Přejít na obsah

Výměna oleje 1,2 HTP


Promy

Servisy  

132 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Zdravim a omlouvám se za toto téma. možná že budu vypadat jak blbec :) ale prostě jsem se o to nějak nestaral. tak mě omluvte :)

Můj dotaz je snad jednoduchý.

Fabia II 1,2 48kw (cimbu) r.v. 2007 najeto 45000km

Při první servisní prohlídce mi v jednom servise měnili olej a to přesně podle faktury : HELIX ULTRA 5W-40 209lt ........... což je podle internetu plnosyntetika.(v té době nebylo čiplé).

Ve druhé servisní prohlídce mi zase v jiném servise Škoda měnili olej podle faktury : HELIX 10W-40 ...... podle netu je to polosyntetika . (také nebylo čiplé).

No a teď se chystám na 3. servisní prohlídku (po čipu) a nemám ponětí jaký olej si tam mám dát... jelikož si ho chci koupit sám a trochu na tom ušetřit.

Vezmou mi ho vůbec s servise když to neni koupeno u nich ?

Na trhu jich je docela dost tak snad poradíte .. díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím olej si můžeš přinést svůj a pokud ti ho nevezmou tak  jdi jinam já si ho přinesu pro příště taky sám prtože co si řekli jen za olej mě málem porazilo ale šel bych do polosyntetiky , dnešní oleje jsou docela kvalitní zejména od shellu a ještě mám otázečku jak to jezdí když je tam čip , táta totiž koupil novou fabču a chtěl by ji čipnout má 1,2 htp 44kw prozatím sbírá info ještě to není 100 %

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravim . Tak s tim čipem je to takové diskutabylní . když ti řeknu že je to odost znát tak budu kecat . žádnou formuli to neudělá :D ale spraví se tam několik zásadních chyb . což jsou např .. nepravidelný chod motoru při rozjíždění , cukání při řazení. ale je to trochu znát .je to živější ale ne tolik .Při podřazení mi to docela dost cukalo a škubalo .. teď to nedělá :) . a akceleraci mám vyzkoušenou na kopečku v místě mého bydliště ..

před čipem jsem se do toho kopce flákal a teď paráda . nestěžuju si . na rovince to jde lépe a hlavně rychleji vytáhnout na 170km/h mnozí říkají že je to píčovina že tolik to jezdit nemůže ale opak je pravdou jel jsem s tim 180 :D ale už to bylo moc :D

Můžu jen doporučit ale zase cena neni malá :D 5500 je podle mě dost . já tam jel když měl na netu ceny ve slevě . akonkretně u auta Fabia II byla sleva taky podle jeho stránkách asi na 3500 kč . a když jsem viděl už fakturu s 5500 :D tak jsem se ho zeptal a sleva je kde tak mi řekl že se vztahovala na fabie do roku 2006 . ale přitom je Fabia II vyrobena od roku 2007 :D tím pádem ji tam neměl vubec mít ne ? tak na to bacha ..

ALE JINAČ SPOKOJENOST :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: promy díky za vysilující info ukážu to tátovi mě se taky zprvu nejdříve smáli že s fabčou ještě s tak slabým naftˇákem 51 kw to nemůže jet rychle ale jelo 190 km/h a to už jsem se bál a ta spotřeba 8,5 l krutá realita na tak malá motor , no taky mě čeká čip od Powertec slibují zvednutí výkonu z 51 kw na 70 kw a to už bude pěkný šrumec no nechám se překvapit 

