Přejít na obsah

Laděné svody


pertan

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Podle te fotky by to jiste slo udelat. Jen urezat ze starych svodu ty priruby a pak uz jen navarit potrebne trubky a svest je do redukce. Samosebou by to zabralo nejaky ten cas, nez byse to naohybalo akorat a udelalo stejne dlouhe a udelaly patricne uhly atp..Ale sloziteho to nic nebude, jen nejaky ten metr 50mm trubky, vlnovec, svarecku,flexu a chut si s tim pohrat.

Je ta uprava hodne znat ? Je jasne ze ty origo svody stoji za prd a budou urcite dost brzdit, ale jestli je opravdu ten rozdil znatelny a popripade kolik to tak udela koniku navic ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mluvíte mi z duše kucí.tady sem jedny našel http://speedpro.cz/vyfukove-svody-sport-skoda-fabia-lambda-p-4443.html akorát ta cena :kuk:

Ze speedpro nic nebrat. Radši, možná něco udělají dobře ale jinak to jsou polský výrobky za minimální náklady. A ta cena není tak hrozná. Já už jsem svody sehnal přes známýho ale pak jsem taky našel chlapíka co to dělá plus mínus okolo těch 7 tisíc.

Mě ty svody vyšli na osm a půl tisíce i s výfukovým potrubím rezonátorem a závodním koncákem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle te fotky by to jiste slo udelat. Jen urezat ze starych svodu ty priruby a pak uz jen navarit potrebne trubky a svest je do redukce. Samosebou by to zabralo nejaky ten cas, nez byse to naohybalo akorat a udelalo stejne dlouhe a udelaly patricne uhly atp..Ale sloziteho to nic nebude, jen nejaky ten metr 50mm trubky, vlnovec, svarecku,flexu a chut si s tim pohrat.

Je ta uprava hodne znat ? Je jasne ze ty origo svody stoji za prd a budou urcite dost brzdit, ale jestli je opravdu ten rozdil znatelny a popripade kolik to tak udela koniku navic ?

Úprava je znát, já to dělám hlavně kvůli tomu že tam budu dávat karburátory tak aby se to nedusilo, ale myslím si že možná okolo 6 kW by to mohlo hodit, ale fakt netuším kolik to dá ve skutečnosti až to tam budu mít řeknu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš na mysli tank Cromwell a jeho spotřebu v terénu (až 560 l/100 km), je to trochu přehnané.

Jeho 12-válcový 600-koňový Rolls-Royce Meteor je o dost jiný motor než Fabia 1,4 MPi...

Ovšem otázka je na místě.

Bylo by dobré znát i úpravy motoru a jeho zamýšlené použití.

I 156 koňový motor Fabia Minikit používal jednu klapku (i když větší - z Octavie 1,8 20V) a nemusel mít klapky čtyři.

Pokud by se mělo jednat o nějaký 90 - 95 k motor na to, aby byl tazatel dříve z práce doma,

jsou výdaje za kaburátory a jejich ovládání, sací potrubí a airbox s filtrem opravdu zbytečné.

Bylo by lepší začít chladit motorový olej, protože už s tímhle výkonem se motorový olej docela dost hřeje.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

budu tam dávat dellorto mám k tomu air box sací potrubí a vše potřebné.

Využití je jednoduchý, potřebuju větší výkon abych mohl jezdit amatérská rally :) a se spotřebou počítám že bude okolo 15 litrů :)

No a jaké úpravy bude mít samotný motor?

Pokud jen změníš příslušenství (svody, kabrurátory), žádný velký výsledek to mít nebude.

Karburátory DellOrto jsou problém - není k nim nic k sehnání.

A ty určitě budeš potřebovat jiné difuzory, emulzní trubice, trysky, vzdušníky.

Představa, že namontuji karburátory a budou složené a seřízené jak motor potřebuje (já jen šroubky upravím bohatost na volnoběh), není realistická.

Kde pak chceš potřebné díly shánět?

Začátek a konec je ale úprava motoru jako takového - i v amatérských rallye jezdí dobrá a výkonná auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a jaké úpravy bude mít samotný motor?

Pokud jen změníš příslušenství (svody, kabrurátory), žádný velký výsledek to mít nebude.

Karburátory DellOrto jsou problém - není k nim nic k sehnání.

A ty určitě budeš potřebovat jiné difuzory, emulzní trubice, trysky, vzdušníky.

Představa, že namontuji karburátory a budou složené a seřízené jak motor potřebuje (já jen šroubky upravím bohatost na volnoběh), není realistická.

Kde pak chceš potřebné díly shánět?

Začátek a konec je ale úprava motoru jako takového - i v amatérských rallye jezdí dobrá a výkonná auta.

