Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

ano dá v plném editoru ;)

Upraveno od KoNG

lejopold, presne tak, napínák je problém. Lenže nie je to až také jednoduché, ten napínák spätný ventil má, ale olej unikne odvzdušňovacím otvorom cca 0,8mm v pieste a medzerou 0,1mm medzi piestom a valcom. Keď motor zastane v blbej polohe a ventilové pružiny zostanú tlačiť na vačkovú hriadeľ blbým smerom, tak tie pružiny reťaz šponujú na strane napínáku a ten sa pomaličky zasúva a olej vyteká. A po štarte, kým sa natlakuje a vysunie, tak je chvíľu rachot. Šlo by napínák utesniť, ale ako potom zabezpäčiť odvzdušnenie?... a napínák by sa musel dodavať naplnený olejom. A čo po zahriatí motora? Blok je hliníkový a reťaz z ocele s rozdielnou rozťažnosťou, pri rozsahu teplôt -30 až 110 C to môže robiť na napínáku aj pár mm, takže napínák po zahriatí musí kúsok cúvnuť späť, a preto klasická západka/rohatka tiež nie je riešenie.

Keby koncern chcel, tak ako mercedes, nejaké riešenie by na hlučné štarty našiel, ale akosi na to kašle, však sú tam zábrany proti preskočeniu a hotovo.

Upraveno od voodoo123

Je otázkou zda-li kašle nebo nekašle nebo se jen strká hlava do písku před vlastním průs-švihem. Vyřešit rozvody do bezúdržbového-míň náročného na údržbu je vždy velkým ořechem.

U tohoto samohybu bylo vše podřízeno nějakému módnímu trendu odr.ávání kde to šlo a evidentně je to cesta do horoucích pekel. Proč by jinak dělali humbuk kolem stavby motorárny na MPIčka? U vývoje tohoto motoru se podřizovalo a šlo do minimální váhy, rozměrů a náročnosti na výrobu a údržbu, ale vše se minulo účinkem- turba(i mne to potkalo), rozvody(dvakrát), regulace turba(ta celé turbo odprasí protože je to nerozebiratelné....), rychloohřev motoru zastavenou cirkulací vody(a co topení v zimě-to už makovice nebere), malé rozměry a nízká váha vytváří určité spektrum vibrací které jdou i do "pevného řetězu", atd atd...

Ten motor mi připadá že byl konstruován na určitý stabilní otáčkový provoz a ne hup cuk po městě a mimo město.A dálnice dělá z motoru průtokáč na benzín.

A k rozvodům- udělají řetěz silnější(už mimochodem údajně je) a hned to chce silnější nejen kola a lišty , ALE i ten nefungující napínák. Do napínáku se dá nějaké řešení zpětného ventilu nebo rohatka a jak bylo kolegou voodoo123 popsáno nemusí to fungovat. Silnější statická pružina může zase vytvářet nepřiměřené síly které můžou způsobovat i vydírání lišt a ještě masivnější vytahování řetězu,může se boxovat s tlakem oleje, může se nekontrolovaně rozvibrovat jako pružina u kola s vymláceným tlumičem pérování. Prostě začarovaný pes a zakopaný kruh.....

1,2 TSI 63 kw, 30 tis. druhá reťaz, vraj z najnovšej sady, ktorá by už "mala" vydržať. Kamarát ju má tiež na novom aute a 20 tis. spravil v pohode, bez rachotu Tak uvidíme. Medzi štyrmi očami mi technik povedal: "Keď som to prvý krát videl, hneď som vedel, že sa to natiahne, mala byť dvakrát taká široká". Tak troška pochybujem, že ako môže byť nová silnejšia. Snáď... Škodovke vraj účtujú za rozvody v záruke 330 Eur, zákazníkom budú trochu viac. Tak sa máme na čo tešiť, pri každej výmene oleja 400 E za rozvody...

Ale vraj má tá nová sada západku proti preskočeniu reťaze, takže by deštrukcia motoru nemala byť, akurát to bude rachotať. A ako mi povedal, aj tu niekde v škodováckom prípise to bolo, krátke zarachotanie pri štarte je normálne. TAk sa pýtam, prečo to nerobilo od začiatku, ale až po nejakých 10-12 tis., keď je to vlastnosť motora????