to: bojler zajímalo by mě to taky proč tam lijí pokaždý něco jiného je to trochu divný asi jsou to pěkný lajdáci a nevědí co dělají 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hlavně bych sledoval, jestli má ten který olej koncernovou specifikaci shodnou se specifikací uvedenou v papírech od mého auta. Mám 1,4, ta má, kromě jiného, VW 502.00 pro pevný interval výměny (pak také 501.01 a 504.00),nevím, jestli je to pro 1,2htp stejné, ale to už si lehce zjistíš. Co se týká Shell Helix, tak specifikaci 502.00 mají 10W40 (moc tzv. polosyntetik specifikaci 502.00 nemá, ale Shell jo), 5W40 a 5W30, možná ještě i ty vyšší, ale ty už jsem nezkoumal. Z výroby jsem měl Shell Helix 5W30(potvrzeno výrobcem), teď mi tam při prohlídce nalili Castrol Edge 5W40 a před odjezdem na dovolenou tam půjde zpátky Shell Helix, asi 5W40. Castrolem to nechám jen trochu propláchnout:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

zdravím, pokud se pletu, tak mě opravte..

značení např. 5W40 znamá že to před W značí stupeň vizkozity v bodu mrazu (čím nižší,tím lepší) a za W značí teplotní rezervu (čím vyšší, tím lepší)

říkám, rád bych, aby mi to tak někdo potvrdil.. někde jsem to četl ... tak rád bych si to tady takhle ověříl, od zdější profíků ;)

Myslíte že můžu koupit tento olej do mýho 1.4 16V 63KW Roomstra >odkaz

díík

Editováno: , autor: IIIRazor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Trochu sem hledal, ale nenašel - otázka:

Má vliv doba skladování na použitelnost nebo sníženou kvalitu oleje? Kupuju 4l balení a vždycky něco pod půl litru zbyde, z druhého auta dokonce necelý litr. Jde mně o to, jestli jde olej schovat a použít později na případné dolití nebo výměnu. Je to pořád jeden druh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

5W40 tam dej,na servis nespoléhej,na normu se nespoléhej,nějaký oleje to nemají,ale jsou třeba kvalitnější.Reklama je pěkná věc,důležitější je norma API S-benzín/C nafta a druhý písmeno značí kvalitu,když tam dáš SF-SG neuděláš žádnou škodu.Hlavně aby tam bylo to S

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ja mam 1,2HTP 40 kw a v servise mi davaj 5W40 a jsem spokojenej .. moc ho nevytacim to je fakt ale ten motor by mel byt stejny takze bych ti doporucil 5W40 jezdim i v nejvetsich mrazech ktere nas uz ted snad necekaji a jezdi to skvele muzu doporucit :palec2: .. 10W40 je myslim hlavne v mrazech vice tuhy nez 5W ale nejsem si jisty..

Jo a na papire mam napsano ze ma vydrzet az do teploty -43° ale minule tam byl ten stejny olej a teplota tam byla jen do -38° jsem se bal aby mi to nezamrzlo kdyz jezdim az na tu antarktidu za strycem lol

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zajímalo by mě z jakýho roku ten článek je.....

hlavně jak tam píše "odborník" na HTP pan Janda - mr. cimbu.... ten od škodovky nikdy nic nepochválí a jen on vše zná a ví nejlépe....

Editováno: , autor: Marek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaujímalo by ma však, čo na to hovoria v iných servisoch ... Lebo, keď je to taký problém, prečo sa to neobavilo niekde už skôr, napr. aj na tomto fóre. A z članku jednoznačne nevplýva, či sa to deje aj pri normálnom jazdení. Keď budem akýkoľvek motor permanentne "dusiť", tak či tak odíde skôr ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaujímalo by ma však, čo na to hovoria v iných servisoch ... Lebo, keď je to taký problém, prečo sa to neobavilo niekde už skôr, napr. aj na tomto fóre. A z članku jednoznačne nevplýva, či sa to deje aj pri normálnom jazdení. Keď budem akýkoľvek motor permanentne "dusiť", tak či tak odíde skôr ...

takovej problém to zase není....to už byl od začátku nepřátelský postoj ke tříválců u škodovky...to že je měla ještě před ní konkurence se jaksi pozapomnělo.....a znám hafo lidí s HTP a nikdo nikdo neměl žádnej problém co se tam popisuje....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...