Karburátory jsou seříízené na ten motor a s nějakýma dalšíma úpravama počítám, uvidíme co to udělá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pertan: Cekali jsme ze to trosku rozvedes do hloubky, napr co to je za presny typ karburatoru Dellorto atp. Jinak mam zkusenost, ze dva stejne motory potrebujou trosku jinak seridit, bo nikdy neni nic stejneho a vecinou to chce seridit primo na motoru, takze otazkou je, z kama mas ty karbce ze jsou uz serizene ? Ovsem nemusi to byt idealni, takze se urcite dalsimu serizovani stejne nevyhnes, bo motor si sam rekne co potrebuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se toho postupu celou dobu trochu obávám.

Karburátorů DellOrto se každý snaží zbavit, protože je nikdo neservisuje a nic na ně není k sehnání.

Takže pokud jsou volné hřídelky a motor nejde pořádně seřídit, nebo pokud potřebuji jiné difuzory (protože jsou pro můj motor příliš velké - nebo malé) a k nim i další seřizovací prvky - trysky, vzdušníky atd., kde je mám vzít?

Pokud mám na vstupu do sacího potrubí průměr 32 mm (na 40 DHLA), jak mám upravit kanály v hlavě?

Myslím, že systém pokus - omyl může stát zbytečně moc času a zbytečně moc peněz.

Taky spoustu zbytečného trápení.

Je to hezký záměr - nic mi neříkejte, já na to všechno přijdu sám.

Asi ano, ale kdy a za kolik?

Radši bych se spojil s někým, kdo tyhle motory dělá denně a dobře a u něj nakoupil potřebné díly, nebo rovnou hotový motor - pokud ho bude mít skladem.

Jistě bude možné si vybrat, jestli to má být motor podle specifikace skupiny A nebo s většími ventily a jestli má být na Pierburg, DellOrta nebo elektroniku.

To je něco, v čem bych tazateli rád pomohl - pokud bude mít zájem.

Já si totiž dobře pamatuji časy, kdy člověk koupil zbořené auto a podle informací z doslechu z něj dával dohromady soutěžní auto.

Na první soutěži pak zjistil, co všechno má špatně a bylo možné začít od začátku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Tonda-B: Já jen žiju v iluzích, že bych z toho chtěl dostat 150 koní a pořádnej kroutící moment :D Vím, že ty máš nějákých 90 koní a sice nevím jak jezdí ta co máš ty, ale musí to být skvělé a hlavně jiné než seri :) . Jen bych řekl, že to má vliv na životnost toho motoru. Na druhou stranu ty tomu rozumíš a určitě víš co a jak, já jsem začátečník(i když mám na profilu psáno profesional :D ) a sám bych se do takových úprav nepouštěl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ale těch 150 koní nechci, protože vím, že bych pak měl každých cca 2500 km měnit aspoň písty - ty pak s kompresí skoro 13 o moc víc nevydrží - i kvalitní a kované.

A to, že se ani do jiných zásadnějších úprav sám nepouštíš považuji za rozumné.

Jenže někteří uživatelé mi připomínají člověka, který řekne:

"Nic mi neříkejte, nechci vědět co vymyslel Eukleidos, Pythagoras a další, jen mi dejte papír, kružítko a tužku a já už na to přijdu sám."

Možná ano, ale vymýšlet už vymyšlené považuji za ztrátu času, nemluvě o tom co to stojí peněz, když se to nepovede napoprvé.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

To sice mám, ale ta informace je ti k ničemu - firma začala vyrábět škrabky na brambory a radlice ke sněhovým pluhům a tuhle výrobu zrušila.

Jiná věc, že jako jediná uprava na autě se to moc nevyplatí.

Ano, sériová delka svodů je hrozně malá - vlastně jen ta litina - takže by motor musel točit tak 13000 otáček, aby to vyplachování trochu pomohlo.

Ale když jsem si nechal udělat svod se správnou délkou jednotlivých větví a správnými průměry trubek - mimochodem velmi pěkný z nerezu - z toho, co nepraská, bylo třeba vyřešit ještě další věc.

Nevešel už se mi tam totiž katalyzátor.

Takže je to svod, střední tlumič, koncový tlumič. Napojení na střední část výfuku bez problémů.

No a lambdy jsou ve šroubeních toho nového svodu.

Tak po 1/4 roce se mi objevila závada - nízká účinnost katalyzátoru.

A tak v těch cca 450 datových polích, která v ŘJ jsou, bylo třeba softwarově vypnout tuhle kontrolu - porovnávání údajú přední a zadní lambdy.

Takže by tě čekal každé 2 roky problém na emisích (je to sice důkaz krásného spalování, když jen o 10% překročíš emisní limit pro motor s katalyzátorem, když přijedeš bez katalyzátoru, ale je to přece jen překročení) a ev.problémy s chybou v elektronice motoru.

Ale tu délku svodu potřebuješ a tak jediná alternativa by byla nahradit středový tlumič katalyzátorem a prodloužit kablíky obou lambda sond.