Inak rozvody vymenili bez jedného slova, ani ich nemuseli objednávať, do telefónu som povedal, rachot pri štarte a hneď ma objednal na rozvody - spolu s garančkou, takže som olej platil ja.

panstvo dotaz ať nemusim otravovat v servisu.Při sešlápnutí plynu sem vypozoroval traktoristický zvuk 1.4TDI.koukal jsem na spodek a nikde to nefouká... auto táhne zdá se mi normálně,takže škvíra od turba to nebude,máte nějaký postřehy?

že by se tam zničehonic udělala díra? no okouknuto až bude čas ale dík za tip

1,2 TSI 63 kw, 30 tis. druhá reťaz, vraj z najnovšej sady, ktorá by už "mala" vydržať. Kamarát ju má tiež na novom aute a 20 tis. spravil v pohode, bez rachotu Tak uvidíme. Medzi štyrmi očami mi technik povedal: "Keď som to prvý krát videl, hneď som vedel, že sa to natiahne, mala byť dvakrát taká široká".

Ale vraj má tá nová sada západku proti preskočeniu reťaze, takže by deštrukcia motoru nemala byť, akurát to bude rachotať. A ako mi povedal, aj tu niekde v škodováckom prípise to bolo, krátke zarachotanie pri štarte je normálne. TAk sa pýtam, prečo to nerobilo od začiatku, ale až po nejakých 10-12 tis., keď je to vlastnosť motora????

Jestlipak to nebude právě tím,že řetěz se postupně protahuje a napínák,který sám o sobě stojí za prd,ho pak nestíhá při startu napnout = rachocení. No a škodovka to potřebuje nějak okecat = vlastnost motoru a tím je to vyřešeno. :kol-44:

Upraveno od Pawouk

No hlavně by se alespoň mohli "všichni domluvit" co nám budou bulíkovat na nos. Mi tvrdí že žádná "západka" proti hopnutí není, protože by se muselo měnit celé víko ventilů :kol-44:

Víko ventilů s tím nemá nic společného. Je ale nová verze krytů rozvodového řetězu. Mají nálitky, které brání přeskočení řetězu.

Já mám teď podruhé vyměněný řetízek a jako "poslední verze" ta sada nic protiskokového v krabici neobsahovala. Asi se rozlosovává co kdo dostane.

Upraveno od Jakub Nabel

Ty "protiskokové" nálitky jsou na vnitřní straně víka rozvodovýho řetězu a mají fungovat podobně jako "blatníky" - když ten dekl odmontuješ, nad koly nic není, ale namontovaný dekl je má v malý vzdálenosti nad největším průměrem opisovaným články řetězu kolem ozubenýho kola. Tím pádem ty nálitky brání řetězu v momentě kdy ho nedrží našponovanej napínák zvednout se do takové výšky nad zuby, ve které už by přeskočil. Původní víko ty "blatníky" nad rozvodovýma kolama nemělo. Pokud starý víko vyměnili při první výměně řetězu, při druhý už ho samozřejmě měnit nebudou.

Jiná věc je nejnovější verze samotnýho řetězu montovaná do 1,2TSI od poloviny loňskýho roku - je podstatně širší než byla původní i další "vylepšené" verze a používá i širší kola, takže se do původních otvorů v hlavě jednoduše nevejde. Sice tím nový řetěz líp odolává vytahování, ale tato úprava odsuzuje všecky majitele "starší verze" (motoru smontovaného do zavedení širšího řetězu) i nadále k používání starého, užšího a hlavně rychle se vytahujícího typu řetězu - nebo k výměně hlavy motoru za novou verzi s širšími průvlaky a větším prostorem pro rozvodová kola....

Já mám teď podruhé vyměněný řetízek a jako "poslední verze" ta sada nic protiskokového v krabici neobsahovala. Asi se rozlosovává co kdo dostane.

Údajně by to měl být kryt rozvodů (víko) s tímto číslem:

post-32075-0-11076100-1351721896_thumb.j

Ty "protiskokové" nálitky jsou na vnitřní straně víka rozvodovýho řetězu a mají fungovat podobně jako "blatníky" - když ten dekl odmontuješ, nad koly nic není, ale namontovaný dekl je má v malý vzdálenosti nad největším průměrem opisovaným články řetězu kolem ozubenýho kola. Tím pádem ty nálitky brání řetězu v momentě kdy ho nedrží našponovanej napínák zvednout se do takové výšky nad zuby, ve které už by přeskočil. Původní víko ty "blatníky" nad rozvodovýma kolama nemělo. Pokud starý víko vyměnili při první výměně řetězu, při druhý už ho samozřejmě měnit nebudou.

