Přejít na obsah

Fabia III


schimmer

Doporučené příspěvky

Co dodat.. Za pár let budeme všichni jezdit při nejlepším v 1.0 TSI a budeme se chlubit, jaký to má objem a že to má 3 válce! před těmi ostatními, kteří budou mít 0,4 jednoválec. Samozřejmě můžeme být EU vděční, protože jsou to na výsost výkonné a kultivované motory s minimální spotřebou bez ohledu na jízdní styl, protože přece pokud někdo tvrdí opak, jen lže. Ó mocná EU..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mladá Boleslav, 15. června 2017 – ŠKODA dnes v Mladé Boleslavi vyrobila 500 000. vůz třetí generace řady FABIA. Automobilka současně oslavila i další jubileum: je to současně také celkově čtyřmiliontá ŠKODA FABIA, která sjela z linky od svého debutu v roce 1999. Jubilejním vozem je ŠKODA FABIA COMBI se zážehovým motorem 1,0 TSI a automatickou převodovkou DSG v odstínu bílá Moon. S 91 400 dodávkami zákazníkům za prvních pět měsíců roku 2017 je FABIA aktuálně na druhém místě v pořadí dodávek vozů značky ŠKODA, hned za modelem OCTAVIA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

... a dalsi, treba jako Active bude mit v zakladu stejny typ svetel jako ma v zakladu dnesni STYLE, radio Swing bude vetsi, 18" alu, cerny strop pro Monte Carlo, nove interiery a hlavne plno dalsich asistentu znamych treba z Octavie ci Superbu a plno dalsiho ;) ... to treba nekdy priste... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Lukason napsal:

... a dalsi, treba jako Active bude mit v zakladu stejny typ svetel jako ma v zakladu dnesni STYLE, radio Swing bude vetsi, 18" alu, cerny strop pro Monte Carlo, nove interiery a hlavne plno dalsich asistentu znamych treba z Octavie ci Superbu a plno dalsiho ;) ... to treba nekdy priste... 

 

před 4 hodinami, Lukason napsal:

Bohuzel, FIII FL bude tvarove jinaci a proto verze: plug and play, nepujde.

1.5 opravdu nebude :D

 

 

Tak to je super. Místo toho, aby se zaměřili na opravdu důležité věci - dobře vyladěný podvozek (nikoliv tu ubouchanou uhoupanou tragédii) a pořádný motor (cokoliv pod 4 válce a 1 litr není motor), tak tam dají ještě větší kola (se kterými bude mít ten podvozek ještě víc práce - teď přispěchá Maverick s tím, že FIII funguje i na 17" dobře, což není pravda, nefunguje dobře ani na 16" mimo silnice jako sklo), kopec asistentů (které jsou ve výsledku k hovnu) a hlavně větší rádio... Je mi z toho dnešního "vývoje" blivno... :( Ale full LED světla kvituju, jediná smysluplná změna.

 

Ještě abych nebyl špatně pochopen doplním - auto jako celek je Fabie celkem dobrá, pokud se člověk udrží do 350 tisíc a zachová rozumné rozměry kol (16" maximum). Šponovat Fábii k půl milionu (koukněte se na ceny Rapidu po FL) a dávat tam větší kola je prostě nesmysl a nějací asistenti z toho lepší auto taky neudělají.

Přijde mi, že jsem v dnešní době nepochopen a s paradoxně velice specifickými požadavky na auto - chci, aby to mělo skvělý podvozek a pořádný motor. Z ostatních blbostí ještě ocením parkovací senzory, lepší světla, dešťový/světelný senzor a možná to kessy (ale není to nic, bez čeho by se nedalo žít). Opravdu nechci asistenty, které ze mě udělají pasažéra. Ale v tom požadavku, že chci řídit jsem, zdá se, dost osamělý.

Editováno: , autor: mp390
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravda, že stěžovat si na slabý motor a houpavý podvozek na fóru, kde třetina lidí řeší cvakání v palubovce, druhá dělá z auta vánoční stromeček a ta třetí se předhání v co nejnižší průměrné rychlosti je asi zbytečné. :(

Editováno: , autor: mp390
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom tak. Koukal jsem do konf. Karoq. Základ motor 1.0 81 s 6kv. Další je 1.5 ale jen s dsg a šup o 100t cena nahoru. Proto 1.5 nikdy nedaji. A jak píšu u sebe mi fabča naprosto vyhovuje k mým potřebám a to v základu style ma 15. A jsem rád za 4 válce i když htp nejezdilo vůbec špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mp390: Bohuzel, Maverick neprispechal jako prvni. Nevadi.