Ovšem to je ještě náročnější úprava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je těžké takhle říct, on výkon se shání po troškách a v souhrnu je to pak ono - 50kW sání,vačka, hlava, svod, data - no a ze 44 kW to dalo 68 kW.

Takže i ten svod to polepší - tam, kde byl se sériovým výfukem na krouťáku takový lavór, najednou přibylo 13 Nm.

To není málo u 1,4 l motoru. Nehledě na to, že lavór skoro zmizel.

Ale sehnat svod za slušné peníze v dobré kvalitě a vyřešit i ty problémy s jeho montáží spojené - to je ten problém celý.

Ono to není jen, že nějaký díl vymontuji a jiný na jeho místo namontuji.

Kdy tam budeš to vačku dávat?

Zkontroluj si přitom radši i přesahy vložek.

Já jsem měl prostřední dvě dost utopené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No prave to neni jedina uprava a vpodstate vyfuk je skoro cely seriovka a to je este 1,4 mpi 44kw a niekde som tu cital ze uz 50 kw ma tusim sirsie potrubie, tak prave preto chcem este vyfuk spravit.Jedine co bolo menene je zadny diel ale ten tam bol uz pri kupe auta a je dost zle spraveny tak ze ho vsade sucham :/ a uz ked idem robit vyfuk tak by som ho spravil rad komplet :) inak viem ze boli rozne vyfuky niekde boli aj dva kat ja mam len jeden a je pod podlahou neviem ako vyzeraju tie zvody a ako su dlhe ale neslo by to tam napratat aj s kat?? lebo je celkom dost daleko... mimochodom pisal som aj do cimbu.sk maju tam ze robia aj samotne zvody a aj komplet vyfukove potrubia tak uvidim co mi odpisu.

Mal by som este otazku na Tonda-B ci nahodou nemas foto spodku auta ako to vyzera nech si to viem predstavit popripade pouvazovat ako to spravit keby sme mali rozdielne vyfuky. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je mi jasný že každej poník se počítá a metry pana Newtona taky ale už to není takovej problém dodělat to kdykoliv později.Horší je upravit hlavu,dát ji tam a pak hloubat nad vačkou.Jinak pokud nechce nikdo dráždit benga a STK ať si tam dá komplet výfuk z 2.0mpi.Je to lepší než nic.

Tonda-B:Vačka s hlavou vypadaj tak po novém roce,bohužel to dřív nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1)No prave to neni jedina uprava a vpodstate vyfuk je skoro cely seriovka a to je este 1,4 mpi 44kw a niekde som tu cital ze uz 50 kw ma tusim sirsie potrubie, tak prave preto chcem este vyfuk spravit.

2)Jedine co bolo menene je zadny diel ale ten tam bol uz pri kupe auta a je dost zle spraveny tak ze ho vsade sucham :/ a uz ked idem robit vyfuk tak by som ho spravil rad komplet :)

3)inak viem ze boli rozne vyfuky niekde boli aj dva kat ja mam len jeden a je pod podlahou neviem ako vyzeraju tie zvody a ako su dlhe ale neslo by to tam napratat aj s kat?? lebo je celkom dost daleko...

4)Mal by som este otazku na Tonda-B ci nahodou nemas foto spodku auta ako to vyzera nech si to viem predstavit popripade pouvazovat ako to spravit keby sme mali rozdielne vyfuky. :)

ad1: Pokud mluvíš o sacím potrubí, tak ano, 50kW sání má větší průměry jednotlivých větví

ad2: U výfuku je z hlediska průběhu kroutícího momentu a výkonu podstatný svod.

Při výpočtu hraje roli i těch 10 cm výfukového kanálu v hlavě (výpočet začíná až od ventilu) a pak všechny délky a průměry mezi tím, kde se ze 4 tubek postupně stane 1.

To, co je za tím, už nemůže nic vylepšit (i když pokazit třeba vysokým protitlakem ano).

To je i důvod, proč, když jsem protitlak snížil odstraněním katalyzátoru, jsem ponechal střední a koncový díl výfuku beze změny.

ad3: Nemyslím si, že je to správná informace. Ano, byl tenhle motor s jednou lambdou a pak se dvěma, ale se dvěma katalyzátory jsem ho nikdy neviděl. A problém je v tom, že ten svod potřebuješ mít dlouhý, aby vyplachování dokázal pomoct v režimech, kde motor jezdí. Takže až dolů pod auto, kus dozadu a až tady z toho můžeš udělat jednu trubku.

ad4: To nemám. Neměl jsem nikdy žádný důvod ho fotit a teď asi na zvedák nepojedu.

Nemluvě o tom, že jsem mizerný fotograf...

Kdybych hledal levné řešení, asi bych na motor pořídil a napasoval litinu a svod z Favorita. Není to ideální (jsou trochu rozdílné délky jednotlivých větví), ale tím, že se z toho stane jedna trubka až pod autem to má skoro tu potřebnou délku.

Ale uvidíš, co ti napíšou.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...