Jiná věc je nejnovější verze samotnýho řetězu montovaná do 1,2TSI od poloviny loňskýho roku - je podstatně širší než byla původní i další "vylepšené" verze a používá i širší kola, takže se do původních otvorů v hlavě jednoduše nevejde. Sice tím nový řetěz líp odolává vytahování, ale tato úprava odsuzuje všecky majitele "starší verze" (motoru smontovaného do zavedení širšího řetězu) i nadále k používání starého, užšího a hlavně rychle se vytahujícího typu řetězu - nebo k výměně hlavy motoru za novou verzi s širšími průvlaky a větším prostorem pro rozvodová kola....

Jo, tu širší variantu včetně nemožnosti to díky širším napínákům protáhnout jsem někde už popisoval. Jiné řešení než blatník se nenabízí a taky mne to hned trklo jako takový levný výmysl. Jen je to už celkem pozdě po průserech co tady vyrobili šméčkováním.

No a technik mi tvrdí že v sadě dekly nepřišly ani poprvé a ani podruhé. Rozebírat to nebudu a do záruky mám ještě 14000 km, tak uvidím. Třeba tu výměnu ještě stihnu jedenkrát. :rock:

Upraveno od Jakub Nabel

Tiež si ešte radšej počkám, na "konečné" riešenie. Snáď ešte za 2 roky niečo vymyslia B)

To "konečný řešení" bude podle vyjádření koncernu už na jaře - v OIII mají být motory z řady E211 a tam má jít i do TSI pohon rozvodu znovu ozubeným řemenem na rozdíl od stávajících řetězů, byť taky ozubených...

Bohužel podle dosavadních zkušeností s "katováním kostů" je celkem reálný předpoklad toho, že nepoužijou nějakou osvědčenou a delším provozem ověřenou a spolehlivou kombinaci "výrobce(subdodavatel)/produkt", ale budou se snažit zase vymyslet "something new" - tím pádem se já osobně obávám dalších negativních zkušeností s opět selhávajícím pohonem rozvodu vinou použití nových, nevyzkoušených konstrukčních dílů.

A těžko si někdo dokáže představit, jak rád bych se v tomhle mejlil!!!!

No a technik mi tvrdí že v sadě dekly nepřišly ani poprvé a ani podruhé. Rozebírat to nebudu a do záruky mám ještě 14000 km, tak uvidím. Třeba tu výměnu ještě stihnu jedenkrát. :rock:

Ani nemohly přijít - opravárenská sada obsahuje jen řetěz a napínák. :kol-34:

Já jen že Ekkar psal o výměně deklu a zní to jakoby to měnili i s protihoplá krytem. Uvidíme. Naseru se, prodám to, vyplatím úvěr a vezmu něco jiného.

Třeba novej TSI s řemenem . To bude pošušnaničko :kol-47: 1.2TSI 63kw ve trojkové koktě :kol-32:

Jakube, já mám Roomster červen 2010 a loni když měnili řetěz, tak tvrdili, že dekl s nálitkem proti přeskočení řetězu tam už je z výroby.

Jakube, já mám Roomster červen 2010 a loni když měnili řetěz, tak tvrdili, že dekl s nálitkem proti přeskočení řetězu tam už je z výroby.

Houbeles tam je. A nebo něco v mé operatérně neví....

Upraveno od Jakub Nabel

To Pawouk:

Opravárenská sada v základu opravdu obsahuje jen řetěz+napínák, ale v rozšířené sadě ještě horní ozubené kola. Vlastní zkušenost. Mám to za sebou před 8tis. km. Tvrdili, že je to definitivní, ale rozvody se ozvali minulí týden, jen tak lehce, cca 0,5 sec. Doufám že to bylo naposledy. Každopádně mám ještě záruku 20tis. km Tak do té doby to snad definitivně vyřeší.

To Pawouk:

Opravárenská sada v základu opravdu obsahuje jen řetěz+napínák, ale v rozšířené sadě ještě horní ozubené kola. Vlastní zkušenost. Mám to za sebou před 8tis. km. Tvrdili, že je to definitivní, ale rozvody se ozvali minulí týden, jen tak lehce, cca 0,5 sec. Doufám že to bylo naposledy. Každopádně mám ještě záruku 20tis. km Tak do té doby to snad definitivně vyřeší.

Možný je všechno. Já to zase beru podle vlastní zkušenosti a podle informací z Etky,kde je "opravárenská sada pro rozvodový řetěz" ve složení tak,jak jsem již psal.

Host
Toto téma je nyní uzavřeno pro další odpovědi.

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.