Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

Jo hochu, to byla doba opravářů, dnes to jsou výměnkáři kolikrát bez duší a co jim diagnostika nenapoví to neudělají... Možná nesmí a ani díky konstrukčním řešení to kolikrát než "to celé vyměnit" nejde.

Taky znám ze zemědělky dokonce technologii na svařování(!!!!) prasklin na blocích motoru, znovuobnovování výstelky pánví ložisek, vyměňování špiček trysek naftových motorů, atd atd atd atd....

Dnes je jednodušší pomalu opravdu vyměnit polomotor na přestrojení než se v tom hrabat jak chudobný v zádeli...

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A pravdou taky je, že kvůli výrobní jednoduchosti se spousta technologií ojebává a nahrazuje - vložky už nejsou vsunutý do bloku, ale přímo zalitý, takže nejdou vyměnit, spousta spojů se dělá vlisováním místo spoje na šroub nebo jiný nedestruktivně rozebíratelný spoj, takže se musí měnit celek místo porouchanýho dílu - prostě jinak než měnit montážní celek místo jedinýho dílu to kvůli nižší základní výrobní ceně udělat nejde... Za pár let se nebudou ani měnit ložiska nebo třeba kotouče v brzdách, protože budou vcelku s nábojem a měnit se bude komplet nápravnice - a dost možná to dospěje až tak daleko, že kvůli jiný charakteristice pružení vhodný na léto a na zimu se nebude jen přezouvat, ale komplet měnit celý nápravy včetně obutí vlastně kvůli tomu, že zimní náprava bude mít jiný nastavení než letní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj, ta 1,4ka měla taky spoustu dětských trablů a dnes se dostává na pozici jakobynejlepšího motoru. Ovšem např u mne by i přes "moje" trable s TSI neprošel do nejužšího výběru ani napodruhé. Měli jsme ve firmě dva Roomy a pamatuju si jen hlučnost, spotřebu jak oleje tak benzinu na neúnosných mezích a línost ne o moc menší než HTP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare, to myslíš, že motor 1,4 63 kW je "poctivější" než TSI?

Nedělám si žádný naděje o tom, že by tomu tak bylo. Spíš to řeknu jinak - jako vývojově starší typ je už odzkoušený a s vychytanými dětskými nemocemi, verze 63kW vlastně vznikla na základě zkušeností učuněných s verzemi 55/59kW a 74kW, které jí výrobně předcházely. Třeba zrovna ta "stokoňka" taky moc dobrou pověst nemá - protože v pozdějším věku přes všecky další klady začne mlsat olej a nezbývá než ji nákladně repasovat, ale když byla horkou novinkou, nedělala žádné výraznější problémy. Motor 1,2TSI je novinka, na kterou sice zatím konkurenční značky nemají stále odpověď (jak velice rádo zdůrazňuje PR oddělení koncernu), ale která už si stačila nadělat vinou naprosto odfláknuté testovací fáze velmi nehezkou pověst už ve velmi "mladém věku". Kdyby ten motor po prvních pár tisících km nezačal dělat všecko to, za co je kritizován, asi by se koncern "vezl na vlně slávy" za unikátní technologický pokrok. Je otázkou, jak se vývojové oddělení motorů poučilo a jak probíhalo testování agregátové řady EA211 - tedy motorů nové generace s opačným sklonem bloku, určených třeba zrovna do třetí generace Octavie. Jestli bude nová řada motorů podobným na lidech testovaným průkakem, jako to je u motorů 1,2TSI/1,4TSI, bude mít koncern z ostudy další kabát až na paty a přijde o další velkou skupinu zákazníků.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj, ta 1,4ka měla taky spoustu dětských trablů a dnes se dostává na pozici jakobynejlepšího motoru. Ovšem např u mne by i přes "moje" trable s TSI neprošel do nejužšího výběru ani napodruhé. Měli jsme ve firmě dva Roomy a pamatuju si jen hlučnost, spotřebu jak oleje tak benzinu na neúnosných mezích a línost ne o moc menší než HTP.

...hmmm. Nevim jaky 1,4ky jste meli. Mam take 1,4ku najeto poctivych 210.000km. Od koupe do dnesniho dne /musim zaklepat/ jsem nemusel dolit ani deci oleje. Spotreba benzinu, nez jsem presel na lpg se dlouhodobe pohybovala od 5.8 - 6.4 l. Kdyz vybehli TSicka do prodeje, tak jsem si obe vykonove varianty odzkousel. Mel jsem v umyslu na protiucet koupit noveho Rumcajse. :kol-44: Kdyz si dam ruku na srdce, tak jsem s Tsisek nebyl vyrvanej. 63 me vubec zklamala. A jelikoz mam zpravy z prvni ruky a bylo mi doporuceno nekupovat, tak jsem zustal verny nasi Berusce a dobre jsem udelal. :kol-47: A ten hluk se mi jevil stejny u vsech aut. :kol-32: Ja jsem velmi spokojeny co mam..... absolutne bez problemu.

