Duben 26, 20196 r Neutahaná naftová Fabie se strašně blbě shání. Ve své době byly poměrně drahý, takže pocházejí hlavně z dovozů.
Duben 26, 20196 r Htp není dobré hned zatracovat. Na dálnici je to líný motor, to je jasné už z papírového výkonu. Ale pro někoho kdo pojede 40km okreskama a nebude potřebovat neustále předjíždět, bych řekl, že bude téměř bez investic a rozhodně s levnějším servisem, než utahaná nafta, kterou někdo údajně najezdil 10 000km za rok. 1.4 MPi jedině 16V verzi 55kw. 1.4 MPi 44kw a 50kw žere i trávu okolo. Já s 44kw jezdil po městě za 8 i 9 litrů. To je prostě na 44 kW moc. Htp to ujede leda na dálnici. Tam zase htp požene spotřebu výše. Občas jezdím s htp od rodičů. Když jsem ještě měl 1.4 MPi 44kw, nelíbil se mě zvuk. Ale je to velmi spolehlivé auto. Dodnes když se mě nafta posere, zachraňuje mě právě htp jako náhradní vozidlo. :) ikdyž má přezdívku šicí stroj, nedám na něj dopustit. Upraveno Duben 26, 20196 r od Petrkiller
Duben 26, 20196 r před 8 hodinami, Kaskordio napsal: Pokud TDi, tak nejspíš něco podobného. Naftu nám nedaruje, zato vypadá slušně, stejně tak i výbava. https://auto.bazos.cz/inzerat/101737428/Skoda-Fabia-19-TDI-Elegance.php Nebylo by lepší něco od tud? https://www.skodaplus.cz/Search/result?fulltext=&ord=8&dir=desc&model[]=400&mark[]=32&fuel[]=2&priceFrom=&priceTo=50000&speedometerFrom=&speedometerTo=&inOperationFrom=&inOperationTo=&capacityFrom=&capacityTo=&loadFrom=&loadTo= před 2 hodinami, Petrkiller napsal: Tam zase htp požene spotřebu výše. Já jezdil Holandsko s průměrem 6,5 při tacho 140, Chorvatsko 6,0 při 130 před 2 hodinami, Petrkiller napsal: 1.4 MPi jedině 16V verzi 55kw. 1.4 MPi 44kw a 50kw žere i trávu okolo. Já s 44kw jezdil po městě za 8 i 9 litrů. To je prostě na 44 kW moc. Já jsem nikdy neprozřel, v čem byla 1,4 lepší než HTP. Běžně se řeší těsnění pod hlavou, spotřeba... Za mě 1,4 nebrat, ale asi to máme každej jinak. Taky si nemyslím, že kupovat auto 20 roků staré na 80km denně je nejlepší řešení edit: Ať měl jakýkoliv motor pověst nesmrtelného držáku, nesmrtelné není nic a po 20 letech už má každý nejlepší za sebou Upraveno Duben 26, 20196 r od tomik.cesko
Duben 26, 20196 r Minulý rok HTP do Slovinska a za dovolenou 6.3l/100 (dle dotankování), 4 lidi + klima. Konkrétně 40kW. Ale zásadní problém je u HTP, že je třeba dobře vybírat, ono umí být spolehlivé, ale pokud se předchozí majitel nestaral, tak je to kasička... (6V verze, 12V verze je na tom podstatně lépe, když se vymění rozvody) Ale to platí v podstatě o každém motoru. 1.4 MPI mají zásadní problém v tom, že ty auta jsou prostě staré. 1.9 SDI/TDI zase odrovnává nápravu, a mívají hodně najeto (krom těch ověřených po důchodci co jezdil jen do kostela ). 1.4 16V 55kW je jakš takš spolehlivá, 74kW nebrat. 1.4 TDI jsou taky docela spolehlivé, ale jsou hlučné a hodně vibrují. 2.0 MPI se skoro nedá sehnat a taky to není žádná hitparáda. Takže ono vybrat něco co Fábie je taky docela oříšek a hlavní je asi se dívat po stavu, výběr je velký, ale těch dobrých moc není ?
Duben 26, 20196 r před 3 hodinami, Petrkiller napsal: Htp není dobré hned zatracovat. v bazaru bych se jí oblukem vyhnul, je to potenciálně problémový motor a dostl lidí se jí zbavuje právě v okamžiku, kdy se začne něco dít. Určitě bych nekupoval bez změření tlaků.
