif ve velkém množství nebo třeba tec-2000 pro diesel (čistič)

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou tryskou mi to je jasný :) Jenom mi furt nejde do hlavy, že by se "zanášela" jenom jedna tryska. Asi bych měl dodal že palivový filtr měním pravidelně po 30tis., naftu aditivuju a EGR je OFF, takže znečištění bych, aspoň prozatím, vyloučil už jenom protože jsem dneska udělal ještě jednu kontrolu po delší jízdě po dálnici a výsledky se změnily:

Válec: 1 2 3

-0.40mg/str -0.61mg/str +0.99mg/str

Že by se to s každou jízdou zhoršovalo? Motor běží pocitově dobře.

Ještě jedna věc, ale nevím jestli to s tím souvisí. Asi před měsícem, zase po delší jízdě, mi vylétly otáčky na volnoběh na cca 1200ot. a nechtěli jít dolů ani po několika nastarování, od tý doby to bylo ok. Nejdřív jsem si toho nevšímal, až do dneška, když se mi to stalo znovu. Nejdřív jsem si myslel že může zlobit plynový pedál, ale podle diag. funguje normálně od 0% až po 100%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tryska se nezanáší - to by jsi poznal při jízdě. problém bude jinde. zkus nechat změřit tlaky - to máš max. 30minut práce. pokud bude jetej válec, nemusíš hledat dál.

s těma otáčka na 1200 to dělá u víc 1.4tdi, ale většina lidí tvrdí, že jim pomůže, v době kdy to běží na 1200 při volnoběhu, přizvednout nohou pedál plynu. z toho soudím, že to dělá samotný pedál. zkus ještě stáhnout spodní hadici z ic, jestli z ní vyteče olej. je to spíš pro jistotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

olej tam vždycky bude. jde jen o to, kolik. něco tam jde turbem, něco odvětráním z motoru. když je oleje hodně, motor ho nasaje a frčí i bez plynu. sice se to většinou stane při vyšším fofru a jde to na doraz (většinou i na přeraz :palec2: ), ale někdy to začíná, že si trošku jen přisaje. je to jen pro jistotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

panove tak nevim ja se zivim opravami traktoru u vsech od o2000 jsou variabilni turba comonraily atd .ty hodnoty na vstrikach mi nikdy nepotvrdily spatnou kompres vzdy to bylo ve vstrikovaci pokud je poslu na kontrolu tak zacpany vstrikovac je fakt blbost ale stane se to ze vlivem ceske nafty se vstrik uvnitr opotrebi a nafta odchazi do odpadu ale motorova jednotka toto nevi vi ze uhlove zrychleni z toho daneho valce je mensi a tim padem prida na delce vstriku s toho samozdrejme bude vetsi spotreba ale jen na pc auta skutecnost bude jina

mam fabii 14TDI 59KW cipla na 77KW jede skvele psala na volnobehu 0.3 -0.5 a ted pise malinko vic ale celkova spotreba stoupla na dlohodoby prumer 5.7 L a to mi prijde divne bezne jsem jezdil okolo 5.2 L zatim jsem neresil a vag nemam stve me to musim nekoho najit a potestovat kde je chyba co treba teplomer nasavaneho vzduchu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...