Editováno: , autor: Misubaro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj, ta 1,4ka měla taky spoustu dětských trablů a dnes se dostává na pozici jakobynejlepšího motoru. Ovšem např u mne by i přes "moje" trable s TSI neprošel do nejužšího výběru ani napodruhé. Měli jsme ve firmě dva Roomy a pamatuju si jen hlučnost, spotřebu jak oleje tak benzinu na neúnosných mezích a línost ne o moc menší než HTP.

Spotřeba oleje záleží na údržbě a na kvalitě používaných náplní/filtrů, spotřeba benzínu na "váze nohy" na plynu - s 1,4kou Roomem se dá jezdit jak za míň než 6 litrů na 100, tak klidně za 13. Jak kdy, jak kde, jak s kým a čím. Nedá se to zgeneralizovat.

Firemní auto je vždycky otloukánek, obzvlášť v případě, že s ním nejezdí jen jeden řidič - "z cizího krev neteče", takže každý dává služebáku pokouřit "až do červenýho" a nijak ho nešetří. Ruku na srdce a po pravdě odpověz, jestli ses někdy ke služebnímu autu choval jako se chováš ke svýmu vlastnímu.

Hlučnost je daná cenovou relací použití auta - ani fábule, ani room nejsou prvoplánově vyráběné jako luxusní a uvnitř bezhlučné limuzíny. Ale asi jsi nezažil starší typy, pokud tahle auta odsuzuješ jako nadměrně hlučná. Ano, když se jede po dálnici 130+, je motor slyšet - ale ukaž mi ve kterém srovnatelném autě slyšet není. Pořád ještě ale ani v té rychlosti nemusím na spolujezdce zvedat hlas, když ho chci oslovit.

A línost ne menší než HTP ? Sorry, ale pravděpodobně jsi ani s 1,4 16V ani s HTP nikdy moc nejezdil, protože v tom případě bys argumentoval jinak. HTP je odspoda líné jen v případě, že se s ním snažíš jezdit jako s MPIčkem = nevytáčíš ho, naopak při určitém vytočení má z klidu mnohdy lepší odpich než větší objemy - což je dáno i jiným, lehčím zpřevodováním používaným u této motorizace, a 1,4 je holt šestnáctiventil bez ekonomikou výroby nuceně vypuštěného proměnného časování sacích ventilů, takže jednoduše do určitých otáček JE lenivější než stejné objemy proměnným časováním vybavené. O to živější je tam, kde se "cítí nejlíp" - v oblasti nad 2500rpm...

O umění dobrého řidiče pak svědčí, že dokáže přesednout z jednoho auta do druhého, aniž by mu dělaly různé vlastnosti agregátů výrazné problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

atnarfus taky mě 1.4 63kw překvapila jak je to líné, před tím jsem měl fabii 1.4MPI 50kw a ten motor jezdil mnohem lépe

co to je jezdil mnohem lépe ? jako na couračku, nebo ve sportovnější jízdě ?

50kW měla papírové zrychlení za 15,4

55kW měla papírové zrychlení za 13,8

63kW má papírové zrychlení za 12,3

3sec rozdíl už je docela dost. Možná jsi měl dobře zajetou 1.4MPI 50kW a ta druhá byla zase bídně, ale paušálně 1.4 16V 63kW nemůže jezdit hůř, jak 1.4MPI 50kW. A už určitě ne 50kW MNOHEM lépe jak píšeš... To je jak tvrdit že Felicia 1.3MPI 50kW ( nedejbože 40kW ) jezdila mnohem lépe jak 1.6 55kW.

PS: ta hlučnost 1.4 16V 63kW...., jak je hlučná při 130-ti vs 1.4MPI 50kW ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdit lépe znamená například to, že nemusíš podřazovat pokaždé když potřebuješ chceš mírně zrychlit. Deset let jezdím s Felicií 1.6. Na jakýkoli kvalt a ve kterýchkoli otáčkách stačí trochu přidat plyn a auto zrychluje. Když jsem zkusil 1.4 16V, tak jsem byl opravdu nemile překvapený, jak ten motor musím nutit k tomu aby jel. Neměl jsem takový ten pocit lehkosti jako z 1.6AEE, nebo z TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdit lépe znamená například to, že nemusíš podřazovat pokaždé když potřebuješ chceš mírně zrychlit. Deset let jezdím s Felicií 1.6. Na jakýkoli kvalt a ve kterýchkoli otáčkách stačí trochu přidat plyn a auto zrychluje. Když jsem zkusil 1.4 16V, tak jsem byl opravdu nemile překvapený, jak ten motor musím nutit k tomu aby jel. Neměl jsem takový ten pocit lehkosti jako z 1.6AEE, nebo z TSI.

no počkej, porovnával jsi to s 1.4MPI, najednou mluvíš o 1.6MPI.