Duben 26, 20196 r Třeba já se HTP zbavoval jen pro to, že jsem chtěl něco jiného, většího a hlavně s DSG. Já jsme jeden z těch max spokojených s HTP.
Duben 26, 20196 r před 42 minutami, Martab napsal: 1.4 16V 55kW je jakš takš spolehlivá, 74kW nebrat. Ono to stejně bude kus os kusu Na 1.4 16V 55kw nemůžu říct půl slova, jasně, občas výkon chybí, ale na běžné ježdění to stačí Na 1.4 16V 74kw nadavá hodně lidí Ale v práci jsme měli firemní právě s tímhle motorem a při prodeji ve 300tkm nebrala ani kapku oleje a doteď jezdí u strejdy od Galviho Teď bude mít odhadem tak 330? 350tkm? Netuším přesně...Ale podle posledního infa ještě od Galviho auto sloužilo bez problémů Potom ještě 1.4 16V 59kw, těch je ale málo.
Duben 26, 20196 r Jo, ty 16V jsou právě jak se povedlo no :/ (hlavně 74kW). 59kW je nejlepší, ale dělala se jen poslední rok a jen kombi a sedan.
Duben 26, 20196 r Nafta je těžká na nápravu, dostává zabrat, ale tlumiče, uložení, čepy jsou věci, co si dokážu vyměnit. Záleží v jakém stavu by kus byl, co koroze. Na škodaplus jsou v našem okolí pouze 1.2 a jedna 1.4 v socce výbavě. Po zkušenosti s oficiálním Honda servisem, kde prodávali Jazz a měrka oleje začala ukazovat něco po doliti litru oleje, tak ani tomu autorizovanému prodeji moc nevěřím... 1.4 55kW nebo 59, to je snad menší jehla v seně než použitelný ropák. S cenou okolo 30-40 tisíc toho člověk moc nevymyslí a já zastávám názoru, ať má člověk raději 10, 15 na případné opravy.
Duben 26, 20196 r Bohužel 1.2 HTP a 1.4 MPi jsou motory pro socka výbavy. Málo kdo nakoupil výbavu za 100 000kc a motor dal htp. 1.4 16V byla i v lepších výbavách. Koukej po té. Ale 74kw neber. Ikdyz ty první co braly olej po litrech už asi dávno nejezdí..
Duben 26, 20196 r Já mám starou 1.4-16V-74kw najeto skoro 200 a vpohodě jezdím od výměny do výměny bez dolévání oleje. Takže bych od 74kw verze neodrazoval.
Duben 26, 20196 r Tak jsem po všech názorech začal hledat i 1.4. snažím se ideálně 59kW(snad neexistují) a nejvíce je 55 a 74. Pár jedinců jsem našel. https://auto.bazos.cz/inzerat/103632658/Skoda-Fabia-14-16V-74kW-Elegance-LPG.php 74kW, zařadil jsem ji skrz LPG. 2 roky není nejdýl, ale je. Výbava slušná, koroze se nebojím, když je to Ital. https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/18262907 Tato mě přijde jako dobrá volba, jen se dostáváme k vyšší ceně a osobně s bazarem zkušenosti nemám. https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/18264500 Pak je tady levná, málo najeto, klima, zvenku otloukanek. Interiér vidět není. A ještě k tomu ono TDI z Uherského Hradiště. https://auto.bazos.cz/inzerat/101737428/Skoda-Fabia-19-TDI-Elegance.php
Duben 27, 20196 r Tak ten první inzerát už neexistuje, škoda... A co tahle? Když pominu rámeček masky, který je v jiné barvě? A možná ještě na řidičových dveřích ta rýha? Nebo se mi to zdá? https://www.skodaplus.cz/Car/1434969/skoda-fabia-16v-1-4-16v-55-kw?query=fulltext%3D%26ord%3D8%26dir%3Ddesc%26model%5B%5D%3D400%26mark%5B%5D%3D32%26fuel%5B%5D%3D1%26priceFrom%3D%26priceTo%3D45000%26speedometerFrom%3D%26speedometerTo%3D%26inOperationFrom%3D%26inOperationTo%3D%26capacityFrom%3D%26capacityTo%3D%26loadFrom%3D%26loadTo%3D
Duben 27, 20196 r Bud rad , ze jsi spokojeny s HTP. U tchana po 100t km samozrejme propalene ventily.Co 15t km mu umre naka civka. Zvuk strasny , jak pusti klimu a ma v aute 3+ lidi tak do kopca , aby to clovek tlacil. Na 80km denne , ani za nic. Spotreba jak moje 1,4 na delsi trasy. U HTP je to loterie a v bazarech jsou spis ty auta pred smrti.Proto pokud HTP , tak jedine 47kw a zmerit hned tlaky ve valcich. Menit casto olej a neutahat na dalnici.Ano po 150t km jsem mel praskle tesneni pod hlavou , vyresene pred barakem za babku.