Kazdopadne Maverick mluvil o kolech tak casto, ze uz ho to nebavi a proto se opakovat nebude. Za svym nazorem si ale stoji, nicmene ho nikomu nevnucuje, pouze konstatuje. BTW, na foru s timto nazorem neni jedinej, mozna jen nejhlasitejsi. 

 

Co me ale "bavi" vic je to, jak ty prezentujes sve preference a nazory jako ty spravne, viz. parafrazuji "opravdu dulezite veci - vyladeny podvozek a poradny motor". Co to vlastne znamena? Bezprecedentni komfort nebo naopak spickova agilita? Oboji nejde. Pro tebe mozna to prvni, pro me treba to druhe. Nebo mozna neco mezi, ale v jakem pomeru? A co definuje poradny motor? 

 

Co se tyka motoru, tvrzeni, ze co je pod 4valce a 1 litr neni motor stoji na cem? Na vzhledu? Na kulture behu? Na zvuku? Na zivotnosti, kterou dneska nikdo nezna a klidne muze byt vyssi u novejsiho trivalcoveho TSi? Nebo na poskytovane dynamice, ktera je mimochodem u 1.0 TSi 81kW znatelne lepsi nez u 1.2 TSi 81kW? Aby nedoslo k mylce, taky bych v tomto pripade zvolil radsi ctyrvalec 1.2 TSi, ale je to jen vec subjektivni preference, nema to racionalni zaklad. A proto to vzdy prezentuju jako svou osobni preferenci a doporuceni, nikoliv jako obecne platnou pravdu.

 

Mozna se pravem citis v dnesni dobe nepochopen, protoze sve preference, sve pozadavky a svuj nazor na smysluplnost ruznych vybav ci asistentu povazujes za to jedine spravne. Ponekud sobecke. Alespon tak to ctu v tvem prispevku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Maverick - problém podvozku Fabie je to, že není ani agilní ani komfortní.

Agilita: Rychlé změny směru auto rozhoupou, což je mimo jiné důsledek slabého stabilizátoru na přední nápravě. Ano, Fabie je hezky stabilní, když po ní nic nechceš (neznám jiné malé auto, které by bylo takhle stabilní při 200 na dálnici). Osobně mi přijde, že to je ale zásluha hlavně použitých širokých kol a pneumatik.

Komfort: Po chybě s příliš tvrdým podvozkem u Rapidu vývojáři pravděpodobně chtěli udělat podvozek Fabie komfortnější, už ani nemuseli řešit velkou výšku karoserie jako u předchozí Fabie, takže změkčovali co se dalo. To je sice proti prkenné FII příjemné, ale má to i stinné stránky.

Měkčí je již zmiňovaný stabilizátor (je o 2mm tenčí) výsledkem je možná plavnější jízda, ale zvýšily se náklony karosérie. Měkčí jsou i pružiny. Opět prima řešení na menší nerovnosti, ale při větších jdou tlumiče na doraz. Velikost kol nemá cenu s Tebou řešit, to je jenom zbytečné dohadování se (možná kdybys najel s FIII více kilometrů, přišel bys na to sám).

Další věc co mi vadí - pokud na plný plyn zrychluješ na mokru, zasahuje protiprokluz, přední náprava vydává děsné rány. Stejný problém je na suchu, stačí pod plným plynem (na rovince i na výjezdu ze zatáčky, například na trojku) trefit příčnou nerovnost, či sérii nerovností. Opět rána (rány) od přední nápravy, jako by chtěla vyskočit z auta, navíc přední náprava uskakuje. Když ti takhle celé auto uskočí při 100+ o metr do strany, není to opravdu pěkný pocit! To ale asi úspěšně vyřešit úplně nejde, podobný problém popisuje majitel Seatu Leon Cupra. Jenže tam se musí náprava prát s 300k a 350Nm, ne se třetinou!

 

Jelikož jsi nějak napojen na Škoda Auto, můžeš mi prosím říci, jestli mnou zmiňované problémy řeší "sportovní" podvozek? Konfigurátor popisuje snížení plus jinak naladěné pružiny. O stabilizátoru ani slovo.