Ta lehkost je hlavně dána lehkostí :) ( rozuměj váhou auta ) Felina má o cca 300kilo méně, to je také důvod proč Felicia 1.3MPI je svižnější než 1.4MPI Fabia

Nech sednout do Felicie 1.6 lidi o celkové váze 300kg a uvidíš jak nebude už tak svižná... :)

Druhá věc je na jaké rozmezí otáček je motor postavený, to by jsi asi neměl rád Japonce který se musí opravdu vytáčet, ale v tom je to kouzlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřeba oleje záleží na údržbě a na kvalitě používaných náplní/filtrů, spotřeba benzínu na "váze nohy" na plynu - s 1,4kou Roomem se dá jezdit jak za míň než 6 litrů na 100, tak klidně za 13. Jak kdy, jak kde, jak s kým a čím. Nedá se to zgeneralizovat.

Firemní auto je vždycky otloukánek, obzvlášť v případě, že s ním nejezdí jen jeden řidič - "z cizího krev neteče", takže každý dává služebáku pokouřit "až do červenýho" a nijak ho nešetří. Ruku na srdce a po pravdě odpověz, jestli ses někdy ke služebnímu autu choval jako se chováš ke svýmu vlastnímu.

Hlučnost je daná cenovou relací použití auta - ani fábule, ani room nejsou prvoplánově vyráběné jako luxusní a uvnitř bezhlučné limuzíny. Ale asi jsi nezažil starší typy, pokud tahle auta odsuzuješ jako nadměrně hlučná. Ano, když se jede po dálnici 130+, je motor slyšet - ale ukaž mi ve kterém srovnatelném autě slyšet není. Pořád ještě ale ani v té rychlosti nemusím na spolujezdce zvedat hlas, když ho chci oslovit.

A línost ne menší než HTP ? Sorry, ale pravděpodobně jsi ani s 1,4 16V ani s HTP nikdy moc nejezdil, protože v tom případě bys argumentoval jinak. HTP je odspoda líné jen v případě, že se s ním snažíš jezdit jako s MPIčkem = nevytáčíš ho, naopak při určitém vytočení má z klidu mnohdy lepší odpich než větší objemy - což je dáno i jiným, lehčím zpřevodováním používaným u této motorizace, a 1,4 je holt šestnáctiventil bez ekonomikou výroby nuceně vypuštěného proměnného časování sacích ventilů, takže jednoduše do určitých otáček JE lenivější než stejné objemy proměnným časováním vybavené. O to živější je tam, kde se "cítí nejlíp" - v oblasti nad 2500rpm...

O umění dobrého řidiče pak svědčí, že dokáže přesednout z jednoho auta do druhého, aniž by mu dělaly různé vlastnosti agregátů výrazné problémy.

Jenom do budoucna.

Vzhledem k tomu že mám najeto jen 1,0mil km asi nevím co je a není hlučnost, spotřeba, přesedání z auta do auta, jak které jede a tak.

Rukama mi prošlo spousta pohybovadel od 126péčka fiatu přes většinu výrobních řad Škodovky, dodávky, střední auta až po LIAZku.

A asi tomu neuvěříš, ale s HTP i tím nejlepším motorem jsem nějaký kilák najel a nepotřebuju školit.Stejně tak mám nějaký rok za lavicí na technické střední a věřmi že vím co a jak má fungovat, projevovat a projevuje se.

A spotřeba a řeči typu "umí" za šest i za 13. Tak takový rozptyl nemám včetně maxima ani u tohoto "skvostu" co jsem si pořídil.

A spotřeby např.- felina domácí průměr 6,2, firemní 6,3, fabka SDI 5,8, OII 6,1, nyní TSI 6,6. A LIAZka sólo kolem 26... Sorry mám se co naučit :kol-31:

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A já dávám přednost motoru s oblastí širší. Mám to "štěstí", že ve služebním autě mám 1.4TDI 55kW. To je motor, který je využitelný v rozpětí asi 1500 otáček (od 2000 do 3500). Dokážu jezdit i takovou zoufalostí, ale žádné potěšení z toho nemám.