Duben 27, 20196 r Ondra16V-vypada hezky, ale jsme od Vsetína a to je přes celou republiku. Ideálně hledáme něco v okolí 100km od nás. HTP jsme vyřadili. Jak jsem psal, už jednou v rodině bylo a nakonec byli všichni rádi, že známého naboural borec a z auta byla totalka. Pokladnička. Pánovi na TDI jsem psal, zatím bez odpovědi.
Duben 27, 20196 r Leda si udělat třeba výlet vlakem Ale chápu, že né každý je ochotný jet pro auto tak daleko. Kolega když kupoval Caddynu tak říkal, že dál jak do Frýdku pro auto nepojede (a to jsme od Ostravy)
Duben 27, 20196 r před 17 hodinami, Petrkiller napsal: Bohužel 1.2 HTP a 1.4 MPi jsou motory pro socka výbavy. Málo kdo nakoupil výbavu za 100 000kc a motor dal htp. 1.4 16V byla i v lepších výbavách. Koukej po té. Ale 74kw neber. Ikdyz ty první co braly olej po litrech už asi dávno nejezdí.. problém je, že ty lépe vybavené jsou zpravidla dovozy - já měl kombíka 1,4 16 V 55 kw - auto bylo ve výbavě Comfort, což v roce 2002 znamenalo bez DO, klimy, zadních oken v elektrice apod. - z dnešního pohledu taková lepší socka, ale nový to stálo 450 tisíc.
Duben 27, 20196 r Tak úplně za rohem to být nemusí, ale přes republiku ne. Řidička by nedojela ?clovek by nevěřil, kolik za to chtěli. Je pravda, že lepší výbava jsou dovozy. Mě se zdá, že každá "hezčí" je dovoz. Na druhou stranu, takový Ital bude aspoň bez koroze. Helmut zase vybavený.
Duben 27, 20196 r před 1 minutou, Kaskordio napsal: Na druhou stranu, takový Ital bude aspoň bez koroze. Helmut zase vybavený. jsou to často starý dovozy před deseti a více lety a brutálně stočený. Otázkou je, jak dlouho ti to auto má vydržet. S tím Italem bych si tak jistý nebyl.
Duben 27, 20196 r Je to tak. První záznamy začínají nejdřív 2010, většinou později. Nemusí to být pravidlo, ale třeba MX-5 z Itálie jsou spodkem úplně někde jinde, než z Německa, Rakouska.
Duben 27, 20196 r Osobně bych šel primárně do udržované 1.4 16V 5x kW. Nadšení okolo 1.4 MPi nerozumím a svého času jsem si radši koupil Punto, než živit tohle a děsit se, kdy mi (zase) rupne těsnění pod hlavou. To možná radši HTP 47 kW v dobrém stavu, nebo rovnou raritní dvoulitr. SDI za mě taky ne. 1.9 TDI super, ale neutýraných bude málo.
Duben 27, 20196 r před 3 hodinami, Kaskordio napsal: Nemusí to být pravidlo, ale třeba MX-5 z Itálie jsou spodkem úplně někde jinde, než z Německa, Rakouska. ono jde o to - a teď se mnou mnozí nebudou souhlasit - že Fabie v podstatě nerezne. Jasně má problémová místa jako jsou přechody blatník/práh, ale to je kosmetická záležitost. Většina rezavých fabií jde na vrub nekvalitně provedených oprav, respektive dílům z druhovýroby - což zrovna v tomhle ohledu bych na Itálii - zemi "pomuchlaných aut" - úplně nevsázel.
Duben 27, 20196 r V tom mas pravdu , jen ty auta maji cca 15let v zime , v lete. Takze proste nektere veci jiz odchazeji starim , poskozena karoserie od kaminku a prahy proste dostavaji zabrat. Elektronika , ktera ktera 15let je v -20°C a v lete +60°C (v kabine) dostava na frak (vlhkost) , takze kazdy musi pocitat stim , ze ne vzdy jde vse podle planu a nekdy se neco pokaka. Bohuzel , nove auto to neni.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.