 

K motoru - tříválec sice má lepší parametry, ale to není nic, co by nešlo dostat ze současné 1.2 TSI. Je to zásluha hlavně vyššího tlaku turbodmychadla, takže 1.2 by mohla mít parametry stejné či ještě lepší. Tedy parametry nejsou nic, pro co by bylo nutné 1.0 TSI oslavovat a vítat.

Zůstává horší kultura chodu a pomalejší padání otáček, což je společná vlastnost všech tříválců.

 

Opravdu jsem padlý na hlavu, když bych upřednostnil vyřešení těchto problémů před různými asistenty a konektivitou? Uvědomuji si, že nadšených řidičů ubývá, lidé raději neustále on-line komunikují a chtějí to dělat i v autě. Pak jsou pro ně asistenty a konektivita dar z nebes, nemusí se věnovat řízení. To beru. Pro mě za mě ať si tam ty asistenty dávají, ale základ auta (motor a podvozek) ať je pořád to nejlepší, co lze v určité třídě nabídnout. Jenže pak přijde člověk z marketingu a člověk z účetního oddělení a začne se škrtat. Dnes kultura chodu motoru asi nikoho nezajímá, stačí super parametry díky turbu, takže čtyřválec můžeme škrtnout (navíc má také lepší vylhanou spotřebu a tedy i lepší vylhané emise - díky, EU!). Podvozek taky nikoho dnes nezajímá, protože na rychlou aktivní jízdu nemá člověk píšící na Facebook už čas (a navíc se to přeci nesmí!). No a vývoj asistentů, aby tento facebookující jedinec nevyletěl ze silnice (a kvůli hvezdičkám Euro NCAP) stojí peníze, takže už nezbydou finance na pořádně naladěný podvozek.

Takže pak člověk, který chce řídit, který si to řízení chce užit a často se jede projet jen tak, ostrouhá a ještě má sobecké požadavky. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, MilanHos napsal:

@mp390 Nikdo nikoho nenutí zůstat u Škody nebo celkově v koncernu. 

Já už jsem výš taky psal o tom motoru, ale trochu se to rozporuje s tvou cenou do 350 000 max. Nebo jsi ochoten dát za Fabii 1.5 přes půl míče? Byť by měla i pro tebe dokonalý podvozek.

 

Můj předpoklad je, že kdyby tam dali 1.5 TSI 130/150k, museli by s podvozkem něco udělat (vždyť Polo má dokonce 2.0 TSI a stojí na stejném základu!). Pak bych byl ochotný za Fabii dát i těch 450-500 tisíc.

 

Ale to se nestane, viz důvody v předchozím příspěvku. Automobilky mají pocit, že sportovně jezdit můžeš jenom ve sporťácích, že obyčejná auta nemusí být naladěná lépe než průměrně, protože to většina lidí neocení (bohužel pravda).

 

Takže příští auto nebude tato třída ani Škoda (mimo jiné chci kombi, což prý u Fabie zruší), ale u koncernu bych přesto rád zůstal.

Editováno: , autor: mp390
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mp390: Zkratim to - v nejakych 80% (krome tech kol :p a par dalsich drobnosti) se shodneme.

 

Jenze je potreba si uvedomit, ze zakazniku s podobnymi preferencemi jako mas ty/mam ja (ja ovsem kvituji i zmineny infortainment a asistenty - i kdyz ne vsechny) je v dnesni dobe mizive procento - konec koncu, sam jsi to vyse napsal. A tedy z obchodniho hlediska jsme zanedbatelni. Staci se rozhlednout po svem okoli. Je tedy na miste to vyrobci zazlivat? Nemyslim si. A ze takovyto pristup neni nic vyjimecneho budiz podporeno faktem, ze se tak deje napric znackami. Doba je holt takova a vetsina zakazniku (a v rade pripadu i priblblych predpisu) si to zada.

 

A my budeme bud brblat (stejne s tim nic neudelame) nebo pujdeme s dobou, prizpusobime se a je jen na nas, jakou nejlepsi kombinaci si z aktualni nabidky (treba uplne jine znacky) vybereme tak, aby se pokud mozno co nejvice priblizila nasim idealum. Nic lepsiho totiz nedostaneme. Muze se nam to nelibit, ale to je tak jedine, co s tim muzeme delat...

 

BTW, na Skoda Auto nijak napojen nejsem, ale to jen na okraj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...