Já prostě velký krouťák ve velkém rozsahu otáček považuji za základní vlastnost dobrého motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no počkej, porovnával jsi to s 1.4MPI, najednou mluvíš o 1.6MPI.

Ta lehkost je hlavně dána lehkostí :) ( rozuměj váhou auta ) Felina má o cca 300kilo méně, to je také důvod proč Felicia 1.3MPI je svižnější než 1.4MPI Fabia

Nech sednout do Felicie 1.6 lidi o celkové váze 300kg a uvidíš jak nebude už tak svižná... :)

Druhá věc je na jaké rozmezí otáček je motor postavený, to by jsi asi neměl rád Japonce který se musí opravdu vytáčet, ale v tom je to kouzlo...

Ne, od začátku jsem brblal nad podivným charakterem 1.4 16V ve srovnání s osmiventilovou 1.6.

Nevím kolik má Fabie 1.4, ale Fel 1.6 má 1030 - 1080kg podle výbavy. Jestli má Fabka metrák navíc, tak už to takový rozdíl nebude. Problém je prostě v tom, že nadčtvercová 1.6AEE má již v 1500 otáčkách přes 100Nm a proto stačí jenom přišlápnout a ono to chce jet. Není to žádná raketa, ale prostě z to ho má řidič pocit, že to nemusí nutit. TSI je charakterem jasný následovník.

Editováno: , autor: atnarfus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, od začátku jsem brblal nad podivným charakterem 1.4 16V ve srovnání s osmiventilovou 1.6.

Nevím kolik má Fabie 1.4, ale Fel 1.6 má 1030 - 1080kg podle výbavy. Jestli má Fabka metrák navíc, tak už to takový rozdíl nebude. Problém je prostě v tom, že nadčtvercová 1.6AEE má již v 1500 otáčkách přes 100Nm a proto stačí jenom přišlápnout a ono to chce jet. Není to žádná raketa, ale prostě z to ho má řidič pocit, že to nemusí nutit. TSI je charakterem jasný následovník.

á sorry, nevšiml jsem si že na mě reagoval někdo jiný než ten komu jsem psal, myslel jsem že jsi ten co porovnával 16V a 8V :)

no Fabka má o cca 300kg více... to už je dost, ale samozřejmě také tomu přidá i krouťák v nižších otáčkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, od začátku jsem brblal nad podivným charakterem 1.4 16V ve srovnání s osmiventilovou 1.6.

Nevím kolik má Fabie 1.4, ale Fel 1.6 má 1030 - 1080kg podle výbavy. Jestli má Fabka metrák navíc, tak už to takový rozdíl nebude. Problém je prostě v tom, že nadčtvercová 1.6AEE má již v 1500 otáčkách přes 100Nm a proto stačí jenom přišlápnout a ono to chce jet. Není to žádná raketa, ale prostě z to ho má řidič pocit, že to nemusí nutit. TSI je charakterem jasný následovník.

á sorry, nevšiml jsem si že na mě reagoval někdo jiný než ten komu jsem psal, myslel jsem že jsi ten co porovnával 16V a 8V :)

no Fabka má o cca 300kg více... to už je dost, ale samozřejmě také tomu přidá i krouťák v nižších otáčkách.

Krátká Feli má asi 900kg, Feli kombík benzín do tuny, přes tunu má jedině kombík nebo pick-up v dehtu. Fábule krátká je od 1060kg nahoru, dlouhá zhruba o metrák víc, vše podle výbavy. Room začíná u nejlehčí motorizace 1,2HTP na 1150kg a končí u 1,9 dehtu na 1250kg - ve všech případech mám na mysli pohotovostní hmotnost neboli váhu auta s palivem a náplněmi bez řidiče a nákladu. Připočítejte aeroodpor a případně valivý odpory pneumatik a máme tady rovnici minimálně o 10 neznámých. Výsledek - každý auto bude jiný...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím chlapi,

 

mám fábiu 1,2Tsi 77kW r.v.2012, 

Môže mi niekto pozrieť či mám ja ja ten zázračný motor... reťaz alebo remeň? Mám v pláne 1 garančnú prehliadku avšak mám iba 5600km tak aby som vedel čo a ako.

 

Ďakujem

Editováno: , autor: pires23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor má čudný výkon, niekedy keď šliapnem na pedál tak je tam nejaká medzera, a aj ked uberiem plyn tak mu to trochu trvá. Mal som už kopec áut, ale pri tomto sa motor zohrieva akosi dlho, na to, že je to benzín, trvá to dlhšie ako dieselu u Peugeota

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...